Strömberg 175CDT kaasutinasiaa / ostoilmoitus
Strömberg 175CDT kaasutinasiaa / ostoilmoitus
Purinpa tässä kyseisen kaasuttimen atomeiksi puhdistusta varten. Yksi asia tuossa jäi ihmetyttämään, nimittäin kuuluuko sen suuttimen neulan liikkua vapaasti siinä kurkun männässä? Entä miten sen neulan saa irti. Ohjeista selvisi, että pitää irrottaa se ruuvi sieltä männän sivusta ja vetää neula ulos, mutta tällä kun ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan. Neulaa saa vedettyä jonkun puoli senttiä alaspäin, mutta jousi palauttaa sen itsestään paikalleen. Repimään ei viitsi ruveta ilman tarkempia ohjeita, ettei tule rikottua mitään.
Sit ostaisin ehjän sellaisen keltaisen öljyntäyttökorkkivaimenninmännän (tai mikä lieneekään virallisesti) tuohon, kun onnistuin rikkomaan kierteet vanhasta. Nyt se on korjattu pikaepoksilla, mutta ei tiedä, kuinka kauan se kestää.
Sit ostaisin ehjän sellaisen keltaisen öljyntäyttökorkkivaimenninmännän (tai mikä lieneekään virallisesti) tuohon, kun onnistuin rikkomaan kierteet vanhasta. Nyt se on korjattu pikaepoksilla, mutta ei tiedä, kuinka kauan se kestää.
w115 220 -71
Kiitos vastauksesta Mihaline!
Katselin sinne liukuputken sisälle, mutta siitä ei oikein ottanut selvää, onko siellä tosiaan joku ruuvi tai vastaava. Tässä selvisi, että tuon neulan kuuluukin olla liikkuva, noita likkuvia neuloja ei tarvitse keskittää. Jätän sen neulan paikoilleen enkä yritä irroittaa sitä.
Sitten toinen ongelma, tarvitsisin 4 kappaletta niitä ruuveja, joiden avulla se kumitötsä on kiinni kurkun männässä. Ongelman on, että niissä on harvemmat kierteet kuin normaaleissa rautakaupasta saatavissa ruuveissa. Kysyin myös vehosta kyseisiä ruuveja varaosanumerolla, mutta niitä ei enää toimiteta. Olisiko vinkkiä, mistä saisi samanlaisia ruuveja.
Katselin sinne liukuputken sisälle, mutta siitä ei oikein ottanut selvää, onko siellä tosiaan joku ruuvi tai vastaava. Tässä selvisi, että tuon neulan kuuluukin olla liikkuva, noita likkuvia neuloja ei tarvitse keskittää. Jätän sen neulan paikoilleen enkä yritä irroittaa sitä.
Sitten toinen ongelma, tarvitsisin 4 kappaletta niitä ruuveja, joiden avulla se kumitötsä on kiinni kurkun männässä. Ongelman on, että niissä on harvemmat kierteet kuin normaaleissa rautakaupasta saatavissa ruuveissa. Kysyin myös vehosta kyseisiä ruuveja varaosanumerolla, mutta niitä ei enää toimiteta. Olisiko vinkkiä, mistä saisi samanlaisia ruuveja.
w115 220 -71
Re: Strömberg 175CDT kaasutinasiaa / ostoilmoitus
Joop, neula ei ole aivan kiinteästi paikallaan. Itse vaihdoin aikoinaan uuden, en muista että siinä mitään outoa olisi ollut. Voi olla että sulla on vaan se neula hapettunut paikalleen jos ei noilla ao. ohjeilla irtoa. Mutta jos et sitä vaihda niin turha irrottaa...-Jarkki- kirjoitti:Purinpa tässä kyseisen kaasuttimen atomeiksi puhdistusta varten. Yksi asia tuossa jäi ihmetyttämään, nimittäin kuuluuko sen suuttimen neulan liikkua vapaasti siinä kurkun männässä? Entä miten sen neulan saa irti. Ohjeista selvisi, että pitää irrottaa se ruuvi sieltä männän sivusta ja vetää neula ulos, mutta tällä kun ei tunnu olevan mitään vaikutusta asiaan. Neulaa saa vedettyä jonkun puoli senttiä alaspäin, mutta jousi palauttaa sen itsestään paikalleen. Repimään ei viitsi ruveta ilman tarkempia ohjeita, ettei tule rikottua mitään.
Sit ostaisin ehjän sellaisen keltaisen öljyntäyttökorkkivaimenninmännän (tai mikä lieneekään virallisesti) tuohon, kun onnistuin rikkomaan kierteet vanhasta. Nyt se on korjattu pikaepoksilla, mutta ei tiedä, kuinka kauan se kestää.
Korkki vaihtui jossain vaiheessa. En tosin nyt muista oliko ennen keltainen ja myöhemmin punainen, vai päinvastoin Tuolla on joku merkitys männän liikkeelle ja kaasarin toiminnalle. Vehossa tietänevät.
Suosittelen manuaalin hankkimista tuolle. Paras vaihtari on M115 moottorin tehdasmanuska, aikoinani noita pystyi tilailemaan Jenkeistä. Omani myin auton mukana. En tiedä onko tavan Hayneseissä infoa kaasarista. Manuska on ihan must jos meinaa esim. säätää automaattirikastinta.
Kierretulkilla voit katsoa mitä kierteet niissä ruuveissa on. Kait joku paikallinen koneistuspaja osaa auttaa.
EDIT: nippeleitä kannattaa kysellä esim. MB-purkaamo Venetmäeltä, mikäli se on yhä olemassa. Googlella löytynee.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Voi kun oisin tienny että joku noita vielä kaipailee, volvon kun hävitin viskasin kaks strömbergiä romumetalliin...-Jarkki- kirjoitti:Sitten toinen ongelma, tarvitsisin 4 kappaletta niitä ruuveja, joiden avulla se kumitötsä on kiinni kurkun männässä. Ongelman on, että niissä on harvemmat kierteet kuin normaaleissa rautakaupasta saatavissa ruuveissa. Kysyin myös vehosta kyseisiä ruuveja varaosanumerolla, mutta niitä ei enää toimiteta. Olisiko vinkkiä, mistä saisi samanlaisia ruuveja.
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Eikö teiltäpäin löytyisi jotakin "pultti ja työkalu"kauppaa? Ei siis tavan rautakauppaa, vaan erikoistuneempaa.
Vaan eihän tuo kaukana ole kun pyyhkäisee malliruuvi kainalossa Lahteen ja
Liukkosen pulttiin
Vaan eihän tuo kaukana ole kun pyyhkäisee malliruuvi kainalossa Lahteen ja
Liukkosen pulttiin
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Alkaahan tää homma selvitä. Ei se kovin ihmeellinen ruuvi lopulta ollut, eri kierre vaan. Oikeella kierteellä löyty ruuveja Helsingin Ruuvikulmasta. Harmiksi ei vaan ollut sopivaa pituutta, mut katkasen noista sieltä saaduista sopivan mittaiseksi.
Enää pitänee ratkaista pari pientä tiivisteongelmaa. Tietääkö kukaan, saako jostain o-renkaita tarvikkeena. Hankkimassani tiivistesarjassa on nimittäin yksi vääränkokoinen.
Enää pitänee ratkaista pari pientä tiivisteongelmaa. Tietääkö kukaan, saako jostain o-renkaita tarvikkeena. Hankkimassani tiivistesarjassa on nimittäin yksi vääränkokoinen.
w115 220 -71
Todennäköisesti sihen tulee 12v.Jos tarvit volvon tai sdaabin kaasaria stromberg cd175 kannattaa soittaa kokkolaan mäntykorven purkaamoon.-Jarkki- kirjoitti:Tietääkö kukaan, millanen jännite siihen automaattirikastimessa olevaan lämmitysvastukseen tulee? Vois testata sen toimivuutta ennen kuin asentaa sen takaisin autoon.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Nyt on kaasari taas autossa kiinni ja alkuviikosta tuli käytyä liukasradalla vähän harjoittelemassa auton hallintaa. Tosi nätisti pelittää toi nyt, mutta ne korkin epoksilla korjatut kierteet ei kestäny, joten se korkki on nyt jesarilla kiinni.
Eli sellaista isoa keltaista kaasuttimen öljyntäyttökorkkivaimenninmäntäyhdistelmää saa edelleen tarjota tai vaikka koko kaasutinta, kunhan siinä se korkki on.
Lisäksi imusarjasta olivat kierteet korkanneet siten, että uusilla ruuveilla tuota ei saanut kiinni, sen sijaan vanhoilla sen sai jotenkin pitämään.
Ostan siis myös imusarjan tuohon M115-moottoriin, mikäli jollakulla on sellaista tarjota.
Se korkki on siis tuossa osa 180.
Eli sellaista isoa keltaista kaasuttimen öljyntäyttökorkkivaimenninmäntäyhdistelmää saa edelleen tarjota tai vaikka koko kaasutinta, kunhan siinä se korkki on.
Lisäksi imusarjasta olivat kierteet korkanneet siten, että uusilla ruuveilla tuota ei saanut kiinni, sen sijaan vanhoilla sen sai jotenkin pitämään.
Ostan siis myös imusarjan tuohon M115-moottoriin, mikäli jollakulla on sellaista tarjota.
Se korkki on siis tuossa osa 180.
w115 220 -71