200cdi ei nosta kierroksia ja nykii (Vika selvitetty)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

200cdi ei nosta kierroksia ja nykii (Vika selvitetty)

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Noniin elikkäs puolivuotta mersulla takana ja ensimmäinen ns. isompi vika...

Elikkäs aamulla pelasi vielä hyvin mutta nyt illalla ei meinannut lähteä käyntiin, kun sitten lopulta sain sen käyntiin niin ei ota kierroksia kunnolla, kierrokset huopaa ja mustaa tulee tuutin täydeltä... ei nosta myöskään ahtoja yhtään.

suutin on muutaman viikon vuotanut(tsup tsup ääni) voisiko vika johtua jotenkin siitä? auto on lastutettu muutama kuukausi sitten ja ahdot on olleet aika kovat (1.5-1.7bar)

eikai auta kun viedä auto veholle ja tyhjentää rahapussi kassalle :roll:
Viimeksi muokannut Syprus, Pe 01.02.2008 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Sillä vuotavalla suuttimella ei kannata ajaa kauaa. Mahdollisimman äkkiä korjuuttamaan. Muuten suojamuovinalunen on täynnä pikimäistä mönjää. Vois hyvinkin johtua rikkoutuneesta suuttimesta tuo oireilu, kun ei kerta meinaa lhteä käyntiin.

Musta savu vois johtua myös tukkeentuneesta katista, jompikumpi saattaa mennä tukkoon. Tai sitten se turbo on hajonnut, tai imusarjan läpät jumissa, tai.... :roll: Lastutuksella ei välttämättä ole osuutta asiaan.
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

ilmamäärämittari sökö :!: :?:
ML W164
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- turbo menny kun pakopaineet kovat, mutta tarkista ny letkut ja putket ensin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vikamuistia jos kävis luetuttaan, niin olis mukavampi arvailla. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tuikku puhuu asiaa mutta jos ensin kokeilisi itse kaikkea mikä mieleen tulee niin ei tarvitsisi sitten siitäkin hirveitä maksaa...
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ei se vikakoodien tarkistus maksa paljoa, sitä suosittelisin eka koska aika vaikee on arvailla mikä vois olla.. :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
En haluaisi nyt pelotella, mutta mulla kahdessa viikossa tupsutteli suutin itsensä niin tiukkaan, että piti veholla käyttää irroituksessa.

Pultti ja prikka on jotain luokkaa 3€ veholla.
Siihen teetätettyyn irroitukseen ei sitten satanen riitä.

No, se siitä.

Arvuutellaan sitten ajan kuluksi.

Vikatilaa aiheuttavista oireista olen paljon kirjoitellut tänne.
koeta vaikka haulla cdi+vikatila.

Periaatteessa savu johtuu kahdesta erilaisesta vaivasta.
Ilmaa ei mene koneeseen tarpeeksi, siis ahtoputket, cooleri, katti, ahdin, ahtopaineen säädin, painekello, hukkaportti, ilmanputsari.......
Tai ihan mekaanista polttoainelaitteen viasta, suutin rikki, polttoaineputket, suodatin, pumppu .....


kun kerran vikatila "on päällä", niin olisi hyvä vihjeenä ensin lukea se syy, miksi ohjelma pitää sitä tilaa päällänsä.
En paljon suosittelisi puljeskelemaan, ennenkuin vika selviää, selviät todennäköisesti niin paaaaljon halvemmalla.

Halvimmillaan vikamuistin luku tapahtuu varmaakin ihan ilmaiseski, jos täältä tunnet jonkun, vaikkapa KiinanCarsoftin omistajan.
Eri liikkeissä se maksu voisi olla luokkaa 25-50€, luulisin.
En tiedä varmaksi, kun mulla on oma, mulla kun tiettyinä "säätely" ajankohtina vikatilat tosiaankin paukkuu.
Vaikka se vikamuistissa oleva tieto ei aina ihan tarkka olisikkaan, niin kyllä se tavallaan antaa kuitenkin hyviä vihjeitä niistä tapahtumista, joiden perustella ohjelma varakäytölle tipahtaa.

Toivottavasti selvensi asiaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Ilmanputsari on ok... yritin tuossa saada sitä imusarjan päällä olevaa suojamuovia irti muttei ollut oikeankokoista torxia, pääsisi käsiksi polttoainesuodattimeen... illalla katsoa se... tuntuu että tuossa polttoainepuolella se vika on...
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tässä vähän videota tuosta viasta... mistähän tuo karkea ääni pääsee??? ennemminkin kuulunut jos kylmänä painanut kaasun pohjaan!

http://s244.photobucket.com/albums/gg10 ... 008011.flv
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tänään sain nuo suojamuovit pois... ja yksi suutinhan siellä vuotaa...

Kuva

hypistelin nuita kaikkia suuttimen johtoja yms ja pistin auton käyntiin niin sehän pelaa!!! :shock: 8) :lol: ei enää mitään vikaa!!! laitettiin toissapäivänä jäänestoa tankkiin niin olisiko esim polttoainesuodattimessa ollut jotain paskaa... :D

no mutta kuitenkin laitatan tuon suuttimen nyt kuntoon, ja vaihdan sen polttoainesuodattimen uuden...

mitäs on arvon raati mieltä, vieläkö saisi kotikonstein suuttimen irti?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

aja moottori lämpimäksi ja löysää suihkun kiinnitys pulttia
sitten tyhjäkäynnille jos ei siinää irtoa niin kaasuttele varovasti
jos jos ei sittenkään irtoa voipi olla tiukassa :roll:
tosin saattaa jo vaatia muutenkin tiivistepinnan koneistuksen!

PS.eihän tuota pikipaskaa ole vielä paljoa,minulla ollut muovikoppaa myöten täynnä ja siinä mennyt kaksi suutintakin uusiksi!
ML W164
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

No nyt sitten tämä vika palasi... elikkäs samallalailla kuin viimeksikkin, Vähän reilummin pakkasta ja muutaman päivän auto ajamatta...

Polttoainesuodattimen vaihdoin, imusarjassa olevaa lisäilmaluistinta(vai mikä onkaan?) vääntäessä kädellä ottaa paremmin kierroksia... alkaa jo tämä vaiva tympiä...

ps. joku hehkuistakin palanut... käynnistyksen jälkeen palaa noin minuutin hehkuvalo...
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Saitko muuten sen vuotavan suuttimen irti ? Millä irtosi ?
W203CDI
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Syprus kirjoitti:... alkaa jo tämä vaiva tympiä...

...
Sitten kun tarpeeksi tympii niin vie auto testeriin> ei mee enää toista kuukautta ihmetellessä vikaa :idea:

Tuntuis että jos ajaa cdi-ikäluokan vehkeellä että n.30€ vikatesti on aika pikku hinta "mielenrauhasta" :?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Suutin vaihdettiin eilen, ihan hyvin irtosi... suuttimen pultti irti ja tyhjäkäynnillä vähänaikaa... sitten vaan varovasti nitkutteli suuttimen pois.

nyt auto käy tasaisesti ja jaksaa jo vetää, mutta on vielä vikatilassa, tänään vein auton veholle ruostekorjaukseen, perjantaina saan auton takaisin ja varasin jo ajan testeriin. jospa vika selviäis siellä.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Mikäs lastu sulla on tuossa autossa kun noin on nostettu ahtopaineita?
klepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 24.01.2007 20:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja klepe »

mites sen jääneston kanssa ko mulle on sanottu että cdi:n tankkiin
ei sitte mitään laiteta ?
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

No niinhän ne jotku sannoo. Ite laitoin syksyllä vanhasta muistista sitä mutta eiköhän se pa-suodattimen säännöllinen vaihto liene se tärkein..
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Powerflashin lastu on.

Hmm... tuollaista en ole kyllä kuullutkaan ettei saisi jäänestoa käyttää, mitä vaikutusta jääneston käytöllä sitten on??? :roll:
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Omassa ceessä oli kanssa viime kesänä ongelmia.
Käynnistyi huonosti, nyki ajaessa ja lopulta hyytyi tielle...

Nakkasin teholastun pellolle autosta ni johan rupes pelaamaan, näinkin voi käydä... :D
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Nakkasin teholastun pellolle autosta ni johan rupes pelaamaan, näinkin voi käydä... Very Happy
tämä taisi olla sellanen irrallinen lastu???
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Syprus kirjoitti:
Nakkasin teholastun pellolle autosta ni johan rupes pelaamaan, näinkin voi käydä... Very Happy
tämä taisi olla sellanen irrallinen lastu???
Jep...
S202 220 CDI Äsprit
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

No nyt tuli auto korikorjauksesta ja vikamuistin nollauksesta. elikkäs ilmamassamittari rikki, veholla maksais uusi +500e. kävin tarviketorilta sitten kysymässä niin 39e :lol: tuli tuossa sellanen kaamea ajatus mieleen että eihän se vikamuistin nollaus yms vaikuta tuohon lastuun? elikkäs eihän ne ole mitään ohjelmapäivityksiä laittanut tuohon?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Syprus kirjoitti:No nyt tuli auto korikorjauksesta ja vikamuistin nollauksesta. elikkäs ilmamassamittari rikki, veholla maksais uusi +500e. kävin tarviketorilta sitten kysymässä niin 39e :lol: tuli tuossa sellanen kaamea ajatus mieleen että eihän se vikamuistin nollaus yms vaikuta tuohon lastuun? elikkäs eihän ne ole mitään ohjelmapäivityksiä laittanut tuohon?
mulle ainakin erkki sano siellä powerflashilla että jos lähtee ohjelma päivityksen takia viriohjelma pois niin laittaa kuulemma takas maksutta!!
mutta tuskin se pelkällä vikamuistin nollauksella lähtee.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Eipäs ollutkaan ilmamassamittari rikki, ilmamassamittarin vieressä olevan paineanturin? johto poikki :lol: nyt pelaa =)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Viesti Kirjoittaja känä »

taas menee oma e200cdi -01 vikatilaan välillä.. viime kesänä oli sama juttu, silloin vikakoodeja lukemalla ei löytynyt mitään.. koko talven aikana teki sen ehkä 3kertaa.. nyt vaihdoin kesärenkaat niin parin tunnin sisällä jo monta kertaa. ei kai se nyt hevetti voi renkaista olla kiinni? entä esim jarrupalojen anturit tai vastaavat jos jossain johdos vikaa tai kosketushäikkää..
Vastaa Viestiin