w126 260se ei vörki,ideoita?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

w126 260se ei vörki,ideoita?

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Eli w126 260se autom. -86 430tkm mittarissa. Tänään rupes tyhjäkäynnillä nostamaan kierroksia iteksiään lähelle pariatonnia (kone oli lämmin). Lähin peruuttamaan ja auto sammu,no uudestaan käyntiin ja eteenpäin=auto sammu. Taas käyntiin ja toiseen ruutuun pääsin huonosti.

No ajelin auton tutun tallille, tuntu että ei käy kaikilla kun talliin ajoin,röpöttämällä pysy hetken käynnissä ja sammu..röpöttämällä myös sisään halliin.

Tutkittiin parituntia liittimet/putket/letkut ym...ilmanputsarinkoppa pois ja liittimien putsailua ym ihmettelyä.Puolan johto oli hieman huono (saako ostettua yksittäisenä,vai onko koko johtosarja?) No sitten tulppien kimppuun, ja ne olikin lohkeillut jonninverran.. kerkesin minimaniin justiin enne yhdeksää ja hain tulppia ja tietenkään ei löytynyt kuin 4kpl:tta(bosch), ne mukaan ja takasin vaihtamaan..Tyhjäkäynti muuttu hyväksi,mutta lähtee liikkeelle vieläkin hieman röpöttämällä (voi tulla kuntoon kun saa vielä ne 2 vaihdettua uusiin.

Auto kävi lämpöseks eli lämmöt siinä 80tienoilla,rupes aaltoilemaan ihan jatkuvalla syötöllä. Eli lämpötila-anturi kö?

Huomena nyt ainakin ne pari tulppaa lisää ja kl:ltä uusi lämpötila-anturi ja se puolan johto.

Kaikenkukkuraks kuskin lasi tippu oven sisään :wink:
Viimeksi muokannut vk00, To 21.02.2008 23:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Merseedespents
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Että tämmöstä tällä kertaa :evil:

Hmm mitenköhän tuo tyhjäkäynti korjaantuu(lue laskee normaaliin) kun tulpat vaihtaa ja sörkkii johtoja. Kumma malli.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Tämmästä tälläkertaa,koitappa nyt lukee vähän tarkemmin ja älä vastaa jos et tiedä. Röpötys katosi eli tuntu käyvän kaikilla kun tulpat vaihto. mutta aaltoilu ei kun auto taas lämpenee (Korjataan nyt hra.oloffin pyynnöstä KYLMÄNÄ käy siististi,lukuunottamatta pätkimistä mikä jo korjaantu tulppien vaihdolla. Johtojen sörkkiminen? kirjotanko sulle joka nippelin yksityiskohtaisesti mistä olen kosteet kuivannu ja paskat pyyhkiny?
Merseedespents
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Äkkiseltään tulee mieleen tyhjäkäyntimoottori. Kuulostaa aivan samlta, mitä oma secci tekee välillä.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Nyt on kaikki tulpat uudet,imuilman lämpöanturi,puolan johto vaihdettu. Lähti käymään hyvin, ajoin lämpöseks ja jätin käymään,heti muutaman kerran aaltoili ja meinasi sammua,sitten kävi 10min nätisti ja uudelle ajolenkille.5min kävi sitten rupesi taas temppuilemaan ja lopuksi sammu kokonaan?
Auto vastaa kaasuun hyvin jne ajossa pelaa hienosti ja nyt käykin jo vähän mukavammin,mutta mikä vielä vaivaa?
Ruiskun lämpöanturi voisi olla sökö, maksaa vaan 64e kl-varaosassa, niin ei viiti ainakaan vielä ostaa jos voisi olla joku muu.
Onko muuta vaihtoehtoa kun viedä korjaamolle ja saavat tutkia?
Merseedespents
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Ettei vaan olisi kyseessä klassinen imuilmavuoto.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Mistähänpäin se normaalisti pääsisi vuotamaan? kaikki letkut on käyty lävitte, ei kovettumia ja näkyviä reikiä tms. Nyt on varattu aika ylämaalle ensi keskiviikolle, jospa sieltä apu.
Merseedespents
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Virranjakajan kansi ja pyörijä on tietty tarkastettu ensimmäisenä? Viallinen puolakin voi temppuilla lämmetessään. Tai sitten ylijänniterele? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Virranjakaja ok, oli vielpä vaihdettu tässä joskus, kuin myös johtosarja..Kuinkas tuon ylijännitereleen ja puolan voi tarkistaa? Ei viitsi heti osia ostamalla koittaa
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Keli muuttu pakkasenpuolelle iltaa myöten, ajelin 50km työkaverin luokse, ässä kävi 20min tyhjäkäyntiä erittäin hyvin, ei mitään yskiny/puutuillut..voisko olla kosteutta/lammikko jossain kun keli menee plussalle? Ihme vikoja on autoissa ja sitä ihmeellisemmäksi ne muuttuu kun niihin yrittää perehtyä, jos vaikka huomenna kattois tota ikkuna hommaa välillä... :shock:
Merseedespents
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

moi. ihmetyttää lähinnä tuo kun sanoit tulppien lohjenneen. nestettä ei ole kadonnut vai?
Partanen.net
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Milloinkohan on polttoainesuodatin vaihdettu? Suodatin ei päästä vettä ollenkaan läpi jolloin se saataa syksisin hyhmässä tukkeentua....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

..

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Polttoainesuodattimia minäkin veikkailisin. Vaikuttais olevan nyt kyllä häikkä siellä suunnassa.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

jopi62 kirjoitti:moi. ihmetyttää lähinnä tuo kun sanoit tulppien lohjenneen. nestettä ei ole kadonnut vai?
Ei sieltä ollu kuin 1 kunnon halkeema loput oli juuresta jotenki pehmennyt/pinta lähteny..rätkiny läpi tj.. Täytyy koittaa toi suodatin vaihtaa viellä
Merseedespents
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Suodatinta kanssa epäilisin vian aiheuttajaksi. Meillä oli samanlaisessa autossa suurinpiirteen sama vika. Siihen auttoi masinoli sillä hetkellä kun vika ilmeni ja sen jälkeen kun vaihdoin suodattimen ei koko vikaa ole enää ilmennyt lainkaan
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

entäs ohjauspainesäädin oletko sitä tutkinut eli määrän jakajan kyljessä musta mötikkä ruuvilla kiinni se saa toiimii ruiskun miten sattuu . eli boksi korjaa lamdan tiedon mukaan ohjauspainesäätimen muuttamaa painetta ruiskussa. siitä se pumpaaminen johtuu minä vittuunuin koko k jettiin ja panin dieselipannun tilalle ei jaksa leikkiä kissaaa ja hiirtä k jetin kanssa
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

vk00 kirjoitti:
jopi62 kirjoitti:moi. ihmetyttää lähinnä tuo kun sanoit tulppien lohjenneen. nestettä ei ole kadonnut vai?
Ei sieltä ollu kuin 1 kunnon halkeema loput oli juuresta jotenki pehmennyt/pinta lähteny..rätkiny läpi tj.. Täytyy koittaa toi suodatin vaihtaa viellä
joo. ei muuten mutta itselläni oli tuota vikaa eräässä autossa. söi tulppia. toivottavasti sinulla ei. mittään mistään tiedä :D
Partanen.net
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

jmo2204 kirjoitti:entäs ohjauspainesäädin oletko sitä tutkinut eli määrän jakajan kyljessä musta mötikkä ruuvilla kiinni se saa toiimii ruiskun miten sattuu . eli boksi korjaa lamdan tiedon mukaan ohjauspainesäätimen muuttamaa painetta ruiskussa. siitä se pumpaaminen johtuu minä vittuunuin koko k jettiin ja panin dieselipannun tilalle ei jaksa leikkiä kissaaa ja hiirtä k jetin kanssa
niin? ja mites tuo muutos on toiminut? t: keke.
Partanen.net
Vastaa Viestiin