Noniin elikkäs puolivuotta mersulla takana ja ensimmäinen ns. isompi vika...
Elikkäs aamulla pelasi vielä hyvin mutta nyt illalla ei meinannut lähteä käyntiin, kun sitten lopulta sain sen käyntiin niin ei ota kierroksia kunnolla, kierrokset huopaa ja mustaa tulee tuutin täydeltä... ei nosta myöskään ahtoja yhtään.
suutin on muutaman viikon vuotanut(tsup tsup ääni) voisiko vika johtua jotenkin siitä? auto on lastutettu muutama kuukausi sitten ja ahdot on olleet aika kovat (1.5-1.7bar)
eikai auta kun viedä auto veholle ja tyhjentää rahapussi kassalle
Viimeksi muokannut Syprus, Pe 01.02.2008 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Sillä vuotavalla suuttimella ei kannata ajaa kauaa. Mahdollisimman äkkiä korjuuttamaan. Muuten suojamuovinalunen on täynnä pikimäistä mönjää. Vois hyvinkin johtua rikkoutuneesta suuttimesta tuo oireilu, kun ei kerta meinaa lhteä käyntiin.
Musta savu vois johtua myös tukkeentuneesta katista, jompikumpi saattaa mennä tukkoon. Tai sitten se turbo on hajonnut, tai imusarjan läpät jumissa, tai.... Lastutuksella ei välttämättä ole osuutta asiaan.
Ei se vikakoodien tarkistus maksa paljoa, sitä suosittelisin eka koska aika vaikee on arvailla mikä vois olla..
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
.
En haluaisi nyt pelotella, mutta mulla kahdessa viikossa tupsutteli suutin itsensä niin tiukkaan, että piti veholla käyttää irroituksessa.
Pultti ja prikka on jotain luokkaa 3€ veholla.
Siihen teetätettyyn irroitukseen ei sitten satanen riitä.
No, se siitä.
Arvuutellaan sitten ajan kuluksi.
Vikatilaa aiheuttavista oireista olen paljon kirjoitellut tänne.
koeta vaikka haulla cdi+vikatila.
Periaatteessa savu johtuu kahdesta erilaisesta vaivasta.
Ilmaa ei mene koneeseen tarpeeksi, siis ahtoputket, cooleri, katti, ahdin, ahtopaineen säädin, painekello, hukkaportti, ilmanputsari.......
Tai ihan mekaanista polttoainelaitteen viasta, suutin rikki, polttoaineputket, suodatin, pumppu .....
kun kerran vikatila "on päällä", niin olisi hyvä vihjeenä ensin lukea se syy, miksi ohjelma pitää sitä tilaa päällänsä.
En paljon suosittelisi puljeskelemaan, ennenkuin vika selviää, selviät todennäköisesti niin paaaaljon halvemmalla.
Halvimmillaan vikamuistin luku tapahtuu varmaakin ihan ilmaiseski, jos täältä tunnet jonkun, vaikkapa KiinanCarsoftin omistajan.
Eri liikkeissä se maksu voisi olla luokkaa 25-50€, luulisin.
En tiedä varmaksi, kun mulla on oma, mulla kun tiettyinä "säätely" ajankohtina vikatilat tosiaankin paukkuu.
Vaikka se vikamuistissa oleva tieto ei aina ihan tarkka olisikkaan, niin kyllä se tavallaan antaa kuitenkin hyviä vihjeitä niistä tapahtumista, joiden perustella ohjelma varakäytölle tipahtaa.
Ilmanputsari on ok... yritin tuossa saada sitä imusarjan päällä olevaa suojamuovia irti muttei ollut oikeankokoista torxia, pääsisi käsiksi polttoainesuodattimeen... illalla katsoa se... tuntuu että tuossa polttoainepuolella se vika on...
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Tänään sain nuo suojamuovit pois... ja yksi suutinhan siellä vuotaa...
hypistelin nuita kaikkia suuttimen johtoja yms ja pistin auton käyntiin niin sehän pelaa!!! ei enää mitään vikaa!!! laitettiin toissapäivänä jäänestoa tankkiin niin olisiko esim polttoainesuodattimessa ollut jotain paskaa...
no mutta kuitenkin laitatan tuon suuttimen nyt kuntoon, ja vaihdan sen polttoainesuodattimen uuden...
mitäs on arvon raati mieltä, vieläkö saisi kotikonstein suuttimen irti?
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
aja moottori lämpimäksi ja löysää suihkun kiinnitys pulttia
sitten tyhjäkäynnille jos ei siinää irtoa niin kaasuttele varovasti
jos jos ei sittenkään irtoa voipi olla tiukassa
tosin saattaa jo vaatia muutenkin tiivistepinnan koneistuksen!
PS.eihän tuota pikipaskaa ole vielä paljoa,minulla ollut muovikoppaa myöten täynnä ja siinä mennyt kaksi suutintakin uusiksi!
No nyt sitten tämä vika palasi... elikkäs samallalailla kuin viimeksikkin, Vähän reilummin pakkasta ja muutaman päivän auto ajamatta...
Polttoainesuodattimen vaihdoin, imusarjassa olevaa lisäilmaluistinta(vai mikä onkaan?) vääntäessä kädellä ottaa paremmin kierroksia... alkaa jo tämä vaiva tympiä...
ps. joku hehkuistakin palanut... käynnistyksen jälkeen palaa noin minuutin hehkuvalo...
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Suutin vaihdettiin eilen, ihan hyvin irtosi... suuttimen pultti irti ja tyhjäkäynnillä vähänaikaa... sitten vaan varovasti nitkutteli suuttimen pois.
nyt auto käy tasaisesti ja jaksaa jo vetää, mutta on vielä vikatilassa, tänään vein auton veholle ruostekorjaukseen, perjantaina saan auton takaisin ja varasin jo ajan testeriin. jospa vika selviäis siellä.
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
No nyt tuli auto korikorjauksesta ja vikamuistin nollauksesta. elikkäs ilmamassamittari rikki, veholla maksais uusi +500e. kävin tarviketorilta sitten kysymässä niin 39e tuli tuossa sellanen kaamea ajatus mieleen että eihän se vikamuistin nollaus yms vaikuta tuohon lastuun? elikkäs eihän ne ole mitään ohjelmapäivityksiä laittanut tuohon?
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Syprus kirjoitti:No nyt tuli auto korikorjauksesta ja vikamuistin nollauksesta. elikkäs ilmamassamittari rikki, veholla maksais uusi +500e. kävin tarviketorilta sitten kysymässä niin 39e tuli tuossa sellanen kaamea ajatus mieleen että eihän se vikamuistin nollaus yms vaikuta tuohon lastuun? elikkäs eihän ne ole mitään ohjelmapäivityksiä laittanut tuohon?
mulle ainakin erkki sano siellä powerflashilla että jos lähtee ohjelma päivityksen takia viriohjelma pois niin laittaa kuulemma takas maksutta!!
mutta tuskin se pelkällä vikamuistin nollauksella lähtee.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
taas menee oma e200cdi -01 vikatilaan välillä.. viime kesänä oli sama juttu, silloin vikakoodeja lukemalla ei löytynyt mitään.. koko talven aikana teki sen ehkä 3kertaa.. nyt vaihdoin kesärenkaat niin parin tunnin sisällä jo monta kertaa. ei kai se nyt hevetti voi renkaista olla kiinni? entä esim jarrupalojen anturit tai vastaavat jos jossain johdos vikaa tai kosketushäikkää..