E220 CDI: 125 hv vai 143 hv ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pekkarinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 19.05.2007 21:16

E220 CDI: 125 hv vai 143 hv ?

Viesti Kirjoittaja Pekkarinen »

Mitä eroa noissa CDI koneissa on, ts. millä tehoa on rutistettu lisää ?
Omassani on erikoinen piirre (-99) Painaessani kaasua reilusti liikkeelle lähtiessäni, moottori miettii hetken, sitten syöksähtää ja ampuu vaunun "murhaavaan" vauhtiin :) Mistä johtuu, vai kuuluuko ominaisuuksiin ?

Edit. lisätty "cdi" otsikkoon. Timo L.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

143 heppasessa on muuttuvageometrinen turboahdin ja korkeampi ruiskutuspaine (commonrail 2?) kuin 125hp mallissa.
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

RikuK kirjoitti:143 heppasessa on muuttuvageometrinen turboahdin ja korkeampi ruiskutuspaine (commonrail 2?) kuin 125hp mallissa.
Minulla W211-02 220cdi, jonka rekisteriotteessa lukee tehoksi 100kw, siis 136hp. Käsikirja tuntee vain 110kw=150hp mallin. Onkohan jossain virhe, Vai miten monta eri koneversiota on saman tyyppimerkin alle tehty?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

kole kirjoitti:
RikuK kirjoitti:143 heppasessa on muuttuvageometrinen turboahdin ja korkeampi ruiskutuspaine (commonrail 2?) kuin 125hp mallissa.
Minulla W211-02 220cdi, jonka rekisteriotteessa lukee tehoksi 100kw, siis 136hp. Käsikirja tuntee vain 110kw=150hp mallin. Onkohan jossain virhe, Vai miten monta eri koneversiota on saman tyyppimerkin alle tehty?
W211 220cdi =150hv.
Mahtaa olla vaan kirjoitusvirhe.
Ellei sulla ole joku saksasta uitettu, hiukkassuodattimella varustettu juttu.

Pekkarinen:
-99 vaihtuu 200/220cdi,ssä ahdin muuttuvasiipiseksi.
Ruiskutuspaine on molemmissa sama 1350bar.
Pakokaasupäästöhommelit muuttu, joten ruiskutusjärjestelmää pikkuisen päivitettiin -> cdi2 versioon.
OBD- portti taisi tulla, korjatkoon joku, jos olen väärässä.
Siinäpä ne erot.

Mersussa ruiskutuksen määrää säädellään ahtopainetunnistimen antaman tiedon perusteella.
Eli kaikessa yksinkertaisuudessaan, sitä mukaa, kun ahtopaine nousee -> ohjelma lisää syöttöäkin, jos sitä kaasupolkimella pyydetään.
Jos ahtoja ei ole, ei tule myöskään tehoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

210 220 cdi tehot 125hv ja 143hv
211 220 cdi tehot 150hv ja ulkomailta löytyy 136hv
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

xr5t kirjoitti:210 220 cdi tehot 125hv ja 143hv
211 220 cdi tehot 150hv ja ulkomailta löytyy 136hv
Minun auto on tuotu Belgiasta, joten se kait sitten on tuo 136hv.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Elikkä tulikos tuohon 99 c-mallinkin cdi-moottoreihin jo tuo muuttuvasiipinen ahdin???
Näkeekö sen päällepäin kun en vielä nuista turboista ole kovin paljoa perillä???
S202 220 CDI Äsprit
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Väyrysessä vaihtuu -99.
C- mallissa ei, siinä se ahdin vaihtuu vasta korimallin myötä.

Kyllä sen näkee päällepäinkin.
Mutta jos ei ahtimista mitään ymmärrä, niin eipä siitä katsomisesta hullua hurskaammaksi tule.

Tehoista sen tietää.
Muuttuvasiipisen ahtimen myötä teho vähän nousi.
sekä 200cdi,ssä, että 220cdi,ssä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin