Kytkinpoljin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
miki1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 10.12.2006 19:17

Kytkinpoljin

Viesti Kirjoittaja miki1 »

Sanokaas viisaammat, 230 satalankussa on kytkinpolkimessa sellanen,sanotaanko sitä keventäjäjouseksi,vai miksi,mut se jousi korkkas irti. Et sitä vaan,olisko joku joutunu moisen jousen kanssa tekemisiin? Ja jos on,niin kuinkahan sen sais takasin paikalleen?Siinä on sellainen metalliklipsi,joka oli hajonnu.Kävin Veholta uuden,mut ei oikein mee jakeluun miten se klipsi pitää sen jousivarren paikallaan???
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

En ole muuten joutunut sen kanssa tekemisiin paitsi kerran pää- ja työsylinterit vaihtaessani. Sehän on semmoinen toisesta päästään "irti" eli se pysyy ainoastaan siihen tarkoitetussa urassa ja toinen pää on kiinteästi tapilla ja sokalla. Oliskohan se niin, että se tapin pää lyödään lyttyyn, jotta sokka pysyy paikallaan.. ? En osaa tarkemmin sanoa, mutta kuvan silloin aikoinaan otin, josko siitä olisi apua... kas tässä
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
miki1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 10.12.2006 19:17

Viesti Kirjoittaja miki1 »

Joo,just tuosta jousihässäkästä on kysymys.Vaan ku ei sitä varren päätä voi lytätä,se on nimittäin muovia,ja sen kyllä huomais,jos se olis ennen ollu tuolla lyttäämistavalla paikallaan.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

miki1 kirjoitti:Joo,just tuosta jousihässäkästä on kysymys.Vaan ku ei sitä varren päätä voi lytätä,se on nimittäin muovia,ja sen kyllä huomais,jos se olis ennen ollu tuolla lyttäämistavalla paikallaan.
Eikös se poljin täydy irroittaa siitä poljinsylinterin männänvarresta ja nostaa vaan poljinta ylöspäin ja pistää se jousi paikalleen. Pysyy sitten siinä kun kiinnittää takaisin sen poljinsylinterin männänvarren siihen polkimeen. Ei se jousi ole erikseen siinä millään kiinni, on vaan se tanko siinä jousen sisällä ja päät tukien välissä.
miki1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 10.12.2006 19:17

Viesti Kirjoittaja miki1 »

Tuota,tuota,ku mulla menee toi varsi,ja jousi paikalleen kyllä ilman,et irrottaa poljinta tosta pääsylinteristä? Voisko olla et tuo pääsylinteri ois sökö? Koko juttu lähti siitä,ku märkä kenkä luiskahti polkimelta,ja poljin löysäs melko vauhdilla ylös. Ku ei ole oikein tietoa,mitä kaikkea tuo pääsylinteri pitää sisällään? Josko sieltä olis jokin hajonnu?
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Jousen saa kyllä vääntämällä paikalleen vaikka poljinsylinteri on kiinni. En muista millä sain jousta painettua niin kasaan että sen sai sinne. Piti tietysti kasata kaikki ja huomata että jousi puuttuu, v-tutti koko homma niin että väänsin väkisin paikalleen.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos tulipellistä puuttuu sellainen muovinen stoppari johon poljin ottaa ääriasennossa kiinni, mahtuu jousi tippumaan...
miki1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 10.12.2006 19:17

Viesti Kirjoittaja miki1 »

Jumetsap: Oon saanu sen väkisin paikalleen,mut ku polkimen päästää ylös,niin pojoing ja se ...keleen jousi lentää viduun : :x
AM: tulipellissä on se stoppari kyllä.
Vastaa Viestiin