OM615 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
hietsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 04.11.2004 20:30
Paikkakunta: jkl

OM615 turbotus

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Land Roverin nokalla on tuommoinen 220 kone joka ei oikein jaksa viedä tota koppia.
Pakosarjaa ei ole ainakaan vielä löytynyt ja nyt on suunnitelmissa hitsata peltipakosarja, mutta nyt olisi Turbon valinta:
Olisko oikeilla seinillä jos imu/kompura puoli olisi 40-45 ja
Pako/Turbiini 45-50?

Vaihtoehtoina olisi nyt:
-Garret TO3 (imu 40, pako 46, 300D vakio??)
-KKK 24
-Löytyi uusi ehdokas: S1BG turbo 42/48 Imu ja pako

Lisäksi meinasin laittaa 2,5" putkella välijäähyn, joku tommoinen:
http://www.hevosvoima.com/site/tuotekuv ... 7ee1ea0c0e

Pakosarjaan meinasin tuommoista mallia:
http://image.nettix.fi/extra/partimg/74 ... c40dbf.jpg
Vähän pitempi että tulee imusarjan ohi ja voisi yhdistää kollektoriin 1-4 ja 2-3 selvemmin, mitäs mieltä tästä?

Tuossa vielä kohde:
http://personal.inet.fi/koti/hietsu/ima ... 20004p.jpg

Land Rover Series 1970 MB220D
http://personal.inet.fi/koti/hietsu
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ootpa muuten rakentanut nätin Lantikan. Mahtuisko konehuoneeseen vanhempi vitoskone, se kun käy suoraan vaihdelaatikkoon. Vitosesta saisi kevyellä turbotuksella toista sataa heppaa ulos.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
hietsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 04.11.2004 20:30
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Kun konetta vaihdettiin niin mietin 240D/300D ja päädyin oikeestaan tuohon 4-sylinteriseen kun osui sopiva kone kohdalle.
Ja vähemmän paperityötä, kun ei tarvi hakea verrokiksi 2.6L bensakutosta/3.5v8, vaan verrokiksi kävi suoraan orig kone.

Paremmin tuo sinne sopiikin ja nyt ei ole inspiraatiota ruveta ainakaan heti silpomaan sinkittyä runkoa ja tehdää tilaa lisäpytyllle.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

Imusarja vois olla hyvä napata pakettiautosta, se kaartuis ylöspäin..
Olis vaan helpompi sovitella ahdin/pakosarja sen alle..

Paljonko noin suunnilleen olis tehotavoite?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

En tiedä onko sattumaa/huonoa tuuria mutta itse olen kantanut muutaman Garretin metallin keräykseen ja onpas tullut palautettuakin pari alkuperäisesti laakerivikaista yksilöä takaisin maahantuojalle.

Toiset taas kehuvat Garrettia maasta taivaisiin mutta ainakaan itselleni sellaista ei tule enään.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
hietsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 04.11.2004 20:30
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja hietsu »

tavoitteita:
- Alhaalta heräävä kone, mielelllään ahtoja 1500kierr/min-->
- Tehotavoite yli 100hp

saa ruveta puutumaan 4000kierr/min
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

hietsu kirjoitti:tavoitteita:
- Alhaalta heräävä kone, mielelllään ahtoja 1500kierr/min-->
- Tehotavoite yli 100hp

saa ruveta puutumaan 4000kierr/min
Uskoakseni voit T03 unohtaa, tuskin herää noin alhaalta pienessä koneessa..

Elikkäs VNT-ahdin lienee tarkotukseesi paras vaihtoehto, tai sit remmiahdin..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
hietsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 04.11.2004 20:30
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Tuota tässä katselin:
http://www.nettivaraosa.com/745525

Tiedossa on että remmi ja muuttuvasiipinen paras kun halutaan ahtoja alas, mutta se voisi olla se seuraava kokoonpano sitten tulevina vuosina.
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

samaan rahaa saa niitä vnt-ahtimiakin.. :wink:

ja samalla saisit vääntöä laajalle kierrosalueelle..

Nää on vaan mun mielipiteitä, jokainen rakentaa niin kuin parhaaksi näkee..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
hietsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 04.11.2004 20:30
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Tuo VNT siipien ohjaus on vielä vähän kysymys merkki tälle asentajalle. Periaate on selvähkö, mutta toteutus vielä hämärän peitossa, siksi oltaisiin menossa perinteisellä mallilla.

Tosin auton perä rupesi pitämään sellaista ääntä että taitaa olla se seuraava projekti(öljyt kun laski niin suurin partikkeli oli 40mm pitka ja 3mm paksu hampaan kärki).
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

hietsu kirjoitti:Tuo VNT siipien ohjaus on vielä vähän kysymys merkki tälle asentajalle. Periaate on selvähkö, mutta toteutus vielä hämärän peitossa, siksi oltaisiin menossa perinteisellä mallilla.
Yleensä ovat alipaineohjattuja, mutta vaihtamalla sen ylipaineella toimivaksi ei pitäis säätöjen tosiaan olla vaikeaa.. :roll:
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Vastaa Viestiin