öljyt ja jäähdytysnesteet sekaisin

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

öljyt ja jäähdytysnesteet sekaisin

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

Sattuipa tas sellanen mukava homma että jäähdytysneste ja öljy meni sekaisin jäähdytysnesteen seassa on öljyä ja öljyn seassa on jäähdytinnestettä.
Voiko olla muuta kuin kannentiiviste mennyt??

onko kellään sattunut aikaisemmin samantyylistä ongelmaa?

Auto on 190e 2.3 8v -89 automaatti
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

kyllähän se ikävä kyllä on mennyt :(
ainakin yleensä jos nesteet menee sekaisin..
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

niin oletinkin että kannentiiviste siitä on mennyt....
mitä kaikkee kannattaa tarkastaa nyt......vai riittääkö kannentiivisteen vaihto korjaamaan ongelman......

lähteekö jäähdytinneste miten helposti öljytilasta vai pitääkö siinä käyttää jotain putsausainetta?
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sumppi kirjoitti:niin oletinkin että kannentiiviste siitä on mennyt....
mitä kaikkee kannattaa tarkastaa nyt......vai riittääkö kannentiivisteen vaihto korjaamaan ongelman......

lähteekö jäähdytinneste miten helposti öljytilasta vai pitääkö siinä käyttää jotain putsausainetta?
Kun nyt sen kannen irroitat, niin katso, onko jonkun männän tai mäntien päälle päässyt jäähdytinnestettä. Tämähän riippuu ihan siitä, mistä kohti pahvi on palanut. Jos on, niin muistele, lähtikö auto hyvin käyntiin ja kävikö hyvin. Jos ei lähtenyt, eikä käynyt, niin kiertokanki/kanget voi olla vääntyneet. Sitten tuleekin vähän isompi remontin korjuu...

Tuohon toiseen asiaan en osaa sanoa mitään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Moi

Kannattaa samalla viedä kansi koneistamoon koneistettavaksi ettei heti mene toista kertaa tiiviste :wink:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Niin joo... Vaan eihän ehjää kannata koneistaa... Tosin edellinen puhuja varmaan tarkoitti samaa kuin minäkin, että tarkistettava, ja jos aihetta niin oikaisu. Samalla kannattaa tarkistaa ainakin noin silmämääräisesti, ettei minkään kanavien välissä näy halkeamaa. Siis siinä tiivistepinnalla, muualle on paha nähdä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Ilman muuta samalla koeponnistus kanteen ettei joudu sitten toista kertaa tekemään :shock:
S210 220 CDI A -02
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

koneen laakerit kannattaa myös pistää vaihtoon... glygoli ei tee hyvää laakereille.
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

nyt on kansiviety koneistamoon. Aikovat tehdä ihan täydellisen kansi remontin. Kannesta vedetään varmuuden vuoksi lastu pois ja venttiilit koneistetaan ja muutenkin koko kansi puhdistetaan karstasta ja laitetaan kaikki uudet tiivisteet. Hinta tulee olemaan siinä 600 euron kieppeillä.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jäähdytysjärjestelmä pitäisi muistaa puhdistaa öljystä, siihen on omat
aineensa joilla se huuhdotaan.
Sumppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke 03.08.2005 14:09

Viesti Kirjoittaja Sumppi »

no soitto tuli koneistamolta että kansi on paskana. ei kai siinä sitten......
paljokohan mahtaa maksaa uusi kansi??

kannattaako käytettyä kantta ostaa jos sellainen löytyy jo uusi on niin pirun kallis.???
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllä minä ainakin ostaisin käytetyn, jos vaan saan varmasti ehjän. Eli purkamolta löytyvään pitää saada rahat tai henk... rahat-takaisin-jos-paketissa-paskaa-takuu. Ja tuttua myyjäähän voi aina käydä lyömässä.. :lol: Käytettyhän se on siinä koneessa ennenkin ollut... Siis niinkuin minun logiikalla..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
romuroope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: La 10.11.2007 22:07

Viesti Kirjoittaja romuroope »

Jos tarvitset 230 E sylinterikannen, sellainen löytyy 316 tkm. ajetusta autosta. Moottoria voi koekäyttää ja annan 100 %:n takuun sen kunnosta.
Autolla ajettu viimeksi kuukausi sitten, nyt myyty perä ja vetoakselit, joten koeajoon ei mahdollisuutta. Tekniikka toiminut aivan moitteettomasti.
Joko ostat koko moottorin tai maksat kannesta moottorin hinnan.
Ota yheyttä jos kiinnostaa.
Vastaa Viestiin