Iskarit
Iskarit
Ostin 190E sportlinen ja nyt on alustan kanssa sellainen ongelma
että perästä on mennyt iskarit niin paskaksi että pitäisi vaihtaa ja ongelma
on se että autossa on jokin alustasarja mutta en tiedä mikä ja keula on aivan kentässä ja hyvä. Peräpäässä luulisin olevan vakio iskarit mutta madallusjouset. Perä on kumminkin paljon korkeammalla kuin keula.
Miten saisi selville millaiset iskarit taakse kannattaa laittaa kun ei ole tietoa jousien pituudesta?
että perästä on mennyt iskarit niin paskaksi että pitäisi vaihtaa ja ongelma
on se että autossa on jokin alustasarja mutta en tiedä mikä ja keula on aivan kentässä ja hyvä. Peräpäässä luulisin olevan vakio iskarit mutta madallusjouset. Perä on kumminkin paljon korkeammalla kuin keula.
Miten saisi selville millaiset iskarit taakse kannattaa laittaa kun ei ole tietoa jousien pituudesta?
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Jos autosi on alkuperäinen Sportline, lienee autossa Sportlinen jouset, iskareiksi sillä madalluksella käy Bilsteinin vakiopituinen (alusta ei ole liian matala) tai sitten madallussarjaan sopiva Sprint, miten vaan.
Madallus on tehtaan mukaan 22 mm, mutta käytännössä riippuu paljolti käytettävistä korokekumeista.
Madallus on tehtaan mukaan 22 mm, mutta käytännössä riippuu paljolti käytettävistä korokekumeista.
Iskarit
Ajoin mersun sitte pukille ja löysin iskareista sellaisen merkin kuin FKraul kirjoitti:Veholla tietävät mitkä iskarit kuuluu Sportline -alustaan, älä osta 190 perusiskareita, vaikka madallus ei paljoa olisikaan.
Bilstein Sport luultavasti sopii aivan hyvin, sprint on vielä jäykempi ja nimenomaan madallusjousien kanssa käytettävä.
että ei ole sportlinen alkuperäinen sarja. Tietäis vain minkäpitusia iskareita
siihen lähtis ostaan. Millaiset ne säätökumit on ja missä sijaitsee.
En oo mikään peukalo keskellä kämmentä mutta en oo paljo perehtyny alustaan.
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Re: Iskarit
no osta samanlaiset tilalle, fk on aika yleisesti myyty merkki suomessa.T.Salonen kirjoitti:Ajoin mersun sitte pukille ja löysin iskareista sellaisen merkin kuin FKraul kirjoitti:Veholla tietävät mitkä iskarit kuuluu Sportline -alustaan, älä osta 190 perusiskareita, vaikka madallus ei paljoa olisikaan.
Bilstein Sport luultavasti sopii aivan hyvin, sprint on vielä jäykempi ja nimenomaan madallusjousien kanssa käytettävä.
että ei ole sportlinen alkuperäinen sarja. Tietäis vain minkäpitusia iskareita
siihen lähtis ostaan. Millaiset ne säätökumit on ja missä sijaitsee.
En oo mikään peukalo keskellä kämmentä mutta en oo paljo perehtyny alustaan.
Re: Iskarit
Tarkotin jousista iskarit näyttäis olevan alkuperäiset jotenka ne on aivan paskana...
Ei riemulla rajaa ko Mersulla ajaa!
Eli FK:n jouset?
Ja ne ovat ehjät, kun iskarit ovat alkuperäiset (esim.- jotkut sachsit) ja aivan paskana?
Sitten selvität mikä FK:n malli kysyt esim. maahantuojalta paljonko madallus on, sen mukaan sitten iskarit, mitä enemmän madaltaa sen tiukemmat iskarit. Voihan olla että sieltä jopa suosittelevat jotain...?
Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
Ja ne ovat ehjät, kun iskarit ovat alkuperäiset (esim.- jotkut sachsit) ja aivan paskana?
Sitten selvität mikä FK:n malli kysyt esim. maahantuojalta paljonko madallus on, sen mukaan sitten iskarit, mitä enemmän madaltaa sen tiukemmat iskarit. Voihan olla että sieltä jopa suosittelevat jotain...?
Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
Aivan, aivan, meinasin jo tarkistaa esim. KL:n sivuilta ennenkuin kirjoitan, mitäs taas luotin omaan muistiini...Leka kirjoitti:Asialla ei sinänsä ole merkitystä, mutta 123:n kumikorkeuksia on neljäraul kirjoitti:Jousikumeja on ainakin 123:een kolme erilaista, merkitty pienin merkein tyyliin *, ** ja ***. Kolme on korkein. Ovat joko jousen alla tai päällä, W201 en tiedä.
PS. tuliko leima jo?
Joo ja jos omaan muistiin on luottaminen myös W201:n kumikorkeuksia on neljä.raul kirjoitti:Aivan, aivan, meinasin jo tarkistaa esim. KL:n sivuilta ennenkuin kirjoitan, mitäs taas luotin omaan muistiini...
PS. tuliko leima jo?
PS. Piti vielä pohjaa hitsata eheämmäksi ennen näyttiä. Nyt on sitten vihdoin iskussa ja launtaina on tarkoitus leima hakea. Eikös ne asemat ole jonkun aikaa lauantai päivisin auki?