C 220 CDI rajoittaa kierroksia?
C 220 CDI rajoittaa kierroksia?
Haulla koitettiin etsiä mutta eipä pikaisella katselulla sopivaa ketjua löytynyt. Auto on siis C 220 CDI -99 ja ongelma se, että kone rajoittaa välillä kierrokset 3000rpm:n eikä turbo ole menossa mukana. Sammuttaminen auttaa välillä, välillä ei.
Auto kävi viasta jo kerran pajalla, joku anturi (en muista tarkkaan mikä, siinä koneen etuosassa liki maskin takana, suoraan kuskin paikalta eteenpäin) oli kuulemma vaatinut puhdistusta. Öljytila oli pesty ja öljyt ja suodattimet vaihdettu.
Auto toimi 4 päivää ja n. 250km hyvin, taas teki tuon saman. Mikä tämän aiheuttaa? Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Tuntuisi ettei vika voi olla kovin vakava kun välillä kaikki toimii hyvin. En haluaisi ruveta autokauppoja perumaan kun muuten auto tuntuu mukavalta omiin tarpeisiin
Auto kävi viasta jo kerran pajalla, joku anturi (en muista tarkkaan mikä, siinä koneen etuosassa liki maskin takana, suoraan kuskin paikalta eteenpäin) oli kuulemma vaatinut puhdistusta. Öljytila oli pesty ja öljyt ja suodattimet vaihdettu.
Auto toimi 4 päivää ja n. 250km hyvin, taas teki tuon saman. Mikä tämän aiheuttaa? Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Tuntuisi ettei vika voi olla kovin vakava kun välillä kaikki toimii hyvin. En haluaisi ruveta autokauppoja perumaan kun muuten auto tuntuu mukavalta omiin tarpeisiin
Re: C 220 CDI rajoittaa kierroksia?
Vikatilassahan tuo. On noista täällä ollut ennenkin pari keskustelua...
Pari potentiaalista syytä:
- ilmamassamittari (löytyy heti ilmansuodattimen jälkeen)
- ahtopaineen säätö (ylittää/alittaa ohjearvot), letku anturille lähtee imusarjan kyljestä
- ahtopainevuoto jossain kohtaa
- imusarjan läpät
- EGR:n, imusarjan tukkoisuutta
- alipainesäätöjen viat
- katalysaattori tukossa
- yms.
Vaihtoehtoja löytyy (hyvin) halvasta arvokkaaseen. Yksinkertaisin vinkki: testeriin. Sieltä löytyy yleensä johtolangat, joita seuraamalla viat paikantuu.
Pari potentiaalista syytä:
- ilmamassamittari (löytyy heti ilmansuodattimen jälkeen)
- ahtopaineen säätö (ylittää/alittaa ohjearvot), letku anturille lähtee imusarjan kyljestä
- ahtopainevuoto jossain kohtaa
- imusarjan läpät
- EGR:n, imusarjan tukkoisuutta
- alipainesäätöjen viat
- katalysaattori tukossa
- yms.
Vaihtoehtoja löytyy (hyvin) halvasta arvokkaaseen. Yksinkertaisin vinkki: testeriin. Sieltä löytyy yleensä johtolangat, joita seuraamalla viat paikantuu.
Voisi kokeilla vaikka hakusanoja "cdi AND vikat*", saattaa löytyä muutamaksi illaksi luettavaa.Harald kirjoitti:Haulla koitettiin etsiä mutta eipä pikaisella katselulla sopivaa ketjua löytynyt.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ok, kiitos tästä. Suunnilleen samat ketjut löysin itekin mut pitipä silti tehä uusi, pahoittelen.
Ongelmaa ei tällä hetkellä oikein pääse edes tutkimaan kun huollossa särkivät konepellin avausvaijerin (tai -lukon) eikä ole aikaa ruveta purkamaan sitäkään. Kai se kahva pitäisi irroittaa ja kokeilla siitä vaijerista suoraan. Saas nähdä. Ostiko tässä sitte vain kasan kallista paskaa, hope not
Ongelmaa ei tällä hetkellä oikein pääse edes tutkimaan kun huollossa särkivät konepellin avausvaijerin (tai -lukon) eikä ole aikaa ruveta purkamaan sitäkään. Kai se kahva pitäisi irroittaa ja kokeilla siitä vaijerista suoraan. Saas nähdä. Ostiko tässä sitte vain kasan kallista paskaa, hope not
Oho
Erikoinen vika!
Kiinnostaa kuulla mitä testeri kertoo... paljonko mittarilukema on?
P.S. Mikä se sellainen korjaamo on joka tuulihaat särki?
Kiinnostaa kuulla mitä testeri kertoo... paljonko mittarilukema on?
P.S. Mikä se sellainen korjaamo on joka tuulihaat särki?
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Jep. Tutulla on samanlainen auto, hänellä oli ollut samanlainen vika ostaessaan auton käytettynä vuonna 2003. Hänen yksilössään oli ollu jostain polttoainesuodattimen näköisestä boksista (öljytikusta vähä maskiin päin, mikä?) johto irti, sillä oli korjaantunut. Eipä tuota tosiaan pääse nyt ite katsomaan. Autolla on ajettu 212tkm. Maanantaina katotaan lisää.
No ei tuo nyt niin erikoiselta kuulosta. Eikä autoa kannata ruveta vaihtamaan tuollaisen takia, tai olemaan pettynyt kauppoihinsa.
Luultavasti joku anturi saa nyt jossain tietyssä tilanteessa riittävästi odotetusta poikkeavia arvoja, että moottorinohjaus asettaa vikatilan päälle. Itsellä esimerkiksi (joskus aikaisemminkin täällä kertonut) vastaavanlaista aiheutti reikä ahtopaineanturin letkussa (mikä johti liian pieneen ahtopainearvoon suhteessa ilmamäärään ja/tai kaasupolkimen asentoon). Korjaus maksoi viitisen euroa. Muut remontit ovat sitten olleet vaihtelevasti arvokkaampia.
Mutta - arvailu on kokolailla turhaa, testerituloksista voisi sitten (joku) päätellä enemmän.
Luultavasti joku anturi saa nyt jossain tietyssä tilanteessa riittävästi odotetusta poikkeavia arvoja, että moottorinohjaus asettaa vikatilan päälle. Itsellä esimerkiksi (joskus aikaisemminkin täällä kertonut) vastaavanlaista aiheutti reikä ahtopaineanturin letkussa (mikä johti liian pieneen ahtopainearvoon suhteessa ilmamäärään ja/tai kaasupolkimen asentoon). Korjaus maksoi viitisen euroa. Muut remontit ovat sitten olleet vaihtelevasti arvokkaampia.
Mutta - arvailu on kokolailla turhaa, testerituloksista voisi sitten (joku) päätellä enemmän.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
No tätä ajattelin itsekin, vika on varmasti niin pieni (vaikkakin kiusallinen) ettei muuten hyvästä autosta aleta luopumaan, ehkä hieman turhan äkkipikaista tekstiä lähtikin.isk kirjoitti:No ei tuo nyt niin erikoiselta kuulosta. Eikä autoa kannata ruveta vaihtamaan tuollaisen takia, tai olemaan pettynyt kauppoihinsa.
---
Mutta - arvailu on kokolailla turhaa, testerituloksista voisi sitten (joku) päätellä enemmän.
Ja tosiaan, joku muu minua viisaampi analysoikoon noita testerin tuloksia. Eilen illalla auto pelasi taas normaalisti, jännää.
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Mulle Spriter 313cdi teki vastaavia temppuja, ahtopaineen säädin vaihdettiin ja sen jälkeen on pelannut.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Se ahtopaineen säädin vaihdettiin Kehäveholla kun satuin olemaan Helsingin suunnassa reissussa. Auto laitettiin testeriin kiinni ja asentaja tutki hetken, ja sanoi että testeri ei suoraan näyttänyt missä vika piilee, se ainostaan ilmoitti että ahtopaine liian alhainen. Asentaja kaivoi konehuoneesta sellaisen nyrkin kokoisen murikan johon meni ohuita putkia ja johtoja, ajattelin että nyt on kalliin näköinen osa. Osa vaihdettiin ja yllätyksekseni koko homma maksoi vain 270 euroa, olin jo mielessäni varautunut paljon kalliimpaan.
Vaihdon jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt mitään temppuja.
Vaihdon jälkeen ei ole kertaakaan tehnyt mitään temppuja.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Kiitoksia Mikko ja muut neuvoja jakaneet. Huomenna mennään auton kanssa pajalle, eikä se ole kuin kerran viime rempan jälkeen tuon tempun tehnyt. Konepellin vaijeri ei ollut onneksi poikki vaan irti siitä lukosta, mutta eipä löytynyt iteltä sopivia pihtejä että olisi sinne mahtunut operoimaan sitä paikalleen.
Joo, nyt on käyty taas pajalla. Vika oli kuulemma siinä että ilmaputken kyljessä oleva anturi (ilmanhaistelija, sanokaas joku joka tietää paremmin) kerää likaa. Sen puhdistamalla auto kulkee hyvin. Kuvakin ko. paikasta ja anturista on mutten löytänyt tähän hätään paikkaa johon voisi ko. tiedoston laittaa nettiin ihmeteltäväksi.
Huoltomies sanoi myös että asiaan voi vaikuttaa se, että ennen kun auto tuli minulle kaksi viikkoa takaperin, se oli ajamatta kolme kuukautta ja paikat voivat olla vähän "tukkoiset".
Voiko tällainen pitää paikkaansa? Siis jos näin on niin tyydyn selitykseen, lisää kilsoja vaan niin paranee. Ajattelin että autolle voisi tehdä nyt hyvää jonkinsortin puhdistuskäsittely jotta nämä tukkoiset paikat aukeaa. Pikainen visiitti AD:lle antoi vastauksen että joko öljyn tai dieselin sekaan puhdistuaine on mahdollista laittaa. Mieluummin polttoaineen sekaan kun öljyt vaihdettiin juuri viikko sitten, niiden käyttö edellyttäisi kuitenkin öljynvaihtoa. Onko kenelläkään heittää suosituksia ko. aineista? Vai onko jotain tosiseikkoja joiden mukaan tämä puhdistus olisi huono idea?
Olen antanut itseni ymmärtää että puhdistamisella voi olla negatiivinen vaikutus esim. voiteluun, voiko olla johonkin muuhunkin? Voiko se kuluttaa konetta?
Huoltomies sanoi myös että asiaan voi vaikuttaa se, että ennen kun auto tuli minulle kaksi viikkoa takaperin, se oli ajamatta kolme kuukautta ja paikat voivat olla vähän "tukkoiset".
Voiko tällainen pitää paikkaansa? Siis jos näin on niin tyydyn selitykseen, lisää kilsoja vaan niin paranee. Ajattelin että autolle voisi tehdä nyt hyvää jonkinsortin puhdistuskäsittely jotta nämä tukkoiset paikat aukeaa. Pikainen visiitti AD:lle antoi vastauksen että joko öljyn tai dieselin sekaan puhdistuaine on mahdollista laittaa. Mieluummin polttoaineen sekaan kun öljyt vaihdettiin juuri viikko sitten, niiden käyttö edellyttäisi kuitenkin öljynvaihtoa. Onko kenelläkään heittää suosituksia ko. aineista? Vai onko jotain tosiseikkoja joiden mukaan tämä puhdistus olisi huono idea?
Olen antanut itseni ymmärtää että puhdistamisella voi olla negatiivinen vaikutus esim. voiteluun, voiko olla johonkin muuhunkin? Voiko se kuluttaa konetta?
Ilmeisesti kyseinen osa on ollut ilmamäärämittari. Siihen ei auta moottorin sisäiset puhdistusaineet, sillä tuo mittari ei ole tekemisessä öljyn kanssa. Jos ilmansuodatin on yhtään huonosti paikoillaan, niin osa likaantuu herkemmin. Itse asiassa tuolla murikalla ei ole mitään tekemistä oikeasti moottorin vedon kanssa, mittaa vain EGR:n toimintaa. Sen saa ohjelmoitua myös pois käytöstä, ainakin Digituningin ohjelma poistaa laitteen toiminnasta. Samoin osan toiminnan voi kokeilla siten, että irrottaa johdot anturilta. Jos kulkee johdot irti paremmin, kuin piuhat kiinni, niin osassa on vikaa.
On totta, että CDI-koneet paskottuu juurikin tuon EGR:n takia pahasti. Tuo paska kertyy kuitenkin imusarjaan ja sitä ei saa pois, kuin mekaanisesti puhdistamalla. Omassani oli 330Tkm kohdalla enää pikkurillin mentävä reikä jäljellä juuri tuon EGR:n tulon kohdalla...
Samoin yksi tyypillinen häiriöpaikka on imusarjassa olevat läpät, jotka voivat jumiutua, tai jopa irrota.
On totta, että CDI-koneet paskottuu juurikin tuon EGR:n takia pahasti. Tuo paska kertyy kuitenkin imusarjaan ja sitä ei saa pois, kuin mekaanisesti puhdistamalla. Omassani oli 330Tkm kohdalla enää pikkurillin mentävä reikä jäljellä juuri tuon EGR:n tulon kohdalla...
Samoin yksi tyypillinen häiriöpaikka on imusarjassa olevat läpät, jotka voivat jumiutua, tai jopa irrota.
Harald kirjoitti:Huoltomies sanoi myös että asiaan voi vaikuttaa se, että ennen kun auto tuli minulle kaksi viikkoa takaperin, se oli ajamatta kolme kuukautta ja paikat voivat olla vähän "tukkoiset".
Joo, onpas erikonen auto ja vika tosiaan, jos ajamatta menee paikat tukkoon. Mitä lie tarkoittaakin.
Eipä tosiaan kannata kallista kalua jouten seisottaa.
Oikeata vikaa lähtisin etsimään ilmamassamittarista.
Se korjaantuu vaan uusimalla, ei muuten.
Siitä saattaa tulla senkaltainen häiriötila, josta ei uudelleenkäynnistämisellä pääse eroon, muta vikakoodia ei kuitenkaan varsinaisesti tule.
Kun se anturin antamaa tietoa ei järjestelmä voi muualta tarkistaa.
Mesen Staari saattaa ilmoittaa, että ilmamassatieto epäuskottava.
Sopivilla laitteilla se ilmamäärätiedon kyllä näkee ja siitä voi päätellä, onko se signaali "uskottava".
Pitempiaikainen häiriö ilmamäärätiedossa on ihan hyvin voinut aiheuttaa jo muitakin vaikeuksia kierrätyksessä.
Siis Japen kirjoittamia juttuja.
Häiriöt kirrätyksessä aiheuttavat myös vikatilan, joka ei kuittaannu, mutta myös vikakoodia.
Ellei vika ole tukkoisuuden aiheutama katin tukkeutuminen tai imusarjan paskottuminen umpeen ja liian pieni ilmamärä sitä kautta.
Melkein veisin auton myyjälle takaisin ja ostaisin jostain muualta ehjän.
Edellinen omistaja tietenkin vaihtanut pois, kun ei ole saanut autoa toimimaan, tai viaksi on selvinnyt jotain (liian) kallista.
Nykyään mersuissa, siis käytetyissäkin on kyllä valinnanvaraa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Niinpä. Autotohtori ei vehkeestä vikaa löytänyt, joten aika toimivaa peliä sitä oli ostamassa. Voi toki olla että ilmamassamittarin uusimikseksi tämä homma meneetuikku kirjoitti:Melkein veisin auton myyjälle takaisin ja ostaisin jostain muualta ehjän.
Edellinen omistaja tietenkin vaihtanut pois, kun ei ole saanut autoa toimimaan, tai viaksi on selvinnyt jotain (liian) kallista.
Nykyään mersuissa, siis käytetyissäkin on kyllä valinnanvaraa.
Hyvä vinkki, kiitoksia... Jossai katselin tuon maksavan parisataa. Tuon varmaan vaihtaa itsekin.isk kirjoitti:Tjaa, ei kai tuota kovin kauaa kannata ihmetellä ja kärsiä? Esim. Motonet kertoo:Harald kirjoitti:Voi toki olla että ilmamassamittarin uusimikseksi tämä homma menee
- CDi-200/220 75/92kW Ilmamassamittari jos MB-6110940048. . . 28-3262 59.90
Harald kirjoitti:Temppuilihan tuo tänä aamunakin, mutta liuottimella kun anturin puhdisti niin taas mentiin.
Harald kirjoitti:Tuon varmaan vaihtaa itsekin.
Reikä-torxin tarvitsee, ei kummempia työkaluja. Minkä varmaan tiesitkin jo, kun olet puhdistanut anturia.
Missä päin Harald raottelee konepeltiään?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Okei. Kiitoksia taas Ilmansuodatin vaihdettu ja kotelo imuroitu puhtaaksi, saa nähdä kuinka käy. Vanha oli kyllä tosi likainen. Mennään tällä nyt vähä aikaa.isk kirjoitti:Harald kirjoitti:Temppuilihan tuo tänä aamunakin, mutta liuottimella kun anturin puhdisti niin taas mentiin.Harald kirjoitti:Tuon varmaan vaihtaa itsekin.
Reikä-torxin tarvitsee, ei kummempia työkaluja. Minkä varmaan tiesitkin jo, kun olet puhdistanut anturia.
Missä päin Harald raottelee konepeltiään?
Jyväskylässä on tähtikeulan luukku auki vielä pari viikkoa, sitten mennään Rovaniemelle raottelemaan
Olenpas mä sekaisin. Ilmamassamittari on tosiaan kiinni niillä torxeilla, ilmamäärämittari (se pienempi, siellä kuskin silmien edessä) on se mitä on huollossa puhdisteltu ja sillä lähtenyt toimimaan. Näin käsi sitä vielä on näiden kanssa, hävettää oikein Mut siinähän sitä oppii, ja ilo ollu huomata että apuja löytyy kysymällä. Pikku iltalenkin heitin ilmansuodattimen vaihdon jälkeen, tuntui kulkevan eri lailla ku ennen. Taisi olla melko tukossa vanha suodatin
Ja siis tämän näköistä osaa sieltä aina puhdistellaan, mä oon jo ihan sekaisin!
http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:MAF.jpg
Ja siis tämän näköistä osaa sieltä aina puhdistellaan, mä oon jo ihan sekaisin!
http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:MAF.jpg
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
MAF aiheutti murheita täälläkin
Vaikkei nyt CDI-koneesta olekaan kyse vaan M111 230 Kompressorista, niin tuo ilmamassamittari voi kyllä tosiaan aiheuttaa varsin ikäviä häiriöitä ja sen tulkinta taitaa tosiaan olla "epäsuoraa" testerilläkin:tuikku kirjoitti:
Oikeata vikaa lähtisin etsimään ilmamassamittarista.
Se korjaantuu vaan uusimalla, ei muuten.
Siitä saattaa tulla senkaltainen häiriötila, josta ei uudelleenkäynnistämisellä pääse eroon, muta vikakoodia ei kuitenkaan varsinaisesti tule.
Kun se anturin antamaa tietoa ei järjestelmä voi muualta tarkistaa.
Mesen Staari saattaa ilmoittaa, että ilmamassatieto epäuskottava.
Sopivilla laitteilla se ilmamäärätiedon kyllä näkee ja siitä voi päätellä, onko se signaali "uskottava".
itsellä auto alkoi ihan yhtäkkiä käymään jumalattoman huonosti tyhjäkäyntiä, etenkin kylmänä. Yhtenä päivänä heinäkuussa tulin töistä kotiin, ei mitään erikoista. Kahden tunnin päästä käynnistin auton, niin tuntui kuin olisi käynyt kahdella ja kolmella pytyllä vaihtelevasti, tyhjäkäyntikierrokset seilasivat 500-1200 kierroksen väliä ja kone hytkyi julmetusti. Ajoon pääsi lähtelmään ja itse asiassa maantienopeudessa ei juuri erikoista huomannut, ehkä vähän voiman puutetta vain, tai sekin saattoi olla kuvitelmaa isommissa nopeuksissa, taas taajamanopeuksissa kaasuun vastaaminen oli outoa ja ehkä siksi tuntui että voimat kateissa. Epäilin heti MAF:ia, parin päivän päästä auto huoltoon ja testeriin (sanoin aikaa varatessa jo että tilatkaapas MAF valmiiksi sinne) ja testerissä ilmamassamittarilta tuleva jännite oli koko ajan sama kiinteä, vaikka kaasua antoi ja kierrokset nousivat -> MAF rikki, auto pyrki kaasuläpän asennolla sopeutumaan siihen että MAF rikki, uusi MAF kiinni ja kaasuläpän asentokin muuttui testerin mukaan ja auto kävi taas kuin uusi.
Itse asiassa muistelin että tyhjäkäynti oli aiemmin seilannut hieman joskus, ja moottori tuntui joskus hieman hytkähtelevän, ehkä n. 750-850 väliä tyhjäkäynti joskus seilasi, tämäkin loppui kun uusi MAF tuli. Voimaakin tuntui olevan enempi kun uusi MAF tuli
Tosiaan mikään varoitusvalo ei syttynyt mittaristossa eikä testerikään "suoraan" sanonut että "hei, MAF paskana".
Onkohan nuo moottorin kumit muuten finaalissa, kun tuntui että moottori hytkyi paljon tuossa vian yhteydessä? Pystyykö niitä tarkastamaan itse katsomalla?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Kai se pitää vielä mainostaa omaa tyhmyyttään mutta liekö tämä voi pitää paikkaansa...
Soitin tänään Jyväskylän KL-varaosaan kyselin ilmamassamittarin hintaa. Sanoi että ilmamassa ja -määrämittarit ovat ihan sama asia, se osa mitä mä oon puhdistellu, on imuilman lämpötila-anturi. (Onko jollain esittää eriävää mielipidettä?? )Se maksais 20e, ja menee vaihtoon jos vielä oikutteleen. Eilisen suodattimen vaihdon jälkeen kaikki toiminu hyvin.
Soitin tänään Jyväskylän KL-varaosaan kyselin ilmamassamittarin hintaa. Sanoi että ilmamassa ja -määrämittarit ovat ihan sama asia, se osa mitä mä oon puhdistellu, on imuilman lämpötila-anturi. (Onko jollain esittää eriävää mielipidettä?? )Se maksais 20e, ja menee vaihtoon jos vielä oikutteleen. Eilisen suodattimen vaihdon jälkeen kaikki toiminu hyvin.
Tämä menee nyt yksinpuheluksi mutta menköön, käyköön vaikka terapiasta kun tällaista päiväkirjaa kirjoittelee. Auto pelasi siis pari päivää ilmansuodattimen vaihdon jälkeen ihan ok, kunnes tänään taas oireet tulivat. Pelti auki ja anturi pois. Huomasin siinä lankojen päässä pienen punaisen pallukan, kuuluuko sellaista siinä olla??? Tuossa oikein kuva:
http://img158.imageshack.us/img158/5821/cimg0389ox6.jpg
Otin sen pois (Leatherman auttoi ), puhdistin anturin ja meno jatkui taas normaalisti. Se tuntui rakenteeltaan kuin kuivalta kuusen pihkalta. Kun tähän mennessä olen likaa anturista etsinyt, olen etsinyt jotain pölyn ja hiekan tapaista...
Kysymys kuuluukin siis, kuuluuko siinä imuilman lämpöanturissa olla tuollaista?? Ei kai? Ajattelin sijoittaa siihen uuteen anturiin joka tapauksessa parikymppiä, en oo ihan varma rikoinko jotain tuota palloa irroittaessani.
EDIT: vai voiko se olla niin että tuo anturin toiminta perustuu hankaussähköön (putkessa liikkuvan ilman toimesta) ja tuo olisi hartsia tms joka parantaa ko. vehkeen toimintaa?? Ajelin autolla joka tapauksessa eilen 50 kilsaa vielä illalla ja kaikki toimi taas
http://img158.imageshack.us/img158/5821/cimg0389ox6.jpg
Otin sen pois (Leatherman auttoi ), puhdistin anturin ja meno jatkui taas normaalisti. Se tuntui rakenteeltaan kuin kuivalta kuusen pihkalta. Kun tähän mennessä olen likaa anturista etsinyt, olen etsinyt jotain pölyn ja hiekan tapaista...
Kysymys kuuluukin siis, kuuluuko siinä imuilman lämpöanturissa olla tuollaista?? Ei kai? Ajattelin sijoittaa siihen uuteen anturiin joka tapauksessa parikymppiä, en oo ihan varma rikoinko jotain tuota palloa irroittaessani.
EDIT: vai voiko se olla niin että tuo anturin toiminta perustuu hankaussähköön (putkessa liikkuvan ilman toimesta) ja tuo olisi hartsia tms joka parantaa ko. vehkeen toimintaa?? Ajelin autolla joka tapauksessa eilen 50 kilsaa vielä illalla ja kaikki toimi taas
Vikakoodit luettu ja nollattu. Antoi nollata kaiken muun paitsi imuilman lämpöanturilta tulleen vikakoodin. Sanottiin että siellä on sitten oikeasti vika. Purkautunut johto korjattiin, uusi liitin ja uusi anturi vaihdettiin. Antoi nollata kaikki vikakoodit. Silti uusiutui n. 30 km:n ajon jälkeen. Puoli minuuttia kun pidin sammuksissa ja kiroilin niin toimi normaalisti. Aamulla pajalle, mikäs ois seuraava kohde? Ilmamassamittari? Vai vikakoodiko sen taas meille kertoo?
Pitää mainita että auto parani hirveästi tuolla muutoksella. Vääntää alempaa, kulkee pikkukierroksilla tosi paljon kevyemmin ku ennen. On siis ennen (toimiessaan) rajoittanut tehoja? Turbon vihellyskin kuului mukavasti, että jotain edistystä sentään...
Pitää mainita että auto parani hirveästi tuolla muutoksella. Vääntää alempaa, kulkee pikkukierroksilla tosi paljon kevyemmin ku ennen. On siis ennen (toimiessaan) rajoittanut tehoja? Turbon vihellyskin kuului mukavasti, että jotain edistystä sentään...
Ja kiviäkin kiinnostaa
Mutta tuon eilisen jälkeen luettiin vikakoodit uusiksi, ja se ahtopaineensäädin (se musta mötikkä siellä öljytikusta suoraan maskiin päin?) oli vikakoodin antanut. Ajattelin että pitänee varmistaa että siellä letkuissa ilma kulkee ja liittimet on ok, onko muilla ideoita? Mietin että ilmamassamittarin voisi vaihtaa samoilla lämpimillä niin ois sekin pois huolesta.
Mutta tuon eilisen jälkeen luettiin vikakoodit uusiksi, ja se ahtopaineensäädin (se musta mötikkä siellä öljytikusta suoraan maskiin päin?) oli vikakoodin antanut. Ajattelin että pitänee varmistaa että siellä letkuissa ilma kulkee ja liittimet on ok, onko muilla ideoita? Mietin että ilmamassamittarin voisi vaihtaa samoilla lämpimillä niin ois sekin pois huolesta.
Vaihdoin omaan autooni tänään ilmamassamittarin (on ilmansuodattimen
putkessa ).
KL vara osana 75 €,vaihdoin itse ja on tosi helppo vaihtaa,vain torks avaimella kaksi ruuvia auki ja kiinni ja sähköliitin samoin.
Suojia täytyy kans irroitella
Oli sama oireilu välillä saattoi kylläkin harvoin viimeaikoina toimia kunnolla .
Rajoitti kierrokset juuri tuohon 3000 kiekkaan.
En käyttänyt autoa missään testereissä vaan ostin kuin sian säkissä ja kerrankin taisi osua oikeaan vika kohteeseen.
Nyt toimii paremmin kiun aikoihin ja mikä parasta loppui kovassa kiihdytyksessä savuttamasta .
Aiemmin oli takamaisema aivan mustana savua kun antoi lämää .
Kone 320 cdi ,mutta samalla periaatteella kait nämä cdi koneet toimii.
Voi olla että myös polttoaineen kulutus pienenee ,ym ,,,mukavaa.?
putkessa ).
KL vara osana 75 €,vaihdoin itse ja on tosi helppo vaihtaa,vain torks avaimella kaksi ruuvia auki ja kiinni ja sähköliitin samoin.
Suojia täytyy kans irroitella
Oli sama oireilu välillä saattoi kylläkin harvoin viimeaikoina toimia kunnolla .
Rajoitti kierrokset juuri tuohon 3000 kiekkaan.
En käyttänyt autoa missään testereissä vaan ostin kuin sian säkissä ja kerrankin taisi osua oikeaan vika kohteeseen.
Nyt toimii paremmin kiun aikoihin ja mikä parasta loppui kovassa kiihdytyksessä savuttamasta .
Aiemmin oli takamaisema aivan mustana savua kun antoi lämää .
Kone 320 cdi ,mutta samalla periaatteella kait nämä cdi koneet toimii.
Voi olla että myös polttoaineen kulutus pienenee ,ym ,,,mukavaa.?
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 17.08.2007 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auton näyttöön tuli aina ilmoitus moottorin tehon rajoituksesta tai mikä lie virallisesti?Harald kirjoitti:Mukava kuulla että siellä on lähteny homma toimimaan. Vikakoodi lienee sama vaikka aiheuttaja eri. Onko mainitsemassasi tapauksessa haittaa jos boksi vielä "muistaa" olleensa vikatilassa vai onko sillä mitään käytännön merkitystä kun vaan auto kulkee?
Auto w 210 320 cdi
Ei tarttenut kuitata missään testerissä vikatilaa ,vaan lähti heti toimimaan ilmamäärämittarin vaihdon jälkeen.
Olettaisin vian olevan samassa osassa?
Päällepäin ei vikaa mitenkään ilmamäärämittarista voi havaita, vanhakin oli kuin uusi.