w210 -01, 200cdi menee vikatilaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

w210 -01, 200cdi menee vikatilaan

Viesti Kirjoittaja känä »

eli menee satunnaisesti vikatilaan ja korjaantuu ottamalla virran pois ja laittaa takas päälle.. Talven aikana auto ei tehnyt tätä lainkaan mut nyt taas alkanu..eli olisko ilmamäärämittari joka ei tykkää lämpösestä kelistä vai voiko tähän vaikuttaa vanne/rengaskoko kun laitto kesänakit alle?? testeri ei näyttänyt mitään vikaa.. vai kannattaisko vaan suoraan ruveta noita perinteisiä vikoja ruveta tutkimaan (katti tukos, ahtoputket, imusarjan läpät ja mitä niitä nyt onkaan..)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tuossahan nuo pääsääntöisesti jo luettelitkin. Miten vikatila tulee päälle? Täyskaasu kiihdytyksessä vian päälle lyönti viittaisi ilmamassa mittariin. Bosch laitteella pystyy tarkastamaan sen että kuinka paljon ilmaa virtaa tyhjäkäynnillä joten ilmamassa mittarin toiminta on helppo todeta,jos ei jää vikamuistiin tietoa.
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Viesti Kirjoittaja känä »

vaikee sanoo missä tilanteissa se tekee sen, mut muutaman kerran ainaki tullu just kun pitää lähtee ohittamaan.. mut voiko vanteet/renkaat vaikuttaa asiaan kun se rupes sitä sen jälkeen tekemään kun vaihto kesärenkaat?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

En oikein usko, että renkaat tekevät mitään vikatilan suhteen, ellei ole törkeän paljon eri halkaisialla edessä ja takana eroa. Ohituksen alussahan yleensä lisätään nopeasti kaasua,joten..... Tarkista ny nää ainakin Polttoaine suodatin,ilman suodatin, egr:n toiminta, hukkaportin toiminta,ahtovuodot,katin kunto(poisto). Ilmamäärä mittarilta kun nappaa piuhan irti ja ajaa pienen lenkin niin pitäisi ero huomata,koska ohjelma heittää vikatilan heti päälle, jos ei muutosta tapahdu niin ilmamäärämittari on viallinen, ja tuostahan jää sitten vikamuistiin merkintä joten nollaus edessä. Piuhan päähän se on hyvä viedä kyllä muutenkin ja mielellään Bosch:seen koska kaikilla laitteilla ei ilmamäärämittari viat näy. Niin kävi minulle.
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Viesti Kirjoittaja känä »

miten tuo katin puhdistus kannattaa tehdä? tyhjätä koko pöntön sisäkalut vai miten ootte tehny? niitä ilmeisesti on 2 kpl tässä kyseisessä vehkeessä?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Rälläkällä auki ja sisukset pois. Sitten siistillä saumalla "pönttö" takaisin kasaan. Kuten varmaan tiedät tuohan on laitonta, eihän kukaan noin ole tehnyt mutta noin teoriassa se olisi hyvä noin em. Ohjein tehdä
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ota virilastu pois. :?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 01.11.2007 18:18
Paikkakunta: kristiinankaupunki/vaasa

Viesti Kirjoittaja känä »

sitäkin on koitettu mutta ei vaikuttanut asiaan.. tuli tuos mieleen et voiko esim jarrupalojen se kulumisen tunnistin tai vastaava aiheuttaa vikatilan jos vahingos olisin jotain sellasta sörkkiny renkaan vaihdon yhteydes? täytyy täs oikein ruveta tutkimaan kunhan kesäloma alkaa..
andeprkl
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.03.2008 22:17
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja andeprkl »

Sen verran tuore mersumies etten ihan tarkkaan tekniikka tunne ko. mallista, mutta muutama havainto mitä muilla merkeillä on vikana vastaavissa tilanteissa.

Tuossahan pitäisi olla muuttuvasiipinen ahdin? Tod. näk. siipien säätö takkuaa ja näin ollen ahtaa liikaa -> vikatilaan. Kait siinä on myös jonkinmoinen ahtopaineesäädinventtii joka ainaki VAGilaisissa takkuaa ja aiheuttaa vikatilaan menoa. Hukkaporttia ei näinollen varmaan ole.

Kattia en ihan suinpäin lähtis pilkkomaan jos se ei ole oikeasti rikki. Enkä usko vian johtuvan pa/ilmasuodattimistakaan, vaikka tokihan nekin on hyvä olla vaihdettuna ajallaan.
Kohta jalkamies...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ei vaikuta vikatilaan mitään tuo palojen tunnistin juttu. Kyllä mersu menee vikatilaan myös jos ahtopaine jää liian pieneksikin,tuo selviää kun laitat ahtopaine mittarin kiinni ja kokeilet.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4767
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos ihan aloittaisi vikamuistiin tutustumisella.
Pelkästään yrityksen ja erehdyksen tie voi tuntua pitkältä....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6491
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Hitto, mulla teki tänän ihan saman. Nyt vain risteyksestä (normaalisti) lähdettäessä oli voima pois. Auto stopppiin ja käyntiin, taas pelitti. Paitsi n. 5 min ajon jälkeen sama, nyt vain kesken tasaisen ajon. Uusi boottaus ja sitten pysyi kuosissa. Ensimmäisellä kertaa vakionopeudensäädinkään ei suostunut menemään päälle, toisella kertaa kyllä. Jotenka hieman erilaiseen jumiin meni, mitenkähän tuo on mahdollista? Molemmilla kerroilla käytin nopeudensäädintä, mutta tarkkaa vikatilaan siirtymisen hetkeä en tiedä. Eihän tuosta sinänsä kai mitään ilmoa pitäisi tulla, kiekat ei vain nouse kick-down ei toimi jne?

Edittiä:

Vika diagnosoitu Vänttisellä: Imusarja pazkana :cry:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin