Väyrysen etuvalojen säätöongelma!?
Väyrysen etuvalojen säätöongelma!?
Tervehdys Kaikille
Auto on 1997 W210 290 farkku väyrynen varustettuna xenon-valoilla ja niiden automaattisella korkeussäädöllä. Mennä viikolla huomasin kuskin puoleisen valon suuntauksen olevan todella pielessä. Valo on jämähtänyt näyttämään maahan eli ala-asentoon jolloin valokeila on noin 3 metrin päässä keulasta, vänkärin puoli näyttäisi olevan kunnossa. Miten väyrysessä on valojen automaattinen tasosäätö toteutettu?
Auto on 1997 W210 290 farkku väyrynen varustettuna xenon-valoilla ja niiden automaattisella korkeussäädöllä. Mennä viikolla huomasin kuskin puoleisen valon suuntauksen olevan todella pielessä. Valo on jämähtänyt näyttämään maahan eli ala-asentoon jolloin valokeila on noin 3 metrin päässä keulasta, vänkärin puoli näyttäisi olevan kunnossa. Miten väyrysessä on valojen automaattinen tasosäätö toteutettu?
1992 W124 CE 300
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
1970 W108, 280S
1988 EX W124, 200
1997 EX W210, 290 TDT
1987 EX W124, 200 D
Vikakoodit lukemalla saattaisi selvitä helpoiten lisää. Ilmeisesti kuitenkin etu- ja taka-akselin asentotunnistin on kunnossa, jos toinen valo näyttää oikein. Ohjainlaite on takapenkin alla ainakin farmarissa ja voihan siitä liittimen varmuuden vuoksi tarkistaa. Sen jälkeen joutuu melkeinpä ottamaan valonheittimen käsittelyyn.
?? No sitten korjaaja puhu mulle kakkia, koska sanoi multa letkun olleen irti, ja siksi valo näytteli minne sattuu. Vai onko siis tuo automaattinen tasonsäätö erilainen kuin manuaalisäätö?toipoi kirjoitti:Korkeudensäätö on sähköinen. Etu- ja taka-akselilla on omat anturit.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
lisää
Manuaalisäätö on alipaineella toimiva, ja paine siis johdetaan "letkua" pitkin (=nailonputki). Automaattisäätö on sähkötoiminen, eli akselitunnistimet lähettävät tietoa sähköisille säätömoottoreille.
Mersumiehelle nuo säätömoottoriviat ovat eksoottisia, mutta arkipäivää monissa muissa merkeissä = vesi ja suola tekevät vähitellen tehtävänsä...
Onneksi Mersuun saa näitä moottoreita varaosana, ettei tarvitse koko lyhtyä ostaa - kuten aika monessa muussa
Mersumiehelle nuo säätömoottoriviat ovat eksoottisia, mutta arkipäivää monissa muissa merkeissä = vesi ja suola tekevät vähitellen tehtävänsä...
Onneksi Mersuun saa näitä moottoreita varaosana, ettei tarvitse koko lyhtyä ostaa - kuten aika monessa muussa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Ei enää liene saburolle ajankohtaista, mutta jos muille tulee samaa ongelmaa, voi ratkaisu olla vastaava, kuten minun kohdalla. Heijastintahan siellä automaattisesti käännellään ja siihen tarvitaan kaksi tukipistettä eli 1. kiinnityskohta, siis sarana ja 2. säätökohta, siis liuku. Itsellä oli heijastin vain irronnut tästä saranasta täysin irti ja heijastin osoitti suoraan maahan. Saranana toimi muovitappi, johon heijastimen reikä painettiin tai päinvastoin. Voi saada asennettua paikalleen umpiota irroittamattakin, itsellä otettiin umpio irti niin sai samalla xenon-lampunkin vaihdettua samalla.
w210 E300 TD
Eli classic-mallissa (suomiauto-mallissaMiHe kirjoitti:?? No sitten korjaaja puhu mulle kakkia, koska sanoi multa letkun olleen irti, ja siksi valo näytteli minne sattuu. Vai onko siis tuo automaattinen tasonsäätö erilainen kuin manuaalisäätö?toipoi kirjoitti:Korkeudensäätö on sähköinen. Etu- ja taka-akselilla on omat anturit.

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210