Valinnan vaikeus, C55 vai E55

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 778
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ei ole ei, viime vuotena AMG on ruvennut kauppaamaan lisävarusteena joihinkin malleihin. Sen voi korjata ottamalla yhteyttä pohjanmaalle -> Kleemann jälleenmyyjältä LSD perä.
Tiedät paikan, kokeile
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Jonski kirjoitti:Eikö noissa muka ole tasauspyörästön lukkoa?
Valitettavasti ei, ainakaan E55:ssa. M Bemareissa on. Jonkinlainen keinotekoinen elektroninen lukko on, mutta se on eri asia.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jani Anttila kirjoitti:...olen luvannut auton ostaa...
Onnitteluni hienon päätöksen johdosta! Ja: Olen edelleen vilpittömästi sitä mieltä, että on hienoa että saat lasikattoisen auton!Kuva
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Jani Anttila kirjoitti:
jva kirjoitti:
Tctic kirjoitti:
jva kirjoitti:Keskustelun otsikon tarkoittama E55AMG ei enää eilenillalla ollut myynnissä..joten Jani, miten on, löytyykö se sun tallista nykyään?! :)
Siitä päätellen, että myös c32amg on kadonnut nettiautosta, e55amg taitaa löytyä Janin tallista. :shock:
Plus se että kaveri ei ole ehtinyt osallistumaan keskusteluun hetkeen..joka tosin ei ole ihmekään jos ajossa lähes 500heppainen AMG :shock: :wink:

Mielenkiinnolla odottelemme mitä tuleman pitää..
Tilanne on se että olen luvannut auton ostaa, rahoitus vaan ei ole 100% selvä, mutta sen pitäisi kyllä jotensakin suttaantua. Auto on siis "myyty" ja "ostettu". Eilinen poissaolo taas johtuu ihan puhtaasti juopottelusta ;)

Voihan tämä vielä mennä puihinkin jos jotakin yllättävää sattuu.

C32 pitäisi kyllä edelleen nettiautossa olla, huonojakin tarjouksia saa jättää ;)

Mutta joo... Ehkä parhaat jolulahjat miesmuistiin on tulossa. 8)
Jos et ota autoa takuulla muista katsoa onko seuraavia tyyppiongelmia:

Jarrulevyissä pieniä halkeamia, kompressorin vinkumista= kompressor clutch pack vaihto, ic pumpun pettämistä.

Muuten vain kaasua!
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Täytyy sanoa että kyllä on makee joululahja. Olis kyllä mielenkiintoa tohon sun vanhaan mutta talous ja tulevaisuus vähän askarruttaa
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

timo230e kirjoitti:Täytyy sanoa että kyllä on makee joululahja. Olis kyllä mielenkiintoa tohon sun vanhaan mutta talous ja tulevaisuus vähän askarruttaa
Tee tarjous!
Kuten aikaisemmin on jo todettu niin nyt siitä on tulossa minulle rasite ja siitä pitää päästä eroon, hinta on sitten sen mukainen.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

kip kirjoitti: Jos et ota autoa takuulla muista katsoa onko seuraavia tyyppiongelmia:

Jarrulevyissä pieniä halkeamia, kompressorin vinkumista= kompressor clutch pack vaihto, ic pumpun pettämistä.

Muuten vain kaasua!
Tuttuja juttuja minkä kanssa on vaan elettävä jos kohdalle sattuu. Ja nehän sattuu ennemmin tai myöhemmin. Onneksi ei ole älyttömän kalliita korjata ja huoltosopimuksen on edellinen omistaja maksanut jo valmiiksi jonnekkin 2009 alkupuoliskolle asti ;)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Jani Anttila kirjoitti:
kip kirjoitti: Jos et ota autoa takuulla muista katsoa onko seuraavia tyyppiongelmia:

Jarrulevyissä pieniä halkeamia, kompressorin vinkumista= kompressor clutch pack vaihto, ic pumpun pettämistä.

Muuten vain kaasua!
Tuttuja juttuja minkä kanssa on vaan elettävä jos kohdalle sattuu. Ja nehän sattuu ennemmin tai myöhemmin. Onneksi ei ole älyttömän kalliita korjata ja huoltosopimuksen on edellinen omistaja maksanut jo valmiiksi jonnekkin 2009 alkupuoliskolle asti ;)
Tuoksahtaa kyllä ihan unelmakaupalta 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Onnea - hienoa, että joku uskaltaa vielä elää! 8)
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Jani: Mikäs on muuten aikataulu että saat tuon hopeanharmaan unelman itsellesi?!

Ps. kohta kaverilla on neliovinen iso perheauto joka jättää meikäläisen kinnerin (jota kovasti aidoksi urheiluautoksi moni väittää) melkein kuin tikun sontaan jos paikalta lähdetään tai kaiketi mistä vauhdista tahansa, niin kauan kuin ajetaan suunnilleen suoraa tietä :evil: :wink: :)
Ai niin, jäähän vielä se lohtu että Mersu on kumminkin rajoittanut huiput 250:iin, joten siinä kohtaa on mun toivo :lol:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

jva kirjoitti:Jani: Mikäs on muuten aikataulu että saat tuon hopeanharmaan unelman itsellesi?!

Ps. kohta kaverilla on neliovinen iso perheauto joka jättää meikäläisen kinnerin (jota kovasti aidoksi urheiluautoksi moni väittää) melkein kuin tikun sontaan jos paikalta lähdetään tai kaiketi mistä vauhdista tahansa, niin kauan kuin ajetaan suunnilleen suoraa tietä :evil: :wink: :)
Ai niin, jäähän vielä se lohtu että Mersu on kumminkin rajoittanut huiput 250:iin, joten siinä kohtaa on mun toivo :lol:
mulla on vahva tunne siitä, ettei sitä toivoo tässä tapauksessa oo ;)
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

No, sitten täytyy vain todeta että pitäisiköhän hankkia RS6 Plus Avant (yksi kappale on Laakkosella myynnissä), jos sillä sitten ehtisi jotenkin tuossa "perheautosarjassa"..se kun vaikuttaa olevan nopeampaa menoa jo nykyisin siellä kuin ns urheiluautoilla :lol: :)
Paitsi ettei silläkään kerkiä sillä Audilla, muuten kuin siinä tapauksessa että Mersu jää sutimaan paikoilleen.. :o :lol:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

jva kirjoitti:No, sitten täytyy vain todeta että pitäisiköhän hankkia RS6 Plus Avant (yksi kappale on Laakkosella myynnissä), jos sillä sitten ehtisi jotenkin tuossa "perheautosarjassa"..se kun vaikuttaa olevan nopeampaa menoa jo nykyisin siellä kuin ns urheiluautoilla :lol: :)
Paitsi ettei silläkään kerkiä sillä Audilla, muuten kuin siinä tapauksessa että Mersu jää sutimaan paikoilleen.. :o :lol:
Mitäs jos ottaisi hopean suosiolla näyttää siltä että kärkipaikka , meni jo :) niin urheilu- kuin perheautosarjassa

Hitto joo nyt on kyllä panokset nousseet Kiitos Janin sen verta korkealle että haastaminen vaatii totisia otteita :lol: niin eikös tuossa E55 ole ahdin ja siihen on varmaankin saatavilla sen seitsemän viripakettia joten luulenpa ettemme ole vielä nähneet kaikkea tai toivottavasti emme :)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

jameri kirjoitti:Mitäs jos ottaisi hopean suosiolla näyttää siltä että kärkipaikka , meni jo :) niin urheilu- kuin perheautosarjassa

Hitto joo nyt on kyllä panokset nousseet Kiitos Janin sen verta korkealle että haastaminen vaatii totisia otteita :lol: niin eikös tuossa E55 ole ahdin ja siihen on varmaankin saatavilla sen seitsemän viripakettia joten luulenpa ettemme ole vielä nähneet kaikkea tai toivottavasti emme :)
Joo, kyllähän se taisi mennä :)

Sen verran Janin hankinta innostaa meikäläistä että piti tutkailla mitä siihen on saatavilla lisäkivaa konehuoneeseen jos haluja riittää.

Onneksi meillä Suomessakin on jo Kleemannin edustaja www.kleemann.fi

Ja jos intoa riittää niin Kleemann tarjoaa kyseiseen AMG-moottoriin parhaimmillaan (pahimmillaan :shock: :) ) sellaisia lukemia kuin 900hv/664Nm, joten johan siihen saa kohta laitella rinnalle 911 GT2:sen jos haluaa kyydissä urheiluautolla pysyä :shock: :D

Jo hihnapyörän vaihdolla + ECU-päivityksellä lupaa Kleeman 520vh/750Nm, joka on jo aika mukavaa sekin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

jva kirjoitti:
jameri kirjoitti:Mitäs jos ottaisi hopean suosiolla näyttää siltä että kärkipaikka , meni jo :) niin urheilu- kuin perheautosarjassa

Hitto joo nyt on kyllä panokset nousseet Kiitos Janin sen verta korkealle että haastaminen vaatii totisia otteita :lol: niin eikös tuossa E55 ole ahdin ja siihen on varmaankin saatavilla sen seitsemän viripakettia joten luulenpa ettemme ole vielä nähneet kaikkea tai toivottavasti emme :)
Joo, kyllähän se taisi mennä :)

Sen verran Janin hankinta innostaa meikäläistä että piti tutkailla mitä siihen on saatavilla lisäkivaa konehuoneeseen jos haluja riittää.

Onneksi meillä Suomessakin on jo Kleemannin edustaja www.kleemann.fi

Ja jos intoa riittää niin Kleemann tarjoaa kyseiseen AMG-moottoriin parhaimmillaan (pahimmillaan :shock: :) ) sellaisia lukemia kuin 900hv/664Nm, joten johan siihen saa kohta laitella rinnalle 911 GT2:sen jos haluaa kyydissä urheiluautolla pysyä :shock: :D

Jo hihnapyörän vaihdolla + ECU-päivityksellä lupaa Kleeman 520vh/750Nm, joka on jo aika mukavaa sekin.
Aikasmoisia lukemia 8)
Terveiset täältä pistesijoilta :lol:
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Tuo on todella karvainen perheauto jo vakiona ja auta armias jos sitä vielä vähän kutittelee. Tosin sen jälkeen ei taida paljon vehon huoltosopimukset auttaa jos ahdin kilahtaa.
Ex. S202 cdi -99
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 13.06.2008 09:30

Viesti Kirjoittaja asunan »

Juu, onnea vaan todella hienon hankinnan johdosta! Voin vain kuvitella miten hienot äänet tuossa on kun kasi laulaa ja ahdin vinkuu!
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

Ps. kohta kaverilla on neliovinen iso perheauto joka jättää meikäläisen kinnerin (jota kovasti aidoksi urheiluautoksi moni väittää) melkein kuin tikun sontaan jos paikalta lähdetään tai kaiketi mistä vauhdista tahansa, niin kauan kuin ajetaan suunnilleen suoraa tietä :evil: :wink: :)
Ai niin, jäähän vielä se lohtu että Mersu on kumminkin rajoittanut huiput 250:iin, joten siinä kohtaa on mun toivo :lol:[/quote]

Kokemuksesta voin kertoa, että 996 C2 vastaa Audi S4:ta ja BMW 550i:tä enemmän kuin E55:ta, vaikka nopeita autoja nuokin ja Porschen murina ja fiilis on omaa luokkaansa. E55 pysyy hyvin 996 TT:kin kanssa hyvin, voitto riippuu reagoinnista. Pysähdyksistä lähteminen onkin eri asia. AWD pesee aina, säässä kuin säässä.

Mitä RS6:n tulee sen kiihtyvyys on ollut testeissä aika pettymys, vaikka tässä se pesee E55:n aika tehokkaasti. En ole itse koskaan ehtiny kokeilemaan, vaikka Audicenterissä noita näyttikin pari olevan. Tämä 50- ei ole E55:n parasta vääntöaluetta:

http://www.youtube.com/watch?v=hX-2mnXauYM

Tässä taas C63 pesee sen puhtaasti. Täytyy vain sanoa, että yksilöissä on eroa, koska oman kokemukseni mukaan C63 ei lähde pysähdyksistä alustan vuoksi aivan E55 lailla. Mene ja tiedä...

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... a=features

Mitä viritykseen tulee, niin tuo 700nm vain takapyörille on nyt jo liikaa. Olen meinannut jäädä jumiin jopa pehmeähköön hiekkaan, eli kyllä lisätehon hakeminen sopii paremmin AWD autoihin. Miksi ei ole tehty 4maticia kuten edelliseen korimallin autoissa on?

Muuten jos joku haluaa vähän AMG fiilistä omaan w211 niin tehkää näin:

Turn ignition key to position 1 or 2.
2. Turn on Command.
3. Turn to Radio.
4. Press 5 (continue holding and wait 1 second).
5. Press 3 (continue to hold along with 5 key and wait 1 second).
6. Press 7 (continue to hold along with 5 and 3 keys and wait about 3 seconds).
7. A menu should appear. Scroll down and select "AMG211_ECE" option.
8. Switch off ignition, remove key and leave about 5 minutes before turning on again

En tosin ole varma toimiiko kaikissa Command autoissa, ainakin E55:ssa :D
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...Ja jos intoa riittää niin Kleemann tarjoaa...
...kuten Koeajot-puolella taannoin ylistin. Ah, se oli ihana auto! :)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

kip kirjoitti:Kokemuksesta voin kertoa, että 996 C2 vastaa Audi S4:ta ja BMW 550i:tä enemmän kuin E55:ta, vaikka nopeita autoja nuokin ja Porschen murina ja fiilis on omaa luokkaansa. E55 pysyy hyvin 996 TT:kin kanssa hyvin, voitto riippuu reagoinnista. Pysähdyksistä lähteminen onkin eri asia. AWD pesee aina, säässä kuin säässä.
Ja Lotus Elise pysyy suhteellisen helposti 911 GT3 RS:n perässä ja jopa ahdistelee ohitusyrityksillä kunhan vain rata on sopiva. Toinen on sentään lähes legendan maineessa oleva ratatykki ja toinen Toyotan 1.8 litran moottorilla varustettu, lähes "leikkiauton" vaikutelman itsestään antava muovipulkka :)

Eli tuskin sillä kenellekään oikeasti on yhtään mitään merkitystä mikä pysyy minkäkin perässä ja missä tilanteessa..eiköhän näiden kaikkien autojen viehätys ja "se juttu" ole jossain ihan muualla kuin siinä "kuka voittaa kenetkin" :) :wink:
Viimeksi muokannut jva, To 18.12.2008 08:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...ihana auto!
Klik.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
kip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 13.12.2008 18:04

Viesti Kirjoittaja kip »

jva kirjoitti:
kip kirjoitti:Kokemuksesta voin kertoa, että 996 C2 vastaa Audi S4:ta ja BMW 550i:tä enemmän kuin E55:ta, vaikka nopeita autoja nuokin ja Porschen murina ja fiilis on omaa luokkaansa. E55 pysyy hyvin 996 TT:kin kanssa hyvin, voitto riippuu reagoinnista. Pysähdyksistä lähteminen onkin eri asia. AWD pesee aina, säässä kuin säässä.
Ja Lotus Elise pysyy suhteellisen helposti 911 GT3 RS:n perässä ja jopa ahdistelee ohitusyrityksillä kunhan vain rata on sopiva. Toinen on sentään lähes legendan maineessa oleva ratatykki ja toinen Toyotan 1.8 litran moottorilla varustettu, lähes "leikkiauton" vaikutelman itsestään antava muovipulkka :)

Eli tuskin sillä kenellekään oikeasti on yhtään mitään merkitystä mikä pysyy minkäkin perässä ja missä tilanteessa..eiköhän näiden kaikkien autojen viehätys ja "se juttu" ole jossain ihan muualla kuin siinä "kuka voittaa kenetkin" :) :wink:
Sitä juuri yritin varovasti muotoilla. Yritin vain antaa käsitystä autojen voimavaroista ja teholuokasta verrattuna toisiinsa. Sama tilanne on virittämisessä. Katsoin vuosi toisensa jälkeen Bilsportin viritysvertailua. Autoihin laitetaan loputon määrä tehoa, mutta autoja vain ei saada kulkemaan oikeasti merkittävästi lujempaa, vaikka kuinka luvataan. Porschessa saa aina todella urheilullisen kokemuksen, kun taas E mersu tehoista riippumatta on melko hiljainen ja laivamainen kokemus, ellei aja ikkunat ja kattoluukku auki tunnellissa. :D
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

kip kirjoitti: Autoihin laitetaan loputon määrä tehoa, mutta autoja vain ei saada kulkemaan oikeasti merkittävästi lujempaa, vaikka kuinka luvataan. Porschessa saa aina todella urheilullisen kokemuksen, kun taas E mersu tehoista riippumatta on melko hiljainen ja laivamainen kokemus, ellei aja ikkunat ja kattoluukku auki tunnellissa. :D
Henk.koht en ole mieltymyksissäni niinkään huipputehojen, enkä edes huippusuorituskyvyn perään vaan haen ennemminkin oikeanlaista, hyvää fiilistä joka saa hymyn huulille. Auton ulkonäkö, äänet, muotoilun yksityiskohdat jne ovat niitä asioita joista se fiilis minulle syntyy.

Mutta ymmärrän kyllä hyvin heitäkin jotka haluavat käyttää esim 65 V12-koneisen Mersunsa vaikkapa Brabuksen kautta ja hankkia siihen lisää tehoja ja vääntöjä..Brabus taitaa laitelella esim SL65:sta hyvän matkaa yli 1000Nm:n väännöt. Ei niitä vääntöjä pysty järkevästi hyödyntmänn varmaan mitenkään ja melko varmasti tuo Brabus SL jää esillä olleelle Lotukselle, jossa on moottorin paikalla korppusaha, monella moottoriradalla, mutta ymmärrän kyllä hyvin heitä kenelle tulee kiksejä siitä että vauhdissa kuin vauhdissa takapyörät saa sutimaan..voisin hyvin kuvitella että SL65 Brabus olisi esim Venäläiseen makuun varsin sopiva :shock: :)
No, yhden Venäjän kilvissä olevan Brabus SL:n olen nähnyt ja johan se melkein tyhjäkäyntiäänien takia kannattaa, jos siis pätäkkää on kuin roskaa :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Kun katto on pilvissä ja tuuli riepottaa tukkaa sekä ympärille piirtyy vilisevä maisema, tunnelma ei voi olla yhtään parempi. Taksisedanissa tai pienessä urheilupurkissa on vain niin vaikeaa tuntea vapautuneeksi. Lähisukulaisen CLS:ssä on viiden ja puolen litran moottori, mutta tunnelma ei paljon vakiotaksista poikkea. Kattoluukkukin on niin pieni, että on vaikeata hengittää. Tunnelma on mielestäni tärkeintä; tehokkampia ja uudempia malleja tulee koko ajan. Yhteisön hajatelmia ja arvostuksia on hölmöä peilailla ominaan; kaikki on loppumetreillä omassa päässä.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sway-bar kirjoitti:Kun katto on pilvissä ja tuuli riepottaa tukkaa sekä ympärille piirtyy vilisevä maisema, tunnelma ei voi olla yhtään parempi. Taksisedanissa tai pienessä urheilupurkissa on vain niin vaikeaa tuntea vapautuneeksi. Lähisukulaisen CLS:ssä on viiden ja puolen litran moottori, mutta tunnelma ei paljon vakiotaksista poikkea. Kattoluukkukin on niin pieni, että on vaikeata hengittää. Tunnelma on mielestäni tärkeintä; tehokkampia ja uudempia malleja tulee koko ajan. Yhteisön hajatelmia ja arvostuksia on hölmöä peilailla ominaan; kaikki on loppumetreillä omassa päässä.
Allekirjoitan tämän 100%:sti ja vielä lisään tuohon alkuun sen että mainitsemiesi asioiden lisäksi katto alhaalla ajamiseen tuo fiilistä se että tuntee nenässään ympäröivän luonnon tuoksut..oli se sitten havumetsän tuoksu tai mikä tahansa..ja kuulee luonnon äänet lintujen laulua myöten ja aurinko lämmittää niskaa niin eihän sitä voita juuri mikään muu autoilukokemus 8)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

eerola kirjoitti:
eerola kirjoitti:...ihana auto!
Klik.
Olisipa lompakko kuin mieli, sehän tässä on hauskinta että sitten kun SE on tallissa aina löytyy jotain, mureampaa.

Olen esim omalla AMG.llä ajanut parinvuoden sisään yhteensä noin 30 min yli 160km/h ja ajanut radalla yhden kerran sekä muuten vaan ajanut urheilullisesti noin 10 kertaa, ajallisesti 100 minuuttia

Eli remmiahdin on ahtanut täysillä noin reilut kaksituntia.

Kyllä tämä enemmänkin on sellainen fiilis juttu kuin mikään muu :?
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

jva kirjoitti:
Sway-bar kirjoitti:Kun katto on pilvissä ja tuuli riepottaa tukkaa sekä ympärille piirtyy vilisevä maisema, tunnelma ei voi olla yhtään parempi. Taksisedanissa tai pienessä urheilupurkissa on vain niin vaikeaa tuntea vapautuneeksi. Lähisukulaisen CLS:ssä on viiden ja puolen litran moottori, mutta tunnelma ei paljon vakiotaksista poikkea. Kattoluukkukin on niin pieni, että on vaikeata hengittää. Tunnelma on mielestäni tärkeintä; tehokkampia ja uudempia malleja tulee koko ajan. Yhteisön hajatelmia ja arvostuksia on hölmöä peilailla ominaan; kaikki on loppumetreillä omassa päässä.
Allekirjoitan tämän 100%:sti ja vielä lisään tuohon alkuun sen että mainitsemiesi asioiden lisäksi katto alhaalla ajamiseen tuo fiilistä se että tuntee nenässään ympäröivän luonnon tuoksut..oli se sitten havumetsän tuoksu tai mikä tahansa..ja kuulee luonnon äänet lintujen laulua myöten ja aurinko lämmittää niskaa niin eihän sitä voita juuri mikään muu autoilukokemus 8)
100% totta itsellä oli entisöity Cadillac Eldorado Convertible 1972 500CID nelisen vuotta ja AH sitä tunnetta kun ajeli kattoauki lämpimänä kesäyönä taikka muuten vaan KIVAA oli

http://www.100megsfree4.com/cadillac/cad1970/cad72e.htm
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

jameri kirjoitti: Olisipa lompakko kuin mieli, sehän tässä on hauskinta että sitten kun SE on tallissa aina löytyy jotain, mureampaa.
Joo, kyllä se näin on myös! Monta kertaa on itselläkin ollut auto josta on ollut ensialkuun aivan varma että "tämä riittää pitkäksi aikaa" ja sitten viimeistään noin 6kk kuluttua onkin jo taas kaikki antennit auki tutkaamassa autokauppoja ja muuta tarjontaa sen suhteen että mitäs hankkisi seuraavaksi.
Lompakollehan se vähän tuppaa käymään..mutta on se hauskaakin :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

eerola kirjoitti:
eerola kirjoitti:...ihana auto!
Klik.
Jotenkin TAAS tuli mieleen, että toi eerola on kyllä kanssa ihan aikuisten oikeasti yhden sortin autohullu. Noin positiivisesti tarkoitettuna tietty. :wink:
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

onko E55:n palannut myyntiin??

http://www.nettiauto.com/1872925, vai lieneekö sama pirssi?
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Vastaa Viestiin