Antti V kirjoitti:Pakko kysyä näiltä suurimmilta vastustajilta, mikä saa aina sapen kiehahtamaan noi.
Tätä samaa itekkin tässä muutamassa topikissa miettinyt. Aina sama porukka...
Jos tänne esititte kysymyksen, niin kerron nyt vielä kerran, että mua ei häiritse minkään muun auton xenonit, kuin juuri "eemelin" mainitseman Skodan viritykset. Autotehdas on tehnyt huonot umpiot hyville polttimoille, ei kai siinä sen kummempaa. Siitä ei voine yleistää sapen kiehumista?
Omiin autoihin hommaan xenonit joskus, kunhan löytyy aivan varmaa tietoa siitä, mikä K-malli tehon suhteen on sopivin. Kokeilemaan ja vaihtelemaan en ala noilla hinnoilla.
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Mika.T kirjoitti:4300-5000K on paras teholtansa. Monia kokeiltu ja todettu tuo parhaaksi.
Näin on. 6000K oli ainakin minun mielestä jo liian sininen, valoteho huonompi. Nyt paikallaan philipsin 4300K ja näkee hyvin, sellaiset ne on alunperinkin.
Joo 4300 valoteho on parhaimmillaan. 4300 on Värilämpö lähimpänä valkoista. 6000 ainakin jo hiukan sinertää. ainaskin omassani kun umppioihin katsoo niin näyttää siniseltä, mutta tiellä/lumella hyvin lähellä valkoista valoa.
Minä tulen laittamaan omaan ajokkiini bi-xenon valot, jahka saan aikaiseksi. Enkä kysy keneltäkään niiden laillisuudesta. Eiköhän sekin päivä vielä valkene, että xenon-valot on pakolliset uusissa autoissa.
Nyt olisi Sprintteriin palikat, kun vaan jaksaa laittaa kiinni, mutta ehkä ei tuossa myräkässä nyt kumminkaan, kun autolla ei tarvitse kumminkaan nyt ajaa...
Polttimot tosin 12000K ja 6000K... Arvatkaapa vaan, kummatko ainakin ensin laitan... johan noi 12000K on punaset?
Älkää missää tapauksessa laittako yli 8000K polttimoita, niissä värilämmöissä valo on jo aika tehotonta käytännössä. 8000K polttimo ei ole enää märällä asfaltilla läheskään yhtä hyvä kun on 5000K tai 6000K polttimo.
Käytännössä, 4300K on jo keltainen valoltaan kun autosta päin katsoo, 5000K on inansa kellertävän valkoinen ja 6000K on hieman sinertävän valkoinen.
eemeli kirjoitti: 8000K polttimo ei ole enää märällä asfaltilla läheskään yhtä hyvä kun on 5000K tai 6000K polttimo.
Käytännössä, 4300K on jo keltainen valoltaan kun autosta päin katsoo, 5000K on inansa kellertävän valkoinen ja 6000K on hieman sinertävän valkoinen.
Kuitenkin mitä ite olen käyttänyt noita niin 4300-500K on paras teholtaan. Näkee myös märällä.
Antti V kirjoitti:Pakko kysyä näiltä suurimmilta vastustajilta, mikä saa aina sapen kiehahtamaan noi.
Tätä samaa itekkin tässä muutamassa topikissa miettinyt. Aina sama porukka...
Tiedättehän että on olemassa niitä elämäänsä kyllästyneitä marisijoita, kelle mikään ei ole koskaan hyvä. sitte pitää purkaa paha olo muillekkin. mutta jos se elämän laatua parantaa niin mikä ettei. =)