Mielitekona olisi siis tsekata kennon likaisuus, koska tuntuu, että lämmöntuottokyky ei ole parhaassa mahdollisessa terässä. Termostaatti on vaihdettu syksyllä alkuperäiseen.
Veho ei myynyt kuin yhtä sorttia tuohon autoon... en muista mikä asteluku.raul kirjoitti:Tuossahan työvaiheet tuli jo selvitettyä mutta olisin vaan kysynyt että minkä asteisen termarin laitoit?
Vähän yli, ei niin paljon kuin entisellä tarviketermarilla.raul kirjoitti:Jaiks, nyt en sitten muistakaan kumpaa Veho kauppaa... Mutta siis meneekö neula yli vai alle 80c?
Nyt on juttu tiedossa. Eli, jos se läppä on ehjä siellä lämppäripömpelissä niin tuota pystyy säätämään siitä tangosta jota liikutetaan sillä säätönamikalla kojelaudassa. Siinä on kierteet joita pyörittämällä saa säädettyä miten läppä sulkeutuu. Tuonne pääsee käsiksi hanskalokeron poistamalla tai mittarioton poistolla. Ehkä paremmin tuolta hanskalokeron kautta. Eli ottaa sen itse lokeron pois, kanteen ei tarvitse koskea. Se on sellaisilla muovi jutuilla kiinni joista keskikohta nousee.j.s.lehti. kirjoitti:Minulla on sama ongelma raitisilma suulakkeista tulee kylmää talvella Mutta en ole viitsinyt ruveta purkamaan Vaan tein airosolin mustasta korkista tulpat niihin reikiin Musta korkki ja mersun tähti tarra siihen niin on ihan hyvän näköinen ja ei tule kylmää Laiskuus on hyvä lahja.
W124:sen vastaava systeemi ei ole tiedossa. Mutta siinä osassa jota liikutellaan kojelaudasta on neliskanttinen tanko jossa on kierteet sisällä. Sitten sieltä läpältä lämppäripömpeliltä tulee pitkä tanko jossa kierteet. Tuo kierretanko tulee sen "kiikarien" näköisen kumiosan läpi. Nuo kaksi osaa siis yhdistyvät ja tuota muovista neliskanttista osaa säätämällä saa säädettyä sen läpän asentoa. Eli lyhentää tai pidentää sitä tangon pituutta kierteiden avulla. Sen sitten tuntee, kun säätövipu kojelaudassa menee jämäkästi kiinni asennossa sinne reunaan.Timo L. kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Eli toteutus on lähes vastaavanlainen, kuin W124:ssä kuusioruuvi itse suuttimen sisällä, jos oikein ymmärsin.