Vuosimalli oli tosin ensisarjaa eli '91, mutta kyllähän kehitystäkin on tapahtunut. Kuitenkin ero 126:een oli yllättävän pieni, mutta samalla tavalla tuossa kolmisatasessa oli kotonaan ensi metreiltä alkaen. Tämä peli oli vain 88 tonttua ajettu, muuten melko perusvarusteinen ja kangasverhoilulla. Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen. Suurin ero oli ehken ohjaustuntumassa, mutta esim. melutaso ei ollut dramaattisesti alhaisempi, vaikka pirssin priimakuntoiset tiivisteet ja tuplalasit antoivat sellaista odottaa. Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
W140 testattu
W140 testattu
Kun tuota W140-mallia on tullut haikailtua, niin osuipa juuri puolivahingossa tilaisuus testata moinen laite. Eli kaverille oli tullut tuollainen peli huoltoon ja pitihän sitä päästä kokaisemaan - siis autoa
Vuosimalli oli tosin ensisarjaa eli '91, mutta kyllähän kehitystäkin on tapahtunut. Kuitenkin ero 126:een oli yllättävän pieni, mutta samalla tavalla tuossa kolmisatasessa oli kotonaan ensi metreiltä alkaen. Tämä peli oli vain 88 tonttua ajettu, muuten melko perusvarusteinen ja kangasverhoilulla. Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen. Suurin ero oli ehken ohjaustuntumassa, mutta esim. melutaso ei ollut dramaattisesti alhaisempi, vaikka pirssin priimakuntoiset tiivisteet ja tuplalasit antoivat sellaista odottaa. Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
Vuosimalli oli tosin ensisarjaa eli '91, mutta kyllähän kehitystäkin on tapahtunut. Kuitenkin ero 126:een oli yllättävän pieni, mutta samalla tavalla tuossa kolmisatasessa oli kotonaan ensi metreiltä alkaen. Tämä peli oli vain 88 tonttua ajettu, muuten melko perusvarusteinen ja kangasverhoilulla. Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen. Suurin ero oli ehken ohjaustuntumassa, mutta esim. melutaso ei ollut dramaattisesti alhaisempi, vaikka pirssin priimakuntoiset tiivisteet ja tuplalasit antoivat sellaista odottaa. Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: W140 testattu
Paksut äänieristykset syövät sisätiloja hyötykäytöltä...Jukka N. kirjoitti:Mutta yhtä kaikki, hieno vehje, joka tosin jää tiloiltaan edeltäjälleen. Siinä ehkä suurin kummastus.
Onnea vaan hienolle valinnalle, jos W140:een päädyt.....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Siis mitä????
"Kun tuota W140-mallia on tullut haikailtua, niin osuipa juuri puolivahingossa tilaisuus testata moinen laite. Eli kaverille oli tullut tuollainen peli huoltoon ja pitihän sitä päästä kokaisemaan - siis autoa ."
Millainen korjaamo antaa kavereiden testata huoltoon tuotuja autoja???? Tuollaiseen korjaamoon en omaa autoani huoltoon veisi. Edesvastuutonta.
Mitä, jos jotain olisi hajonnut tai olisit kolaroinut????
Olisi hyvä, varoituksena, tietää kyseisen korjaamon nimi. Osaisi välttää.
Millainen korjaamo antaa kavereiden testata huoltoon tuotuja autoja???? Tuollaiseen korjaamoon en omaa autoani huoltoon veisi. Edesvastuutonta.
Mitä, jos jotain olisi hajonnut tai olisit kolaroinut????
Olisi hyvä, varoituksena, tietää kyseisen korjaamon nimi. Osaisi välttää.
Mitä olen kuullut juttua..ja ihan itsekin olen nähnyt eräässä audi-vw huollossa kun olin joskus siivoilemassa siellä niin kyllä nämä korjaajat kehuivat että tulee joskus ajeltua hieman pitempiäkin lenkkejä asiakkaan autolla koeajomielessä varsinkin jos joku erikoinen auto on kyseessä...yhdelläkin quattrolla heittivät karvarinkulaa parkkipaikalla (talvella tosin) - joten eiköhän tuotakin satu...yhtä edesvastuutonta?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Tosiaan, aika yleistä. Nuorempana tuli vietettyä aikaa tuollaisella pikkukorjaamolla ja kyllähän siellä juuri 18v korjaamonpojat ajeli huotoon tuoduilla kuin omillaan, ja tietysti mitä erikoisempi auto sitä enemmän vaatii koeajoa.Petri M. kirjoitti:Mitä olen kuullut juttua..ja ihan itsekin olen nähnyt eräässä audi-vw huollossa kun olin joskus siivoilemassa siellä niin kyllä nämä korjaajat kehuivat että tulee joskus ajeltua hieman pitempiäkin lenkkejä asiakkaan autolla koeajomielessä varsinkin jos joku erikoinen auto on kyseessä...yhdelläkin quattrolla heittivät karvarinkulaa parkkipaikalla (talvella tosin) - joten eiköhän tuotakin satu...yhtä edesvastuutonta?
Tosin oli tullut omankin auton mittariin muistaakseni 80km lisää kun jätin Veholle korjattavaksi, mutta tuo oli kuulemma ihan testiajoa kun ei meinannut vikaa löytyä.
Ja tuleehan sitä itsekin joskus kokeiltua noita asiakkaiden autoja,mutta asiakkaat ei olekaan ihmisiä vaan venäläisiä
Re: Siis mitä????
Ikään kuin tarkennuksena, notta kyse ei ollut korjaamosta, vaan naapurista, jolle eräs hänen ystävänsä oli toimittanut W140:n tarkastettavaksi ja arviointia varten. Sälli on piiiiitkän linjan Mersumies ja näin hänelle tämä tehtävä annettiin. Kun sitten piti huollon päälle - jonka tarvetta ei liiemin ollut - koeajo suorittaa, niin isäntä itse sanoi istuvansa kerrankin takapenkillä, joten kuskin osa iskostui minulle. Joten rötöstä ei tapahtunut450Sl kirjoitti: Millainen korjaamo antaa kavereiden testata huoltoon tuotuja autoja???? Tuollaiseen korjaamoon en omaa autoani huoltoon veisi. Edesvastuutonta.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Ja kuuleman mukaan eräät juipit Metro-Autossa polttivat kumia asiakkaan Corvetella, mihin se on kyllä tehtykin. Ei siinä mitään, mutta kun auto oli targa-mallinen ja kaikki asiakkaan paperit sun muut lärpykkeet olivat lentäneet taivaan tuuliin. 
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: W140 testattu
Taisi olla lyhyt versio. Pitkässä voi kaljakorit kuljettaa takapenkin jalkatilassa.Jukka N. kirjoitti:Kyllä siinä kutvosessakin voimaa oli melko rivakasti, mutta tokihan auton paino tuntuu. Mutta kokoisekseen erittäin ketterä ja kevyt ajolleen.
Uudemmissa versioissa oleva 5-lovinen vaihteisto. joka lähtee ykkösellä piristää vielä aika lailla kulkua, varsinkin kaupunkiolosuhteissa.
S320L -97
Juup
Lyhyt oli versio tässä tapauksessa. Jos tässä tosihankitoihin pääsee, niin pitkähän sen on oltava, kuten nykyinenkin. Oli muuten yllättävää havaita, että pätkä W140 ei tuntunut tarjoavan enempää takatiloja kuin W123. Muutenkin Mersut ovat käyneet ahtaamman oloisiksi mitä uudempia ovat. Avaruuden tuntua on "siivottu" mm. korkeammilla vyötärölinjoilla ja pienemmillä ikkunoilla. Yleinen suuntaus kaikilla merkeillä on se. Tosin takatiloilla ei normaalikäytössä ole juurikaan merkitystä. SEC riittäisi ihan hyvin, mutta jostain syystä sitä biljardihallia pitää siellä perässä mukanaan kuskata
.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tilat
Eniten minä olen hämmästellyt S320 tavaratilan pienuutta. Volvo S90 jälkeen se on selvästi pienempi. Tankki on kontin ja selkänojan välissä -> lyhyt ja täyskokoinen vararengas pohjalla -> matala.
Hiljainen auto W140 todella on. Kävin juuri keikalla Mitsun monikäyttöautolla ja kyllä siinä oli melkoinen meteli sisällä.
Hiljainen auto W140 todella on. Kävin juuri keikalla Mitsun monikäyttöautolla ja kyllä siinä oli melkoinen meteli sisällä.
S320L -97
Re: Tilat
[quote="markku"]Eniten minä olen hämmästellyt S320 tavaratilan pienuutta. quote]
Itse olen hämmästellyt W124 coupen isoa takapaksia,en tiedä onko se jopa sedan-mallia isompi,mutta coupe-autoksi kuitenkin tosi tilava.
Vielä kun oisvat tehtaalla laittaneet tankin muualle,että selkänoja kääntyisi,niin,vot
Itse olen hämmästellyt W124 coupen isoa takapaksia,en tiedä onko se jopa sedan-mallia isompi,mutta coupe-autoksi kuitenkin tosi tilava.
Vielä kun oisvat tehtaalla laittaneet tankin muualle,että selkänoja kääntyisi,niin,vot
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: Tilat
Uskoisin, että polttoainetankki taka-akselin päällä on tietysti turvallisuusnäkökohta, mutta bonuksena myös meluja hillitsevä tekijä--> ei kuulu esim. työkalupakin kilinät matkustamoon.make kirjoitti:Itse olen hämmästellyt W124 coupen isoa takapaksia,en tiedä onko se jopa sedan-mallia isompi,mutta coupe-autoksi kuitenkin tosi tilava.
Vielä kun oisvat tehtaalla laittaneet tankin muualle,että selkänoja kääntyisi,niin,vot
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niinpä
En ollut havaitsevinani kokonaismelutasossa kovinkaan suurta eroa 126/140 välillä. Esim. omassa koslassa moottorin ääni ei kantaudu sisälle kuin vasta +4000 rpm käyntinopeuksilla. 140:n mylly sen sijaan kertoi olemassaolostaan jo parin tonnin jälkeen. Vai olisiko niin, että yleismelutaso on niin paljon alhaisempi, että koneen ääni kuuluu paljon herkemmin sisään.
Tässä kokeillussa vermeessä oli vielä tietty se 4-lovinen tomaatti, mutta todella hienosti ja hienostuneesti sekin vaihteli. Olihan väkisinkepitettävä tuon kokeilun jälkeen aikamoinen askel kohti kivikautta. Mutta kaikkeen tottuu.....
Tässä kokeillussa vermeessä oli vielä tietty se 4-lovinen tomaatti, mutta todella hienosti ja hienostuneesti sekin vaihteli. Olihan väkisinkepitettävä tuon kokeilun jälkeen aikamoinen askel kohti kivikautta. Mutta kaikkeen tottuu.....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Niinpä
Se voi pitää paikkansa, hiljaisia ovat molemmat. Melutaso ei maantielläkään muutu juuri miksikään nopeuden noustessa tuplalasien + fyllien ansiosta.Jukka N. kirjoitti:En ollut havaitsevinani kokonaismelutasossa kovinkaan suurta eroa 126/140 välillä. Vai olisiko niin, että yleismelutaso on niin paljon alhaisempi, että koneen ääni kuuluu paljon herkemmin sisään. :
S320L -97
myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...
nyt menee vähän ot:
mutta kun itseäkin on poltellu W140 300 turbo-diesle niin joudun utelemaan..
onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
mutta kun itseäkin on poltellu W140 300 turbo-diesle niin joudun utelemaan..
onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...
Ei valitettavasti ( tai onneksi ) ole vielä havaintoa.Ahti kirjoitti: onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Kone ja voimansiirto ovat samoja kuin muissakin malleissa = osat ovat yhteisiä.
Korin ja alustan osien hintoihin en vielä - onneksi - ole päässyt tutustumaan.
S320L -97
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...
Riippuen vähän osista, mutta en allekirjoita tuota 126:n kerrointa 1,8. 126:n tekniikka perustuu monissa kohdin 123:een ja myös osien hinnat seurailevat tuota esikuvaa.Ahti kirjoitti: onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Jotkut osat ovat siis jopa halvempia kuin 124:ssa. 124-420:ssä taitaa olla yhtä kalliit moottorin osat...
Terveisin
Tero
Tero
Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...
Mistäs tuo 126:sen 1,8 tulee?Ahti kirjoitti:onko käsitystä mikä on kerroin varaosahinnoille jos ajatellaan että W124 olisi 1.0 niin olisiko W126 1,8 ja W140 2,5??tai jotain
Aikaslailla siinä on tekniikkapuolella samat osat, kuin 124:ssakin. Varsin kohtuuhintaisia kaikki ja pakoputketkin ovat 124:sen kanssa samassa hintaluokassa (pl. V8-mallit). Bensapumput, tehdaskunnostetut laturit, vesipumput ja kaikki huolto-osat ovat puoli-ilmaisia 126:een. Jotkut alustan osat ovat jopa halvempia, kuin 124:ssa. Erikoisosat (sähkötilpehööri, tasonsäätö, peltiosat, kromit...) tietenkin maksaa, mutta eipä ne ole ilmaisia muihinkaan malleihin.
Eipä nuo 140:sen huolto-osat kovin kalliita näytä olevan vaikkapa Motonetissä. On ne tietenkin hieman kalliimpia, kuin 124/126:sen kamat ja pienistä puroista kertyy tunnetusti suuri virta. Siihen kun lisätään vielä todennäköisesti reilu bensankulutus, rengaskulut, vakuutusmaksut ja isommat remontit...
Pari hintaesimerkkiä:
ÖLJYNSUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
S W140 Bensa 280/300/320. . . . . . . . . . . . . . . . . . 15-0001 7.40
ILMANSUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 S280E-S320E --5.93. . . . . . . . . . . . . . . . . . 16-0174 23.55
POLTTOAINESUODATIN MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 bensat 280-600 90--94. . . . . . . . . . . . . . . . . 19-5199 24.22
PYÖRIJÄ MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
320E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-7041 29.26
VIRRANJAKAJAN KANSI MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 320E. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-6044 76.36
SYTYTYSJOHTOSARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
Lämpösuojatut: 24V-S280/S320 93--. . . . . . . . . . . . . 11-2215 58.00
JARRUPALASARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 S300 91--92 Eteen (90x81mm). . . . . . . . . . . . . . 22-1462 24.22
W140 "S" Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-1463 18.16
W140 Varoitinjohto e/t. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23-1131 1.68
JARRULEVYT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 300-3,2 --93 Eteen JÄÄHD. . . . . . . . . . . . . . . 22-5481 49.00
KAASUISKARI MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4175 125.13
"S" W140 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4176 125.13
JOUSET MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Eteen 280-320/350TD. . . . . . . . . . . . . . . . 67-5495 44.00
"S" W140 Taakse --94. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5497 42.00
RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
S W140 Raidetangonpää V/O/U. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2731 32.63
S W140 Raidetangonpää V/O/S. . . . . . . . . . . . . . . . 17-2732 32.63
S W140 Raidetanko päineen V/O. . . . . . . . . . . . . . . 17-6026 64.58
S W140 Keskitanko. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-6025 72.99
S W140 Etuvakaajan yhdystanko vasen. . . . . . . . . . . . 17-2733 32.63
S W140 Etuvakaajan yhdystanko oikea. . . . . . . . . . . . 17-2734 32.63
TAKATUENNAN HELAT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
W140 Takatukivarren ulompi hela. . . . . . . . . . . . . . 18-1190 16.50
W140 Takavakaajan yhdystanko ("koiranluu"). . . . . . . . . 18-1413 16.48
W140 Taka/alempi raidetanko (päät hela-+-pallo). . . . . . 17-6020 49.45
W140 Säätöpultti (epäkesko). . . . . . . . . . . . . . . . 18-1965 7.00
KYTKINSARJA MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
300SE-2,8 ja S280. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1467 174.00
300SE-3,2 ja S320. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1468 192.41
RUISKUPUMPPU/RUISKUN OSAT MERCEDES S-SARJA W140 1991--98
"S" W140 Lambda-anturi jos 4 johdolla. . . . . . . . . . . 28-3422 65.00
"S" W140 280/300/400/500/600 Bosch-pumppu. . . . . . . . . 28-1388 138.00
"S" W140 300/400/500/600 --93 Valeo-pumppu (vast Bosch). . 28-1352 79.50
"S" W140 280/300/400/500/600 --94 jos 2 pumppua/Pierburg. . 28-1375 154.00
"S" W140 300-2,8/280 Bosch-ilmamassamittari 0280217500. . . 28-3366 244.00
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: myös varaosahinnoittelu kiinnostaa...
Niin - siis verrattuna W140:aan, tarkoittanet. 400 E/E 420:ssähän on neliventtiili-286/279 hv-moottori.flosse kirjoitti:
Jotkut osat ovat siis jopa halvempia kuin 124:ssa. 124-420:ssä taitaa olla yhtä kalliit moottorin osat...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
niinnno...mua on pelotellu varmaan yksi tuttu asentaja joka on töissä mersuja huoltavassa liikkeessä...
ei silti kyllä esim. toi jakajan kansi on minusta hävytömän hintainen (76,36) ja pyörijä ja...
nomutta t-dieseliähän tässä itelle mahdollisesti...sitten joskus..ei tarvi ostella jakajan kansia
ei silti kyllä esim. toi jakajan kansi on minusta hävytömän hintainen (76,36) ja pyörijä ja...
nomutta t-dieseliähän tässä itelle mahdollisesti...sitten joskus..ei tarvi ostella jakajan kansia
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
hmm..huomaa että mulla ei ole ollut koskaan bensamersua
ja viimeksi ostin jakajan kannen vissiin '60 Caddyyn johon se maksoi jotain 10-15 euroo
ja siitä lähtee sentään 8 kpl tulpanjohtoja... 
ja viimeksi ostin jakajan kannen vissiin '60 Caddyyn johon se maksoi jotain 10-15 euroo
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tuo oli vain esimerkin vuoksi.SEV8 kirjoitti:Toiseksi: yhtälö W140 + motonet = ? . Jokin tuossa lähestymistavassa . . . . Onko huippuluokan edustusauto tarkoitettu säästöporsaaksi?
Jokuhan joskus sanoi, että Motonetissä on kuitenkin kohtalaisen paljon alkuasennuslaatua.
Eikä nuo hinnat paljoa eroa KL:n vastaavista, nyt kun on tullut kyseltyä erinäisiä osia 126:een.
Ehkä hinnat on jonkun 10-20% kalliimmat KL:ssä, mutta onpahan ainakin alkuperäislaatua. Ja saahan sieltä 10% alennuksen, kun ostaa vähän isomman paketin kerralla.
Tarviikin laittaa tuonne Hintavertailupalstalle KL:n 126-hintoja...
Edit: Sitäpaitsi noita 140:sen hintoja ei ole kovin monella suomenkielisellä saitilla esillä, ei ainakaan KL:n tai Merteilin sivustoilla.
Viimeksi muokannut PM, Ma 05.01.2004 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
[ . Jokin tuossa lähestymistavassa . . . . Onko huippuluokan edustusauto tarkoitettu säästöporsaaksi?
[/quote]
no ei mutta...kun ajoa on sellanen 45tkm vuodessa niin oltava diesel ja dieseleiden kunkku olisi varmaan toi W140. totta kai ylläpitokulut kiinnostaa kun auto tulee ns työkäyttöön.
harrasteautot on asia erikseen, silloin ei kulutusta paljon kauhistella eikä osien hintoja etukäteen ihmetellä.
no ei mutta...kun ajoa on sellanen 45tkm vuodessa niin oltava diesel ja dieseleiden kunkku olisi varmaan toi W140. totta kai ylläpitokulut kiinnostaa kun auto tulee ns työkäyttöön.
harrasteautot on asia erikseen, silloin ei kulutusta paljon kauhistella eikä osien hintoja etukäteen ihmetellä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
säästöporsas
Kuten olem jo aiemmin todennut, kannattaa AINA kysyä myös vehosta noita helyjä . Itse en ainakaan mitään suodatin yms.tuotteita käytä kun orkkiksia , ei oo kalliita.
Terveisin Jamppa
mersuja on
Terveisin Jamppa
mersuja on
Ylläpitokulut
Kyllä se vähän niin on että jos ostaa mummonmiljoonan auton, niin ylläpitokuluihin saa varautua sen mukaisesti.Ahti kirjoitti: no ei mutta...kun ajoa on sellanen 45tkm vuodessa niin oltava diesel ja dieseleiden kunkku olisi varmaan toi W140. totta kai ylläpitokulut kiinnostaa kun auto tulee ns työkäyttöön.
W140 autoja on ollut jonkinverran taksissakin, erityisesti Saksassa, mutta ei niistä mitään sukseeta tullut. Huolto- ja ylläpitokulut olivat varmaankin tärkeänä osasyynä.
Jos meinaat tiliä tehdä kilometrirahoilla, niin W140 on varmasti väärä valinta.
Lisää aiheesta:
http://www.mbnz.org/forums/forums/threa ... s=6&fid=13
S320L -97
no jos vaan tiliä meinais tehdä niin sitten ei ehkä olisi mersu ollenkaan
halvimmalla selviäs varmaan jollain TDI Seatilla tai vastaavalla 4l/100km ihmeellä
olen ajanut noita 90-110hv Seat, Pösö Renu ym nykyriisseleitä ja kyllähän ne kevyesti liikahtaa JA uskomattoman pienellä naftalla MUTTA ei silti ole mun autoja!!
tuossa benzworldin keskustelusta sai sen käsityksen että W126 olisi jotenkin laadukkaampi(?) auto ja jos W140 meinaa ostaa niin sitten 97-99 malli. eli ehkä mun tyydyttävä sitten W126 300 turbo-dieseliin
..ja kohta taas joku sanoo että ei helvetissä dieseliä edustusautoon

halvimmalla selviäs varmaan jollain TDI Seatilla tai vastaavalla 4l/100km ihmeellä
olen ajanut noita 90-110hv Seat, Pösö Renu ym nykyriisseleitä ja kyllähän ne kevyesti liikahtaa JA uskomattoman pienellä naftalla MUTTA ei silti ole mun autoja!!
tuossa benzworldin keskustelusta sai sen käsityksen että W126 olisi jotenkin laadukkaampi(?) auto ja jos W140 meinaa ostaa niin sitten 97-99 malli. eli ehkä mun tyydyttävä sitten W126 300 turbo-dieseliin
..ja kohta taas joku sanoo että ei helvetissä dieseliä edustusautoon
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mikäs vika tälläisessä on:Ahti kirjoitti:..ja kohta taas joku sanoo että ei helvetissä dieseliä edustusautoon![]()
![]()

Tiedot: 1986 MB 300SDL, Well maintained, A/C works, 28MPG average. 230k, new tires, filter service, rear brakes This is the Diesel flagship! $4,000.00. Contact via email or call 252-437-1167 / merc_2
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD





