Automaatti N:lle auton liikkuessa?
Automaatti N:lle auton liikkuessa?
Tässä kyseessä 722.6, mutta kai tämä muitakin automaattilaatikoita koskee.
Tuttu puheli heittävänsä D:n "odottamaan" peruuttaessaan pihaltaan pois, se kuulemma kytkeytyy päälle vasta kun auto on pysähtynyt. Eli ottaa alkuvauhdin pakilla ja lennossa heittää N:n kautta D:lle.
Tuli tuosta mieleen, ja asian tarkistinkin, että käyttöohjekirjassa kielletään laittamasta vaihdetta vapaalle auton liikkuessa paitsi jos auto pyrkii heittelehtimään.
Mitä sieltä mahdollisesti menee rikki tai onko tuolla em. toiminnalla jotain muita vaikutuksia laatikkoon?
Tuttu puheli heittävänsä D:n "odottamaan" peruuttaessaan pihaltaan pois, se kuulemma kytkeytyy päälle vasta kun auto on pysähtynyt. Eli ottaa alkuvauhdin pakilla ja lennossa heittää N:n kautta D:lle.
Tuli tuosta mieleen, ja asian tarkistinkin, että käyttöohjekirjassa kielletään laittamasta vaihdetta vapaalle auton liikkuessa paitsi jos auto pyrkii heittelehtimään.
Mitä sieltä mahdollisesti menee rikki tai onko tuolla em. toiminnalla jotain muita vaikutuksia laatikkoon?
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Olen joskus satunnaisesti näin tehnyt ja ei vielä ole mitään rikki menny/toiminnassa ilmennyt ongemia.Masaman kirjoitti:Heitetäämpä tähän lisää kysymyksiä jatkoksi.
Eli saako nuita "pakkovaihteita" käyttää moottorijarrutukseen kun tuo mersun moottorijarrutus automaatin kanssa on muuten niin laiska?
Loota on 722.5
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
En ole kuullut, etteikö saisi.Masaman kirjoitti:Heitetäämpä tähän lisää kysymyksiä jatkoksi.
Eli saako nuita "pakkovaihteita" käyttää moottorijarrutukseen kun tuo mersun moottorijarrutus automaatin kanssa on muuten niin laiska?
Sitä paitsi mersun automaatin moottorijarrutushan on suorastaan vahva, jos verrataan "vapaalle heittäviin" jenkkilaatikoihin vaikka.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Siis joo kun nyt miettii niin kyl toi tomaatti mikä tos kuupassa on niin jarruttaa kyllä ihan selvästi kun löysää kaasun etenkin taajamanopeuksissa.Aku P kirjoitti:En ole kuullut, etteikö saisi.Masaman kirjoitti:Heitetäämpä tähän lisää kysymyksiä jatkoksi.
Eli saako nuita "pakkovaihteita" käyttää moottorijarrutukseen kun tuo mersun moottorijarrutus automaatin kanssa on muuten niin laiska?
Sitä paitsi mersun automaatin moottorijarrutushan on suorastaan vahva, jos verrataan "vapaalle heittäviin" jenkkilaatikoihin vaikka.
Melkein vois verrata manuaaliin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juuh, kyllähän nuo mersun tomaattilaatikot ihan kestäviä on (koputtaa puuta ).... Itse kokeiltu kaikenlaista mitä laatikolle voi tehdä.
- moottorijarrutus pakkovaihteilla
- kiihdyttäminen pakkovaihteilla
- vapaalle heitto 100 km/h vauhdista (meni vahingossa )
Eikä nyt ainakaan ole tuo laatikko oirehtinu sen kummemmin, ainakaan vielä. Nythän auto on seisonnassa mutta pidetään peukut pystyssä että se toimii ensi vuonnakin
- moottorijarrutus pakkovaihteilla
- kiihdyttäminen pakkovaihteilla
- vapaalle heitto 100 km/h vauhdista (meni vahingossa )
Eikä nyt ainakaan ole tuo laatikko oirehtinu sen kummemmin, ainakaan vielä. Nythän auto on seisonnassa mutta pidetään peukut pystyssä että se toimii ensi vuonnakin
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Ainakin omassa vakionopeuden säätimen ollessa päällä laatikko heittää pienempää reippaissa alamäissä.Masaman kirjoitti:Heitetäämpä tähän lisää kysymyksiä jatkoksi.
Eli saako nuita "pakkovaihteita" käyttää moottorijarrutukseen kun tuo mersun moottorijarrutus automaatin kanssa on muuten niin laiska?
Arvatkaa pelästyinkö ensimmäisellä kerralla tuolla Tampereen seudun mäissä kun kierrokset nousi yhtäkkiä
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Ainakin vanhoissa 722.3 bensa-automaateissa -uskoisin myös 722.4:ssä- moottorijarrutusta tehostaa polttoaineen syötön katkaisu yli 1700 k/min käyntinopeuksissa. Kylmänä ainakin tuntuu siltä, kun valuttelee liikennevaloihin ja kierrokset menevät alle tuon 1700 niin vauhti melkein kiihtyy .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Käyttöä vartenhan ne pakkovaihteetki on, jos ne käytössä hajoais ni tuskin niitä kuskin valittavaksi olisi laitettu. Itsekkin usein ajelen kaupungilla kolmosella, joskus jopa kakkosella . Sillon on hauska kuunnella moottorijarrutuksessa kasin höpinöitä
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Saman ilmiön olen huomannut itsekin, on melkein helpompi saada alamäessä sakot kun vierittää vapaalla sen sijaa että painaisi kaasuaKylmänä ainakin tuntuu siltä, kun valuttelee liikennevaloihin ja kierrokset menevät alle tuon 1700 niin vauhti melkein kiihtyy
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Niin, eihän se öljynpaine kovin korkea silloin ole, mutta eihän ne koneen kierroksetkaan kovin korkeilla käy. Vai olenko ihan hakoteilläKaapo kirjoitti:Onko jotain tekemistä riittävän öljynkierron/paineiden kanssa tuolla seikalla?veskola kirjoitti:Automaattia ei siten saisi ajella vapaalla. Siihen on parikin syytä.
Vai odottaako minua ensi vuonna laatikkoremppa
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Ei se siitä varmaankaan hajoa, jollei sitä tee jatkuvasti ja joka päivä. Se toinen syy on ne levypakat, jotka pyörivät siellä holtittomasti toisiaan vasten kun niitä ei paineta yhteen pneumatiikalla. Aivan turhaa kulumista niillekin. Sama asia kuin N:llä tehtäessä ryntäytystesti, levyt pyörivät toisiaan vasten.
Mitään hyötyähän ei ole laittaa N päälle juuri koskaan.
Perähän pyörittää sitä laatikon lähtöakselia kun auto rullaa mäkeä alas.
Mitään hyötyähän ei ole laittaa N päälle juuri koskaan.
Perähän pyörittää sitä laatikon lähtöakselia kun auto rullaa mäkeä alas.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eli siis vaihde P-asennossa saa kierrättä sitten niinku lystää? Mitens liikennevaloissa? Joskus tulee ite laitettua ihan muutenvaan vaihde N-asentoon jos tietää ettei valotvaihdu ihan hetkeen, onko semmosesta "turhasta" renklaamisesta haittaa? Ainakin koneen kierrokset nousee ~50rpm kun laittaa vaihteen vapalle.veskola kirjoitti:Ei se siitä varmaankaan hajoa, jollei sitä tee jatkuvasti ja joka päivä. Se toinen syy on ne levypakat, jotka pyörivät siellä holtittomasti toisiaan vasten kun niitä ei paineta yhteen pneumatiikalla. Aivan turhaa kulumista niillekin. Sama asia kuin N:llä tehtäessä ryntäytystesti, levyt pyörivät toisiaan vasten.
Mitään hyötyähän ei ole laittaa N päälle juuri koskaan.
pakko oli kommentoida asiaa... eihän se nyt sentään paineilmalaatikko ole
hydrauliikkaa sielä sentään on
Itse olen rääkännyt vuosia mersujen automaatteja kaikin mahdollisin konstein: vapaalle 200 km/h:sta, aina moottorijarrutus vaihteilla, yleensä aina vapaalle valoissa, aina käsivaihto 2-3-2...tosin ajelen kolmi- ja nelivaihteisilla vanhoilla 722.xxx:lla. Yhtään ei ole vielä särkynyt. Ainoat asiat mitkä tiedän, jotka särkevät laatikot varmasti, on pakkovaihto pakilta 1.:lle kun auto vielä liikkuu taaksepäin (ja päinvastoin), laatikon kaikenlainen rääkkääminen kylmänä, varsinkin pakkasella ja huoltamattomuus, öljyjä ei vaihdeta / tarkesteta koskaan.
Ihan vain ajatusleikkinä: esim. 3/4 vaihteisissa 722.xxx :ssä jonkun levypakoista on pakko "luistaa" aina kaikilla muilla vaihteilla kuin 4:lla... ja silloinkin pakin levyt luistavat koko ajan. Muutoin laatikossa ei olisi välityksiä...
Ryntäytyksen ja pakokaasutestien korotettujen kierrosten ongelmat tulevat esim. BMW:n vanhoilla ZF:llä kun laatikon käyttöpaineet olivat ryntäytyksen takia korkeat ja muutoin laatikko oli seisovassa tilassa. Tällöin kytkinakselin stefojen välistä pääsee pumpun käyttöpaine vuotamaan 1. levypakan käyttösylinterin painetilaan, jolloin levyt alkavat painumaan tuon vuotopaineen takia vastakkain ja palovat nopeasti. Tämän takia mm. Ainakin vanhemmilla BMW:llä (mm. ZF HP 22 ja 24) on rajoitetut ryntäytysajat ja tietty tapa tehdä pakokaasutestit....
paineta yhteen pneumatiikalla
hydrauliikkaa sielä sentään on
Itse olen rääkännyt vuosia mersujen automaatteja kaikin mahdollisin konstein: vapaalle 200 km/h:sta, aina moottorijarrutus vaihteilla, yleensä aina vapaalle valoissa, aina käsivaihto 2-3-2...tosin ajelen kolmi- ja nelivaihteisilla vanhoilla 722.xxx:lla. Yhtään ei ole vielä särkynyt. Ainoat asiat mitkä tiedän, jotka särkevät laatikot varmasti, on pakkovaihto pakilta 1.:lle kun auto vielä liikkuu taaksepäin (ja päinvastoin), laatikon kaikenlainen rääkkääminen kylmänä, varsinkin pakkasella ja huoltamattomuus, öljyjä ei vaihdeta / tarkesteta koskaan.
Ihan vain ajatusleikkinä: esim. 3/4 vaihteisissa 722.xxx :ssä jonkun levypakoista on pakko "luistaa" aina kaikilla muilla vaihteilla kuin 4:lla... ja silloinkin pakin levyt luistavat koko ajan. Muutoin laatikossa ei olisi välityksiä...
Ryntäytyksen ja pakokaasutestien korotettujen kierrosten ongelmat tulevat esim. BMW:n vanhoilla ZF:llä kun laatikon käyttöpaineet olivat ryntäytyksen takia korkeat ja muutoin laatikko oli seisovassa tilassa. Tällöin kytkinakselin stefojen välistä pääsee pumpun käyttöpaine vuotamaan 1. levypakan käyttösylinterin painetilaan, jolloin levyt alkavat painumaan tuon vuotopaineen takia vastakkain ja palovat nopeasti. Tämän takia mm. Ainakin vanhemmilla BMW:llä (mm. ZF HP 22 ja 24) on rajoitetut ryntäytysajat ja tietty tapa tehdä pakokaasutestit....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
on aivan sama onko keppi n vai p asennossa kun kierrättää konetta siis ei p asennossakaanJUHHisi kirjoitti:Eli siis vaihde P-asennossa saa kierrättä sitten niinku lystää? Mitens liikennevaloissa? Joskus tulee ite laitettua ihan muutenvaan vaihde N-asentoon jos tietää ettei valotvaihdu ihan hetkeen, onko semmosesta "turhasta" renklaamisesta haittaa? Ainakin koneen kierrokset nousee ~50rpm kun laittaa vaihteen vapalle.veskola kirjoitti:Ei se siitä varmaankaan hajoa, jollei sitä tee jatkuvasti ja joka päivä. Se toinen syy on ne levypakat, jotka pyörivät siellä holtittomasti toisiaan vasten kun niitä ei paineta yhteen pneumatiikalla. Aivan turhaa kulumista niillekin. Sama asia kuin N:llä tehtäessä ryntäytystesti, levyt pyörivät toisiaan vasten.
Mitään hyötyähän ei ole laittaa N päälle juuri koskaan.
taajama nopeuksissa kannattaa ajaa kolmos asennossa niin ei laatikko vaihtele kolmosta ja nelosta jatkuvasti sillä aina sisäkalut laatikossa kuluvat kun vaihde vaihtuu
jos ei halua laatikkoaan kuluttaa niin pitää sen kepin pois n asennosta kun auto liikkuu
moottori jarrutus ei juuri laatikkoa kuluta muuta kuin sillä hetkellä kun pienempi vaihde kytkeytyy
asiasta kolmanteen, onko se normaalia että kovassa ajossa (siis talla pohjassa) automaatti ei vaihda niin vain kolmoselle, vaan siinä pitää nostaa kaasua vähän ja sitten se vasta vaihtaa neloselle Jos ei ole normaalia niin mikä osa sieltä on menemässä/mennyt rikki
ja veskolalle, en tosiaan kokeillut kuin kerran tuota N-vaihteella alamäessä ajoa
ja veskolalle, en tosiaan kokeillut kuin kerran tuota N-vaihteella alamäessä ajoa
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
No mitens onko se normaalia että, Lähtee liikkeelle vaihdekeppi "pakko2"-asennossa mutta 2vaihde ei menepäälle ennenkun on vetäny 1-vaihteen kierokset tappiin?
Muuten kyllä tuntuu pelaavan ihan jäjellisesti mutta mietityttänyt vaan tuo ettei suostu vaihtaa 1-2 ellei vedätä yli 5000rpm. siis jos keppi on pakko2-asennossa ja vaihde on 1-vaihteella.
Laatikkona 722.3. Kai. No 4-vaihdetta eteenpäin ja vuosmalli -93 W202 220d.
Muuten kyllä tuntuu pelaavan ihan jäjellisesti mutta mietityttänyt vaan tuo ettei suostu vaihtaa 1-2 ellei vedätä yli 5000rpm. siis jos keppi on pakko2-asennossa ja vaihde on 1-vaihteella.
Laatikkona 722.3. Kai. No 4-vaihdetta eteenpäin ja vuosmalli -93 W202 220d.
722:n toimii juuri noin. Alin pakkovaihde on "suunniteltu vain" erittäin jyrkkiin mäkiin moottorijarrutusta varten, jolloin 2. ei saa vaihtua liian aikaisin, edes osakaasulla.Muuten kyllä tuntuu pelaavan ihan jäjellisesti mutta mietityttänyt vaan tuo ettei suostu vaihtaa 1-2 ellei vedätä yli 5000rpm. siis jos keppi on pakko2-asennossa ja vaihde on 1-vaihteella.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Mulla sama homma. Eli jos kick-downilla kiihyttää ni vetää kakkosen rajottajaan ja sitten vasta vaihtaa kolmoselle ellei ennen rajottajaa hiukkasen nosta kaasua. Muut vaihteet kyllä vaihtaa ihan ok. Ja jos ilman kick-downia kiihyttää niin kyllä sitten vaihtaa kakkoselta kolmosellekki ihan normaalisti.kaijan kirjoitti:asiasta kolmanteen, onko se normaalia että kovassa ajossa (siis talla pohjassa) automaatti ei vaihda niin vain kolmoselle, vaan siinä pitää nostaa kaasua vähän ja sitten se vasta vaihtaa neloselle Jos ei ole normaalia niin mikä osa sieltä on menemässä/mennyt rikki
ja veskolalle, en tosiaan kokeillut kuin kerran tuota N-vaihteella alamäessä ajoa
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Ensiksi kannattaa kokeilla vaihteiston "kaasuvaijerin" löysäämistä kierroksella, parilla. Mikäli se ei auta löytyy laatikon venttilipakasta, säätöruuvi maksimikieroksiin...vaatii siis laatikon öljypohjan poistamisen...mikäli asian kokee niin häiritseväksi....automaatti ei vaihda niin vain kolmoselle, vaan siinä pitää nostaa kaasua vähän ja sitten se vasta vaihtaa neloselle
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Hyvä hyvä, eli autossani ei sii ole Downin syndroomaa !unski kirjoitti:722:n toimii juuri noin. Alin pakkovaihde on "suunniteltu vain" erittäin jyrkkiin mäkiin moottorijarrutusta varten, jolloin 2. ei saa vaihtua liian aikaisin, edes osakaasulla.Muuten kyllä tuntuu pelaavan ihan jäjellisesti mutta mietityttänyt vaan tuo ettei suostu vaihtaa 1-2 ellei vedätä yli 5000rpm. siis jos keppi on pakko2-asennossa ja vaihde on 1-vaihteella.
190E ja 722.4 toimii siten, että sähköinen kick-down vetää joka vaihteella rajoittajaan ennen vaihtoa isommalle. Täyskaasulla ilman kick-downia vaihto tapahtuu alemmilla kierroksilla.Kinnunen kirjoitti:Mulla sama homma. Eli jos kick-downilla kiihyttää ni vetää kakkosen rajottajaan ja sitten vasta vaihtaa kolmoselle ellei ennen rajottajaa hiukkasen nosta kaasua. Muut vaihteet kyllä vaihtaa ihan ok. Ja jos ilman kick-downia kiihyttää niin kyllä sitten vaihtaa kakkoselta kolmosellekki ihan normaalisti.kaijan kirjoitti:...onko se normaalia että kovassa ajossa (siis talla pohjassa) automaatti ei vaihda niin vain kolmoselle, vaan siinä pitää nostaa kaasua vähän ja sitten se vasta vaihtaa neloselle :shock: Jos ei ole normaalia niin mikä osa sieltä on menemässä/mennyt rikki...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Niin puhuin tuosta secin lootasta. Kick-downilla kiihytettäessä tosiaan ykköseltä kakkoselle ja kolmoselta neloselle vaihtaa juuri ennen rajoittajaa, mutta kakkosen ja kolmosen väli ottaa rajoittajaan.tomant kirjoitti:190E ja 722.4 toimii siten, että sähköinen kick-down vetää joka vaihteella rajoittajaan ennen vaihtoa isommalle. Täyskaasulla ilman kick-downia vaihto tapahtuu alemmilla kierroksilla.
tomant
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14