190 2.3-16 rojekti
190 2.3-16 rojekti
Tuli tuossa joku kuukausi sitten ostettua vm.1988 oleva 16 tappinen pikku mese.
Autolla on ajettu melkein 300tkm, pientä kukkaa on näkyvissä siellä täällä. Kaarien alta puskee näkyviin..
Kone tuntuisi olevan ihan hyvässä kunnossa, tuli vaihdatettua nokkaketjukin kaiken varalta.
Tuossapa pari kuvaa auton osto hetkeltä:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... ccc2c3.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... C00085.jpg
Auto veteli myös paljon ostettaessa mutta se korjaantui takakelkan kannatinkumien vaihdolla ja nelipyörä suuntauksella.
Nyt ajattelin ruveta poistamaan ruosteita autosta, kun ihan hävettää ajella ruosteisella autolla. Kaarien alta tein löytöjä: Ruostetta http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /kaari.jpg
Nyt olen purkanut vasta kuskin puolelta kylkilistat ja kaaret. Olen myös ottanut pois etu- ja takapuskurin, etu puskimen alla ei ollut kummasempia ylläreitä
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00047.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00041.jpg
Ainoastaan puskurin kiinnikkeissä oli vähän alkavaa ruostetta, eli ei siis paha.
Taka puskurin alla olikin jo vähän enemmän kukkaa
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00039.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00040.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00038.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00042.jpg
Oikealta puolelta en kerennyt vielä irroittelemaan mitään, huomenna sitte.
Entisellä omistajalla olihiukan pettänut subbari kotelon kiinnitykset ja oli tullut mukavat jäljet takakonttiin: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00044.jpg
Molemmilla puolilla siis nuo jäljet. Itse en meinannut laittaa kotelollista subia vaan loppuviikosta pitäisi tulla 2x DLS 8 tuumasta free air subia hattuhyllylle. Saas nähä miten ne toimii, vahvistimena on DLS 2x200w.
Kone huoneelle en ehkä tee mitään, onhan tuo suhkot siisti, mutta likainen
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00045.jpg
Mitenkä muuten pystyy käyttämään pakkelia happopohjamaalin kanssa? Pitääkö ekaks paklata ja sitten vasta vetää pohjamaali?
Värinä pysyy 702,
Ajattelin tehdä rumia paikka maalauksia sinne tänne..
Autolla on ajettu melkein 300tkm, pientä kukkaa on näkyvissä siellä täällä. Kaarien alta puskee näkyviin..
Kone tuntuisi olevan ihan hyvässä kunnossa, tuli vaihdatettua nokkaketjukin kaiken varalta.
Tuossapa pari kuvaa auton osto hetkeltä:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... ccc2c3.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... C00085.jpg
Auto veteli myös paljon ostettaessa mutta se korjaantui takakelkan kannatinkumien vaihdolla ja nelipyörä suuntauksella.
Nyt ajattelin ruveta poistamaan ruosteita autosta, kun ihan hävettää ajella ruosteisella autolla. Kaarien alta tein löytöjä: Ruostetta http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /kaari.jpg
Nyt olen purkanut vasta kuskin puolelta kylkilistat ja kaaret. Olen myös ottanut pois etu- ja takapuskurin, etu puskimen alla ei ollut kummasempia ylläreitä
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00047.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00041.jpg
Ainoastaan puskurin kiinnikkeissä oli vähän alkavaa ruostetta, eli ei siis paha.
Taka puskurin alla olikin jo vähän enemmän kukkaa
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00039.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00040.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00038.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00042.jpg
Oikealta puolelta en kerennyt vielä irroittelemaan mitään, huomenna sitte.
Entisellä omistajalla olihiukan pettänut subbari kotelon kiinnitykset ja oli tullut mukavat jäljet takakonttiin: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00044.jpg
Molemmilla puolilla siis nuo jäljet. Itse en meinannut laittaa kotelollista subia vaan loppuviikosta pitäisi tulla 2x DLS 8 tuumasta free air subia hattuhyllylle. Saas nähä miten ne toimii, vahvistimena on DLS 2x200w.
Kone huoneelle en ehkä tee mitään, onhan tuo suhkot siisti, mutta likainen
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00045.jpg
Mitenkä muuten pystyy käyttämään pakkelia happopohjamaalin kanssa? Pitääkö ekaks paklata ja sitten vasta vetää pohjamaali?
Värinä pysyy 702,
Ajattelin tehdä rumia paikka maalauksia sinne tänne..
Viimeksi muokannut jaska-r, Pe 16.11.2007 15:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Muistaakseen laitetaan pakkelit ensiksi ja sitten happomaali.
Mutta siellä ei parane olla ruostetta alla.
Eli puhtaalle (miel. karheelle) pellille kitti ja sit happo ja jne.
Ite olen huomannut suht hyvän ruosteenesto aineen nimittäin pulttiterva mitä saa käläkälä purkissa kestää vetää alkavan ruosteen päälle ja kestää.
Mutta ei käy pohjina maalille.
Mutta siellä ei parane olla ruostetta alla.
Eli puhtaalle (miel. karheelle) pellille kitti ja sit happo ja jne.
Ite olen huomannut suht hyvän ruosteenesto aineen nimittäin pulttiterva mitä saa käläkälä purkissa kestää vetää alkavan ruosteen päälle ja kestää.
Mutta ei käy pohjina maalille.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Johonkin paikkoihin sitten vissiinkin tarttee sitä pultti tervaa.
Kuten tuohon takakontin sisä kulmaan http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00039.jpg
Mikähän lie ollut tarkoitusena tuollla sikamassa klöntillä joka laitettu tuonne, saattaa se olla ruostunutkin sen alta..
Niin ja sitten autosta vielä muuta että siihen tulee jousiin ykkösen kumit..
Sisältä ei oikeastaan tarvitse laitella tuota, mitä nyt vaan ovipahvit repsottaa. Mitenkä lie paras kokeilla korjata ne? Alumiinipellistä taitella sopivat palat pitämään pahvin kasassa?
Kuten tuohon takakontin sisä kulmaan http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00039.jpg
Mikähän lie ollut tarkoitusena tuollla sikamassa klöntillä joka laitettu tuonne, saattaa se olla ruostunutkin sen alta..
Niin ja sitten autosta vielä muuta että siihen tulee jousiin ykkösen kumit..
Sisältä ei oikeastaan tarvitse laitella tuota, mitä nyt vaan ovipahvit repsottaa. Mitenkä lie paras kokeilla korjata ne? Alumiinipellistä taitella sopivat palat pitämään pahvin kasassa?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ainakin jos nassumassa on vedety ruosteen päälle niin heippatirallaa ja ruostuminen senkun yltyy
Tuossa kuvan paikassa pulttiterva on hyvä, mutta jos mahdollista niin ylimääränen ruoste pois.
Ja reilusti pulttitervaa niihin mitä ei saa pois/ei pysty kotikonstein poistamaan.
Kumien alta ja päältä kannattaa myös hyvin suojata paikat jos on ehjät.
Pahvi asiaan en sano mitään.
Tuossa kuvan paikassa pulttiterva on hyvä, mutta jos mahdollista niin ylimääränen ruoste pois.
Ja reilusti pulttitervaa niihin mitä ei saa pois/ei pysty kotikonstein poistamaan.
Kumien alta ja päältä kannattaa myös hyvin suojata paikat jos on ehjät.
Pahvi asiaan en sano mitään.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Tänään tuli otettua oikealtapuolelta autoa kaaret ja listat irti, ruostettahan sieltäkin sattui löytymään. Ei kerennyt muuta tekemään kun piti lähtee muihin hommiin.
Kameran unohdin hallille että jos vaikka huomenna laittas kuvia tänne.
Hyvällä tuurilla saa huomenna myös ne kaijuttimet, suunnilleen tuollaiset: http://www.audiohellman.fi/sivut/dls-index.html
Edit. Eipä näytä linkki toimivan. Mutta sieltä sivulta SUBFOOFERIT -> 6,5"-8" ELEMENTIT -> CLASSIC OPEN AIR SERIES OA8
Kameran unohdin hallille että jos vaikka huomenna laittas kuvia tänne.
Hyvällä tuurilla saa huomenna myös ne kaijuttimet, suunnilleen tuollaiset: http://www.audiohellman.fi/sivut/dls-index.html
Edit. Eipä näytä linkki toimivan. Mutta sieltä sivulta SUBFOOFERIT -> 6,5"-8" ELEMENTIT -> CLASSIC OPEN AIR SERIES OA8
Ei kerenny tänäänkään hirveitä tehdä.
Oikea etukaari paikallaan näytti tältä: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00002.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00001.jpg
Eli aika ilkeän näköinen kaari paikallaan, mutta eipä näkymä parantunut kun otti kaaren pois: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00003.jpg
Hommaa näyttäisi riittävän, aloitin ruosteen puhdistuksen vasemmasta takakaresta, tuon näköinen se on kun täppäsin uutta peltiä paikalleen http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00008.jpg
Ja hiottuna http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00009.jpg
Tulipas siihen huono kuva.
Melko hidasta tuo hitsaaminen kun on melko tuore kotelosuoja aine sisällä, pahasti se ainakin käryää hitsitäpin jälkeen, kovasti saa paineilmaa käytää.
Vasemmalta puolelta hioin myöskin kontinkylestä kotelon jäljet pois, http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00007.jpg
Melko pitkälle se pelti kerkiää ruostua kesän aikana, justiinsa sai hiottua silleen ettei tarttenut hitsata lisää tavaraa.
Takaluukun lukon ympäriltä hioskelin vähän ruostetta pois http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00010.jpg
Pimmee kuva näköjään tuostakin tuli
Mitenkä muuten lähtee tuo mersunmerkki pois ehyenä luukusta? Vastapuolella on kolme muovi nappulaa jossa jokaisessa on sellainen "puristus" nappula kiinni. Onko ainoa vaihtoehto otta sivuleikkurilla ne nappulat irti ja käydä hakemassa uusi tähti?
Takavalon ympärykset on hyvässä kunnossa, ei tarvitse paljoakaan tehdä niille: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00004.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00005.jpg
Oikea etukaari paikallaan näytti tältä: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00002.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00001.jpg
Eli aika ilkeän näköinen kaari paikallaan, mutta eipä näkymä parantunut kun otti kaaren pois: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00003.jpg
Hommaa näyttäisi riittävän, aloitin ruosteen puhdistuksen vasemmasta takakaresta, tuon näköinen se on kun täppäsin uutta peltiä paikalleen http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00008.jpg
Ja hiottuna http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00009.jpg
Tulipas siihen huono kuva.
Melko hidasta tuo hitsaaminen kun on melko tuore kotelosuoja aine sisällä, pahasti se ainakin käryää hitsitäpin jälkeen, kovasti saa paineilmaa käytää.
Vasemmalta puolelta hioin myöskin kontinkylestä kotelon jäljet pois, http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00007.jpg
Melko pitkälle se pelti kerkiää ruostua kesän aikana, justiinsa sai hiottua silleen ettei tarttenut hitsata lisää tavaraa.
Takaluukun lukon ympäriltä hioskelin vähän ruostetta pois http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00010.jpg
Pimmee kuva näköjään tuostakin tuli
Mitenkä muuten lähtee tuo mersunmerkki pois ehyenä luukusta? Vastapuolella on kolme muovi nappulaa jossa jokaisessa on sellainen "puristus" nappula kiinni. Onko ainoa vaihtoehto otta sivuleikkurilla ne nappulat irti ja käydä hakemassa uusi tähti?
Takavalon ympärykset on hyvässä kunnossa, ei tarvitse paljoakaan tehdä niille: http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00004.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... /00005.jpg
Laitetaan tähän väliin vähän OT:nä putkirunkoauto projektista muutama kuva.
Koneena toimii w123 240D, käytiin hakemassa se talven pimeinä iltoina Manu300cea24:ta.
Siihen 2.0 sierran tiheä perä, vetarit yms. Ja etuakselisto/ohjaus nissan micrasta.
Syöttöä 4-5 kierrosta lisää (mustaa tulee).
Kuusankoskelta haettiin sellaiset 60m putkipalkkia josta kori.
Yhden illan siinä oli sabelin turbo. Imusarjaan hitsasin päätyyn lähdön jotta saisi fiksummin ahtoputken, ja hitsasin umpeen ilmanputsarin oikean lähdön ja sen huohotin letkun paikan.
Se turbo vaan vuotaa öljyä niin paljon ettei pysty ajamaan enää,
On muuten melko peto kiihtymään...
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0006.jpg
Siinä turbiinista kuvia. Jos jottain sattus kiinnostamaan niin voin laittaa joskus koko autosta kuvia.
Yksi paikallis lehti teki siitä keskiaukeaman jutunkin...
Koneena toimii w123 240D, käytiin hakemassa se talven pimeinä iltoina Manu300cea24:ta.
Siihen 2.0 sierran tiheä perä, vetarit yms. Ja etuakselisto/ohjaus nissan micrasta.
Syöttöä 4-5 kierrosta lisää (mustaa tulee).
Kuusankoskelta haettiin sellaiset 60m putkipalkkia josta kori.
Yhden illan siinä oli sabelin turbo. Imusarjaan hitsasin päätyyn lähdön jotta saisi fiksummin ahtoputken, ja hitsasin umpeen ilmanputsarin oikean lähdön ja sen huohotin letkun paikan.
Se turbo vaan vuotaa öljyä niin paljon ettei pysty ajamaan enää,
On muuten melko peto kiihtymään...
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0006.jpg
Siinä turbiinista kuvia. Jos jottain sattus kiinnostamaan niin voin laittaa joskus koko autosta kuvia.
Yksi paikallis lehti teki siitä keskiaukeaman jutunkin...
Ajattelin että tilaisin kl-varaosista etulokarit. Käykö normaalit 190 lokarit tuohon 16V malliin? Reiäthän niihin joutuu tekemään muovikaarien takia.
Sieltä en lötänyt kuin yhdellä koodilla lokarit, 6067 ja 6068.
On sen verta pahassa kunnossa nuo nykyiset.
Ja eikös ne pysy ruosteettomina jonkun aikaa jos maalaa happopohja maalilla ekaks kummaltakin puolelta, sitten normaali pohjamaali, pintamaali ja lakka.
Kun vesi ja ilmahan minun tietääkseni ruostuttaa ne lokarit, eihän se pelti yksinään ruostu siellä maalin sisällä?
Vähän tuli hiottua helmoja, löyty ihan kivan kokoinen reikäkin sieltä, ei ollut päälle päin mitään tietoa ruosteesta. Vahingossa sitten pyyhkäsin siitä ja kas kummaa, siihen tuli reikä..
Joskus sitten kuvia kun on sattuu se kamera mukkaan.
Sieltä en lötänyt kuin yhdellä koodilla lokarit, 6067 ja 6068.
On sen verta pahassa kunnossa nuo nykyiset.
Ja eikös ne pysy ruosteettomina jonkun aikaa jos maalaa happopohja maalilla ekaks kummaltakin puolelta, sitten normaali pohjamaali, pintamaali ja lakka.
Kun vesi ja ilmahan minun tietääkseni ruostuttaa ne lokarit, eihän se pelti yksinään ruostu siellä maalin sisällä?
Vähän tuli hiottua helmoja, löyty ihan kivan kokoinen reikäkin sieltä, ei ollut päälle päin mitään tietoa ruosteesta. Vahingossa sitten pyyhkäsin siitä ja kas kummaa, siihen tuli reikä..
Joskus sitten kuvia kun on sattuu se kamera mukkaan.
Kyllä käy ihan normaali lokarit, ainaki itsellä on 16v kaarilevikkeet yms. normi korissa. Melkeen suosittelisin leikkaamaan ne pultit niistä kaarilevikkeistä pois ja laittaan jollaki sikamassalla kiinni ne, niin pysyy paremmin ruosteettomana lokasuojat kun ei ole niitä reikiä. Tahtoopi olla että sinne jää vesi vähä muhimaan...
Tuli ihan vähän vaan touhutta hallilla.
Asensin ne DLS OA8:t sinne hattuhyllylle, no paremmat kuin ei mitään.. Vielä kun saisi säätöihin vahvistimen.
Otin etulokarit pois ja niiden altakin löytyi autokuppaa, peltien saumat olivat päällystetty jollain sikamassan tapaisella ja sieltä oli ruvennut kukkimaan.
Onneksi ei vielä kovinkaan pitkälle ole ehtinyt se ruoste siellä.
Meinasin ottaa riskin ja tilata KL-varaosista lokarit, kun ei tunnu löytyvän orggiksia.. Mitähän jos hommaisi turbon lokarin, olisiko se auton pilaamista?
Etulyhdyn alla olevan muovilistatkin "paikkasin", Kuidutin takapuolen niistä ja sitten paklasin edestä, ihan hyvät niistä tuli.
Asensin ne DLS OA8:t sinne hattuhyllylle, no paremmat kuin ei mitään.. Vielä kun saisi säätöihin vahvistimen.
Otin etulokarit pois ja niiden altakin löytyi autokuppaa, peltien saumat olivat päällystetty jollain sikamassan tapaisella ja sieltä oli ruvennut kukkimaan.
Onneksi ei vielä kovinkaan pitkälle ole ehtinyt se ruoste siellä.
Meinasin ottaa riskin ja tilata KL-varaosista lokarit, kun ei tunnu löytyvän orggiksia.. Mitähän jos hommaisi turbon lokarin, olisiko se auton pilaamista?
Etulyhdyn alla olevan muovilistatkin "paikkasin", Kuidutin takapuolen niistä ja sitten paklasin edestä, ihan hyvät niistä tuli.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Hitaasti edistyy tuo 190 rojekti, ei ole nyt yhtään inspistä korinpaikkuuseen..,
No, oikea takalokari rupeaisi olemaan kondiksessa, pittää happomaali ruiskuttaa siihen ettei kerkiä ottamaan pintaruostetta. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0006-1.jpg
Tollainen siitä sitten tuli.
Tuossa kuva etulokarin alta http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-1.jpg
aika jännästä paikkaa on lähtenyt kyllä kukkimaan, liekköhän joku tyyppivika että tuolta lähtee?
Ei niistä DLS OA8:sta kuulu yhtään mitään freeair asennuksena... Pitää joskus kotelot väsätä niille.
Mielummin on värkkäillyt tätä tuolla hallilla:
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0005-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0004-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-1.jpg
Ekalla testilenkillä ilme oli tällainen
Vedot lisääntyi ihan sikana
Rengaspainemittarin mukaan ahtaa sen 0.9 bar, eli sen missä KKK24:sen hukkaportti aukeaa, turbo on ollut 300dt:sä
No, oikea takalokari rupeaisi olemaan kondiksessa, pittää happomaali ruiskuttaa siihen ettei kerkiä ottamaan pintaruostetta. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0006-1.jpg
Tollainen siitä sitten tuli.
Tuossa kuva etulokarin alta http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-1.jpg
aika jännästä paikkaa on lähtenyt kyllä kukkimaan, liekköhän joku tyyppivika että tuolta lähtee?
Ei niistä DLS OA8:sta kuulu yhtään mitään freeair asennuksena... Pitää joskus kotelot väsätä niille.
Mielummin on värkkäillyt tätä tuolla hallilla:
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0005-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0004-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-1.jpg
Ekalla testilenkillä ilme oli tällainen
Vedot lisääntyi ihan sikana
Rengaspainemittarin mukaan ahtaa sen 0.9 bar, eli sen missä KKK24:sen hukkaportti aukeaa, turbo on ollut 300dt:sä
Kohta kai se hajoaa tuokin turpo ku tuo öljynpaluu on ylosöpäin ?jaska-r kirjoitti: Rengaspainemittarin mukaan ahtaa sen 0.9 bar, eli sen missä KKK24:sen hukkaportti aukeaa, turbo on ollut 300dt:sä
Ei pääse ööli poissa ja siittä tulloo aika vaseliinia kun se lämpenee tuon turpon mukanna
-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Nyt on turboa vähän "käännetty". Ei se öljynpaluu ole ihan suoraan alaspäin mutta ainaskin paremmassa asennossa se on kuin ennen, mutta asiaan:
Tällanen on tunkinpaikka sisältäpäin http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-2.jpg
Hiukka hankala oli saada puhtaaksi se sisältäkin, ei vaan tullu otettua kuvaa siitä puhtaana..
Sitten vähän metalli paikkaa päälle: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0005-2.jpg
Ja sitten vielä yksi lepare siihen: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0007-1.jpg
Etulokarin alusta hioessa sieltä löyty pikku reikä, http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-2.jpg
Onneksi ei ollut syvemmälti muissa kohdissa, ja sisältäpäin vielä siitä reiästä, kuva otettu kuskin jalkotilasta. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0002-2.jpg
Siinä sitten se kokonaan hiottuna. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0006-2.jpg
Rupesin sitten lehdillä vuoraamaan autoa, useampihan siihen meni: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0008-1.jpg
Ja happopohjamaalia pintaan http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0009-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0010-1.jpg
On muuten meleko voimakkaan hajusta evästä tuo..
Vielä olisi toinen kylki, takavalojen kehykset, takakontti, maski ja pari pikku kohtaa muualla. Takapuskuria vissiin pitää ihan vähän muokata, ja pakoputken ulostuloja.
Tällanen on tunkinpaikka sisältäpäin http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-2.jpg
Hiukka hankala oli saada puhtaaksi se sisältäkin, ei vaan tullu otettua kuvaa siitä puhtaana..
Sitten vähän metalli paikkaa päälle: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0005-2.jpg
Ja sitten vielä yksi lepare siihen: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0007-1.jpg
Etulokarin alusta hioessa sieltä löyty pikku reikä, http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-2.jpg
Onneksi ei ollut syvemmälti muissa kohdissa, ja sisältäpäin vielä siitä reiästä, kuva otettu kuskin jalkotilasta. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0002-2.jpg
Siinä sitten se kokonaan hiottuna. http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0006-2.jpg
Rupesin sitten lehdillä vuoraamaan autoa, useampihan siihen meni: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0008-1.jpg
Ja happopohjamaalia pintaan http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0009-1.jpg
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0010-1.jpg
On muuten meleko voimakkaan hajusta evästä tuo..
Vielä olisi toinen kylki, takavalojen kehykset, takakontti, maski ja pari pikku kohtaa muualla. Takapuskuria vissiin pitää ihan vähän muokata, ja pakoputken ulostuloja.
Jep, taitaa olla tyyppivika. Itsellänikin oli mätä juuri samoilta kohdilta kummaltakin puolelta. Veikkaan, että se on joku valmistustekninen juttu, koska juuri tuo liitoskohta kabiinin ja korin etuosan välillä on täysin ilman pohjamaalia.jaska-r kirjoitti: Tuossa kuva etulokarin alta http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-1.jpg
aika jännästä paikkaa on lähtenyt kyllä kukkimaan, liekköhän joku tyyppivika että tuolta lähtee?
Veikkaanpa että korin puoliskot liitettiin aikoinaan toisiinsa vasta pohjamaalauksen (maaliin upottamisen?) jälkeen. Siellä on meinaan viivasuorat rajat joissa pohjamaalattu alue loppuu = suojattu jollain teipillä tms. ennen maalausta.
Tuli tässä mieleeni, että olisikohan syytä suojailla paremmin myös muita kyseisen liitoksen hitsauspaikkoja, ne saattaa olla yhtälailla ilman suojaa. Tuo lokarin alla oleva paikka on se jonka helpoiten huomaa...
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Se taas on jännä että minulla ei ole ruostunut yhtään oikealta puolelta lokarin alta. Onkohan sinne mennyt sitten enemmän maalia maalaus vaiheessa tehtaalla? Vai eikö suolapaska ole päässyt niin hyvin sinne.
No tulipahan vaihettua käsijarrukengätkin joutessaan, seuraavaks jos vaihtas oikeaan takajouseen "ykkösen" kumin. Helpoin tapahan se taisi olla että ottaa sieltä kynkästä pultin irti ja taivuttaa sitä alaspäin. Eikös sen jousen pitäisi siten lähteä irti ilman jousipuristimia?
No tulipahan vaihettua käsijarrukengätkin joutessaan, seuraavaks jos vaihtas oikeaan takajouseen "ykkösen" kumin. Helpoin tapahan se taisi olla että ottaa sieltä kynkästä pultin irti ja taivuttaa sitä alaspäin. Eikös sen jousen pitäisi siten lähteä irti ilman jousipuristimia?
Tässäpä kuvat lokarista:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-3.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-3.jpg
Sitten pääsee hinkkaamaan tuota mustaa "maalia" pois.
Mikähän olisi paras keino ottaa se pois?
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0003-3.jpg
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... 0001-3.jpg
Sitten pääsee hinkkaamaan tuota mustaa "maalia" pois.
Mikähän olisi paras keino ottaa se pois?
Maalin poistoaineella? Saattaa tuo pohjamaali lähtä ihan jollain vahvalla tinnerilläkin etc. Senkö takia haluat pois että maalaat aluks happomaalilla?jaska-r kirjoitti:Sitten pääsee hinkkaamaan tuota mustaa "maalia" pois.
Mikähän olisi paras keino ottaa se pois?
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]