Rykii ja römpöttää.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kipupiste
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.12.2008 20:43

Rykii ja römpöttää.

Viesti Kirjoittaja kipupiste »

MB 124 koppanen 260E -88 :?: käyntihäiriö.Käy välillä nätisti mutta joskus rykii ja savuaa liian rikkaalla,missä vika?????
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
smgt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: Ke 17.12.2008 21:57
Paikkakunta: Paltamo

Re: Rykii ja römpöttää.

Viesti Kirjoittaja smgt »

kipupiste kirjoitti:MB 124 koppanen 260E -88 :?: käyntihäiriö.Käy välillä nätisti mutta joskus rykii ja savuaa liian rikkaalla,missä vika?????
tässä vuosi mallissa on kai jo katti eli 160hv?
tuttavalla on vanhempi missä on 166hv ja saman tyylinen vika.
joskus saattaa käydä hyvin ilman ongelmia ja sitte taas rupee käymään huonosti.
joku tuumas että lamba anturi ois sökö mutta en muista onko siinä koko anturia? :)
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Taas kohdistaisin huomion ensimmäisenä moottorin lämpöanturiin.
Voi olla, että olen jo hiukan vainoharhainen kyseisen anturin suhteen. :shock:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
kipupiste
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.12.2008 20:43

Viesti Kirjoittaja kipupiste »

spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

kipupiste kirjoitti:
spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.
Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
kipupiste
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 17.12.2008 20:43

Viesti Kirjoittaja kipupiste »

spede10 kirjoitti:
kipupiste kirjoitti:
spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.
Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
OK ! Laiska minäkin,häätyy kokkeilla,kiitos vinkistä.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kipupiste kirjoitti:
spede10 kirjoitti:
kipupiste kirjoitti:
spede10 kirjoitti:Tekeekö kylmänä vai lämpimänä? Eikös kyseessä ole kutoskone?
Kylmänä ei niinkään huomaa,mutta lämpimänä.Ei kuitenkaan joka päivä.
Kokeilepa seuraavaa, jos suinkin mahdollista:
Hanki jostain toinen lä-tila-anturi, tai vastaavalla kierteellä oleva tulppa. Ota orkkisanturi irti ja ruuvaa tulppa koneeseen kiinni. Laita sen jälkeen orkkikseen johdot kiinni ja jätä anturi koneen ulkopuolelle.
Omassa kärryssäni (6 -kone) Loppui röpöttely ja rykiminen. Kulkee tosi tasaisesti ja pienellä kaasulla. Joku vikahan tietysti jossain on mutta kun katsastuksessakin tuli ihan puhtaat paperit niin en ole enempää ruvennut ropaamaan (=luontaisesti laiska).
OK ! Laiska minäkin,häätyy kokkeilla,kiitos vinkistä.
Jos oikein laiskottaa voi asian testata myös irroittamalla yj-releen sulakkeen. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

samaa vikaa

Viesti Kirjoittaja kekes »

Olisikohan mullakin samaa vikaa,kylmänä on alkanut
kun lähtee ajamaan nykii ja mustaa savua tulee putkesta,muttei kauaa
melko pian toimii ihan kunnolla.
Mutta nyt on muutamana päivänä ruvennut aina kylmänä lähtiessä
tekemään samaa.
Missä ko.lämpötila-anturi sijaitsee?
auto siis w124 260 E -86 ei kattia.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Mulle neuvottiin ,että lämpöanturi olis 4-napainen kaapeli,mutta
en omastani sellaista löydä ja KL:stä sen jo ostinkin,mutta mulla on vain 2-napainen ja vihreä,joten se se on oltava,sijaitsee koneen taka-osassa.
paketissa ,lukeekin KAT,ja mulla ei ole KAT:tia...
Se on mentävä vaihtamaan huomenna.

Kiinnostas vieläkin,mutten ole sitä potentiometriä löytänyt
missä kohtaa se sijaitsee ilmamäärämittarissa?
E nsinnäkin konehuone alkaa olemaan aika likainen
mitähän kaikkea tarvis suojata pesua varten,ettei aiheuta
vahinkoa vedellä?
Virranjakaja?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

kekes kirjoitti:Mulle neuvottiin ,että lämpöanturi olis 4-napainen kaapeli,mutta
en omastani sellaista löydä ja KL:stä sen jo ostinkin,mutta mulla on vain 2-napainen ja vihreä,joten se se on oltava,sijaitsee koneen taka-osassa.
paketissa ,lukeekin KAT,ja mulla ei ole KAT:tia...
Se on mentävä vaihtamaan huomenna.
Niitä antureita on kahta mallia.
Meikäläisen sellissä ei myöskään ole kattia, mutta se (vihreä) anturi kylläkin löytyy.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

No se anturi tuli vaihdettua ja auton käynti muuttui kerrasta.
Ilmeisesti suurin osa käyntivioista
oli tämän viallisen lämpöanturin syytä.
Ensin kauhistutti 65 e hinta
verrattuna siihen ensin saamaani anturiin 22 e.

Mutta jos viat sillä parani ei enää harmita yhtään,on varmaan ollut vialla
koko ajan kun auton olen omistanut.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Vastaa Viestiin