Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
w203 "ruosteet" takuuseen
w203 "ruosteet" takuuseen
Kannattaa käydä veholla kyselemässä jos autoon ilmaantuu ruostetta! Huomasin omassa autossa (w203 -00), että vesi oli päässyt maalin alle peräluukun jarruvalon juuresta. Olin jo viemässä autoa maalarille, mutta päätin kuitenkin kokeilla onnea ja kävin näyttämässä veholla. korilla on kuulemma kahdeksan vuoden takuu (lokasuojilla 200 000km). Tarkemman syynin jälkeen löytyi kupruja myös katosta ja ovien alaosasta sisäpuolelta. Kaikki korjattiin takuuseen peräluukku ja katto maalattiin kokonaan ja katon maalauksen yhteydessä jouduttiin irroittamaan tuulilasi, joka oli halki, sain uuden lasin puolella hinnalla 180€. Ovien alaosat maalattiin listat irroitettiin ja "vahamassattiin" samoin karmien tiivisteiden alle laitettiin "vahamassaa" tai mitä lie olikaan.. Kaikki tämä tuli maksamaan tuon puolikkaan tuulilasin takia 180€.
Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
En malta olla hieman leuhkimatta: Meidän 2002-malliseen S203:en tehtiin läpikotaisinsyyni syksyllä 2007. Ruosteiden metsästäjän kiusaksi ja minun ilokseni tuli 100% puhtaat paperit. Pohjakin oli käytännössä kuin uusi. Tämä vasta-argumenttina niille jotka kategorisesti väittävät kaikkien 124:n jälkeen esiteltyjen Mersu-mallien olevan läpikotaisia ruostekasoja 
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Samoin ei tuossa minunkaan autossa (k.otto 7/2003, suojaus 2005) ole ruostetta näkynyt suuremmin. . .Paitsi takaluukun aukon reunaa kiertävän muovilistan alla, kun oli kasa neulasia kompostoitunut, niin kahden reijän ympärillä oli ruostetta. Ilmeisesti vesi seisonut siellä kourussa. Siis ensi katsomalla maali vähän kuplinut ja ruostehan siellä alla. Ja vain kahdessa reijässä eli olisikohan ollut maalausvikaa niissä reijissä. Tässä vaiheessa sai vielä kirkkaaksi dremelillä. Ja ne reijät on sen hienon muovilistan kiinnitystä varten jos joku ihmettelee mitä tarkoitan. Kannattaa näköjään ajoittain nykiä se lista pois ja putsailla.
Oliko huoltohistorialla merkitystä takuu maalauksissa?
Oliko huoltohistorialla merkitystä takuu maalauksissa?
W213 220d +W242 electric drive
Minulla operaatio meni siten, että ensin mittailtiin maalin paksuudet sieltä ja täältä. Tällä tavalla haarukoitiin, onko auto mahdollisesti ollut kolarissa ja maalattu sen jälkeen.cdi220 kirjoitti:Ei kyselty huoltohistoriaa, vilkaisu "vaivakohtaan" riitti!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
entä suojaus?
Sivujuonteena kysäsen onko ruostesuojaus yleensä aiheellista -05 W203:ssä? Käsittääkseni autooni ei ole tehty mitään erillistä suojausta, ainakaan dokua ei löydy.
Mielestäni ruostesuojaus tulisi tehdä heti uutena, mitä se enää paskan päälle auttaa suojailla ja pesu ennen suojausta tuskin irrottaa kaikkia sontia.
Mielestäni ruostesuojaus tulisi tehdä heti uutena, mitä se enää paskan päälle auttaa suojailla ja pesu ennen suojausta tuskin irrottaa kaikkia sontia.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: entä suojaus?
Sanoisin, että aikalailla makuasia. Ei hyvin tehty suojaus takuulla haitaksi ole.Vesa T kirjoitti:Sivujuonteena kysäsen onko ruostesuojaus yleensä aiheellista -05 W203:ssä?...
Ilman lisäsuojaustakin pääsee kyllä mukavasti. Omalla autollani on nyt ikää viitisen vuotta. Pohja on edelleen käytännössä kuin uusi. Ja kuten edellä todettiin, ei ole tarttunut muuallekaan.
Tässä yhteydessä kannattaa toki paljastaa, että tapoihini kuuluu laskea pesurilla myös pohjaan, ja pitää autosta muutenkin huolta. Mutta jos auto olisi erityisen ruosteherkkä, eivät nuo tavat mitään pelastaisi.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: entä suojaus?
Ehdottomasti kannattaa suojata, jos meinaa pitää pidempään. En ole kurkannut 203:n alle, mutta ainakin 211:ssa ei todellisuus avaudu ennenkuin on poistanut pohjan muovipanelit. Suosittelen kurkkaamaan.Vesa T kirjoitti:Sivujuonteena kysäsen onko ruostesuojaus yleensä aiheellista -05 W203:ssä? Käsittääkseni autooni ei ole tehty mitään erillistä suojausta, ainakaan dokua ei löydy.
Mielestäni ruostesuojaus tulisi tehdä heti uutena, mitä se enää paskan päälle auttaa suojailla ja pesu ennen suojausta tuskin irrottaa kaikkia sontia.
Paras aika suojauksen tekemiselle voisi olla noin vuoden vanhana. Tällöin kori on elänyt sen verran, että maalipinta on haljennut pistehitsisaumoissa ja kotelosuoja-aine pääsee sinne minne pitääkin.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Kaikki pohjamuovit ja sivuhelmat pois, sitten voi katsella ja miettiä, kannattaako ruostesuojaus. Ruostesuojauksessa vaan pitää olla tarkkana, muistaakseni Jameri:llä oli ollut jokin probleema (haku löytää) ja minulla meni perän huohotusventtiili tukkoon (perä hikoili stefasta seuraavan talven pakkkasilla).
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w203 "ruosteet" takuuseen
Ei perkules. Pitääkö tuo paikkansa että vain 8-vuotta takuu korilla? sillä varasin juuri ajan vehosta ja aika meni ensinnäkin lokakuulle ja auto en rekisteröity 5/00, eli yli 8-vuotta autolla on ikää jo tässäkin vaiheessa.cdi220 kirjoitti:Kannattaa käydä veholla kyselemässä jos autoon ilmaantuu ruostetta! Huomasin omassa autossa (w203 -00), että vesi oli päässyt maalin alle peräluukun jarruvalon juuresta. Olin jo viemässä autoa maalarille, mutta päätin kuitenkin kokeilla onnea ja kävin näyttämässä veholla. korilla on kuulemma kahdeksan vuoden takuu (lokasuojilla 200 000km). Tarkemman syynin jälkeen löytyi kupruja myös katosta ja ovien alaosasta sisäpuolelta. Kaikki korjattiin takuuseen peräluukku ja katto maalattiin kokonaan ja katon maalauksen yhteydessä jouduttiin irroittamaan tuulilasi, joka oli halki, sain uuden lasin puolella hinnalla 180€. Ovien alaosat maalattiin listat irroitettiin ja "vahamassattiin" samoin karmien tiivisteiden alle laitettiin "vahamassaa" tai mitä lie olikaan.. Kaikki tämä tuli maksamaan tuon puolikkaan tuulilasin takia 180€.
Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
Vahasin nyt oston jälkeen auton, niin olen löytänyt maalikupruja seuraavista paikoista:
Katosta 1kpl
konepelti 2kpl
Repsikanpuolen takaoven sisähelma 1kpl
Kuskin oven sisähelma 1kpl
Takaluukun sisähelma (ruosteessa)
Eihän noita ostohetkellä nähnyt kaikkia, kun auto oli ensinnäkin likainen. vahatessa nuo virheet aina näkee. Takaluukun sisähelman nyt näin oston yhteydessä, mutta se ei ole paha kun ei näy ulos, niin hätätapauksessa voisi laittaa vaikka itse, mutta nuo muut paikat ovat pahoja alkuja. Tosiaan jos 8-vuotta oli se takuuaika, niin nyt ymmärrän miksi tuokin oli yllättävän halpa noilla kilometreillä. Minusta auto ei saa olla ruosteessa jos mittarissa on 124tkm.
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Juu näinhän siinä kävi..
Tampereen Vehon vastaus:
Auton varsinainen takuuaika on jo ylitetty , auton valmistaja huolehtii GW-takuun puitteissa tietyistä maalivauro-ongelmista
Kuitenkin autonne iän perusteella ei ole mahdollista saada 100 % GW takuuta. Osuudeksenne jää korjauskustannuksista
N. 50 %.
Jotta kustannukset voidaan arvioida Teidän pitää käydä näyttämässä autoa meille.
Tampereen Vehon vastaus:
Auton varsinainen takuuaika on jo ylitetty , auton valmistaja huolehtii GW-takuun puitteissa tietyistä maalivauro-ongelmista
Kuitenkin autonne iän perusteella ei ole mahdollista saada 100 % GW takuuta. Osuudeksenne jää korjauskustannuksista
N. 50 %.
Jotta kustannukset voidaan arvioida Teidän pitää käydä näyttämässä autoa meille.
220.128 Black Mirror
Re: w203 "ruosteet" takuuseen
Harmi vaan, että ne korjataan Veholla niin surkealla laadulla, että saa parin vuoden päästä olla uudestaan korjaamassa vähintään yhtä monesta kohdasta... Eli suomeksi ei kannata vielä huokaista helpotuksesta vaan hoitaa noita kohtia todella hellällä kädellä ja pestä aina suolat pois kun vaan mahdollista.cdi220 kirjoitti:Kaikki korjattiin takuuseen peräluukku ja katto maalattiin kokonaan ja katon maalauksen yhteydessä jouduttiin irroittamaan tuulilasi, joka oli halki, sain uuden lasin puolella hinnalla 180€. Ovien alaosat maalattiin listat irroitettiin ja "vahamassattiin" samoin karmien tiivisteiden alle laitettiin "vahamassaa" tai mitä lie olikaan.. Kaikki tämä tuli maksamaan tuon puolikkaan tuulilasin takia 180€.
Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
- IsoE
- Mersumies

- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Kuten kävi minulla oman S202:sen kanssa. Sanoivat että olisit tullut olikohan 2 kk aiemmin. Nyt olisivat korvanneet vain 50% joten teetin muualla...Kryptonite kirjoitti:
Auton varsinainen takuuaika on jo ylitetty...
Osuudeksenne jää korjauskustannuksista 50 %.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Semmosta se on. Täytyy nyt katsoa mitä tekee. Maalako koko auton yli vai pistääkö vaihdossa uudempaan. Katsotaan nyt miten veli tuohon tykästyy pidemmän päälle.
nuo maalivirheet/kuprut ovat todellakin sen verta pieniä ettei niitä kyllä meinaa normaalisti huomata. En minkään huomannut osto hetkellä. Aina nuo maalipinnan virheet huomaa vasta täysin, kun vahaa auton. Tosin melko normaalia tuon ikäisessä maalipinnassa. Tottunut vain nyt katselemaan tuota dieselin maalipintaa. Tosin se vasta on vuoden vanha ja viimisen päälle hoidettu.
nuo maalivirheet/kuprut ovat todellakin sen verta pieniä ettei niitä kyllä meinaa normaalisti huomata. En minkään huomannut osto hetkellä. Aina nuo maalipinnan virheet huomaa vasta täysin, kun vahaa auton. Tosin melko normaalia tuon ikäisessä maalipinnassa. Tottunut vain nyt katselemaan tuota dieselin maalipintaa. Tosin se vasta on vuoden vanha ja viimisen päälle hoidettu.
220.128 Black Mirror
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w203 "ruosteet" takuuseen
Harmi vaan, että ne korjataan Veholla niin surkealla laadulla, että saa parin vuoden päästä olla uudestaan korjaamassa vähintään yhtä monesta kohdasta... Eli suomeksi ei kannata vielä huokaista helpotuksesta vaan hoitaa noita kohtia todella hellällä kädellä ja pestä aina suolat pois kun vaan mahdollista.[/quotemasaf1 kirjoitti:cdi220 kirjoitti:Kaikki korjattiin takuuseen peräluukku ja katto maalattiin kokonaan ja katon maalauksen yhteydessä jouduttiin irroittamaan tuulilasi, joka oli halki, sain uuden lasin puolella hinnalla 180€. Ovien alaosat maalattiin listat irroitettiin ja "vahamassattiin" samoin karmien tiivisteiden alle laitettiin "vahamassaa" tai mitä lie olikaan.. Kaikki tämä tuli maksamaan tuon puolikkaan tuulilasin takia 180€.
Ei muuta kun porukalla syynäämään ruosteita
Nyt puhut asiaa masaf1. Jos tahtoo kunnon työn tee itse tai teetä jollain johon luotat. "Vehon takuutyöt ihan p.skaa ja parin vuoden päästä korjattu paikka puolta enemmän kupalla!!




