Esa H. kirjoitti:Onko tuosta jossain enemmänkin kuvia?
Nim. "utelias pervo"
Toki siitä toinenkin kuva piti räpsäistä Tämä hurja kulkine oli ympäröity asiaan kuuluvalla suojakettingillä, muuten olisin kuvannut myös ohjaamon ja peräpään. Jos en väärin muista niin ainakin automaattivaihteisto olisi lukeutunut varustelistalle. Ties mitä kaikkea muuta
jpp kirjoitti:sivuvaunuun vielä tähti kimaltelemaan
Kahden tähden Mersu
Uusilla Mersuilla ei enää pysykkään niin hyvin tiellä, kun niistä puuttuu tähti. Maantietä kun tottui tuijottamaan tähden läpi, se helpotti pitämään auton suunnassaan ja kaistalla. Ehkä tähti on näinä taantuman aikoina muutettu lisävarusteeksi?
Niin kun en huomannut mainintaa paikasta,minäkin kävin katsomassa ko peliä viime kesänä Vehoniemen automuseossa jossa se käsittääkseni vieläkin ja sinne vapaa(ilmainen)sisäänpääsy
harrip kirjoitti:Niin kun en huomannut mainintaa paikasta,minäkin kävin katsomassa ko peliä viime kesänä Vehoniemen automuseossa jossa se käsittääkseni vieläkin ja sinne vapaa(ilmainen)sisäänpääsy
Näin on. Museo sijaitsee hienossa miljöössä ja kulkupelien monipuolisuus sekä esille asettelu on yksi parhaita mitä olen nähnyt. Siellä on aitoa vanhan ajan tunnelmaa ja vieläpä tasokas kahvila. Kannattaa ehdottomasti käydä. Jos meillä Turussa olisi vastaava museo, sen pääsymaksu olisi ilman muuta kaksinumeroinen.
Tunnustus: Waxenberher Mersu oli aikoinaan ensimmäinen "autoihastukseni" - aivan mahtava auto!
Mercedes-Benz Waxenberger
Wikipedia
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 Waxenberger on erittäin harvinainen kilpa-auto, jota on valmistettu vuonna 1969 kolme kappaletta kilpailuja varten ja testikäyttöön kaksi kappaletta. Auto muistuttaa saman vuoden 300 SEL-mallia, mutta on muotoiltu urheilullisemmaksi.
Auton suunnittelijana toimi Erich Waxenberger, joka oli Mercedes-Benzin kehitysinsinööri. Waxenbergerissä on teholtaan 428-hevosvoimainen 6 834 kuutiosenttimetrin V8-moottori ja automaattivaihteisto. Rauno Aaltonen on aikanaan arvioinut todelliseksi tehoksi kuitenkin lähemmäs 500 hevosvoimaa. Waxenberger saavuttaa 0-100 km/h 4,4 sekunnissa, neljännesmailin 14,5 sekunnissa ja auton huippunopeus on 285 km/h. (Lähde:Spinneri) Kehitystyöhön ja testaustoimintaan osallistuivat muun muassa Rauno Aaltonen ja legendaarinen Ferrarin F1-kuljettaja Jacky Ickx. Tehtaan tarkoitus oli osallistua autolla ylipitkiin vakioautokilpailuihin.
Ainoa jäljellä oleva alkuperäinen, Urpo Lahtisen kuolinpesän omistama Waxenberger on nähtävillä Vehoniemen automuseossa Kangasalla. Autolla on muun muassa ajettu ensimmäisessä Keimolan moottoriradan kiihdytyskilpailussa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein