Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Kun jonkinasteiset jobbarit raahaavat autoja Saksasta Viroon edelleen myytäviksi, niin olisikos kenellään tietoa onko näillä "diilereillä" mitään nettisivustoa, mistä ilmenisi tietoja autoista....tai toiminnasta muuten? (sijainteja ym.)
Onko kenellään mitään kokemusta muuten aiheesta? Rahtikulut olisi ainakin pienet, jos ei muuta.
Onko kenellään mitään kokemusta muuten aiheesta? Rahtikulut olisi ainakin pienet, jos ei muuta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
hei hei virosta
kyllä meillä on ihan palju erilaisia diileréida ja kylla möos erilaisia netti siivoja.
Mytta kaiken suurempi olisi www.auto24.ee

kyllä meillä on ihan palju erilaisia diileréida ja kylla möos erilaisia netti siivoja.
Mytta kaiken suurempi olisi www.auto24.ee
Mersu mies eestista
Itse hain tuon allamainitun Tallinnasta. Myyjä oli yksityinen mutta homma toimi hyvin! Olin yhteydessä myyjään ensin sähköpostitse kun ilmoitin että olen tulossa autoa katsomaan. Hän erittäin ystävällisesti tuli minua laivalla vastaan (autolla) ja lähdimme siitä koeajolle. Tiet tallinnassa ovat kauheassa kunnossa joten kova luukuttaminen ei oikein onnistu, mutta muutama tunti siinä ajeltiin ja tutkittiin autoa, kunnes päätin että "jees, tämä se on!".
Haettiin toiset avaimet myyjän kotoa, ajettiin paikalliseen autorekisterikeskukseen ja myyjän ystävällisellä avulla hommasta selvittiin noin tuntiin (auto pitää poistaa rekisteristä ja saat siirtokilvet joilla voi ajaa satamaan, ehkä enemmänkin. Myyjän autovakuutus oli voimassa 5 päivää myynnistä joten olisi kai voinut ajella siellä pidempäänkin). Tuo autorekisterikeskuksen homma maksoi 1450 eekkiä.
Parasta tuossa Tallinnan autokaupassa oli mielestäni se, että myyjä puhui HYVIN suomea, kuulemma kaikki siellä puhuvat kun ovat katselleet suomalaisia TV-kanavia.
Ja nopeakin homma oli; lautta oli kello 10 aamulla siellä ja Helsingissä olin jälleen kello 17
Kannattaa sitten muistaa tankata tankki äyteen siellä ja ottaa tavaratila täyteen tavaraa/tuliaisia/juomia niin hyötyy vielä enemmän koko reissusta.
Laivamatkat maksoivat yhteensä 56 euroa (meno ilman autoa ja paluu auton kanssa
).
Niin ja auton löysin tosiaan auto24.ee:n kautta jossa on myös suomenkielellä tietoja !!!
Haettiin toiset avaimet myyjän kotoa, ajettiin paikalliseen autorekisterikeskukseen ja myyjän ystävällisellä avulla hommasta selvittiin noin tuntiin (auto pitää poistaa rekisteristä ja saat siirtokilvet joilla voi ajaa satamaan, ehkä enemmänkin. Myyjän autovakuutus oli voimassa 5 päivää myynnistä joten olisi kai voinut ajella siellä pidempäänkin). Tuo autorekisterikeskuksen homma maksoi 1450 eekkiä.
Parasta tuossa Tallinnan autokaupassa oli mielestäni se, että myyjä puhui HYVIN suomea, kuulemma kaikki siellä puhuvat kun ovat katselleet suomalaisia TV-kanavia.
Ja nopeakin homma oli; lautta oli kello 10 aamulla siellä ja Helsingissä olin jälleen kello 17

Kannattaa sitten muistaa tankata tankki äyteen siellä ja ottaa tavaratila täyteen tavaraa/tuliaisia/juomia niin hyötyy vielä enemmän koko reissusta.
Laivamatkat maksoivat yhteensä 56 euroa (meno ilman autoa ja paluu auton kanssa

Niin ja auton löysin tosiaan auto24.ee:n kautta jossa on myös suomenkielellä tietoja !!!
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Tämä rupes täällä kiinnostamaan todella paljon.
Eli tietoa kaivataan ja varsinkin kokemuksia auton tuonnista Viron maalta! Tuossahan helposti säästää vielä sen 1000€ (rahti+muut kulut) verrattuna saksantuonteihin.
Eli tietoa kaivataan ja varsinkin kokemuksia auton tuonnista Viron maalta! Tuossahan helposti säästää vielä sen 1000€ (rahti+muut kulut) verrattuna saksantuonteihin.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
aidot viro autot
En ostaisi ainakaan yhtään vanhempaa Virossa käytössä ollutta autoa. Perusteluna yleisesti huono autojen kohtelu, ainakin yhtä paljon suolatut tiet kuin meillä ja muutenkin huonot tiet. Myös auton ylläpito on keskimääräisiin tuloihin nähden kallista, joten saattaa olla melkoisia pommejakin tarjolla. Auton hankinta kun on halpaa ilman autoveroa, mutta osat maksaa.
Lisäksi auton identiteetti on syytä varmistaa. Virossa saattaa ostaa liikkeestäkin auton joka on rakennettu "pitsa" tai jopa varastettu auto. (eihän se ole tosin ole mahdottomuus Suomessakaan nykyisin).
Saksan tuonnit on tietysti asia erikseen, jotka ei ole vielä saanut Balttia hoitoa.
Lisäksi auton identiteetti on syytä varmistaa. Virossa saattaa ostaa liikkeestäkin auton joka on rakennettu "pitsa" tai jopa varastettu auto. (eihän se ole tosin ole mahdottomuus Suomessakaan nykyisin).
Saksan tuonnit on tietysti asia erikseen, jotka ei ole vielä saanut Balttia hoitoa.

Re: aidot viro autot
Jep, tarkkana saa olla, mutta niinhän kyllä kaikkialla...markoala kirjoitti:En ostaisi ainakaan yhtään vanhempaa Virossa käytössä ollutta autoa. Perusteluna yleisesti huono autojen kohtelu, ainakin yhtä paljon suolatut tiet kuin meillä ja muutenkin huonot tiet. Myös auton ylläpito on keskimääräisiin tuloihin nähden kallista, joten saattaa olla melkoisia pommejakin tarjolla. Auton hankinta kun on halpaa ilman autoveroa, mutta osat maksaa.
Lisäksi auton identiteetti on syytä varmistaa. Virossa saattaa ostaa liikkeestäkin auton joka on rakennettu "pitsa" tai jopa varastettu auto. (eihän se ole tosin ole mahdottomuus Suomessakaan nykyisin).
Saksan tuonnit on tietysti asia erikseen, jotka ei ole vielä saanut Balttia hoitoa.
Omani oli tuotu Viroon vuoden 2005 alussa ja siis ollut siellä 4 kk ennen kuin hain sen pois.
Perussäännöthän ovat kai kaikille selvät: jos runkonumero ei täsmää rekisteriotteen kanssa tai siinä on jotain epäselvää on syytä jättää auto sikseen.
Ostamassani pelissä oli täydellinen huoltokirja mukana joka näytti täsmäävän kilometreihin (ja ajan puolesta myös).
Kyllä sitä välillä tuli heikkoja hetkiä kun mietti jos autoon on vaihdettu ties mitä osia mutta tällä hetkellä kaikki on toistaiseksi vielä OK


......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Eesti bemaris karahtis kivilles
Tämä koskee vain yhtä autoa. Nettiautossakin ilmoitettu yksilö vaikutti kiinnostavalta ja niinpä pienen koeajon jälkeen auto tuli vietyä Autotohtorille perustarkastukseen (106€). Päältäpäin V8-bemu oli ihan siisti, ei kolhuja, naarmuja tms pelleissä tai nahkasisustuksessa. Totta kai virolaisperäisyys arvelutti, varsinkin kun alkup. saksalainen rekisteriote oli jossain Viron autorekisterikeskusta vastaavassa laitoksessa..
Autoa oltiin aivan tosissaan ostamassa, mutta sen 2h:n testauksen aikana hymy kyllä hyytyi kovasti.
Moottori tuntui olevan OK, vaihdelaatikkokin pl. vaihteensiirto, joka takerteli.
Ilmoituksessa lukee, että autossa on alustasarja mutta tämä ei pidä paikkaansa. Omistaja oli käynyt hakemassa alkup. jousien tilalle jostain romuttamolta toiset jouset, joista takajouset oli katkaistu (!!!) ja etujouset jostain 520-bemusta, jotka kantavat vähemmän = menevät enemmän kasaan. Iskuvaimentimet olivat tietenkin alkuperäiset, etujouset oli sitten asennettu väärin, ne eivät edes olleet jousilautasissaan. Tästä seuraa, että kaikki ohjauskulmat ja jousitusgeometriat olivat päin honkia ja auton ajettavuus levoton (mitä itse pidin normaalina kun bemut ovat vieraita). Periaatteessa jouset oli madallettu vain ulkonäön takia, että ne 17-tuumaiset olisivat näyttäneet paremmalta alla.
Ei tässä kaikki. Kun auto nostettiin ylös, kuului katsastusinsinöörin suunnalta "tää on taidettu ajaa kiville". Jeh, ja kunnolla. Öljypohja ei ollut alkanut ihme ja kumma vuotamaan, mutta pohja oli aivan kupruilla. Ilmeisesti laatikon tukipalkkiin tms. oli tullut kunnon kolhu, palkki on venynyt sisäänpäin ja pitäisi vaihtaa. Korin pitkittäistuki oli kunnon kolhuilla altapäin, etusäleikkö oli ilmeisesti mennyt alaosastaan vaihtoon ja sen kiinnikkeet hajonneet. Pohjasta puuttui useita suojamuoveja.
Ilmeisesti näin laajat pohjavauriot olivat myyjällekin yllätys, ainakin naamasta päätellen. Auto näytti hyvältä ja kun 4-litraista V8:ia polki, niin kyllähän se automaatillakin liikkui. Mutta kun em. vikoihin lasketaan mukaan vielä rekisteröintikatsastuksen edellyttämät sivuvilkut, etupään puslien (ja niitä on paljon) vaihto yms, niin tuohon hintaan sitä kyllä edellyttäisi aivan oikeasti hiukan vähemmän vikaa..
Onneksi autokuume on tuosta syksyisestä hiukan viilentynyt. Muuten olisi tullut myytyä ajoauto halvalla ja käsissä olisi kalliisti korjattava vanha 540iA.
Tarinan opetus? Ryömi sinne auton alle!
Autoa oltiin aivan tosissaan ostamassa, mutta sen 2h:n testauksen aikana hymy kyllä hyytyi kovasti.
Moottori tuntui olevan OK, vaihdelaatikkokin pl. vaihteensiirto, joka takerteli.
Ilmoituksessa lukee, että autossa on alustasarja mutta tämä ei pidä paikkaansa. Omistaja oli käynyt hakemassa alkup. jousien tilalle jostain romuttamolta toiset jouset, joista takajouset oli katkaistu (!!!) ja etujouset jostain 520-bemusta, jotka kantavat vähemmän = menevät enemmän kasaan. Iskuvaimentimet olivat tietenkin alkuperäiset, etujouset oli sitten asennettu väärin, ne eivät edes olleet jousilautasissaan. Tästä seuraa, että kaikki ohjauskulmat ja jousitusgeometriat olivat päin honkia ja auton ajettavuus levoton (mitä itse pidin normaalina kun bemut ovat vieraita). Periaatteessa jouset oli madallettu vain ulkonäön takia, että ne 17-tuumaiset olisivat näyttäneet paremmalta alla.
Ei tässä kaikki. Kun auto nostettiin ylös, kuului katsastusinsinöörin suunnalta "tää on taidettu ajaa kiville". Jeh, ja kunnolla. Öljypohja ei ollut alkanut ihme ja kumma vuotamaan, mutta pohja oli aivan kupruilla. Ilmeisesti laatikon tukipalkkiin tms. oli tullut kunnon kolhu, palkki on venynyt sisäänpäin ja pitäisi vaihtaa. Korin pitkittäistuki oli kunnon kolhuilla altapäin, etusäleikkö oli ilmeisesti mennyt alaosastaan vaihtoon ja sen kiinnikkeet hajonneet. Pohjasta puuttui useita suojamuoveja.
Ilmeisesti näin laajat pohjavauriot olivat myyjällekin yllätys, ainakin naamasta päätellen. Auto näytti hyvältä ja kun 4-litraista V8:ia polki, niin kyllähän se automaatillakin liikkui. Mutta kun em. vikoihin lasketaan mukaan vielä rekisteröintikatsastuksen edellyttämät sivuvilkut, etupään puslien (ja niitä on paljon) vaihto yms, niin tuohon hintaan sitä kyllä edellyttäisi aivan oikeasti hiukan vähemmän vikaa..
Onneksi autokuume on tuosta syksyisestä hiukan viilentynyt. Muuten olisi tullut myytyä ajoauto halvalla ja käsissä olisi kalliisti korjattava vanha 540iA.
Tarinan opetus? Ryömi sinne auton alle!
Joopa joo, tuotiin viime kesänä BMW 318iS virosta. Myyjänä oli yksityinen mutta myyntitiliin.
Katsottiin auto auto24.ee:stä ja ajettiin katsomaan, virohan on pieni maa joten autot on lähellä. Tartossa on lentokenttä varattu kokonaan autokauppaan, siellä saa painaa kiitotietä niin kovaa kuin kulkee, eli tulee taatusti testattua.
Auton katsastus maksoi 1000eek, eli ei paljon mitään, siihen kuului kilvet ja vakuutus pariksi päiväksi.
Auto oli saksasta tuotu vuosi aiemmin ja nyt myytiin isomman tieltä. Vikoja löytyi seuraavasti: takapuskuri oli mäsä koska kolaroin sen noin 100m kaupan pihasta lähdettyämme
Auto maksoi 2400euroa, joka on pari kolmesataa saksan hintoja kalliimpi. Mutta vaivaa joutui näkemään noin 1/4 verrattuna saksan tuontiin.
Se, että viron autot olisi varastettuja tai paskassa kunnossa on vanhaa ryssän pelkoa, auton varaosat on puolet suomea halvempia ja katsastu ARK toimii tarkemmin kuin AKE=myyjä ja kauppias joutuu menemään sinne ja paperit ja auto tarkastetaan siellä=ei voi myydä kössittyä autoa.
Se kyseinen auto jolla rysäytin kaverin takalistoon oli kaverini ja se jätettiin korjattavaksi viroon. Auto maalattiin, ruosteet korjattiin ja tuulilasi sekä puskin vaihdettiin. Hintaa tuli 15 000eek, eli noin 900e. Jos joku jostain saa halvemmalla niin teetä siellä. Laadussa ei ollut mitään valittamista.
Laita mailia itp2@jippii.fi niin katsotaan josko voisin auttaa, ilmaiseksi en tee mitään mutta katsotaan, on aika paljon tuttuja keskivirossa, lähellä tarttoa. Voin toki kyssäreihin vastata ihan ajan riittävyydestä riippuen
Katsottiin auto auto24.ee:stä ja ajettiin katsomaan, virohan on pieni maa joten autot on lähellä. Tartossa on lentokenttä varattu kokonaan autokauppaan, siellä saa painaa kiitotietä niin kovaa kuin kulkee, eli tulee taatusti testattua.
Auton katsastus maksoi 1000eek, eli ei paljon mitään, siihen kuului kilvet ja vakuutus pariksi päiväksi.
Auto oli saksasta tuotu vuosi aiemmin ja nyt myytiin isomman tieltä. Vikoja löytyi seuraavasti: takapuskuri oli mäsä koska kolaroin sen noin 100m kaupan pihasta lähdettyämme

Auto maksoi 2400euroa, joka on pari kolmesataa saksan hintoja kalliimpi. Mutta vaivaa joutui näkemään noin 1/4 verrattuna saksan tuontiin.
Se, että viron autot olisi varastettuja tai paskassa kunnossa on vanhaa ryssän pelkoa, auton varaosat on puolet suomea halvempia ja katsastu ARK toimii tarkemmin kuin AKE=myyjä ja kauppias joutuu menemään sinne ja paperit ja auto tarkastetaan siellä=ei voi myydä kössittyä autoa.
Se kyseinen auto jolla rysäytin kaverin takalistoon oli kaverini ja se jätettiin korjattavaksi viroon. Auto maalattiin, ruosteet korjattiin ja tuulilasi sekä puskin vaihdettiin. Hintaa tuli 15 000eek, eli noin 900e. Jos joku jostain saa halvemmalla niin teetä siellä. Laadussa ei ollut mitään valittamista.
Laita mailia itp2@jippii.fi niin katsotaan josko voisin auttaa, ilmaiseksi en tee mitään mutta katsotaan, on aika paljon tuttuja keskivirossa, lähellä tarttoa. Voin toki kyssäreihin vastata ihan ajan riittävyydestä riippuen

"w115/230.4 1973.Dot."
Voin olla avuksi jos olette autoa virosta hakemassa. Vaikka aikataulu on tiukka, niin voipi olla, että löytyy aikaa. On paljon tuttuja ja auton vieminen esimerkiksi nosturille katsottavaksi ei ole ongelmana.
kalev@clubmb.ee
tai
+3725231023
kalev@clubmb.ee
tai
+3725231023
Telkkarista tuli viimeviikolla juttu Liettuan auokaupasta, jossa Saksan tuonnit olivat melkein kaikki kolaroituja ja paikallisten "Taikureiden" korjaamia. Niistä puuttuivat mm Airbagit, sillä kauempaa idästä tulevat ostajat eivät niitä kysele. Onko Viron Saksantuontiautot kunnollisia, vai pitääkö keskimääri olla tarkempana kuin Saksassa
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
tuontiauto
Kyllä se niin on, jos ei autoista tiedä mitään ,niin ei autoa kyllä kannata ostaa mistään käytettyä.
Tuppaa olemaan suomessakin jo niin paljon turkkilaisilta haalittua
tavaraa(saksasta) että saa sitä pa---aa täältäkin ihan tarpeeksi
Mutta jos tietää mitä tahtoo ja on valmis maksamaan Virolaisille välitys palkkkion niin sinne sitte.
Terveisin Jamppa
Tuppaa olemaan suomessakin jo niin paljon turkkilaisilta haalittua
tavaraa(saksasta) että saa sitä pa---aa täältäkin ihan tarpeeksi
Mutta jos tietää mitä tahtoo ja on valmis maksamaan Virolaisille välitys palkkkion niin sinne sitte.
Terveisin Jamppa
Niinno, edelleen painotan, että ARK, viron ake on erittäin tarkka katsastusasioissa, tietenkään mitään airbagia ei voida tarkistaa, mutta voidaanko suomessa tai saksassa? Kyllä mä väittäisin että virosta saa tasan samaa skeidaa mitä saksasta, ite jos autoa hakisin niin ruotsista toisin:
www.blocket.se on ihan hyvä paikka, hinnat samat kuin saksassa mutta halvemmat matkat..
www.blocket.se on ihan hyvä paikka, hinnat samat kuin saksassa mutta halvemmat matkat..
"w115/230.4 1973.Dot."
Virolaiset ja autot
Viron kansalainen saa asua suomessa, olla töissä ja ostaa auton virosta itselleen ilman, että tarvitsee maksaa suomen autoveroa?
Vai toimiiiko se vain sillälailla, että kunhan pitää auton vironrekisterissä, niin ei tarvii maksaa veroa vaikka käyttääkin autoa suomessa..
Elikkäs jos viron kansalainen laittaa auton suomenrekisteriin, niin silloin joutuu myös se maksamaan tuontiveron?
Olinko epäselvä?
-Jukka[/b]
Vai toimiiiko se vain sillälailla, että kunhan pitää auton vironrekisterissä, niin ei tarvii maksaa veroa vaikka käyttääkin autoa suomessa..
Elikkäs jos viron kansalainen laittaa auton suomenrekisteriin, niin silloin joutuu myös se maksamaan tuontiveron?
Olinko epäselvä?
-Jukka[/b]
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Re: Virolaiset ja autot
Jos asuu vakituisesti Suomessa täytyy maksaa normaali verot Suomeen vaikka olisi muun maan kansalainen. Mutta jos asuu vakituisesti Virossa ja oleskelee Suomessa niin silloin veroja ei makseta Suomeen. Vakituisen oleskelun pohjana on laissa määritelty aikaraja joka täytyy viettää rajan toisella puolella.juku_h kirjoitti:Viron kansalainen saa asua suomessa, olla töissä ja ostaa auton virosta itselleen ilman, että tarvitsee maksaa suomen autoveroa?
Vai toimiiiko se vain sillälailla, että kunhan pitää auton vironrekisterissä, niin ei tarvii maksaa veroa vaikka käyttääkin autoa suomessa..
Elikkäs jos viron kansalainen laittaa auton suomenrekisteriin, niin silloin joutuu myös se maksamaan tuontiveron?
Olinko epäselvä?
-Jukka[/b]
Teoriassa olisi täysin mahdollista asua verosyistä Virossa ja lautata itsensä joka viikko Suomeen töihin / työasuntoon. Viikonloput ja lomat yms. pitäisi viettää rajan ulkopuolella. Tietty sillä verosäästöllä ne lomat vietetäänkin sitten Karibialla.
varaosia virosta
olen menossa käymään virossa. sielläpäin on kuulemma halvemmat varaosat mersuihin kuin suomessa, niin ajattelin että vois shoppailla siellä. onko mitään nettiosoitetta tiedossa viron varaosamyyjiltä? (samantyylistä kuin täällä kl-varosilla tai motonetillä)
Itse olen hakenut 3 mersua virosta. Kaikki ostamani autot ovat olleen huippukuntoisia! Kommunikointi todellakin onnistuu suomeksi hyvin. Ensin sähköpostilla alustavat kysymykset ja jos kaikki vaikuttaa hyvältä, niin ei muuta kun matkaa varaamaan ja vielä lähellä lähtöpäivää vaikka soittaa myyjälle ja sopia tapaaminen.
Hakukustannukset ovat varmasti pienimmät mitä mistään muualta. Ja illaksi on jo uudella autolla suomessa, kontti täynnä tuliaisia
Mielestäni hintatasokin on aivan saksan tasolla, jollei useissa tapauksissa jopa edullisempia.
Jos autoa lähtee ostamaan, kannattaa selvittää pitääkö autosta mennä maksamaan "liisingi" pois. Jos näin joutuu tekemään, niin se ei onnistu kuin viikolla! Kyseiset konttorit kun ovat auki ma-pe. Kerran tuli hukkareissu siitä syystä. Melkoisen ristikuulustelun joutui käymään myös rahanvaihtopisteessä kun vaihdettiin yli 10000e krooneiksi. Kaikki työpaikasta - perskarvojen määrään kyseltiin. Koittavat ilmeisesti rahanpesua välttää..
Ns. kilvettömän auton ostaminen taas on kaikkein helpointa. Ei tarvi mennä mihinkään katsastuskonttorille papereita kirjottelemaan. Tarkistus, että KAIKKI kauppakirjat ovat mukana, rek. otteen omistajan ja kauppakirjan omistajan nimet ym. tiedot täsmäävät autoon / myyjään. Jos kaikki OK niin ei muuta kuin kauppakirjat kirjottamaan, rek. ote ja kaikki edelliset kauppakirjat mukaan. Raha ja auto vaihtaa omistajaa. Liike ajaa omilla siirtokilvillä auton satamaan tai vaihtoehtoisesti tuo hinurilla satamaan. Sitten vaan teippikilvet suomen tullista. Itse ostin viimeisen mersuni tuolta www.armiger.ee Sielä toinen äijistä puhuu suomea. Kaupat oli tehty jo puolessa tunnissa ja myyjä ajoi mersun satamaan.
Hakukustannukset ovat varmasti pienimmät mitä mistään muualta. Ja illaksi on jo uudella autolla suomessa, kontti täynnä tuliaisia

Mielestäni hintatasokin on aivan saksan tasolla, jollei useissa tapauksissa jopa edullisempia.
Jos autoa lähtee ostamaan, kannattaa selvittää pitääkö autosta mennä maksamaan "liisingi" pois. Jos näin joutuu tekemään, niin se ei onnistu kuin viikolla! Kyseiset konttorit kun ovat auki ma-pe. Kerran tuli hukkareissu siitä syystä. Melkoisen ristikuulustelun joutui käymään myös rahanvaihtopisteessä kun vaihdettiin yli 10000e krooneiksi. Kaikki työpaikasta - perskarvojen määrään kyseltiin. Koittavat ilmeisesti rahanpesua välttää..
Ns. kilvettömän auton ostaminen taas on kaikkein helpointa. Ei tarvi mennä mihinkään katsastuskonttorille papereita kirjottelemaan. Tarkistus, että KAIKKI kauppakirjat ovat mukana, rek. otteen omistajan ja kauppakirjan omistajan nimet ym. tiedot täsmäävät autoon / myyjään. Jos kaikki OK niin ei muuta kuin kauppakirjat kirjottamaan, rek. ote ja kaikki edelliset kauppakirjat mukaan. Raha ja auto vaihtaa omistajaa. Liike ajaa omilla siirtokilvillä auton satamaan tai vaihtoehtoisesti tuo hinurilla satamaan. Sitten vaan teippikilvet suomen tullista. Itse ostin viimeisen mersuni tuolta www.armiger.ee Sielä toinen äijistä puhuu suomea. Kaupat oli tehty jo puolessa tunnissa ja myyjä ajoi mersun satamaan.
R170 Slk 320 -00
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
Ex w208 clk 320 sport 'amg'
EX Supra IV
Ex Bmw m3 cabrio 3.2
EX w208 clk 430 sport
EX r170 slk 230K Carlsson
EX w202 C280 -93
EX C124 300-24 -92
EX w124 260E -88 "Amg"
EX w124 260E -88
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: varaosia virosta
Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
mites nykyään menee hommelit ? olis kaksi autoo tarvista tuoda, toinen o liikkeestä ja ilman kilpiä, ei rekisterissä. Toinen on yksityiseltä ja kilvissä, verot maksettu jne.
Mitä pitää viron päässä huolehtia ? vakuutukset jne ? ja jos länsisatamaan saapuu virosta niin oliko siellä konttoria auki josta sitten verotus käyntiin ja tarrakilvet alle ?
Mitä pitää viron päässä huolehtia ? vakuutukset jne ? ja jos länsisatamaan saapuu virosta niin oliko siellä konttoria auki josta sitten verotus käyntiin ja tarrakilvet alle ?
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Tällä tavalla hajin oman väykyn Virosta. Auto ei ollut viron kilvissä.
Autoon liikkeen koeajokilvet, joilla onnistu koeajo. Samoilla kilvillä satamaan myyjän kanssa. Satamassa myyjä ruuvasi kilvet irti. Viron tullissa todentavat papereiden ja auton runkonumeron perusteella, että auto on oikeasti myyty. Auto laivaan ja Suomen puolella sataman tulliin, jossa papereiden teko. Tullimiehiä on paikalla, kun laivoja saapuu, joten pääset hoitamaan paperiasiat. Tarrakilvet autoon ja kotia. Sitten normaalit rekisteröinti katsastus ja autoverohakemus.
Paperinivaska, mikä pitää virosta saada mukaan, on viron rekisteriote(mutta jos auto ei ole rekisteröity viroon niin sitten pitää olla sen maan rekisteriote mistä auto on tuotu viroon). Sinun ja myyjän välinen kauppakirja JA jos auto ei ole rekisteröity viroon, niin edellisen omistajan ja virolaisen myyjän välinen kauppakirja.
Autoon liikkeen koeajokilvet, joilla onnistu koeajo. Samoilla kilvillä satamaan myyjän kanssa. Satamassa myyjä ruuvasi kilvet irti. Viron tullissa todentavat papereiden ja auton runkonumeron perusteella, että auto on oikeasti myyty. Auto laivaan ja Suomen puolella sataman tulliin, jossa papereiden teko. Tullimiehiä on paikalla, kun laivoja saapuu, joten pääset hoitamaan paperiasiat. Tarrakilvet autoon ja kotia. Sitten normaalit rekisteröinti katsastus ja autoverohakemus.
Paperinivaska, mikä pitää virosta saada mukaan, on viron rekisteriote(mutta jos auto ei ole rekisteröity viroon niin sitten pitää olla sen maan rekisteriote mistä auto on tuotu viroon). Sinun ja myyjän välinen kauppakirja JA jos auto ei ole rekisteröity viroon, niin edellisen omistajan ja virolaisen myyjän välinen kauppakirja.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
oukei , onko virossa samanlaista kaksiosaista rekkari otetta kuin suomessa ? ja tuo kauppakirja, riittääkö ruutuvihkoon tehty kauppakirja vai löytyykö netistä tuohon tarkoitettua lomaketta jostain ?
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Ei ole kaksiosaista rekkariotetta. Tarvittavan paperin saa vaikkapa ARK:sta.
Jos auton osto virosta askarruttaa niin klik: http://koski.1g.fi/kuvat/Misc/ad.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
allekirjoittanutta saa häiritä.
Jos auton osto virosta askarruttaa niin klik: http://koski.1g.fi/kuvat/Misc/ad.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
allekirjoittanutta saa häiritä.

Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Jos autokaupasta ostaisin auton niin kynnyksen korkeus on tärkeä. Lahden yli menisin. Plussana tietysti että sais halvemmalla.
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Pakko raapustaa tänne jotain että löydän tämän aiheen sit myöhemmin;) Juu ja nyt laitetaan sitten pyörä myyntiin ja aletaaan etsimään kesä-autoa itselle ensi kesäksi 

SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Onkohan nykyään mitään toimivampaa osoitetta etsiä autoja Virosta, kuin tuo auto24.ee? Sivusto on tietty ihan asiallinen, mutta tarjontaa aika niukasti (esim. Sprintereitä Tallinnan seudulla myynnissä 1 kpl etc.)
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Ml myynnissä virossa yksityisellä joka jobbaa autoja saksasta.Kyseisessä autossa saksan kilvet.Onko viisain mennä ark:sta
hakemaan kilvet jos tässä jopa kaupoille pääsee ?Myyjä puheli terminaaliin tulosta.Ilmeisesti myynyt suomeen autoja aiemminkin
hakemaan kilvet jos tässä jopa kaupoille pääsee ?Myyjä puheli terminaaliin tulosta.Ilmeisesti myynyt suomeen autoja aiemminkin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Tarkkaan en tie näitä hommia, mutta itse kaksi autoa hakenut, ensimmäisellä Viron kilvillä Suomeen ja täällä tullissa käyttöönottoilmoitus ja sai ajaa niillä Viron kilvillä Suomessa siihen saakka kun suomi kilvet tuli. Nyt toisessa myyjällä oli henk koht kilvet ja halusi ne pitää niin piti siellä ark:lla käydä ottamassa Viron siirto kilvet, maksoi 60€. Näissä oli voimaa ja vakuutus muistaakseni 3vrk. Ei siinä mitään olin jo ennen tätä soittanut vakuutus myyjälle ja ottanut suomalaisenkin vakuutuksen. Näillä Viron punaisilla siirtokilvillä sai ajaa siihen asti kun suomikilvet tuli.koyama kirjoitti:Ml myynnissä virossa yksityisellä joka jobbaa autoja saksasta.Kyseisessä autossa saksan kilvet.Onko viisain mennä ark:sta
hakemaan kilvet jos tässä jopa kaupoille pääsee ?Myyjä puheli terminaaliin tulosta.Ilmeisesti myynyt suomeen autoja aiemminkin
Velipoika taas toi saksakilpisen auton ja ne revitään Suomessa käyttöönottoilmotuksen myötä tullissa pois ja sai paperit tilalle. Suomeen ja tulliin tultaessa on parempi olla vakuutus Suomessa jo tai ainakin katsoa kelloa, että vakuutusyhtiö on auki vielä, että saa silloin vakuutuksen.
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Suomeen tuotaessa oltava mukana kauppakirja jossa on saksalaisen myyjän tiedot ja tietysti sen ostajan/virolaisen ja saksalainen rekisteriote ?
Virolaisen kanssa tehtävä kauppakirja.Mitähän muuta?
Virolaisen kanssa tehtävä kauppakirja.Mitähän muuta?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Tuontiautoja Virosta...tietoa?
Kilvistä sen verran, että jos saat auton terminaalialueelle, et tarvitse virossa siirtokilpiä.(Mikäli ajaa ilman kilpiä liikenteessä, sakot on useita satasia) Itse tuotin Mersun Saksasta Tallinnaan, sieltä auto tuotiin lavetilla satamaan. Siitä ilman kilpiä laivaan, tullin porukalle näyttää auton. Katsovat kauppakirjat ja alustanumeron autosta, tietysti omat henkilöpaperit mukaan. Suomen tulliin soitin etukäteen, josta otin tarrakilvet ja annoin täytetyn ajoneuvon käyttöönoton -lapun. Siitä sitten ajelin kohti Kotkaa.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05