w115 radion antenni
w115 radion antenni
Millasia antenneja noihin w115 autoihin voi asennella... mietin, et onkos niillä vaikutusta siihen museointihommaan?
Purin juuri aiemmin asennetun antennin, ja totesin sen olevan käyttökelvottomassa kunnossa.
Nykyinen antenni. Tollanen siis on nyt autossa. Taas on joku kyläseppä käynyt asentamassa, onneksi sitä reikää tuota antennia varten ei ole tehty tällä kertaa purkinavaajalla, kuten on tehty esim hattutyllyn kaiuttimien reiät... ainakin jäljestä päätellen.
Purin juuri aiemmin asennetun antennin, ja totesin sen olevan käyttökelvottomassa kunnossa.
Nykyinen antenni. Tollanen siis on nyt autossa. Taas on joku kyläseppä käynyt asentamassa, onneksi sitä reikää tuota antennia varten ei ole tehty tällä kertaa purkinavaajalla, kuten on tehty esim hattutyllyn kaiuttimien reiät... ainakin jäljestä päätellen.
w115 220 -71
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ei siinä muita vaatimuksia ole kuin , että on kyseisen aikakauden antenni. Taisi olla usemmiten jonkinlainen kierreosa juuressa. Ei tainnut silloin olla käytössä noita alas painuvia mastoja. Tuossa oikeassa etulokasuojassa samassa kohti on omassakin tarvike antenni tiheällä kierteellä eivätkä moittineet "esitarkastuksessa".-Jarkki- kirjoitti:Eli siis. Onko sillä antennilla mitään väliä. Meneekö mikä tahansa tarvikeantenni museotarkastuksesta läpi? Tuo edellinen taisi olla tarvikeantenni, näin ainakin veikkaisin.
Katselin, mitä tarvikeantenneja nykyisin on saatavilla, tuo autossani ollut antenni löytyikin täältä.
Siinä mielessähän tuo oli ihan siisti, etten ainakaan itse olisi arvannut sitä tarvikeosaksi noiden kromattujen osien takia. Se siinä antennin aukon ympärillä oleva krominen osa on muotoiltu niin, että sitä voisi helposti luulla ihan tuota autoa varten suunnitelluksi.
Siinä mielessähän tuo oli ihan siisti, etten ainakaan itse olisi arvannut sitä tarvikeosaksi noiden kromattujen osien takia. Se siinä antennin aukon ympärillä oleva krominen osa on muotoiltu niin, että sitä voisi helposti luulla ihan tuota autoa varten suunnitelluksi.
w115 220 -71
Siis oliko se reikä jo olemassa, vai tarvitsetko mitat, mihin se reikä pitää porata? Vaihtoehtona tosiaan on joko tuulilasin oikea etualanurkka tai vasen takasiipi noin puolivälissä takaluukun kantta.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Kaks kappaletta edullisia alkuperäisantenneja myynnissä, toinen teräs-lasikuitu merkkiä "Kathrein", toinen teräs jossa ei merkkiä ollenkaan. Kuvia tulee huomenna jahka työhuoneelle kerkiän.
Jos joku haluaa taatusti MR-ynteensopivan niin nää. Mää ajattelin sähköantennia laitella..
Jos joku haluaa taatusti MR-ynteensopivan niin nää. Mää ajattelin sähköantennia laitella..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vois olla tietysti hyötyä siitä reiän koko ja sijaintitiedoista, jos siihen on jotkut ohjeelliset arvot. Toi reikä, joka tossa on, on hiukka alkavassa ruosteessa, eikä kovinkaan siistin näköinen ja auto on lähiaikoina menossa peltikorjaamoon ja samalla olis tarkoitus paikkauttaa naarmuja maalipinnassa, nii voisihan samalla korjauttaa sen antennin reikäkohdankin.
Jos jollakulla on toimiva orkkis sähköantenni, niin ostan sellasen. Tällä hetkellä tossa on motonetin tavallinen antenni väliaikaisena ratkasuna.
Jos jollakulla on toimiva orkkis sähköantenni, niin ostan sellasen. Tällä hetkellä tossa on motonetin tavallinen antenni väliaikaisena ratkasuna.
w115 220 -71
Tämä on näitä kaikkien kyselemiä taruolentoja. Samaa sarjaa kuin W123:n ruosteettomat etuovet ja W110:n hyväkuntoinen puskuri. Lienee parasta totutella siihen Motonetin tai Bilteman versioon. Osta kerralla pari, sillä Suomessa sähköantenni hajoaa ensimmäisenä talvenaan.-Jarkki- kirjoitti:toimiva orkkis sähköantenni
Voin katsoa nuo reikien mitat, kunhan pääsen kotiin lunttaamaan.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
OK pitää kai sit tyytyä tollaseen toisenlaiseen antenniin. Taitaa aika helposti hajoilla noi sähköantennit. Hitsi vaan ku löytäis jostain toimivan orkkis sähköantennin, niitä ei taida enää saada mistään käyttämättöminäkään. Edellisestä antennista oli joku sähkökomponentti (oliskohan ollut joku potentiometri tms.) ruostunu käytännössä pois.
Alkuperänen sähköantenni olis kyll tyylikäs Niin toi nykyinen on siis ihan tavallinen piiska, jossa on kierrejousi.
Alkuperänen sähköantenni olis kyll tyylikäs Niin toi nykyinen on siis ihan tavallinen piiska, jossa on kierrejousi.
Daaz kirjoitti:Tämä on näitä kaikkien kyselemiä taruolentoja. Samaa sarjaa kuin W123:n ruosteettomat etuovet ja W110:n hyväkuntoinen puskuri. Lienee parasta totutella siihen Motonetin tai Bilteman versioon. Osta kerralla pari, sillä Suomessa sähköantenni hajoaa ensimmäisenä talvenaan.-Jarkki- kirjoitti:toimiva orkkis sähköantenni
Voin katsoa nuo reikien mitat, kunhan pääsen kotiin lunttaamaan.
-Daaz
w115 220 -71
Mutta siis muistaakseni ne Motonet-Biltema-osaston motoroidut onkivavat on erehdyttävästi samannäköisiä kuin alkuperäiset, joten lieneekö tuo nyt suuri vahinko, ettei alkuperäisä löydy. Ja ovat varmasti edullisempiakin.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Niinno se riippuu lähinnä siitä kuinka alkuperäisen kaltaisia ne ovat. Jos menee museotarkastutksesta läpi, niin sittenhän se on tosiaan ihan sama. Lopunperinhän sillä ei oikeestaan taida olla väliä sen tarkastuksen jälkeen, jos se ei oo ihan tasan alkuperäinen, kun sitä ei enää pahemmin valvota.
Daaz kirjoitti:Mutta siis muistaakseni ne Motonet-Biltema-osaston motoroidut onkivavat on erehdyttävästi samannäköisiä kuin alkuperäiset, joten lieneekö tuo nyt suuri vahinko, ettei alkuperäisä löydy. Ja ovat varmasti edullisempiakin.
-Daaz
w115 220 -71