320 CDI (W211) -03 käynnistyy ... ei käynnisty ... käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

320 CDI (W211) -03 käynnistyy ... ei käynnisty ... käynnisty

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Löysin useita vastaavia aiheita CDI:n vaivoihin liittyen. Mutta en oikeen varsinaista vastaavaa juttua.

Omassa autossa on nyt oston jälkeen ilmennyt sellaista että kahtena aamuna ei ole käynnistynyt lainkaan. Starttaa vain automatiikan loppuun ja ei edes lupaa.
Sisätilan lämmittymellä olen puhaltanut kuumaa noin 10-15min naftansuodattimen suuntaan ja tietysti se leviää myös Rail-putkiin yms.
Pikkuisen normaalia pidempi starttaus ja käyntiin!
Käy ja kukkuu oikeen hienosti. Pika remonttina koitin vaihtaa naftansuodattimen, muuta ei muuttanut tilannetta.

Kuumanakin on ehkä 1-2s pidempi käynnistys kuin normaalisti. Eli jotain paine vaivaa tuo lienee..

Hehkuissa vika ei kyllä ole.

Kysymys kuuluu missä ihmeessä ne kuuluisat O-renkaat sijaitsevat? Ja onko ne samat w211 koneessa kuin w210 vastaavassa

Ja mitä eroa tuossa naftansyöttö järjestelmässä on w210 vastavaan koneeseen?

Ja miten tuo hetken lämmittäminen voi vaikuttaa käynnistymiseen?
Tompsoni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 11.01.2008 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Jos se noin vaikuttaa, niin:
-Onko vettä jossain putkessa jäätyneenä joka sitten sulaa, kun lämmittää?
-Vuotaako jotkin tiivisteet vanhuuttaan (raettuneet) ja lämmitettäessä kumit vähän vetreytyy jolloin vuotokin tiivisteissä pienenee?
Sprinter 316CDI A -05

ex. Vaneo 1.9 A family, -02 saksantuonti
ex. 190E 2.0 kat (W201) manuaali vm. 1986 saksantuonti
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Re: 320 CDI (W211) -03 käynnistyy ... ei käynnisty ... käynn

Viesti Kirjoittaja center69 »

mizemaze kirjoitti:Löysin useita vastaavia aiheita CDI:n vaivoihin liittyen. Mutta en oikeen varsinaista vastaavaa juttua.

Omassa autossa on nyt oston jälkeen ilmennyt sellaista että kahtena aamuna ei ole käynnistynyt lainkaan. Starttaa vain automatiikan loppuun ja ei edes lupaa.
Sisätilan lämmittymellä olen puhaltanut kuumaa noin 10-15min naftansuodattimen suuntaan ja tietysti se leviää myös Rail-putkiin yms.
Pikkuisen normaalia pidempi starttaus ja käyntiin!
Käy ja kukkuu oikeen hienosti. Pika remonttina koitin vaihtaa naftansuodattimen, muuta ei muuttanut tilannetta.

Kuumanakin on ehkä 1-2s pidempi käynnistys kuin normaalisti. Eli jotain paine vaivaa tuo lienee..

Hehkuissa vika ei kyllä ole.

Kysymys kuuluu missä ihmeessä ne kuuluisat O-renkaat sijaitsevat? Ja onko ne samat w211 koneessa kuin w210 vastaavassa

Ja mitä eroa tuossa naftansyöttö järjestelmässä on w210 vastavaan koneeseen?

Ja miten tuo hetken lämmittäminen voi vaikuttaa käynnistymiseen?
kuullostais suutin vialta.. ohivuotomittaus niin selviää..
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 320 CDI (W211) -03 käynnistyy ... ei käynnisty ... käynn

Viesti Kirjoittaja tuikku »

mizemaze kirjoitti: Kysymys kuuluu missä ihmeessä ne kuuluisat O-renkaat sijaitsevat? Ja onko ne samat w211 koneessa kuin w210 vastaavassa

Ja mitä eroa tuossa naftansyöttö järjestelmässä on w210 vastavaan koneeseen?

Ja miten tuo hetken lämmittäminen voi vaikuttaa käynnistymiseen?

Sinun autosi polttoainejärjestelmä on erinlainen.
Nämä uudemmat on vähän huonommin tehty, vaihdettavia O-renkaita ei ole ja polttoaineletkujen liitokset on luokkaa rautalankaviritykset.

Eroja on paljon.
Eräs asiaan vaikuttava, siis kaikkien letkuliitosten kirimisen jälkeen voisi olla se, että näissä uudemmissa on sähköpumppu tankissa, jonka pitäisi kehittää "esipainetta" polttoainejärjestelmään, jottei korkeapainepumppu imaise vaan tyhjää.
Korkeapainepumpun kyljessä on anturi, joka valvoo tätä "esipainetta".
Jollei paine siis nouse, ei järjestelmä myöskään turvatoimena aukaise suuttimia, eikä käynnistymistä tapahdu.
Sähköpumpun toimintaa voi testata vaikka siten, että ottaa tankilta tulevan letkun suodattimelta irti ja panee virrat päälle.
Kunnosssa ollessaan sähköpumppu ruiskii polttoaineen "seinille asti", on kokemusta. :lol:
Jotkut liitoset ovat hankalassa paikassa.
Tiedän tapauksia, että ihan vaan pumpun kyljessä olevien liitosten kiriminen on auttanut vaivaan.

Lämmittäminen auttaa liitosten tiiviyteen, sen verran, että käynnistystoimet voi järjestelmän mielestä aloittaa.
Tärkeää on siis se, mitkä ovat järjestelmään laitetut raja-arvot ja niiden täyttyminen, periaatteessa ei se, käynnistyykö se sitten, vai ei.
Siihen vaikuttaa taas vähän eri jutut.
Siis eihän sillä pikku lämmityksellä mitään korjata, mutta jotenkin saadaan autoa hämättyä, jotta se aloittaa "käynnistystoimet".

Lopuksi kuva niistä letkuista, jos se vaikka auttaa niiden kaikkien liitosten paikantamiseen.
Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Eikos se mene niin ,että kun on tuo sähköinen pumppu tankin luona niin se pumppu tekee painetta korkeapainepumpulle asti,mukaan lukien suodatin .
Joten jos oisi vuotoja järjestelmässä niin löpö tulee ulos liitoksesta,ei voi vetää ilmoja kuten 210 jossa siirtopumppu on moottorin päässä ja joutuu imemään polttoaineen tankilta,siinä se ero on 211 ja 210 välillä.
Jos tankin ja siirtopumpun välissä on letkuja niin niitten tiiviys pitää olla hyvä,onhan siellä kyllä tankin paine ,jos tankki on täynnä,en kylläkään tunne rakennetta tarkkaan.
Siirtopompun toimivuus oisi tarkistettava ,toimiiko aina silloinkin kun ei käynnisty auto. :cry:
Viimeksi muokannut nautseri, To 13.03.2008 07:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Suutin vaivaa voi olla kuten vanhemmissakin cdi:ssä.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Mersuhuollosta sain siis vissiinkin väärää tietoa kun selittivät että noissa polttoaineletkuissa on O-renkaita.
Kuullosti jotenkin oudolta...
Huoltomies kyllä puhui myös että siirtopumppu olisi moottorilla, itsekkin olen käsittänyt että siirtopumppu on tankilla. Hän taisi luulla että puhutaan w210 mersusta.

Eilen aamulla kuuntelin sitä pumppua ja se kuullostaa jotenkin hiukan vaivaiselta auton alla. Onko tietoa pitäisikö siitä kuulua sellainen saman tyyppinen ääni kuin bensa-auton pumpusta?
Auto kyllä lähti käyntiin taas, mutta starttaus kestää selvästi normaalia pidempään. Lämpöä pihalla oli +3 astetta.

Eli teen varmaankin niin että tsekkaan nuo liitokset ja vaihdan noiden Mersun omien rautalankaviritysten tilalle kunnolliset kiristettävät klemmarit ja ihmettelen sitten mitä tapahtuu.

Nyt ollaan vielä reissussa, mutta kun pääsen viikonlopuksi kotiin niin pitää alkaa tutkimaan. Ulospäin ei nopella tsekkauksella kyllä ole vuotoja, kun purin ne kannet mottorin päältä...

EDIT: Eli tarkennusta. Juuri kävin taas koittamassa. Ei lähde käyntiin. +1 aste lämmintä.
Sen verran vielä tuosta siirtopumpusta että alta kuuluu selvä lorina kun virran kääntää päälle. Mahtaako olla paluulinjan lorottamaa naftaa vai olisikohan niin että pumppu yrittää nostaa naftaa tyhjään ilmaa täynnä olevaan järjestelmään?
Kun lorina lakkaa pumpun ääni on kyllä ihan terveen oloinen surina...

Voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa kun nyt 2 edellisenä aamuna ne moottorin päällä olevat kannet oli pois paikaltaan ja eilen illalla ruuvasin takaisin kiinni? Kostuuko joku anturi sopivasti tms. kansien alla?
No nyt on taas puhallin konetilassa, kohta käyn taas koittamassa.
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

no niin 15min puhallinta ja aika herkästikkin käyntiin. Käsittämätöntä!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

[quote="mizemaze"]Mersuhuollosta sain siis vissiinkin väärää tietoa kun selittivät että noissa polttoaineletkuissa on O-renkaita.
Kuullosti jotenkin oudolta...
Huoltomies kyllä puhui myös että siirtopumppu olisi moottorilla, itsekkin olen käsittänyt että siirtopumppu on tankilla. Hän taisi luulla että puhutaan w210 mersusta.
Eli teen varmaankin niin että tsekkaan nuo liitokset ja vaihdan noiden Mersun omien rautalankaviritysten tilalle kunnolliset kiristettävät klemmarit ja ihmettelen sitten mitä tapahtuu.
[quote]


Jos on paine siellä polttoaine letkuissa ja ei vuoda ulospäin niin EI niitä rautalanka lemmareita tartte vaihtaa.
Ei varmasti mikään muutu.
Aki P voi tietää asiasta jotain.Soita hänelle.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

mizemaze kirjoitti:no niin 15min puhallinta ja aika herkästikkin käyntiin. Käsittämätöntä!
Heh, mersumiehen tunnistaakin juuri sitä, että pellin alla on lohkolämppärin tilalla hiustenkuivain.


Joo
Ei ne liitokset vuoda silloin ulospäin, kun järjestelmä imee sinne putkistoon ilmaa.....
Tai löpö valuu auton alle.....

Cdi3-ruiskutusjärjestelmässä on sähköpumppu.
Niinkuin itsekkin aavistelet, niin minunkin mielestäni pumppu ensin pumppailee ilmoja poikkeen ja polttoainetta tilalle.
Eihän vaan ole ottanut kipeää mikään putki siellä auton alla, tai tankin juuressa.

ne pumpun kyljessä olevat liittimet on niin mukavasti piilossa, ettei niistä juuri huomaa, vaikka vuotaisivat ulospäinkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

no eikös se klemmareiden vaihto juurikin ole hyvä tehdä, koska ilmavuoto ei ulospäin näy. Silloinhan liitos voi vuotaa vaikka näyttää siistiltä päälle päin.

Mitä tulee auton alla oleviin vuotoihin niin tuo 10min "föönäämisen" auttaminen käynnistymiseen ei oikeen täsmää.
Itse arvelin keskittyä siihen alueeseen joka tuossa lyhyessä lämmityksessä ehtii lämmetä. Eli mustat naftaputket ja niiden liitokset. Ja mitä siinä ympärillä nyt on muuta roinaa.

Jos kyseessä olisi suuttimen ohivuoto niin tuskin tuo hetkellinen lämmitys ehtii ohivuotoon auttaa...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Onko mitään lämpö antureita,antureita yleensä, josta voisi saada tarvittavat arvot lämmetessään ,jolloin lähtee käymään,elikkä jokin anturi rikki?
Mielenkiintoista. :idea:
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 14.03.2008 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

no lähimpänä sitä lämmityskohtaa on se rail tukin paineanturi. Muita siinä nyt ei ihan kohdalla ole päällisin puolin katsottuna.
Pystyyköhän sitä mittaamaan mitenkään koti konstein? Vastusarvoja?

Öljynsuodatinhan siinä on samassa ryppäässä mitä tuo puhallus lämmittää mutta ei sen lämpenemisellä kyllä voi olla mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Mikähän mötikkä muuten se imusarjan päällä moottorin takapäässä oleva mahtaa olla? Näyttää joltain sähkömoottorilta ja piuhat siihen menee... Se ei kyllä liity todennäköisesti tähän ongelmaan, mutta olisi se kiva tietää silti. Voisiko olla joku imuilmanrajoitin tms.
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Nyt on vaihdettu huonoimman oloiset klemmarit.

Ainakin ne korkeapainepumpulle menevät liitokset oli kyllä aika heikkoja. Siihen liitosten ympärille oli kertynyt jo hiukan sellaista "pikeä". Eli kun naftaa vuotaa ja likaa sitten kertyy siihen märkään.
Ei ne nyt silmin vuotanut, mutta varsinkin menolinjan liitos oli aika heikosti kiinni. Laitoin virrat päälle ja paineen ollessa järjestelmässä ihan aavistuksen nykäisin letkua niin heti tuli naftaa liitoksesta...
No niissä molemmissa on nyt uudet klemmarit tiukalla. Samalla vaihdoin naftan suodattimen klemmarit.

Ilmanputsarikin oli aika huonossa hapessa senkin vaihdoin. Tuskin tuolla tosin on tekemistä kylmäkäynnistyksen kanssa.

Löysin myös ehkä asiaan liittyvän vian. Se harmaa muovikansi moottorin päällä oli painanut sen hehkuilta, suutimilta ym. tulevan johtonipun kuoren puhki ja yhdestä johdosta (musta-sininen) oli jo kuori puhki ja karvat näkyi. Ei se tosin poikki ollut. Ko. johto on ensimmäisen suuttimen toinen johto kun etsin mihin se meni. Teippailin ne kuntoon ja laitoin pehmikettä kannen ja nipun väliin.
Tuossa yllä kun ihmettelin niiden muovikansien vaikutusta käynnistymiseen niin mahtaisiko tuolla olla jotain tekemistä asian kanssa? Voisiko kylmän kostea muovi hiukan vaikuttaa suuttimen saamaan sähköön ja siksi ei käynnisty konekkaan? Aika teoreettista mutta mistä näistä sähköautoista tietää...!?

Mikäs anturi siinä termostaatin kotelossa on? varmaan lämpötila, mutta mille se mahtaa antaa tietoa? Sekin kun on siinä lämpöä saaneella alueella?

Aamulla taas näkee mitä tapahtuu!
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Lähti käyntiin. Hiukan pitempi startti mutta kai se nyt -4 asteen pakkasaamuna sallitaan.

Eikös nämä CDI:t hiukan pyöräytäkkin enemmän verrattuna vanhoihin dieseleihin?


Pessimistinä kyllä epäilen korjaantumista, seurataan tilannetta.

Tämähän on muuten vähän kuin kirjoittaisia blogia...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Katseleppas vielä tarkempaan niitä putkia.
Se paluukiertokin liittyy polttoainelinjaan sellaisesta kohdin, että voi vaikuttaa asiaan.
Hyvä, että lähti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

mullakin oli aikoinaan sitä suutin vikaa ja kylmänä aamuna kun tulin töistä ja kaadoin loput kahvit termos pullosta rail putken päälle niin cdi käynnisty moitteetta. Että veikkaa suutin vikaa koska pienikin lämmitys auttaa asiaan. Kokeileppa pitkän seisonnan jälkeen samaa kikkaa mutta vaikka lämpimällä vedellä. ;)
Ari65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.10.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja Ari65 »

Eikös jos suutin vuotaa niin kuulu melkomoinen naputus? Itselläni edellisessä 220cdi:ssä oli vastaava ongelma ja se aina vaan paheni. Siinä oli eberi ja kesälläkään jos auto seisoi vaikka vrk niin ei lähtenyt käyntiin ilman ettei käyttänyt eberiä. Syyn löysin kerran vahingossa (olin käyttänyt merkkiliikkeessä useita kertoja) kun sain just ja just käyntiin ja avasin konepellin niin naftaa tippui suoraan kiilahihnan päälle ja paljon. Eli- korkeapainepumppu kylmänä vuoti paineet ja kun sai käyntiin niin turposi kiinni ja toimi. Syynä tiiviste jota ei saa pelkästään vaan koko pumppu, eikä maksanut 'kuin' 1000e vaihdettuna. T. Ari
timlin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Ma 21.03.2005 18:13
Paikkakunta: Sievi

Viesti Kirjoittaja timlin »

kyllä siihen pumppuun ainaki nykyään saa tiivisteitä ja oon vaihtanu itelle pumppuun koko korjaus satsin joka oli n.25e muistaakseni koska oli vuotoa ja ei nostanu tarpeeks painetta kun läppäs kaasun pohjaan...mutta se suutin vuotaa sisäänpäin eli takaisin paluu kiertoon ja näin rail putkeen ei nouse tarpeeksi kova paine...tämä vuoto ei näy päälle päin muutako käynnistäessä kylmästä ja lopuksi ei toimi ees lämpimänä... Kannattaa tosiaan mitata suuttimien ohi vuoto.
Ari65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.10.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja Ari65 »

No kaksi vuotta sitten ei saanut ja siinä MB.ssä ei ollut kiihtyvyyden eikä muunkaan kanssa minkään näköisiä ongelmia, ainoastaan jos seisoi vähänkin pitenpään niin ei käyntiin. Silloin kun löysin vian ja vein korjaamolle niin ne vielä soitti perään ja sanoivat että eihän täällä mikään vuoda, matka korjaamolle n. 15km ja paikat oli kuivina. Ja tämähän oli vain yksi vaihtoehto. T.Ari
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

No niin vika löytyi.

Vein Veholle testiin, kun loppu usko!
Kyllä se suuttimissa oli. 2 ja 5 pytyn suuttimissa on ohivuotoa.

Ilmeisesti tuo meikäläisen lämmittäminen auttaa sitä kautta että nafta putkissa lämpeni ja se riitti siihen että nuo kaksi suutinta jaksoivat lähteä mukaan hommiin.

Nyt kuuluukin kysymys että mistä halvalla suuttimet. Halpojahan ne ei ole, se kyllä tiedetään.

Suuttimen numero on A6480700187 ja kaksi kappaletta tarvittaisiin.
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

suvikuja kirjoitti:Eikös jos suutin vuotaa niin kuulu melkomoinen naputus? Itselläni edellisessä 220cdi:ssä oli vastaava ongelma ja se aina vaan paheni. Siinä oli eberi ja kesälläkään jos auto seisoi vaikka vrk niin ei lähtenyt käyntiin ilman ettei käyttänyt eberiä. Syyn löysin kerran vahingossa (olin käyttänyt merkkiliikkeessä useita kertoja) kun sain just ja just käyntiin ja avasin konepellin niin naftaa tippui suoraan kiilahihnan päälle ja paljon. Eli- korkeapainepumppu kylmänä vuoti paineet ja kun sai käyntiin niin turposi kiinni ja toimi. Syynä tiiviste jota ei saa pelkästään vaan koko pumppu, eikä maksanut 'kuin' 1000e vaihdettuna. T. Ari
Olit käyttänyt veholla ja vehon kommentti on että ei voi korjata = uusi pumppu.
Esimerkiksi bosch korjaamolla voit vaihdattaa siihen tiivistesarjan, luokkaa muutama kymppi ja 2-3 h työtä (taitaa veholla mennä saman verran pumpun vaihdossa).
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Ari65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 22.10.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja Ari65 »

Kiitos vinkistä, tiedänhän jos nykyiseen tarvii takuun jälkeen moinen homma tehdä. Vanhaan vaiheltiin suuttimien prikkojakin moneen kertaan kunnes vein auton Lahdessa MBA-korjaamolle. Siellä hoonattiin prikkojen aluset ja sen jälkeen rupesi kestämään. Onko muuten muilla tietoa kun kuulin Boshin mieheltä, että heillä on korkeapainepumpun hajotessa korjaus ohje, että koko polttoainejärjestelmä uusiksi tankista lähtien!
Ari
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

mizemaze kirjoitti:No niin vika löytyi.

Vein Veholle testiin, kun loppu usko!
Kyllä se suuttimissa oli. 2 ja 5 pytyn suuttimissa on ohivuotoa.

Ilmeisesti tuo meikäläisen lämmittäminen auttaa sitä kautta että nafta putkissa lämpeni ja se riitti siihen että nuo kaksi suutinta jaksoivat lähteä mukaan hommiin.

Nyt kuuluukin kysymys että mistä halvalla suuttimet. Halpojahan ne ei ole, se kyllä tiedetään.

Suuttimen numero on A6480700187 ja kaksi kappaletta tarvittaisiin.
Yksi suutin löytyy täältä .
On alkuperäien mersun osa tehtaan laatikossa.
Jäi kun vaihdoin auton ja tässä nykyisessä on erilaiset.
Suutin maksaa veholla 420€,voisin myydä 240€ ,matkahuolto tuo sen reilussa vuorokaudessa..
puh, 0445642440
Viimeksi muokannut nautseri, Su 15.11.2009 12:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Suuttimet on nyt vaihdettu ja auto pelittää hienosti.
Eli niissä se vika sitten oli.
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Viesti Kirjoittaja center69 »

mizemaze kirjoitti:Suuttimet on nyt vaihdettu ja auto pelittää hienosti.
Eli niissä se vika sitten oli.
nii-i.. näin yritin kertoa...
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Vastaa Viestiin