Mercedes-lehti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Mercedes-lehti

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Re: Mercedes-lehti

Viesti Kirjoittaja jpk »

PaHa kirjoitti:Terve.

Tuleekos teille muille mersun omistajille jotakin mersun omaa asiakaslehtä, siis muutakin ku nuo huolto ym. mainokset??
Tuollasen huomasin tuos mersun kotisivuilla, pdf -muotoisena pystyi lataamaan/lukemaan.

Mercedes-lehti 3/2004 :
http://www.mercedes-benz.fi/?Path=1637;5285;568
****Nimenomaan tämä Mercedes-lehti tulee. Alkoi tulemaan uudempien autojen myötä. Tiedä missä auton vuosimallissa raja, että alkaa lehti tulemaan kuin tilattuna. Muutenkin tulee aikalailla automainoksia,lehtiä ym.,turhaan...

Tämä onkin todella mielenkiintoinen lehti,esitellään mm. SLR-esittelykeskusta, Armani CLK:ta, ym. :shock: Tarkoitan että aika kaukana normaali autolehdistä,hyvä sinänsä,onpahan ihmettelemistä että mitäs jännää ja kallista maailmalla :lol:
Lehti pääosin suoraan saksanversiosta käännetty,minkä huomaa mm. G-sarjan "esittelystä",G 55 AMG .
Muitakin malleja on tarjolla,näin kärjistäen sanottuna :wink:
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Eleganssi lehti...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Saman lehden mainokset ovat "hieman" tavikselle turhia. Kaikki ovat jotain älyttömän hintaisia luxus-tavaroita.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: Eleganssi lehti...

Viesti Kirjoittaja Saul »

Aki H. kirjoitti:Saman lehden mainokset ovat "hieman" tavikselle turhia. Kaikki ovat jotain älyttömän hintaisia luxus-tavaroita.
Kukas tavis sitä nyt mersulla ajaisi? Optiomiljonäärejä tai muuten vain ökyrikkaita koko sakki! :P
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
saksantähti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja saksantähti »

Allekirjoittaneen postilaatikkoon on nyt pari viimeisintä numeroa tippunut vaikka uusin kalusto on jo sekin ajat sitten ohittanut rippikouluiän... Tiedä sitten mikä on saanut meikäläisen mukaan postituslistalle mutta kun tossa uusimmassakin hinnastoa katseli niin eivät ne ainakaan meikäläisen pankkitilin saldoa tunne. :D Ei siinä mitään vaikka lehti tuleekin on jotain muutakin postia sitten luettavana kun laskut vaikka pikkasen liikan "elitistinen" vaikutelma kyseisestä lehdykästä saa.

-S-
Tähdellisempää tekemistä kaikille...

W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mercedes-lehti

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

PaHa kirjoitti: Klubilaisille toki tulee oma kerholehti, mutta sitä en oo vielä ainakaa harkinnu.
Nyt olisi hyvä aika liittyä, koska loka - joulukuun aikana liittyneiltä uusilta jäseniltä ei veloiteta muuta rahasummaa kuin pelkkä liittymismaksu 20€

Jos liittyminen rupesi kiinnostamaan, niin käy klubin webbisivuilla jonne on tuolla ylhäällä linkki kohdassa MB-KLUBI.

Voit käydä siellä ilmoittamassa postitustietojasi, tai laittaa minulle yv viestiä halukkuudestasi liittyä kerhoon.

(Kirotusvireitä korailtu :lol: )
Viimeksi muokannut Mesedesi, La 02.10.2004 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mercedes-lehti tippui postilaatikkoon silloin kun SLK nimissäni oli..tulo loppui kyllä sitten siihen kun Mersukin lähti.
Mersupostia tosin alkoi vasta tulla oikein todenteolla siinä vaiheessa kun SLK vaihtui..silloin nimittäin alkoin tulemaan koeajokutsuja ajamaan milloin mitäkin Mersua.. ja onhan niitä tullut käytyä myös ajamassa.. :)

Mercedes-lehteen palatakseni sielä, niin täytyy sanoa että ylivoimaisesti tyylikkäin automerkin lehti johon olen törmännyt!
Ei tuo Audinkaan lehti sinänsä huono ole..mutta kun siinä on aina samoissa kansissa myös parin muun VAG-merkin jutut niin.. :? :? :twisted:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Minusta Mercedes-lehti tulee myös Klubin jäsenille automaattisesti, auton iällä ei pitäisi olla merkitystä siinä tapauksessa. En tosin ole varma, mutta näin muistelen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Olet aivan oikeassa...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Timo L. kirjoitti:Minusta Mercedes-lehti tulee myös Klubin jäsenille automaattisesti, auton iällä ei pitäisi olla merkitystä siinä tapauksessa. En tosin ole varma, mutta näin muistelen.
Juuri näin.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Eip tuu

Viesti Kirjoittaja mc »

Minulle ei ole koskaan tullut mitään Mersuun liittyvää postia vaikka olen omistanut Mercedes - Benz merkkisen auton jo ties kuinka kauan :shock: :?:
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Timo L. kirjoitti:Minusta Mercedes-lehti tulee myös Klubin jäsenille automaattisesti, auton iällä ei pitäisi olla merkitystä siinä tapauksessa. En tosin ole varma, mutta näin muistelen.
:evil: No kuulun klubiin ja olen ajanut mersuilla viimeiset viisi vuotta ja ei ole vielä lehteä näkynyt?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Viime viikolla kolahti mercedes lehti laatikkoon :shock:
auto ollut 3kk!!
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:Minusta Mercedes-lehti tulee myös Klubin jäsenille automaattisesti, auton iällä ei pitäisi olla merkitystä siinä tapauksessa. En tosin ole varma, mutta näin muistelen.
Jep. Minulle alkoi lehti tulemaan kun liityin Suomen Mercedes-Benz Klubiin pari vuotta sitten.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Tinttarella
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 18.10.2004 21:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Tinttarella »

Meille tulee mercedes-lehti. Ei kyllä mies mihinkään klubiin kuulu, enkä muista minkä mersun oston jälkeen se alkoi tulla...
MB 4-ever
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Vehon Mercedes-lehti 4/2007

Viesti Kirjoittaja Leka »

No jatketaanpa tähän ikivanhaan tynkään, kun etsimäni Vehon Mercedes-lehteä käsittelevä topiks vaikuttaa poistuneen :?

Tipahti nimittäin opus mallia 4/2007 postilaatikkoon ja meinas jälleen arse repeillä aviisia lueskellessa :lol: Vaikka en ole aikaisemminkaan hahmottanut lehden tekstiä täysin, niin uuden C-farkun esittelyn yhteydessä jonkun hovimestrin trendikkään hyvännäköisen takaluukun ihailu saa ihmetyttämään kenelle lehti tai ko. auto on oikein suunnattu: "Ohi ovat ajat, jolloin hovimestarin ulkoasu oli karun asiallinen ja ilme kivettyneen jäykkä. Nyt jännittävästi muotoiltu sivulinja prässätyn housulaskoksen sijaan, hyvännäköinen takaluukku kaksirivisen tilalla: nykyään arvostetaan design-vaatetusta." :shock:

En ole vielä ehtinyt puoltaväliä edemmäksi, mutta tähän mennessä paras juttu on ollut uutisia-osaston "Ajonautintoa tutkitaan nyt tieteellisesti"-teksti. Uutisessa kerrotaan tutkimuksesta, jossa mitatataan kuljettajien ajonautintoa ja mielialaa tietokoneohjelman havainnollistamien kasvonilmeiden ja lisäksi psykologisten testikysymysten perusteella. Vastakkain testissä ovat uusi C-sarja ja vuoden 1983 190 E.

Voidaan todeta uudella C-sarjalla ajettaessa hymyn olevan korvissa lähes alvariinsa, kun 190 E:llä tyydyttiin lähinnä irvistelemään. Tosin kokeneemmat kuljettivat pitivät myös vanhemmasta mallista. "Kokemattomammat kuljettaja sen sijaan tunsivat olonsa mukavammaksi ajaessaan C-sarjaa, jossa oli ESP-ajonvakaudenhallintajärjestelmä." :shock: Mahtaa olla ollut näky kun ovat mammat ajelleet ESP:n hyödyt ulosottaen hymyssä suin äärirajoilla. :lol: Ilmeisesti tieto ajataidottomien avustusohjelman olemassaolosta saisi hymyilyttämään huolettoman iloisesti myös vanhemmassa autossa istuessa.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Hohoho! Kiitoksia, Leka, lukuvinkistä. Pitääkin ettiä tuo lehti käsiin.

Vielä ketjun varsinaiseen aiheeseen liittyen. Vehon sivuijen kauttaha voi liittyä johonki tälläseen Mercedes Drivers Clubiin, johon kuuluminen ei maksa mitään. Saapahan tuon lehen ja sähköpostiin uutiskirjeen, vaikka ajaakin sellasilla mersuilla joiden kuljettajia useimmat automyyjät eivät vaivaudu ees tervehtimään :roll: Meille on siis tullu toi lehti siitä saakka ku porukat osti 124:n seuraajaks tos Ceen, nyt lehen saajan kohalla lukee isukin lisäks myös miun nimi.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Lehdet tulee tännekin ja klubiin kuulutaan.
Lisäksi tulee säännöllisesti audilehti ja mainoksia :shock:
Ikinä ollut eikä.....
Yrittävät käännyttää Mersumiestä kai.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Mersu-klubilaisille pitäisi tulla kolmenlaista lehteä automaattisesti eli Klubi-lehti,Mercedes-lehti ja tehtaan lähettämä englanninkielinen Mercedes Classic-lehti.Noista kolmesta Klubi-lehti ja Classic-lehti ovat hyviä ja mielenkiintoisia,Mercedes-lehti taasen lähinnä vain mainoslehti "erittäin hyvin toimeentuleville ihmisille"...en tunne kuuluvani joukkoon. :wink:
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Lehti on jonkin aikaa tullut kotiin vaikken mihinkään klubiin kuulukaan. Enkä Vehossakaan ole kuin muutaman kerran käynyt sanomassa päivää kuluneet lenkkitossut jalassa. Ihan hyvä lehti, siinä ikäänkuin saa irtaantua hetkeksi arjesta ja vain haaveilla.
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

enimmäkseen mainoksia

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Etwas Anders kirjoitti:Mercedes-lehti taasen lähinnä vain mainoslehti "erittäin hyvin toimeentuleville ihmisille"...en tunne kuuluvani joukkoon. :wink:
Onhan siinä sentään "taksisivutkin", joten on siinä jotain duunareillekin :D

Tosin ne kyllä näyttävät keskittyvän vain oman merkin ja huolto-organisaation kehumiseen. Jälkimmäisessä ei tosin täällä "maalla" ole mitään erityistä kehumista.

Itselläkin merkki vaihtui ainakin näin väliaikaisesti, kun tekivät niin naurettavan vaihtotarjouksen autostani.

Täytyy varmaan hakea seuraava taas suoraan Saksasta. Nyt kun ilmeisesti jonkun alle vuoden vanhan hakeminen on jopa kannattavampaa kuin aiemmin.

Mainoksia kyllä tippuu tasaiseen tahtiin.

Isälle lähettivät tuossa pari kuukautta sitten mainoksen joka oli otsikoitu: "tarjoamme sinulle erinomaisen tilaisuuden siirtyä Mercedes E-sarjan autoilijaksi".

Sanoin isälle että pitäiskö lähettää takaisin, kun se ei ainakaan minun mielestäni olisi mikään edistysaskel :)
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: Vehon Mercedes-lehti 4/2007

Viesti Kirjoittaja Wade »

Aivan loistavaa käyttölyriikkaa... Tuohan on selvä homma, tekstin takana oleva verbaliikan vuolas Veiksel on ilmeisestikin brittiläisen poikakoulun kasvatteja. Pakko lukea, täytyy etsiä ko. numero ! :D


[quote="Leka"]No jatketaanpa tähän ikivanhaan tynkään, kun etsimäni Vehon Mercedes-lehteä käsittelevä topiks vaikuttaa poistuneen :?

Tipahti nimittäin opus mallia 4/2007 postilaatikkoon ja meinas jälleen arse repeillä aviisia lueskellessa :lol: Vaikka en ole aikaisemminkaan hahmottanut lehden tekstiä täysin, niin uuden C-farkun esittelyn yhteydessä jonkun hovimestrin trendikkään hyvännäköisen takaluukun ihailu saa ihmetyttämään kenelle lehti tai ko. auto on oikein suunnattu: "Ohi ovat ajat, jolloin hovimestarin ulkoasu oli karun asiallinen ja ilme kivettyneen jäykkä. Nyt jännittävästi muotoiltu sivulinja prässätyn housulaskoksen sijaan, hyvännäköinen takaluukku kaksirivisen tilalla: nykyään arvostetaan design-vaatetusta." :shock:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Tietysti kyseessä on mainoslehti, mutta alkaa jo pikkuhiljaa harkitsemaan lukaiseeko läpyskän lävitse huumorimielessä vai siirtääkö ekologisesti suoraan paperinkierrätykseen. Sen verran heikot fiilikset jäi nimittäin viimeisimmän numeron ylitsepursuavasta ilmastonmuutospropaganda-lässytyksestä; koko lehti velloi sanomaa kuinka ostamalla uusia mercedeksiä pelastamme maailman ym. koomista perus-ilmastonmuutos-scheissea.

Pääkirjoitus kehuu Suomen globaalisti ainutlaatuisen autoverotuksen olevan implementoinniltaan esikuvan asemassa, samalla kun siinä ylistetään kaurapipo-vanhasta... Just joo, Suomen autoverotus toteukseltaan Euroopan huippua, hohoh pikkuhiljaa hevosetkin jo nauraa :lol: :roll: Ei yllättävää että myös lehden pääartikkeli käsitteli uutta päästöperusteiseksi naamioitua autoverotusta. Kuulemma ympäristöministeriö on päättänyt puolittaa maailman päästöt vuoteen 2050 mennessä. :lol: :roll:

Etukäteen pientä mielenkiitoa herättänyt diesel-juttu voidaan sivuuttaa heti pääteemaa jatkavan ensimmäisen kappaleen jälkeen, joka alkoi jotakuinkin; eipä olisi Rudolf Diesel yli sata vuotta sitten arvannut kuinka hänen keksintönsä avulla maailma nyt vähentää hiilidioksiditaakkaa... niin joo :roll:

Mutta ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin sivulta 46-47 löytyy täysin paikkansa pitävä virke: "Ennen kaikki tuotteet tehtiin kestämään pitkään, perhe saattoi säästää pitkän aikaa hankkiakseen kodinkoneen tai kalusteen. Tuotteeseen luotettiin ja sen odotettiin kestävän kulutusta vuodesta toiseen." Samaisessa tekstissä lisää haastateltavan kommenttia ja mietittävää lehden tekijöille ja muille hössöttäjille; "Tinkimättömyys on myös tarkkuutta ja tässä nopean kulutuksen maailmassa olisi hyvin tärkeää esimerkiksi kierrätyksen sijaan puhua enemmän tuotteen elinkaaresta. Itse mietin hyvin tarkkaan, miksi uusi tuote ylipäätään tehdään. Yksi perusteista on sen elinkaari, joka on helposti 30 vuotta, ja huollon jälkeen vielä toiset 30 vuotta" Siinäpä se tuli! :P
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sama havainto tästä viimeisimmästä lehdestä! Vähän liikaa meni nyt kyllä ympäristöhössötyksen piikkiin koko lehti. Taitaa tama viimeisin numero olla sellainen joka joutaa samantien paperinkeräykseen..tuskin tulee nimittäin siihen enää palattua toista kertaa siihen numeroon.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Pikaluvuksi meni täälläkin, pari ensimmäistä riviä per artikkeli. Oli sen verran tukevan makuista apulantaa.
Toisaalta, ne osaa muutkin. Olikohan syksyinen Toyota-merkkilehti, joka kertoi että Priuksen myynti kasvoi huomattavasti viime helmikuussa, kun ilmaston muutos iski Suomeen..
Että ilmastonmuutos ihan noin käden käänteessä iski :shock:
Arvatenkin helmikuun 13. päivä klo 17.23 :roll:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Nuo Mercedes-lehdet on liki suoria suomennettuja versioita saksalaisesta emolehdestä. On hienoa paperia ja tulee minulle samalla tavalla kuin Jäätteenmäelle aikoinaan kuuluisat muistiofaksit. "Tulivat minulle yllätyksenä, enkä niitä pyytänyt".

AKE on rekisterilähteeksi merkitty. Ihan kiva on saada lehti, joka on laadukkaasti tehty. Siitähän ei tarvitse suoranaisesti siis maksaa penniäkään (Vehoa en enää käytä). Yksi mielenkiintoinen tekniikkajuttu oli uusimmassa lehdessä. Siinä kerrottiin tästä Nacht Assistantista.

Tuttavani 2000 kilsaa ajetussa 500-sarjan 4maticissa on tuo systeemi ja on muuten pätevä systeemi etenkin silloin, kun kuskin vireystila on alhainen. Testattiin hämärässä sitä viime viikolla ja toimi. Okei, autokin maksaa yli 200.000 euroa, mutta silti hieno zydeemi. Tuttavani hommasi samanlaisen myös viime vuoden malliseen V12-koneiseen 600-sarjalaiseensakin. Aikamoisia autoja. Ajoi kylillä, kaupungissa tai maantiellä, kulutus on aina kymmenen litraa sataselle. Pentsiiniä totta kai.

Ilman Mercedes-lehden juttua en olisi osannut kysellä kyseisen varusteen perään. "Totta kai mulla on se", kaverini vastasi.

Siinä hänen 4maticissaan on myös peruutuskamera, johon on yhdistetty peruutustutka. Ja on siinä kaikkea muutakin kivaa, kuten oviassistentit ja lasermittarit, jotka estävät paiskaamasta pitkää ovea naapuriauton kylkeen.

Tuntui oma C-sarjan CDI aika vaatimattomalta varustukseltaan tuon 4maticin näkemisen jälkeen. Istumafiilis on kyllä sama niin sikakallissaa ässäsarjalaisessa kuin vanhassa C-sarjalaisessakin.

Ja on tullut ajonvakautusjärjestelmäkin testattua tositilanteessa. Tässä jokin aika sitten eräänä viikonloppuaamuna oli Helsingin Kehä I:llä aivan sikaliukas keli. Oli kuulemma ollut paikoin ja hetkittäin samanlainen kuin muutama vuosi sitten Uudellamaalla kun ihmisiä kuoli roppakaupalla.

Edessäni ajanut auto alkoi heittelehtiä ja pamahti viereistä kaistaa lähestyneeseen toiseen autoon. Molemmat pyörivät ojanpenkereelle. En osannut tehdä muuta kuin painaa jarrua. Todellisuudessa välitin polkimen kautta vain tiedon autolle, että nyt on liukasta ja tarttis tehdä jotain. Vaikka alla oli kitkat, auto oli ohjattavissa ja pysähtyikin. Yliohjasin omasta mielestäni näin jälkeenpäin analysoitaessa, mutta autopa ohjasi vain tarpeen mukaan. Pystyin väistämään kolarin ja jäinpä paikalle soitettuani 112:een. Sinne puhelu ja paikan selittäminen (ymmärtäminen) olisi oman juttunsa paikka.

Tunsin jarrujalkani sivulla kun kaasupoljin meni tunnottomaksi. Auto otti oikeasti tilanteen haltuunsa, enkä muuttunut osaksi romukasaa.

Sain auton tosiaankin ajetuksi syrjään ja nousin autosta ulos vasta kun katsoin, että siihen alkoi ilmestyä jonoa. Jos olisin sännännyt ulos, olisin jäänyt jarrut lukossa liukuneen auton alle heti.

Jos minulla olisi ollut alla esimerkiksi vanha japsirauta, olisi törmäys ollut väistämätön. Kiitoksia teille, MB:n insinöörit. Ei käynyt äijälle eikä autolle kuinkaan!

Nyt olen sitten todistaja ja asiat muuten jäivät hyvin mieleen. Koko hommassa kului vain muutama sekunti (täysi arvio) ja ehdin nähdä toisen romuautoista vierivän kolmesti ympäri (näin pohjan niin monta kertaa). Tuntuu jälkeenpäin, että olisin ehtinyt vaikka kääriä sätkän, vaikken poltakaan. Ehdin noiden autojen sinkoillessa vilkaista vasempaan sivupeiliin ja jopa vasemman olkani yli sillä aikaa kun Mersu hoiteli ohjaushommia. Sellainen se ihmismieli on.

Meni vahvasti off-topicin puolelle, mutta mulla ei toistaiseksi ole varaa ajaa muulla kuin MB:llä. Ei terveydellisesti, eikä taloudellisesti.

Huh.
jva kirjoitti:Sama havainto tästä viimeisimmästä lehdestä! Vähän liikaa meni nyt kyllä ympäristöhössötyksen piikkiin koko lehti. Taitaa tama viimeisin numero olla sellainen joka joutaa samantien paperinkeräykseen..tuskin tulee nimittäin siihen enää palattua toista kertaa siihen numeroon.
Vastaa Viestiin