Onko kukaan koittanu tasapainottaa 5-sylinterisen 2.9 kampiakselia
ravistaa niin v..... että ei pysy tasapainotus koneessa
pitäiskö siihen tehdä kangen ja männän painoset limput ja pultata ne kiertokangen kauloihin ?
5-syl kampiakseli
5-syl kampiakseli
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Miksi täytyi tasapainottaa, kun mersun akselit on tehtaan jäljiltä aikas hyviä, siis 60x moottorit. Ja sen verran joskus pyöräyttänyt tuollaista akselia, ettei onnistu ilman noita painoja...painotettu tehtaalla vissiin painojen kanssa.sunbeam kirjoitti:Kyllä se kampi oli moottorikoneistamossa ja kaverina sillä oli mukana vauhtipyörä ja kytkinasetelma, kun ei ole valitettavasti omaa tasapainotus konetta.
Valitettavan harvassahan noita vehkeitä harrastajilla on. Jos se ei koneistamossa kerralla onnistunut niin kait ne samaan rahaan sen uudelleen puntittaa? Ärsyttäväähän se on moneen kertaan niitä kalikoita sinne raahata ja aina joutuu muutaman päivän odottelemaan, mutta minkäs teet. Kun ei oo mullakaan sellasta konetta... Eipä silti, en osais sitä käyttääkkään. 

Kyllä tässä tapauksessa on kai pakko luottaa tehdaspainotukseen, kun ei tiedä niiden lisäpunttien tarkkaa painoa onko se mäntä +kiertokanki vai vähemmän.
Männät on vähän kevyemmät kun vakiona , palotiloja on suurennettu.
Männät on vähän kevyemmät kun vakiona , palotiloja on suurennettu.
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline