Säädettävät iskarit?
Säädettävät iskarit?
On tullut huomattua ettei vaimennus oo enää hyvä tuossa meidän Mesessä. Autohan kulkee aika matalalla ja uskon ettei vakioiskarit oikein toimikkaan 50mm madalluksen jälkeen.
Kysyisin, mitkä vaimentimet kannattais alle laittaa? Säädettävät paljon kalliimmat? Onko totta että säädettävät on melkein ikuiset? ( jostakin kuulun mukaan että vois vaimennusta kiristää! vai onko höpö höpö puheita )
Kysyisin, mitkä vaimentimet kannattais alle laittaa? Säädettävät paljon kalliimmat? Onko totta että säädettävät on melkein ikuiset? ( jostakin kuulun mukaan että vois vaimennusta kiristää! vai onko höpö höpö puheita )
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Re: Säädettävät iskarit?
10tumppi kirjoitti:On tullut huomattua ettei vaimennus oo enää hyvä tuossa meidän Mesessä. Autohan kulkee aika matalalla ja uskon ettei vakioiskarit oikein toimikkaan 50mm madalluksen jälkeen.
Kysyisin, mitkä vaimentimet kannattais alle laittaa? Säädettävät paljon kalliimmat? Onko totta että säädettävät on melkein ikuiset? ( jostakin kuulun mukaan että vois vaimennusta kiristää! vai onko höpö höpö puheita )
Kyllä se niin on, että matala alusta vaatii kunnon iskarit. Jousivoimat on muuttuneet jousien vaihdon yhteydessä eikä vakio iskarilla saada enää
kunnon vaimennusta aikaan. Vkioiskarin on yleensä mukavuus painotteiset
suosittelen Konisport vaimentimia tai Bilstein sportteja niin madalletustakin saa
hyvän ajettavan.Niin mikäänhän ei ole ikuista,kaikki iskarit kuluu ajan mittaan
Koneissa voidaan vaimennustehoa säätää on muuten suuri ero säätöjen äärilaidoissa
Kyllä niihin hieman kalliimpiin ainakin saa korjaussarjoja, että ei tarvitse säädettäviä heti sulattamoon laittaa. Niissä sitten saa säätä vaimennusta iskarien liikkuessa ylös ja alas eli miten helposti ne iskarit sitten lyövät ylös töyssyssä ja miten nopeasti palautuvat alas. Tuohan oli itsestään selvää, mutta sopivalla laskemisella ja kokeilemisella voi säätää alustan jopa paremmaksi omiin ajo-olosuhteisiin kuin valmiit tehtaansäädöt ovat.
Pietu kirjoitti:Eiköhän noissa konissa ja bilsteinissä ole jonkin sortin hintaerokin? Ainakin joskus kyselin konin säädettäviä niin oli yli 700€ kierros... ei taida Bilsteinit olla ihan noin hintavat?
Tuntuupa pumpuilla olevan hintaa!
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
hyvää ja halpaa ei ole vielä keksitty joka olisi samassa paketissa10tumppi kirjoitti:Pietu kirjoitti:Eiköhän noissa konissa ja bilsteinissä ole jonkin sortin hintaerokin? Ainakin joskus kyselin konin säädettäviä niin oli yli 700€ kierros... ei taida Bilsteinit olla ihan noin hintavat?
Tuntuupa pumpuilla olevan hintaa!
w201 Bilstein sprinteistä maksoin alle 500€, tosin tuttu kauppias