m111.973 ei kierrä puhtaasti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

m111.973 ei kierrä puhtaasti?

Viesti Kirjoittaja ande »

Autohan on skl 230k automatic -97. Normaaliajossa ei huomaa mitään vikaa, mutta kun pitäisi lähteä hieman normaalia rivakammin kiihdyttämään, niin auto nykii ja tuntuu jotenkin pätkivän. kickdownia painettaessa tuntuu, että 5000-5500rpm tulisi rajotin, mutta hetken kun pitää kaasua pohjassa niin taas hakee kierroksia. Myös hämmästyttää Tuo asr kolmio vilkuttelee kiihdyteltäessä, ja auto ei kyllä todellakaan sudi kun vauhtia on jo lähemmäs sata. Missähän mahtais vika olla?

Kävin testaamassa taas, ja lisäystä edelliseen. Kun laittaa suht nopeasti kaasua niin tuntuisi että auto tukehtuu.
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ilmamäärämittari 99% varmuudella
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

virranjakaja aiheutti vastaavaa vikaa w124:ssa. ABS ja vähän muutaki sähköä oli sekasi.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Näin uusissa :lol: Mersuissahan ei enää ole virranjakajaa, toki jompikumpi puolistakin voi aiheuttaa pätkimistä ja empimistä. Mutta oireet kuulostavat klassisilta MAF-oireilta, itsellä oli ihan samanlaista ongelmaa ja tilanne pääsi niin pahaksi, että kone meni vikatilaan ja pudotti yhden pytyn pois pelistä. Joskus 5kk takaperin vaihdoin MAFfin ja sen jälkeen ei ole ollut minkäänmoisia käyntiongelmia. Itsellä vika oli selvä, MAFfi oli aivan öljyssä ja paskassa. Joku tunari oli lyönyt liikaa öljyä koneeseen ja se kulkeutui tukkeentuneen öljynerottimen kautta ilmanputsarikoteloon ja sieltä ilmamäärämittarille. Vaihdoin tietysti samalla uuden ilmanputsarin, nuohosin ahtoputket ja tavaksi on tullut putsailla huohotinletkut ja öljynerotin parin-kolmen kk:n välein jarrukliinerillä, ihan vaan varmuuden vuoksi. Pätkäajossa kun kone hädintuskin saavuttaa käyntilämpönsä, huohotinletkuihin tuntuu kerääntyvän pirusti "vauvanpaskamaista" öljy/vesi-emulsiota. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Mistäs tuo MAF tarkalleenottaen löytyy? Onko arvokas osa? ei viitsisi kuitenkaan "turhaan" vaihtaa. Mahtaakohan tuo mahdollinen maf vika jäädä johonkin vikamuistiin, ajattelin käydä pistämässä auton tepselin päähän ihan lähipäivinä.

Eilen testasin taas tuota vikaa, ja tuntui että mitä enemmän tuota autoa polki niin sitä paremmin alkoi toimimaan.. :roll:
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
garva
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: La 26.01.2008 21:24

Viesti Kirjoittaja garva »

ande kirjoitti:Mistäs tuo MAF tarkalleenottaen löytyy? Onko arvokas osa? ei viitsisi kuitenkaan "turhaan" vaihtaa. Mahtaakohan tuo mahdollinen maf vika jäädä johonkin vikamuistiin, ajattelin käydä pistämässä auton tepselin päähän ihan lähipäivinä.

Eilen testasin taas tuota vikaa, ja tuntui että mitä enemmän tuota autoa polki niin sitä paremmin alkoi toimimaan.. :roll:
Eli jos tämä Maf:in lanka on esim paskanen, ei saa mitattua ilmamäärää oikein. Joskus kun on asentannut iilan lähelle esim w-suotimen niin ilma pyöteilee ja hämää tuota mittaria
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Siinä se on IC:n jälkeen putkessa syylarin vieressä pystyasennossa, se mötti jossa on muistaakseni 4-napainen liitin, siis tämän näköinen. Jos autolla on ajettu ~200th eikä anturia ole koskaan vaihdettu, on se tod.näk. "valmista kamaa". Silmämääräisesti kannattaa ensin tsekata osan kunto, se jo kertoo paljon. 207€ se muistaakseni kustansi KL:ssä mutta on kyllä hintansa arvoinen osa. Auto muuttui ihan toiseksi, (sähköohjattu) vaihteistokin alkoi toimimaan ihan erilailla ja 0-100 parani useita sekunteja, käyntiin tuli terävyyttä ja kaasuun vastaavuus parani potenssiin 10.

Putsasin tietty vanhan anturin ekaks, mutta eipä se käyntiin vaikuttanut juuri mitään. Tai no normaaliajossa toimi, mutta täyskaasulla tukehtui edelleenkin. Ja tyhjäkäynti oli sen jälkeen aivan tolkutonta. Toki putsausta kannattaa kokeilla ekaks, CRC:ltä löytyy tarkoitukseen sopivaa Air Sensor Cleaneriä; ehkä joku elektroniikkaspray ajaa saman asian, mutta mitään liuotinta ei ainakaan kannata käyttää.

Mitä tulee kolmion vilkkumiseen, tekee toi mullakin ihan samaa täyskaasukiihdytyksessä 3-4 vaihdossa satasen tienoilla. Ilmeisesti kitkarenkaiden lamellit taipuvat alle, jota ASR erehtyy luulemaan luistoksi. Että jos autossa on pehmeät kitkat tai "uudenajan" nastat, siinäpä syyllinen nro 1. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Juu, tänään tuota juuri katselin, tosin vain ulkoisesti:) Itsellä ei aivan samanlainen putki ole, ilmeisesti jotain carlssonin hiluja kun autossa tuntuu kaikkea muutakin kyseisen puljun tuotteita olevan.? Itsellä tuo anturi on sellaisessa kromiputkessa kiinni.
Niin, ja autolla on ajettu 58000km vasta, tosin auto on seissyt liikkeen pihassa ½ vuotta, tiedä sit onko sillä jotain vaikutusta. Tyhjäkäyntiä auto käy kyllä moitteetta, mutta ongelma tosiaan ilmenee vasta täyskaasukiihdytyksissä ja siinä kun kierroksen ovat ~5500rpm. Tuntuu ihan kuin jäisi paukuttamaan rajoittajalle, muutama sekunti siinä kestää ennenkuin heittää isompaa tupaan.
Juu, ja tosiaan aivan pakastavedetyt nastakumit ovat alla, todennäköisesti johtuu siitä valon vilkuttelu :D ..melko herkkä tuo asr.

Pitää koittaa tuota puhdistusta ensimmäisenä, jossei mitään tehoa, niin sitten on suunnattava kl-varaosiin.

Btw. Vertasin kaverin c230K -96 ja omaa slk230K -97 ja konehuoneessa silmiin pisti, että itsellä kampiakselin päässä oleva kompressorin hihnapyörä oli itselläni muutaman sentin halkaisijaltaan isompi, muistaakseni 22,5cm? kun C:ssä oli alta 20cm halkaisija. Mahdollisesti auton malli/vuosimallikohtaisia eroja vaiko itselläni pulley kit? Ja silmiin pisti vielä itselläni tummanvioletin/sinisen värinen ylempi remmin ohjainpyörä.
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Nyt on anturi tarkastettu/putsattu varmuuden vuoksi. Aivan kiiltävältä ja uudenveroiselta näytti tuo lanka, ei mitään silmillä havaittavaa paskaa ainakaan.
Tarkastin myös ilmaputsarin, tainnut jäädä huoltamatta edellisellä omistajalla. Ei edes suodatinkankaan väriä erottanut, aivan musta oli. Kyseessä joku pestävä vapaavirtaussudatin, pesun jälkeen väriksi paljastui kelta-oranssi. Ilmeisesti tuosta paskasesta suodattimesta johtunut suurimmat ongelmat, nyt tuntuu toimivan hienosti ja vetoja löytyy läpi koko kierrosalueen, tosin odottaisin vieläkin nopeampaa vaihtoa täyskaasukiihdytyksissä. Tuntuu että vanha c 280 mekaaninen 4-vaihteinen vaihtoi hieman nopeammin..
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
ande
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Ti 22.06.2004 22:40
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Äskeiseen vielä lisäystä. Kun tuo ahtoputki, missä anturi sijaitsee; on vaihdettu tuollaiseen aftermarket kromiputkeen, niin siinä on 2 mahdollista asennuspaikkaa tuolle anturille. Eroa näillä on noin 20cm: itselläni on ylemmässä reiässä, alempi on tulpattu. Liekö anturin paikalla mitään seksuaalista merkitystä? Otan kuvia pannuhuoneesta kunhan ehdin, niin pääsee muutkin ihmettelemään.
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Siinäpä se, öljyttävä vapaavirtausputsari - MAFfin pahin vihollinen. Ei kuulemma vaadi montaakaan tuhatta kilometriä että sillä saa tuhottua ilmamassamittarin, lopullisesti.

Kyllä siinä taitaa olla jonkinmoinen pulley-kitti, jos pyörä on isompi, onhan niitä Carlssonillakin ollut. Kahta erilaista hihnapyörää on alkuperäisenä käytetty, mutta ahtimen pyörä on ollut sama molemmissa kuten myös tehot, "uusi" ahdin ja hihnapyörä tuli vasta vuosituhannen vaihteessa. Eli jos ahtimen hihnapyörä on samankokoinen kuin vakiossa tai pienempi, niin sitten ahtimen pitäisi kaiken järjen mukaan pyöriä nopeammin. 8)

Anturin paikalla on kuulemma merkitystä, ainakin nostetuilla ahdoilla ja varsinkin uudemmassa facelift-mallissa, jossa anturi on muutenkin eri paikassa kuin vanhemmassa mallissa. Toimii varmaan miten vaan, mutta ne virityksen aikaansaamat viimeset hepat voi jäädä saamatta. Tämä siis jenkkien foorumilta bongattua tietoa ja miksi emme sitä uskoisi...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin