Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Vielä kerran, CDI ja käynnistysongelmat
Aiheesta on tekstiä jo ennestäänkin voorumilla runsaasti, ja luettukin on sattuneesta syystä melkonen liuta topicceja.
Potilas: E220CDI A -02, n. 450tkm ajeltu
Eli pitemmän maantiehuikosen jälkeen moottorin sammutus ja noin tupakin mittanen seisokki jonka jälkeen suuria hankaluuksia käynnistymisessä, pitkän sahailun jälkeen kuitenkin kone käynnistyi vaivoin.
150km ajoa ja sammutus ja sen jälkeen seuraavana aamuna tyhjä arpa, ei lupaakkaan ja apuvirtaakin oli tarjolla, ei auta.
Havaittua: Venttiilikopan päällä runsaasti polttoainetta ja suodattimen vaihdon yhteydessä havaittu että suodattimessa ainetta vain tilkka pohjalla.
Tankissa on ainetta ja letkut tankkiin ovat ok, ei tukossa.
Kaverin auto siis ja eilen tuikkua jo konsultoikin puhelimitse, sillon jo oli puhetta polttoaineesta jota lillui venttiilikopan päällä että on pois oikeasta jos löpöä lainehtii siellä.
Yhden suuttimen alusrikka vaihettu joku aika takaperin mutta sen jälkeen kulkenut normaalisti tähän saakka.
Ainoa "oire" jonka omistaja havainnut on pitkähkö vieteri käynnistettäessä, kylmänä ja lämpimänä mutta tämä ollut koko omistusajan eli vajaa 2kk.
Ja vielä, suodattimen kun täyttää ja starttaa aikansa niin tavara häviää suodattimesta.
Potilas: E220CDI A -02, n. 450tkm ajeltu
Eli pitemmän maantiehuikosen jälkeen moottorin sammutus ja noin tupakin mittanen seisokki jonka jälkeen suuria hankaluuksia käynnistymisessä, pitkän sahailun jälkeen kuitenkin kone käynnistyi vaivoin.
150km ajoa ja sammutus ja sen jälkeen seuraavana aamuna tyhjä arpa, ei lupaakkaan ja apuvirtaakin oli tarjolla, ei auta.
Havaittua: Venttiilikopan päällä runsaasti polttoainetta ja suodattimen vaihdon yhteydessä havaittu että suodattimessa ainetta vain tilkka pohjalla.
Tankissa on ainetta ja letkut tankkiin ovat ok, ei tukossa.
Kaverin auto siis ja eilen tuikkua jo konsultoikin puhelimitse, sillon jo oli puhetta polttoaineesta jota lillui venttiilikopan päällä että on pois oikeasta jos löpöä lainehtii siellä.
Yhden suuttimen alusrikka vaihettu joku aika takaperin mutta sen jälkeen kulkenut normaalisti tähän saakka.
Ainoa "oire" jonka omistaja havainnut on pitkähkö vieteri käynnistettäessä, kylmänä ja lämpimänä mutta tämä ollut koko omistusajan eli vajaa 2kk.
Ja vielä, suodattimen kun täyttää ja starttaa aikansa niin tavara häviää suodattimesta.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
.
Suutinputki/railputkivaurioiden tarkastelu.
Onkos paluupuolen letkut kunnolla paikoillaan.
Suutin vika.
Sitten todennäköisempänä se, että tiivisteet siellä polttoainelinjassa välillä suodatin/pumppu vuotaa, tai sitten itse pumpun tiivisteet vuotaa.
Jos pitäisi arvata, niin luulisin, että itse pumpun tiivisteet on särkyneet.
Käynnissä ollessaan sitten ruiskii ympäriinsä.
Halvat osat, mutta veholta niitä ei saa.
Joillakin on helpottanut käyntiin saamista, kun on ensin lämmitetty moottoria, tai ihan vaan hiustenkuivaajalla pumppua.
Auto ei yritäkkään käynnistyä, jos railpaine ei nouse tarpeeksi, ohjelma ei päästä polttoainetta suuttimille, ja paine ei varmasti nouse tarpeeksi, jos järjestelmä vuotaa.
Vaikka ohjelmaa huijaisi luulemaan painetta korkeammaksi, niin todennäköisesti ei kuitenkaan käynnisty, koska suuttimien aukeamispaine on jotain 250bar luokkaa, siis sen alhaisempi paine ei jaksa työntää neulaa auki, eikä siltäpuolen suihkustakaan tule kunnollista.
Olisin aikas varma, että jos yhden illan ja ~30€ rahaa uhraa ja vaihtaa kaikki tiivisteet, niin polttoaine rupeaa pysymään oikealla puolellaan ja lähtee käyntiin.
Akihan se siellä ylivieskassa kyllä myöskin ne tiivisteet mielellään vaihtaa.
Suuttimen alapään tiivisteprikka ei vaikuta polttoaineen vuotoon.
Missäs mies on piileskellyt, ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään.
Suutinputki/railputkivaurioiden tarkastelu.
Onkos paluupuolen letkut kunnolla paikoillaan.
Suutin vika.
Sitten todennäköisempänä se, että tiivisteet siellä polttoainelinjassa välillä suodatin/pumppu vuotaa, tai sitten itse pumpun tiivisteet vuotaa.
Jos pitäisi arvata, niin luulisin, että itse pumpun tiivisteet on särkyneet.
Käynnissä ollessaan sitten ruiskii ympäriinsä.
Halvat osat, mutta veholta niitä ei saa.
Joillakin on helpottanut käyntiin saamista, kun on ensin lämmitetty moottoria, tai ihan vaan hiustenkuivaajalla pumppua.
Auto ei yritäkkään käynnistyä, jos railpaine ei nouse tarpeeksi, ohjelma ei päästä polttoainetta suuttimille, ja paine ei varmasti nouse tarpeeksi, jos järjestelmä vuotaa.
Vaikka ohjelmaa huijaisi luulemaan painetta korkeammaksi, niin todennäköisesti ei kuitenkaan käynnisty, koska suuttimien aukeamispaine on jotain 250bar luokkaa, siis sen alhaisempi paine ei jaksa työntää neulaa auki, eikä siltäpuolen suihkustakaan tule kunnollista.
Olisin aikas varma, että jos yhden illan ja ~30€ rahaa uhraa ja vaihtaa kaikki tiivisteet, niin polttoaine rupeaa pysymään oikealla puolellaan ja lähtee käyntiin.
Akihan se siellä ylivieskassa kyllä myöskin ne tiivisteet mielellään vaihtaa.
Suuttimen alapään tiivisteprikka ei vaikuta polttoaineen vuotoon.
Missäs mies on piileskellyt, ei ole näkynyt eikä kuulunut mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo-o.
Elikkäs jo naftaa on venakopan päällä niin aika todennäköisesti yksi suutin HALKI Käynnistäessä ei meinaa saada painetta tarpeeksi ylös koska yksi suutin vuotaa läpi ja muiltakin karkaa paine. Toki näin tutkimatta ei varmaa diagnoosia pysty tekemään. Myös kannattaa vaihtaa ne pa-linjan kaikki o-renkaat ja jopa koko putket noilla kisoilla. Tuleepahan eliminoitu ne normipaikat pois.
Jos suuttimen tarvista tulee niin ota yhteyttä. Löytyy kunnostettuja/ tarkastettuja vaihto suuttimia sopivasti Myös vaihto onnistuu.
Elikkäs jo naftaa on venakopan päällä niin aika todennäköisesti yksi suutin HALKI Käynnistäessä ei meinaa saada painetta tarpeeksi ylös koska yksi suutin vuotaa läpi ja muiltakin karkaa paine. Toki näin tutkimatta ei varmaa diagnoosia pysty tekemään. Myös kannattaa vaihtaa ne pa-linjan kaikki o-renkaat ja jopa koko putket noilla kisoilla. Tuleepahan eliminoitu ne normipaikat pois.
Jos suuttimen tarvista tulee niin ota yhteyttä. Löytyy kunnostettuja/ tarkastettuja vaihto suuttimia sopivasti Myös vaihto onnistuu.
Joku mersupurkaamo??
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Ei lähre käymään
Ei lähde käymään Täytyy vaan Todeta Surkeita vehkeitä Ei muuta kuin paaliin.
Re: Ei lähre käymään
noh?j.s.lehti. kirjoitti:Ei lähde käymään Täytyy vaan Todeta Surkeita vehkeitä Ei muuta kuin paaliin.
Partanen.net
Kyllä muutaman kerran näin on käynyt. Kärkeä pitävä holkki rapsahtaa halki ja nafta suihkuaa välistä.jopi62 kirjoitti:josd suutin vuotaa niin tuskin menee venakopan päälle. jos olen väärässä niin korjatkaa.
Ennemmin vaihdan cdi:n suuttimia kuin hitsaisin 123:n pohjaa että pääsee taas maanantaina töihin
Joku mersupurkaamo??
Mites tuo korkeapainepumppu, tuossa mitä luin niin yleensä käynnistysongelmat ovat juuri kylmällä koneella mutta lämpimänä tai vähän aikaa roikassa oltuaan lähtee kyllä.
Tässähän ongelma alkoi nimenomaan lämpimänä huonolla käynnistymisellä ja teki sen kerran kunnes ei käynnisty enää ollenkaa.
Voiko se korkeapainepumppu kyrvähtää ihan kerrasta?
Kosla siirtyy kuulema seuraavaksi lämpimään talliin ja harjoitukset jatkuu siellä..
Miten se siirtopumppu, jostain luin että se oli uudemmissa siirretty tankkiin.. Mikä on se uudemman ja vanhemman raja ja missä se vanhemmissa on?
Kysellään nyt ja koitetaan lopuksi jos/kun vika on selvillä niin laittaa se tännekin, tiiä vaikka joku tarvihtis tätäkin tietoa joskus.
Viisastumpahan samalla itekki!
Tässähän ongelma alkoi nimenomaan lämpimänä huonolla käynnistymisellä ja teki sen kerran kunnes ei käynnisty enää ollenkaa.
Voiko se korkeapainepumppu kyrvähtää ihan kerrasta?
Kosla siirtyy kuulema seuraavaksi lämpimään talliin ja harjoitukset jatkuu siellä..
Miten se siirtopumppu, jostain luin että se oli uudemmissa siirretty tankkiin.. Mikä on se uudemman ja vanhemman raja ja missä se vanhemmissa on?
Kysellään nyt ja koitetaan lopuksi jos/kun vika on selvillä niin laittaa se tännekin, tiiä vaikka joku tarvihtis tätäkin tietoa joskus.
Viisastumpahan samalla itekki!
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ei tarvi kärsiä CDI:n huonosta käyntiinlähdöstä. On helppo selvittää ja halpa korjata jos ite viitsii jumpata.
Omassa pelissä oli jossain vaiheessa kaikki mahdolliset käynnistysongelmien variaatiot ja ne on nyt hallinnassa. Tässä listattuna pahimmasta alkaen:
suuttimien ohivuoto:
- alkoi lämpimänä pitkittää sahaamista, lopussa ei enää kylmänäkään tahtonu akku piisata.
- helposti selvitettävissä mittamalla ylivuotoputkista erot: maks. 20%
- jos vikaa niin suuttimien sisälle voi vaihtaa ne teflon-renkaat, 20€/sarja.
- rail-paineanturista voi mitata nouseeko rail-paine ihan tavallisella volttimittarilla.
- tämä vika aiheutti mulla ylivoimaisesti pahimmat starttiongelmat, o-rengasvuodot vain hiukka vaikeuttivat tätä selvitystyötä.
o-rengasvuodot:
- o-rengas on erittäin pitävä tiivistysratkaisu...uutena.
- vaatii viiden vuoden välein uusimisen: kaikki ne vihreät renkaat kannattaa uusia aina kerralla, eikä maksa paljon edes Veholla.
Korkeapainepumpun O-renkaat:
- voi vaihtaa itse ja vuotavat useasti ulospäin.
Anturi- tai muita sähkövikoja ei ole mulla ollut koskaan käynnistysmurheissa.
PS. Se siirtopumppu siirtyi tankkiin E-mallissa W211 alkaen.
Omassa pelissä oli jossain vaiheessa kaikki mahdolliset käynnistysongelmien variaatiot ja ne on nyt hallinnassa. Tässä listattuna pahimmasta alkaen:
suuttimien ohivuoto:
- alkoi lämpimänä pitkittää sahaamista, lopussa ei enää kylmänäkään tahtonu akku piisata.
- helposti selvitettävissä mittamalla ylivuotoputkista erot: maks. 20%
- jos vikaa niin suuttimien sisälle voi vaihtaa ne teflon-renkaat, 20€/sarja.
- rail-paineanturista voi mitata nouseeko rail-paine ihan tavallisella volttimittarilla.
- tämä vika aiheutti mulla ylivoimaisesti pahimmat starttiongelmat, o-rengasvuodot vain hiukka vaikeuttivat tätä selvitystyötä.
o-rengasvuodot:
- o-rengas on erittäin pitävä tiivistysratkaisu...uutena.
- vaatii viiden vuoden välein uusimisen: kaikki ne vihreät renkaat kannattaa uusia aina kerralla, eikä maksa paljon edes Veholla.
Korkeapainepumpun O-renkaat:
- voi vaihtaa itse ja vuotavat useasti ulospäin.
Anturi- tai muita sähkövikoja ei ole mulla ollut koskaan käynnistysmurheissa.
PS. Se siirtopumppu siirtyi tankkiin E-mallissa W211 alkaen.
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Suuttimien vaihtaja
Kyllä Aki P voi tulla koska tahansa tulla katsomaan onko paljon hitsattu ja
tarvitseeko hitsata Eikä myöskään tarvitse suuttimia vaihtaa Ja lähtee aamulla käymään Ainakin minunkin käytössäni kohta 11 vuotta lähtenyt.
Tässä kun seuraa tätä foorumia ja lukee näitä valituksia ei todellakaan tee
mieli vaihtaa koska ei huonompaan kannata vaihtaa Mutta vaihtakaa te suuttimia minulla on mielekkäämpääkin tekemistä
tarvitseeko hitsata Eikä myöskään tarvitse suuttimia vaihtaa Ja lähtee aamulla käymään Ainakin minunkin käytössäni kohta 11 vuotta lähtenyt.
Tässä kun seuraa tätä foorumia ja lukee näitä valituksia ei todellakaan tee
mieli vaihtaa koska ei huonompaan kannata vaihtaa Mutta vaihtakaa te suuttimia minulla on mielekkäämpääkin tekemistä
Re: Suuttimien vaihtaja
Itkeä mersufoorumin jokaikisessä ketjussa uudemmista autoista kuin mitä sinulla on pihassa?j.s.lehti. kirjoitti: Mutta vaihtakaa te suuttimia minulla on mielekkäämpääkin tekemistä
Mikäs nyt oli potilaan loppudiagnoosi sitten ja mitä tuli kustantamaan? Odotan ite kieli pitkällä samoja oireita joskus tulevaksi.
Tähän tulee kyllä selvitys mistä kiikastaa ja mitä on joutunu remppaamaan. homma ollu kuulema jäissä toistaseks, mutta kuhan aikataulu antaa myöten niin rojekti jatkuu. Kirjottelen kyllä tänne kuhan kentällä taas tapahtuu..
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
pitääpä laittaa tähän samaan topickiin kysymys kun tuota omaa cdi:tä pitää startata aina muutama sekunti ennenkuin lähtee pyörimään ja sittenkun lähtee niin kierokset "heijaa"muutaman sekunnin?
onko tuo normaalia? vai olenko luulosairas
ei väliä onko kylmä tai lämmin kone!
onkos näissä muuten mitään takaisku venttiiliä polttoainelinjassa mikä estää polttoaineenvalumisen takaisin tankkiin jos saa ilmoja?
onko tuo normaalia? vai olenko luulosairas
ei väliä onko kylmä tai lämmin kone!
onkos näissä muuten mitään takaisku venttiiliä polttoainelinjassa mikä estää polttoaineenvalumisen takaisin tankkiin jos saa ilmoja?
ML W164
Re: Suuttimien vaihtaja
Joo-o.Harald kirjoitti:Itkeä mersufoorumin jokaikisessä ketjussa uudemmista autoista kuin mitä sinulla on pihassa?j.s.lehti. kirjoitti: Mutta vaihtakaa te suuttimia minulla on mielekkäämpääkin tekemistä
.
Ei minua haittaa jos joku haluaa ajaa vanhemmallakin autolla, niiden harrastamisen ymmärrän täysin. Hyviä vanhoja ei vaan piisaa joka jätkälle! Yleensä se on hitsuu hommaa. Toisekseen jonku on aina uhrauduttava ostaan uusi auto että on taas vanhoja myynnissä.
Minä ainakin tykkään että PERHEEN ykkösautossa jolla vaimoni ja lapsi liikkuu niin löytyy nykyaikaisella koritekniikalla olevaa erikoislujuusterästä ja nykyaikaiset turvalaitteet pelastamaan jos joku muu tai itse kuljettaja jostain syystä aiheuttaa onnettomuuden. Myöskään ABS-jarrut ja ESP ajonvakautus ei mielestäni ole ihan lapsellinen keksintö!
Toinen asia on nykyaikaisen moottorin käyttö ominaisuudet. Mielestäni on turvallista jos autolla pääsee ohi ilman että pää kasvaa "harri kirvesniemi hiihto asentoon" kun kyttää koko ikänsä rekan perässä ohituspaikkaa. Toiminnallaan aiheuttaa myös turhia vaaratilanteita kun ei pääse ohi ja takana tulijat hermostuvat siihen junnaamiseen (ehkä tarpeettomasti).
Nyky moottorilla voi myös kuljettaa 1800kg painavaa autoa taloudellisesti , ettei koko kuukauden työmatka-ajot mene tasan kuukauden palkan kanssa
Mielenkiintoista mikä vika sieltä Cdi:stä löytyy. Väitän että topikissa on jo joku "arvaus" osunut oikeaan. Nämä cdi:t ovat kuitenkin aika yksinkertaisia. Ei ole kuin suuttimet, muutama hassu anturi, pumput, ja ohjainlaite
Joku mersupurkaamo??
Ja tarinaa taasen..
Toimenpiteinä suoritettu seuraavaa: tankki laitettu täyteen, mennyt noin 40 litraa eli ainetta on vielä ollut reilusti.
Polttoainesuodatin esitäytetty ja asennettu takaisin paikalleen.
Kunnon valaistuksessa suoritettu tutkimus oli paljastanut kolmossuuttimelta huonosti kiinnitetyn liittimen, liitin kiinni ja kolmannella startilla käyntiin.
Tämä siis lämpimästä hallista, vielä ei ole tietoa mitä sanoo kylmänä käynnistettäessä ja sitä joutuu oottaa huomiseen.
Mietittävää
Voiko huonosti kiinnitetty liitin tehdä sen että ei lähtenyt lämpimänä kunnolla käyntii vasta kun kovan sahauksen jälkeen ja onko mahollista että kone käynnistyessään ja käydessään tärissyt niin paljon että liitin on saanut luotettavan kontaktin?
Voiko sittenkin olla että korkeapainepumppu on kyrvähtämässä ja tankin ollessa alle puolessa ei saa lientä nostettua tarpeeksi tehokkaasti, nythän polttoaineen vajausta on hankala päätellä syylliseksi koska suuttimen johto oli myös irrallaan?
Tämmöstä tässä, kylmäkäynnistystä odotellessa..
Edit: Johdot oli kopeloitu kertaalleen läpi jo remontin alussa, ilmeisesti ei tarpeeksi tarkasti.
Toimenpiteinä suoritettu seuraavaa: tankki laitettu täyteen, mennyt noin 40 litraa eli ainetta on vielä ollut reilusti.
Polttoainesuodatin esitäytetty ja asennettu takaisin paikalleen.
Kunnon valaistuksessa suoritettu tutkimus oli paljastanut kolmossuuttimelta huonosti kiinnitetyn liittimen, liitin kiinni ja kolmannella startilla käyntiin.
Tämä siis lämpimästä hallista, vielä ei ole tietoa mitä sanoo kylmänä käynnistettäessä ja sitä joutuu oottaa huomiseen.
Mietittävää
Voiko huonosti kiinnitetty liitin tehdä sen että ei lähtenyt lämpimänä kunnolla käyntii vasta kun kovan sahauksen jälkeen ja onko mahollista että kone käynnistyessään ja käydessään tärissyt niin paljon että liitin on saanut luotettavan kontaktin?
Voiko sittenkin olla että korkeapainepumppu on kyrvähtämässä ja tankin ollessa alle puolessa ei saa lientä nostettua tarpeeksi tehokkaasti, nythän polttoaineen vajausta on hankala päätellä syylliseksi koska suuttimen johto oli myös irrallaan?
Tämmöstä tässä, kylmäkäynnistystä odotellessa..
Edit: Johdot oli kopeloitu kertaalleen läpi jo remontin alussa, ilmeisesti ei tarpeeksi tarkasti.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Ihmettelenpä. Mikä sen sitten tekee, että ajosta tupakanmittaisen jälkeen ei lähtis.. Ei tunnu kyllä löysältä liittimeltä. Edelleen minuakin vaivaa se venakopan päällä lainehtinut keitto... Voipahan olla että vielä joutuu pasinoimaan, ennen kuin pelaa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jokatapauksessa ois nyt hyvä käyttää testerissä, ihan mielenkiinnosta että mitä kaikkea löytyy.Aki P kirjoitti:Hyvinkin mahdollista koska lämpötila nousee>vastus kasvaa
Testerillä näkis heti onko herjannut sitä vikaa. Mutta löysä sähkötöpseli ei valuta naftaa venakopan päälle Olikohan paluuputken kiinnike kunnolla kiinni?
Naftaongelma on edelleen, totta.
Tuikku epäili suuttimen seudun vuotoja jo puhelinneuvonnassa heti aluksi, silloin epäilys oli juurikin vuoto joka estää rail-painetta nousemasta tarpeeksi startatessa --> ei käynnisty.
Jossain topicissa oli Tuikun lattama EPC:n kuvakin tuosta rail-putkesta ja suuttimmista sekä tiivisteistä, voisikohan sitä saada tähänkin topicciin mukaan ihan vaan siksi koska asiaa tässä muutenkin käsitellään...?? (missä lie koko mies ku ei kommentoi, meditoi varmaan tallissa yrittäen saada sisäistä yhteyttä mersuunsa selvittääkseen sen tehonkasvuongelmat..)
Voiko pelkkä paluuputkien vuoto estää rakkinetta käynnistymättä?
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
No niin, taas mennään..
aamustartti ok, ei ongelmia.. Lämpimänä kuulema vieteri jopa pitempi mitä aamulla.
Ilmavuotoa todennäköisesti silti on, polttoaineputkien tiivisteet pantu ainakin vaihtolistalle lähitulevaisuudessa.
Ja se liemi venakopan päällä, uskokaa tai älkää mutta se on rehellistä moottoriöljyä.. Kopan päästä auton alle menevän öljyputken ansiosta koko pohja on öljyn peitossa.
Nelosen suutinta on joskus edellisen omistajan aikaan irroteltu väkivalloin jäljistä päätellen ja samassa rytäkässä venttiilikoppa on onnistuttu halkaisemaan. Öljyvuotoa on jonkin verran koska öljyä on jouduttu joku aika sitten lisäämään nykyisen omistajan toimesta, hänellä ajoa ehtinyt kertyä reilu kymppitonni.
Seuraavaksi vuorossa kuulema alustan laittoa, kaikenlaista kolinaa havaittu ja pikaisen tutkimisen jälkeen pussillinen alustan osia ostettu viikonloppua ajatellen.
Kaveri on kauppamies ja lintta tienpäällä suht paljon niin rupeaa kolinat tympäsemään pikkuhiljaa.
Jos jollain edullinen ehjä venakoppa olemassa niin saattaisi bisnesrakoa olla näkyvissä, uhkaili kyllä pystyvänsä korjaamaan nykysen mutta ehotin kyllä uutta..
aamustartti ok, ei ongelmia.. Lämpimänä kuulema vieteri jopa pitempi mitä aamulla.
Ilmavuotoa todennäköisesti silti on, polttoaineputkien tiivisteet pantu ainakin vaihtolistalle lähitulevaisuudessa.
Ja se liemi venakopan päällä, uskokaa tai älkää mutta se on rehellistä moottoriöljyä.. Kopan päästä auton alle menevän öljyputken ansiosta koko pohja on öljyn peitossa.
Nelosen suutinta on joskus edellisen omistajan aikaan irroteltu väkivalloin jäljistä päätellen ja samassa rytäkässä venttiilikoppa on onnistuttu halkaisemaan. Öljyvuotoa on jonkin verran koska öljyä on jouduttu joku aika sitten lisäämään nykyisen omistajan toimesta, hänellä ajoa ehtinyt kertyä reilu kymppitonni.
Seuraavaksi vuorossa kuulema alustan laittoa, kaikenlaista kolinaa havaittu ja pikaisen tutkimisen jälkeen pussillinen alustan osia ostettu viikonloppua ajatellen.
Kaveri on kauppamies ja lintta tienpäällä suht paljon niin rupeaa kolinat tympäsemään pikkuhiljaa.
Jos jollain edullinen ehjä venakoppa olemassa niin saattaisi bisnesrakoa olla näkyvissä, uhkaili kyllä pystyvänsä korjaamaan nykysen mutta ehotin kyllä uutta..
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Mulla oli tuossa kesällä kans venttiilinkopan päällä diiseliä. Kuivasin, puhdistin yms. ja sitte käyntiin ja kaasuttelin sieltä konehuoneenpuolelta. Suuttimen ja suutinputkenvälistä kostu. Käytin putken pois ja takasi paikalleen, ei oo sen jälkeen kastunu. Tuo ei kylläkään vaikuttanu käynnistämiseen, mutta varmasti yhdistettynä pumpun huonoihin o-renkaisiin, heikentää käynnistymistä.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
220D -73
Niihän tuo tuntuu välillä, hieman tietysti uuemmissa systeemeissä vaatii tutkimista että mihin kaikkeen mikäkin vaikuttaa.jari_w123 kirjoitti:Tämä nykyinen commonrail tekniikka on jopa yksinkertaisempaa kuin esim. vanhan W123:sen riviruiskutuspumpun hienomekaniikka jousinenn painoineen päivineen .Jokatapauksessa kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
Sähkösesti ku kulukee niin paljo tietoo uuemmissa, pitäs vaan osata ja pystyä se tieto saamaan sieltä ni ois kotikorjaajalle helpompaa.
Tulevaisuuessa varmaan joutuu joka jannulla olemaan testeri kotona että pääsee aamulla töihin jos kosla prakaa..
(ja o-rengas lajitelma jos cdi:llä ajaa)
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84