Iskarit

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
T.Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2004 17:15
Paikkakunta: Ullava

Iskarit

Viesti Kirjoittaja T.Salonen »

Ostin 190E sportlinen ja nyt on alustan kanssa sellainen ongelma
että perästä on mennyt iskarit niin paskaksi että pitäisi vaihtaa ja ongelma
on se että autossa on jokin alustasarja mutta en tiedä mikä ja keula on aivan kentässä ja hyvä. Peräpäässä luulisin olevan vakio iskarit mutta madallusjouset. Perä on kumminkin paljon korkeammalla kuin keula.
Miten saisi selville millaiset iskarit taakse kannattaa laittaa kun ei ole tietoa jousien pituudesta?
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jos autosi on alkuperäinen Sportline, lienee autossa Sportlinen jouset, iskareiksi sillä madalluksella käy Bilsteinin vakiopituinen (alusta ei ole liian matala) tai sitten madallussarjaan sopiva Sprint, miten vaan.

Madallus on tehtaan mukaan 22 mm, mutta käytännössä riippuu paljolti käytettävistä korokekumeista.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Veholla tietävät mitkä iskarit kuuluu Sportline -alustaan, älä osta 190 perusiskareita, vaikka madallus ei paljoa olisikaan.
Bilstein Sport luultavasti sopii aivan hyvin, sprint on vielä jäykempi ja nimenomaan madallusjousien kanssa käytettävä.
T.Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2004 17:15
Paikkakunta: Ullava

Iskarit

Viesti Kirjoittaja T.Salonen »

raul kirjoitti:Veholla tietävät mitkä iskarit kuuluu Sportline -alustaan, älä osta 190 perusiskareita, vaikka madallus ei paljoa olisikaan.
Bilstein Sport luultavasti sopii aivan hyvin, sprint on vielä jäykempi ja nimenomaan madallusjousien kanssa käytettävä.
Ajoin mersun sitte pukille ja löysin iskareista sellaisen merkin kuin FK
että ei ole sportlinen alkuperäinen sarja. Tietäis vain minkäpitusia iskareita
siihen lähtis ostaan. Millaiset ne säätökumit on ja missä sijaitsee.
En oo mikään peukalo keskellä kämmentä mutta en oo paljo perehtyny alustaan.
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja epk »

T.Salonen kirjoitti:
raul kirjoitti:Veholla tietävät mitkä iskarit kuuluu Sportline -alustaan, älä osta 190 perusiskareita, vaikka madallus ei paljoa olisikaan.
Bilstein Sport luultavasti sopii aivan hyvin, sprint on vielä jäykempi ja nimenomaan madallusjousien kanssa käytettävä.
Ajoin mersun sitte pukille ja löysin iskareista sellaisen merkin kuin FK
että ei ole sportlinen alkuperäinen sarja. Tietäis vain minkäpitusia iskareita
siihen lähtis ostaan. Millaiset ne säätökumit on ja missä sijaitsee.
En oo mikään peukalo keskellä kämmentä mutta en oo paljo perehtyny alustaan.
no osta samanlaiset tilalle, fk on aika yleisesti myyty merkki suomessa.
T.Salonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 20.01.2004 17:15
Paikkakunta: Ullava

Re: Iskarit

Viesti Kirjoittaja T.Salonen »

Tarkotin jousista iskarit näyttäis olevan alkuperäiset jotenka ne on aivan paskana...
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Eli FK:n jouset?
Ja ne ovat ehjät, kun iskarit ovat alkuperäiset (esim.- jotkut sachsit) ja aivan paskana?

Sitten selvität mikä FK:n malli kysyt esim. maahantuojalta paljonko madallus on, sen mukaan sitten iskarit, mitä enemmän madaltaa sen tiukemmat iskarit. Voihan olla että sieltä jopa suosittelevat jotain...?

Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
Asialla ei sinänsä ole merkitystä, mutta 123:n kumikorkeuksia on neljä :P
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:
raul kirjoitti:Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
Asialla ei sinänsä ole merkitystä, mutta 123:n kumikorkeuksia on neljä :P
Aivan, aivan, meinasin jo tarkistaa esim. KL:n sivuilta ennenkuin kirjoitan, mitäs taas luotin omaan muistiini... :roll:
PS. tuliko leima jo?
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Aivan, aivan, meinasin jo tarkistaa esim. KL:n sivuilta ennenkuin kirjoitan, mitäs taas luotin omaan muistiini... :roll:
PS. tuliko leima jo?
Joo ja jos omaan muistiin on luottaminen myös W201:n kumikorkeuksia on neljä.

PS. Piti vielä pohjaa hitsata eheämmäksi ennen näyttiä. Nyt on sitten vihdoin iskussa ja launtaina on tarkoitus leima hakea. Eikös ne asemat ole jonkun aikaa lauantai päivisin auki?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ettei siinä suomenojalla ainakin ja vastapäätä hannuksenpellolla ole jonnekin neljään asti lauantaina auki... Se Hakus on vaan alkanu viime aikoina vaikuttamaan melkoisen nipolta mestalta...
Vastaa Viestiin