Kryptonite kirjoitti:Vakio sportline madalsi uutena sen 35mm + se että kyseessä on joku 200tkm ajettu alusta, niin madaltaa ainakin sen 40-45mm Eli kun pistät siihen ne 30mm madallusjouset niin autosta tulee maasturi nykyseen tilaan nähden.
Jep, näinhän se on.
Minkähänlaista alusta sarjaa sitä sitten pitäis kahtoa, vai pitäiskö edes kahtoa, saattaa vaan olla että näyttää hieman korkeelle/tyhmälle kun lyön nuo 18" vanteet kesäksi alle..
TuNa kirjoitti:Vaihda aluks ne ykkösen kumit sinne alle. Niilläkin tippuu jo vähäsen
Niin teen ja samalla sitten nuo kesäkiekot alle. Ehkä se on paree, että kattoo sitten sen jälkeen minkä näkönen on, eikä tarviste jossitella sitten mitään.
Nyt ois tarjolla C124:seen 8x18" ET 31 amg vanteet... Miten käy kyseiseen autoon ton ET luvun puolesta jääkö liian sisään vai tuleeko varsinkin edessä jo liiankin ulos? Tarkotuksena ois laittaa 225/40R18 kumit eteen ja taakse niin leveet ku noille saa laittaa 245/35R18 ???? Vai pitäiskö suosiolla ettiä eteen 8" leveet ja taakse 9" leveet niin sais taakse 255/35 tai 265/35 renkaat? Mikä on ihanne ET 8" leveisiin eteen ja taakse? entäs 9" leveisiin eteen ja taakse? Autoon tulee h&r -35mm jouset ykkösen kumeilla? ja bilsteinin sprintit.
No en tiedä ihanne ET:stä, mutta itsellä on 8" vanteet ET:llä 33. Edessä on tasan kaarella, takaa aivan hieman kaaren sisässä. Taakse varmaan hankin spacerit, mutta kyllä se noinkin ihan hyvän näköinen on.
Tuo ET 31 noissa amg vanteissasi, tulee edestä hivenen verran kaaren ylitse, takaa se on varmasti ainakin kaarella.
no kävin sit ostamassa nuo kyseiset vanteet. Renkaat vaan pitäis noille ostaa, oisko eteen 225/40 ja taakse 225/40 tai 235/40 ??? h&r -35mm jouset tulossa vielä...
Nyt ois kiire saada varma tieto että mahtuuko 235/40R18 renkaat eteen ja taakse C124:ssa vanteet on 8x18 ET 31 ja alustana h&r -35mm edessä 1 kumeilla ja takana 2 kumeilla ja bilsteinin sprintit? Olis kyseisen kokoiset renkaat halvalla.
Gorak kirjoitti:Moro mitenköhä on meneekö CE:n alle 20 kiekot? nyt on 40mm madallusta, jos menee niin millä rengastuksella
mahdollisimman kapeeta eteen ainakin, 225-30 eteen... raapii kyllä tuollakin koolla aivan tarpeeksi jos ei ole mitään tehty mahtumisen eteen, mankeloitu yms...
Gorak kirjoitti:Moro mitenköhä on meneekö CE:n alle 20 kiekot? nyt on 40mm madallusta, jos menee niin millä rengastuksella
mahdollisimman kapeeta eteen ainakin, 225-30 eteen... raapii kyllä tuollakin koolla aivan tarpeeksi jos ei ole mitään tehty mahtumisen eteen, mankeloitu yms...
Moro. Mahtuuko pyöriin 18x9 et40 vanne 124 alla jos mahtuu niin millasella kumilla autoon tulee varmaan jotain 40 milliä tiputusta? Kiitos jo etukäteen.
Morjes. Mahtuisko mitenkään W124 taakse ET35 11x18" vanteet? Kaaret mankeloitu. Entäs kuinka leveetä vannetta eteen uskaltais ostaa mankeloimattomiin kaariin?
juhoyk kirjoitti:Moro. Mahtuuko pyöriin 18x9 et40 vanne 124 alla jos mahtuu niin millasella kumilla autoon tulee varmaan jotain 40 milliä tiputusta? Kiitos jo etukäteen.
Edessä ottaa iskariin, liian iso ET. No jollain 5mm levikepalalla mahtuu pyörimään. Hieman sisäänhän nuo takanakin jää, mutta siellä varmaankin pyörii.
juhoyk kirjoitti:Moro. Mahtuuko pyöriin 18x9 et40 vanne 124 alla jos mahtuu niin millasella kumilla autoon tulee varmaan jotain 40 milliä tiputusta? Kiitos jo etukäteen.
Edessä ottaa iskariin, liian iso ET. No jollain 5mm levikepalalla mahtuu pyörimään. Hieman sisäänhän nuo takanakin jää, mutta siellä varmaankin pyörii.
Ainakaan minulla ei sovi 9" vanne et35, iskariin ottaa kiinni, et30 niin jää pari milliä väliä
Noissa on tosiaan vähän eroja. Kai sitten erilaiset iskarit tai jotain..Itsellä meni 9" ET:llä 35, renkaana 225/40.Väliä jäi muutama milli. Voihan toki vanteen mallissakin olla sen verran eroa, leveyshän kuitenkin mitataan siitä mitä vasten rengas tulee.
Nuo leveät alkaa olla aina vähän sellaisia että varmaksi ei osaa mitään sanoa. Tuo "Jomben" kysymä 11x18 alkaa olla jo vanteen levyinen Ahdastahan tule, ei osaa sanoa saisiko mahtumaan. Kapealla renkaalla voisi mennäkin, tai sitten homma tökkää jo siihen että ottaa tukivarsiin kiinni...
Ois tiedossa Artec Edition L vanteet koossa 17" ja leveyttä 9,5" ja 10,5". ET35. Meniskö alle? Etupää lähinnä mietityttää, kun lueskellut, että porukalla noita 10,5 tuumasia on takana ollut. Entäs millasta rengasta tohon ostais, mielessä venytetty lookki.
Mistäs saa ostettua noita bilsteinin sprinttejä? Kouvolan motonetistä ja euromasterilta kyselty, ei löydy, motonetistä postimyynnin kautta ois takaiskareita saanu, mut mielellään koko kierros samasta puljusta sitte..
Elikkä mistäs edullisimmin koko kierros iskareita 124 sedaniin?
Marko M kirjoitti:195/65-15 Michelin Energyt, peltivanteet + vakioalusta. Ai että on mukava ajaa ja hiljainen
Laitoin nämä samat renkaat tuohon farmariin, tosin nyt Mersun alkuperäisillä aluilla, 225/50-16 Kumhojen tilalle, ei voi kuin ihmetellä miten joku viitsii pilata ajettavuuden leveillä ja matalilla renkailla
Makuasioita, omasta mielestä vakio kokoiset renkaat ovat melko hirveät jos tiessä on mutkia. Joku 205/55/16 kohtuu jäykällä rungolla olisi hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden kannalta.
Jos alusta kunnossa ei hieman leveämpää renkaasen vaihto aiheuta mitään ihmeellistä, vanteen ET:n raju muuttaminen sen sijaan vaikuttaa enemmän.
Ajattelin hankkia autooni (124 300CE-24) madallus-sarjan. Noh, koska autossa on tällä hetkellä sportline alustasarja, joka ilmeisesti madaltaa noin 30mm + kuoleentuminen, niin ei mitkään -45mm madallus-sarjat enään houkuttele. Nettiä olen selaillut, eri merkkisiä ja korkeussäädettäviä ja vaikka mitä alustasarjoja. Siltikään EI löydy yli tuon -45mm madaltavia sarjoja.
Kysymys kuuluukin, onko kyseiseen autoon edes tehty esimerkiksi -60 sarjoja, tai vieläkin enemmän madaltavia? Vai onko näihin autoihin aina käytetty rälläkkää madaltamiseen?
Lepisto kirjoitti:Ajattelin hankkia autooni (124 300CE-24) madallus-sarjan. Noh, koska autossa on tällä hetkellä sportline alustasarja, joka ilmeisesti madaltaa noin 30mm + kuoleentuminen, niin ei mitkään -45mm madallus-sarjat enään houkuttele. Nettiä olen selaillut, eri merkkisiä ja korkeussäädettäviä ja vaikka mitä alustasarjoja. Siltikään EI löydy yli tuon -45mm madaltavia sarjoja.
Kysymys kuuluukin, onko kyseiseen autoon edes tehty esimerkiksi -60 sarjoja, tai vieläkin enemmän madaltavia? Vai onko näihin autoihin aina käytetty rälläkkää madaltamiseen?
tätä oon kans miettiny että saako w124seen -60mm jousia eteen?
Kai tuohon vaikuttaa se ettei lain mukaan autoa saa madaltaa kuin 50mm.Eli jos sellainen auto mikä tarvitsee hyväksyntä paperit niin eihän niissä voi lukea 60mm
Reilusti nuo on aina madaltaneet, jousenkumeilla saa vielä hienosäädettyä korkeuden kohdalleen.