Missä PK-seudulla hyvä pakoputkipaja?

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Missä PK-seudulla hyvä pakoputkipaja?

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Kun Daamiltani vietiin lämmin talli alta muuton yhteydessä, niin on vissiin ottanut nokkiinsa ja alkanut pitämään outoa pörinää. Alle en ole viitsinyt näillä pakkasilla ryömiä, mutta epäilenpä äänen tulevan jostakin pakoputken keskiosan vaiheilta.

Missäs arvon Foorumilaiset ovat laittaneet uutta putkea alle Autoihinsa? Daamihan on vm. -86 ilman kattia.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

jos ei välitä alkuperäisyydestä niin yksi aika hyvä on Kannelmäen ostarilla Tiittanen. tekee putken autoon kuin autoon odottaessa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Ahti kirjoitti:jos ei välitä alkuperäisyydestä niin yksi aika hyvä on Kannelmäen ostarilla Tiittanen. tekee putken autoon kuin autoon odottaessa.
Juu, kyllä Tiittanen on tuttu mies jo nuoruusvuosilta, kun kortin sain. Teki jopa peltipakosarjan 100 A kilpuriini, silloin joskus, kun tuli ajokortti-ikä täyteen ja sain tsetin kouraan. :wink:

Pitänee käyttää näytillä siellä ja muita potentiaalisia pajoja voisivat olla Sahaajankadulla olevat Kojepaja ja Pakoputki-Center
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Sitten on Tikkurilan Pakoputki ja Euro- Stainles ( Vantaa/ Tikkurila )
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
kaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 10.06.2003 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kaba »

tota hertsikan pakoputki-centeriä oon käyttäny. ja on ainakin hyvin hoitanut hommansa cupeeseen ja entiseen Granadaan :)...

hinta/laatu/nopeus -suhde mielestäni hyvä.

ps. alunperin menin sinne, kun tää kannelmäen pakoputkimesta oli kesälomalla :D
-kaba ,
BMW 328i cabrio -97.
ex. 230ce -90. 330tkm, "Catherine is gone"
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tiittanen tekee putken halvalla ja nopeasti = laatu ei varmastikaan paras mahdollinen. Siellä on tapana tehdä putket yhdeksi puuksi eli hitsata kaikki samaan "putkeen". Ei ole kiva vaihdella enää palikoita putkistoon tämän jälkeen.

Itse teetin CE 320 putket Palon Reijolla Eurostainlesissa. Laitettiin rosteriputket alusta loppuun ja hyvät tuli. Tosin kaikilla mun kavereilla ei ole sieltäkään yhtä hyviä kokemuksia. Mä oon saanut sieltä hyvää työtä/tavaraa, mutta ainahan kannattaa sopia etukäteen mitä haluaa ja sit tietysti tarkistaa työ lopputulos, että se on sitä mitä tilasi, mutta näinhän se lienee joka asiassa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Osaiskohan tuo Tiittanen tehdä myös peltipakosarjat 280E:hen jos pyytäs?

Martelius exthaus OY:n setä piippas ainankin, kun ehdotin projektia... :(
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Kysymällä varmastikkin selviäisi mutta epäilen vahvasti tätä peltipakosarja hommaa että liekö heidän intresseissään, kun tätä" perus" pakoputken vaihto/korjaus hommelia tuntuu riittävän heillä ruuhkaksi asti.Siitä harvinainen firma että suostuu pikku hitsauksiin jos se ajaa asiansa muut kun lykkäävät uutta aina tilalle.
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

peltiakosarjasta...

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Noh, ehkäpä peltipakosarjan teko 280 MB:hen on vähä eri juttu, kun Datsun 100 A:han, jossa on Finn:in kone ja vuosi oli jotain - 83...

Et silleen :P
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

juu, viime kesänä odottelin vanin putkenlaittoa pari tuntia. Homma kyllä käy ripeästi kun oma vuoro tulee mutta odottelu saattaa viedä hermoja. Eikä Tiittanen ota varauksia puhelimessa: mene paikanpäälle ja laita rek.nro seinällä roikkuvaan vihkoon ja odota vuoroasi kuin lekurissa. :)

Minusta työnlaatu on ollu vähintäänkin tyydyttävää ja hinta kohtuullinen. Se on kyllä totta että putkisto on sitten yleensä ns. yhtä puuta heidän jäljiltään.
Jos ei ole itellä mitään tallia tms. laittopaikkaa tai ei muuten vaan kiinnosta ährätä putken kanssa ja varsinkin jos on auto johon on kallis/vaikeasti saatava putki, niin sitten Tiittanen harkinnan arvoinen.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Missä PK-seudulla hyvä pakoputkipaja?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

MB300SEL kirjoitti:Kun Daamiltani vietiin lämmin talli alta muuton yhteydessä, niin on vissiin ottanut nokkiinsa ja alkanut pitämään outoa pörinää. Alle en ole viitsinyt näillä pakkasilla ryömiä, mutta epäilenpä äänen tulevan jostakin pakoputken keskiosan vaiheilta .
Täkäläiset pätevät pakarivelhot ovat turhan kaukana niiltä kulmilta, mutta muuten tästä sivusta voi heittää vastaavaa oiretta. Tässä Taamissa pakari on n. kolme vee ja risat vanha. Pikkuisen se kuitenkin alkoi tupsuttella - aivan, lämmin talli tältäkin vietiin puoleksi vuotta alta, nyt taas on kunnon katto pään päällä, kylmässä parkkitalossa kun sai työpäivät kitua viime vuoden loppuun.... :lol:

Asiaan eli aika tasan keskeltä se vuoto tulee varmasti sinunkin pirssissä. Vaikka putket ja pöntöt olisivatkin ehjät, niin siinä liitoksessa keskimmäisen kannakkeen kohdalta tuplaputkien saumat saattavat alkaa falskata, lienee sitten se rööristön heikoin lenkki, kun ei ole eka kerta, kun siitä pörrää. Omassa ääni oli kyllä varsin vaimea, kuuli oikeastaan vain suljetussa tilassa, jossa ääniaines pääsee heijastumaan kovasta lattiasta ja seinistä.
Tämä oire ei vaadi mitään uusia osia, vaan on korjattavissa varsin helposti, nopeasti ja taisivat nyt siitä velkoa peräti viitisen euroa. Pikkuisen sinne näytettiin pilliä, langanpätkää ja hyvä tuli.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä PK-seudulla hyvä pakoputkipaja?

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

Jukka N. kirjoitti:
MB300SEL kirjoitti:Kun Daamiltani vietiin lämmin talli alta muuton yhteydessä, niin on vissiin ottanut nokkiinsa ja alkanut pitämään outoa pörinää. Alle en ole viitsinyt näillä pakkasilla ryömiä, mutta epäilenpä äänen tulevan jostakin pakoputken keskiosan vaiheilta .
Täkäläiset pätevät pakarivelhot ovat turhan kaukana niiltä kulmilta, mutta muuten tästä sivusta voi heittää vastaavaa oiretta. Tässä Taamissa pakari on n. kolme vee ja risat vanha. Pikkuisen se kuitenkin alkoi tupsuttella - aivan, lämmin talli tältäkin vietiin puoleksi vuotta alta, nyt taas on kunnon katto pään päällä, kylmässä parkkitalossa kun sai työpäivät kitua viime vuoden loppuun.... :lol:

Asiaan eli aika tasan keskeltä se vuoto tulee varmasti sinunkin pirssissä. Vaikka putket ja pöntöt olisivatkin ehjät, niin siinä liitoksessa keskimmäisen kannakkeen kohdalta tuplaputkien saumat saattavat alkaa falskata, lienee sitten se rööristön heikoin lenkki, kun ei ole eka kerta, kun siitä pörrää. Omassa ääni oli kyllä varsin vaimea, kuuli oikeastaan vain suljetussa tilassa, jossa ääniaines pääsee heijastumaan kovasta lattiasta ja seinistä.
Tämä oire ei vaadi mitään uusia osia, vaan on korjattavissa varsin helposti, nopeasti ja taisivat nyt siitä velkoa peräti viitisen euroa. Pikkuisen sinne näytettiin pilliä, langanpätkää ja hyvä tuli.

Perskuta, kun on ollut tuota jotakin ihmeellistä influenssa ja lämoöä pidellyt niin, etten ole päässyt Daamin kimppuun. Kuten Kaapo totesikin, niin siitä keskimmäisen kannakkeen kohdalta pieni pörinä kuuluu. Ei muuta, kuin Tiittaselle jonottamaan :lol:
timor
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 27.12.2003 13:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja timor »

C 124 320 kirjoitti: Siellä on tapana tehdä putket yhdeksi puuksi eli hitsata kaikki samaan "putkeen". Ei ole kiva vaihdella enää palikoita putkistoon tämän jälkeen.

Itse teetin CE 320 putket Palon Reijolla Eurostainlesissa. Laitettiin rosteriputket alusta loppuun ja hyvät tuli. Tosin kaikilla mun kavereilla ei ole sieltäkään yhtä hyviä kokemuksia. Mä oon saanut sieltä hyvää työtä/tavaraa, mutta ainahan kannattaa sopia etukäteen mitä haluaa ja sit tietysti tarkistaa työ lopputulos, että se on sitä mitä tilasi, mutta näinhän se lienee joka asiassa.
Tiittanen tekee kyllä suht. nopeasti, jos jaksaa jonottaa, mutta korostaisin em. viitaten, että tarkastakaa ihmeessä työn jälki ja mitä sinne alle tulee.Yhteen hitsattu putki alkaa elää helposti ajan kanssa ja sitten seuraavalla kerralla on edessä kalliimpi putken vaihto. En halua mustamaalata, mutta osasi se Tiittanen laittaa pari vuotta sitten vanhaan 2.0 bensa Sierraan 1.6:n putken hitsaten ja taituroiden. Ei se siitä mitään maksettaessa maininnut. Ja eipä tietenkään putki juuri mitään kestänytkään.Oliko kyse tahattomasta virheestä, en tiedä. Huomasin virheen vasta vuoden päästä,kun tuli taas vaihdon aika. Olkaa tarkkoina.
Ystävällisin terveisin
timor
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Tiittanen

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

No niin, nyt on putki korjattu. Kuten Kaapo arvelikin aivan oikein, niin vuotokohta saatiin paikallistettua keskiosan yläkannattimen kohtaan. Tosin oli niin pieni hole, että pakarimestari huomasi vuodon vasta kone käynnissä. Noh, ei muuta kuin pilliä ja ainakin 4 puikkoa meni ja johan loppu pikku pörinä.
Ja maksoi 15 €, olikohan ns. mersulisää 15 min. työssä :?: :wink:

En kyllä taitaisi siellä kuitenkaan isompia hommia laittaa, mutta pikkupaikkauksiin paikka on ihan ok.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Tiittanen on ihan jees pikku fiksailuissa, mutta käyttää sen verran ohutta putkea, että kun kerran olet Tiittasella käynyt, niin kanta-asiakas olet lopun ikääsi. Hyvä että on sentään edes joku kuitenkin olemassa, joka viitsii vanhoja romuja paikkailla todella halvalla, joten ihan turha murista työn laadusta; kyllä sillä taas pari vuotta eteenpäin pääsee. En kuitenkaan suosittele uusimaan koko putkistoa siellä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Kestää ja ei

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Arvelen, että ns. kevyemmän sarjankin paikkaukset kestävät Mersun mahan alla kohtuullisen hyvin. Putki on nimittäin aika hyvin tuettu paikoilleen, kuitenkin tavallaan kelluvasti, ettei se vääntyile kovin herkästi katki hitsauksen mahdollisesti aiheuttamista vääristä jännitteistä :shock:
Toisaalta se ei myöskään pääse kovin helposti katkeamaan irtipoikki ja maata viistämään :lol:
Monet ovat sanoneet, notta Mersussa putki kestää ikänsä ja mätänee sitten niille sijoilleen, kuitenkaan heti ensimmäiseksi tipahtamatta. Enpä tiiä, ei ole tullut ajettua yhtään rööriä ns. lopulliseen loppuun asti :?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin