Kuapon G-maasturi, kuvia ja Pukin mallimetsästys
Kuapon G-maasturi, kuvia ja Pukin mallimetsästys
Sattuipa tuossa viime viikolla melkoinen yllätys, kun rouva ilmoitti sponsoroivansa Kaapolle ihka aidon äijämaasturin synttärilahjaksi.
Sopiva ehdokas oli jo myyräntyönä valittu, taustat valmisteltu ja omaksi tehtäväksi jäi vain luovarin allekirjoitus ja vehkeen kotiinajo synttärin aattona. On ne melkoisia nuo emännät sille päälle sattuessaan
G-maasturi on siis kunnon (kauko)partiopojan märkä valveuni mitä tulee kyvykkyyteen tositoimissa. Itse autokonsepti ei varmasti esittelyjä kaipaa 30 vuoden valmistusajan jälkeen, mutta jotain pientä taustaa kuitenkin ennen varsinaista koeajoselostusta, jota talviloman päätteeksi ei vielä ehdi laatia.
Tämä yksilö on rekisteriotteessa Puch 230 GE ja kuulemma jonkinlainen limited edition, kolmivärimaalaus, tintatut akkunat, karo-sisusta ja muuta maustetta. Tähti on kyllä maskissa, mutta myös Pukin vaakuna konepellin kärjessä. Keksintö on tuotu Itävallasta ja vietti siellä ensimmäiset 17 vuottaan. Sitten Pohjois-Suomeen ja sieltä tänne. Mukana seurasi paksu kansio, joka sisältää ilmeisesti kaikki dokumentit auton matkan varrelta luovutuskirjasta huoltokirjaan, kuitteihin, katsastustodistuksiin jne. Tavaraa on n. 10 sentin vahvuudelta. Myös originaali manuaali on tallessa.
Näihin perustuen ajomäärä 214.000 km voi jopa pitää paikkansa. Sisusta on räpeltämätön originaali kera sen vakion kanttinauhan katkeamisen kuskin penkin sivusta. Muuten verhoilu on todella hyvässä iskussa. Pellit ovat suorat ja ruosteettomat ja alusta napakka.
Malli 230 GE on ainakin Timo L:n mukaan suht. harvinainen Suomessa, en ossoo sanoa, kun G-puoli on jäänyt sivityksessä vähemmälle. Mutta hyvin
bensanelkku 125 hv:n voimin maastokuutiota kuskaa. Automaatti jatkeena sopii paremmin kuin hyvin kokonaisuuteen ja kiihtyvyys alle satasen nopeuksissa on ripeää. Sanomattakin putu riittää myös maastoon.
Alkaa tulla hoppu, joten jatketaan tarinaa huomenissa. Pitää löytää myös moitetta ja näin onkin. Näihin kuviin ja tunnelmiin, "kamera" jälleen tasokas Nokia 6110
Sopiva ehdokas oli jo myyräntyönä valittu, taustat valmisteltu ja omaksi tehtäväksi jäi vain luovarin allekirjoitus ja vehkeen kotiinajo synttärin aattona. On ne melkoisia nuo emännät sille päälle sattuessaan
G-maasturi on siis kunnon (kauko)partiopojan märkä valveuni mitä tulee kyvykkyyteen tositoimissa. Itse autokonsepti ei varmasti esittelyjä kaipaa 30 vuoden valmistusajan jälkeen, mutta jotain pientä taustaa kuitenkin ennen varsinaista koeajoselostusta, jota talviloman päätteeksi ei vielä ehdi laatia.
Tämä yksilö on rekisteriotteessa Puch 230 GE ja kuulemma jonkinlainen limited edition, kolmivärimaalaus, tintatut akkunat, karo-sisusta ja muuta maustetta. Tähti on kyllä maskissa, mutta myös Pukin vaakuna konepellin kärjessä. Keksintö on tuotu Itävallasta ja vietti siellä ensimmäiset 17 vuottaan. Sitten Pohjois-Suomeen ja sieltä tänne. Mukana seurasi paksu kansio, joka sisältää ilmeisesti kaikki dokumentit auton matkan varrelta luovutuskirjasta huoltokirjaan, kuitteihin, katsastustodistuksiin jne. Tavaraa on n. 10 sentin vahvuudelta. Myös originaali manuaali on tallessa.
Näihin perustuen ajomäärä 214.000 km voi jopa pitää paikkansa. Sisusta on räpeltämätön originaali kera sen vakion kanttinauhan katkeamisen kuskin penkin sivusta. Muuten verhoilu on todella hyvässä iskussa. Pellit ovat suorat ja ruosteettomat ja alusta napakka.
Malli 230 GE on ainakin Timo L:n mukaan suht. harvinainen Suomessa, en ossoo sanoa, kun G-puoli on jäänyt sivityksessä vähemmälle. Mutta hyvin
bensanelkku 125 hv:n voimin maastokuutiota kuskaa. Automaatti jatkeena sopii paremmin kuin hyvin kokonaisuuteen ja kiihtyvyys alle satasen nopeuksissa on ripeää. Sanomattakin putu riittää myös maastoon.
Alkaa tulla hoppu, joten jatketaan tarinaa huomenissa. Pitää löytää myös moitetta ja näin onkin. Näihin kuviin ja tunnelmiin, "kamera" jälleen tasokas Nokia 6110
Viimeksi muokannut Kaapo, To 23.04.2009 17:31. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tässä vähän lisää materiaalia omituisten otosten kerhoon. Vielä en ole ehtinyt pirssillä kurvailla viime lauantain pikku sivutiepoikkeamista lukuunottamatta. Tänään tuli virallinen vararengas telineineen tuonne peräoveen laitettavaksi.
Tuollainen normaali peltihallin konttori, mutta kaikin puolin ehjä ja pikku putsaamisella ehkä siistikin.
Ja sama pelkääjän näkökulmasta katsottuna.
Varusteena aukeavat ovet, verhoilu on siistissä kunnossa ja sama toisella puolella, ellei parempikin.
Tuonne pitäisi sitten pykätä piskeille buduaari, toki mobiilisellainen, koska takapenkkiäkin on tarkoitus joskus käyttää.
Sitten kupat. Tässä pahin eli vasemman takavalon yläpuolella. Oikealla puolen ei ole mitään
Vasemman takakaaren muovilevikkeen edessä on tämä. Oikea puoli jälleen puhdas.
Sitten vähän oikeaa puolta. Tämä on etupyörän takaa levikkeen vierestä.
Siinä ruosteet sitten olivatkin.
Kolhuja ei ole pahemmin kerätty, vaikka ikää autolla onkin.
Täytyy jatkaa mietintää pirssin kohtalon kanssa, monta asiaa on mielessä.
Yksi kehotti rakentelemaan tästä oikean maastoauton eli trophy-laitteen,
yksi vannotti pitämään keksinnön originaalina, yksi olisi maalauttanut laitteen camoksi, pimp-laulumaasturiakin ehdotettiin...
Mitäs täällä forumilla sanotaan
Tuollainen normaali peltihallin konttori, mutta kaikin puolin ehjä ja pikku putsaamisella ehkä siistikin.
Ja sama pelkääjän näkökulmasta katsottuna.
Varusteena aukeavat ovet, verhoilu on siistissä kunnossa ja sama toisella puolella, ellei parempikin.
Tuonne pitäisi sitten pykätä piskeille buduaari, toki mobiilisellainen, koska takapenkkiäkin on tarkoitus joskus käyttää.
Sitten kupat. Tässä pahin eli vasemman takavalon yläpuolella. Oikealla puolen ei ole mitään
Vasemman takakaaren muovilevikkeen edessä on tämä. Oikea puoli jälleen puhdas.
Sitten vähän oikeaa puolta. Tämä on etupyörän takaa levikkeen vierestä.
Siinä ruosteet sitten olivatkin.
Kolhuja ei ole pahemmin kerätty, vaikka ikää autolla onkin.
Täytyy jatkaa mietintää pirssin kohtalon kanssa, monta asiaa on mielessä.
Yksi kehotti rakentelemaan tästä oikean maastoauton eli trophy-laitteen,
yksi vannotti pitämään keksinnön originaalina, yksi olisi maalauttanut laitteen camoksi, pimp-laulumaasturiakin ehdotettiin...
Mitäs täällä forumilla sanotaan
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No tämän saisi kaiketi jopa museokilpiin 5 vuoden kuluttua, jos tarvetta olisi.
Pirssi on perimätiedon mukaan jonkinlainen Puch-juhlamalli, en tiedä sitten mitä on juhlittu, enkä tiedä valmistusmäärästäkään kuin sen että vähän niitä on väsätty kaiketi.
Josko joku tietäisi .
Juu, kyllä perusasetelma on, että ainakaan mitään peruuttamatonta modausta ei autolle tehdä. Ainoa tietossa oleva konversio on alustan nosto 5 sentillä, mutta se on tehty asianmukaisella korotussarjalla jousien alle, joten purku ei ole amerinkankonsti tarvittaessa.
Tiedä sitten onko maalipinnan uudistaminen alkuperäisillä sävyillä tihutyö ns. arvonsäilymistä vastaan?
Toisaalta pirssi ei välttämättä maalausta edes tarvitse, nuo muutamat kohdat lie kohtuullisen helppo korjata paikallisestikin.
Pirssi on perimätiedon mukaan jonkinlainen Puch-juhlamalli, en tiedä sitten mitä on juhlittu, enkä tiedä valmistusmäärästäkään kuin sen että vähän niitä on väsätty kaiketi.
Josko joku tietäisi .
Juu, kyllä perusasetelma on, että ainakaan mitään peruuttamatonta modausta ei autolle tehdä. Ainoa tietossa oleva konversio on alustan nosto 5 sentillä, mutta se on tehty asianmukaisella korotussarjalla jousien alle, joten purku ei ole amerinkankonsti tarvittaessa.
Tiedä sitten onko maalipinnan uudistaminen alkuperäisillä sävyillä tihutyö ns. arvonsäilymistä vastaan?
Toisaalta pirssi ei välttämättä maalausta edes tarvitse, nuo muutamat kohdat lie kohtuullisen helppo korjata paikallisestikin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jaaha, notta tällainen värkki.
Jätän keksimättä mitään kaksimielisyyksiä kuvaesittelystä: "takapenkkiä on tarkoitus käyttää" jonka jälkeen "seuraavaksi kupat".
Niin se on monesti päättynyt, varomaton takapenkin käyttö.
Mutta asiaan. Tästä jo sainkin pikaraportin hiljakkoin, että Tärviölle tällainen on pesiytynyt.
Tuohan on niin siisti kuin 24-vuotias maasturi vaan voi olla. Samanikäiset japsit ovat yhtyneet hapen kanssa aikaa sitten, nuo löytyneet rokkopaikat kylä ovat korjattavissa.
Eiköhän tuosta maalipinnasta saa kunnon hoidolla liki uudenveroisen; uudelleenmaalaus hävittäisi sittenkin osan alkuperäisyydestä.
Vanteet ovat myös taattua sarjaa Kuin myös verhous, jotenkin ruutukuosi kuuluu G-n ohjaamoon niinkuin kokin housuihin.
Miekiitahdontuollaisen
Jätän keksimättä mitään kaksimielisyyksiä kuvaesittelystä: "takapenkkiä on tarkoitus käyttää" jonka jälkeen "seuraavaksi kupat".
Niin se on monesti päättynyt, varomaton takapenkin käyttö.
Mutta asiaan. Tästä jo sainkin pikaraportin hiljakkoin, että Tärviölle tällainen on pesiytynyt.
Tuohan on niin siisti kuin 24-vuotias maasturi vaan voi olla. Samanikäiset japsit ovat yhtyneet hapen kanssa aikaa sitten, nuo löytyneet rokkopaikat kylä ovat korjattavissa.
Eiköhän tuosta maalipinnasta saa kunnon hoidolla liki uudenveroisen; uudelleenmaalaus hävittäisi sittenkin osan alkuperäisyydestä.
Vanteet ovat myös taattua sarjaa Kuin myös verhous, jotenkin ruutukuosi kuuluu G-n ohjaamoon niinkuin kokin housuihin.
Miekiitahdontuollaisen
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Minä taas tahtosin samanlaisen rouvan joka sponsorois mullekin kaikenlaisia menopelejä synttärilahjoiksi...
Mutta onnittelut rakkineesta. Täältä tietysti pussihousuääni alkuperäisyydelle. Laita sarjanumero, niin eiköhän joku fakiiri siitä löydä tietoja.
Mutta onnittelut rakkineesta. Täältä tietysti pussihousuääni alkuperäisyydelle. Laita sarjanumero, niin eiköhän joku fakiiri siitä löydä tietoja.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
<- On se kevät vaan kummaa aikaa.
Tuon arvo tulee vielä nousemaan, jos tienhoidon kehitys jatkuu nykysuuntaan...
Tuon arvo tulee vielä nousemaan, jos tienhoidon kehitys jatkuu nykysuuntaan...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jaahas, Petsamon mestari on hankkiunut aivan päinvastaiselle ladulle näissä kevään kuumeissa Komia on, mutta et sitten pelännyt tuota omaa ennustettasi kun kaupoilla kävit
Juu, jotain tietoa tuosta Geestä olisi hauska saada, nimittäin nyt alkoi oikeasti kiinnostaa tuon alkuperä tarkemmin. Varusteista löytyy kaiketi liki kaikki mitä tuolloin on ollut saanteissa (nykymittapuulla tietenkin ovat vakiotavaraa). Eli siis 3-värimaalaus, verhoilun isompiruutuinen kuosi ja ilmeisesti erilainen materiaali, persgrillit, kierroslukumittari, tummat lasit, keskuslukitus, vetokoukku, keulan vetolenkki, lokarilevikkeet, isommat vanteet ja renkaat, automaattilaatikko ja molempien akseleiden lukot. Nämä nyt ainakin tulivat mieleen. Nämä olivat erään lähteen mukaan kaikki lisävarusteita.
Harvinaiseksi ehkä laitteen tekee se, että M102-koneella myytiin vain 2% koko G-kannasta ja myös 1989 10 v.-juhlamalli Classic tehtiin lyhyestä 230 GE:stä.
Dekoorderi ei tietenkään anna valmistenumerolla mitään osviittaa, koska WDB-tunnusta ei löydy, vaan alku on 460... ja taitaa pirssi olla liian vanhakin dekoorderille.
Mikä on siis tämä laite, joku viisivuotismalliko
Saako joku desin mainitsema guru irti jotain valmistenumerosta, jonka saan huomenna kun otan paperit mukaan koneen ääreen?
Juu, jotain tietoa tuosta Geestä olisi hauska saada, nimittäin nyt alkoi oikeasti kiinnostaa tuon alkuperä tarkemmin. Varusteista löytyy kaiketi liki kaikki mitä tuolloin on ollut saanteissa (nykymittapuulla tietenkin ovat vakiotavaraa). Eli siis 3-värimaalaus, verhoilun isompiruutuinen kuosi ja ilmeisesti erilainen materiaali, persgrillit, kierroslukumittari, tummat lasit, keskuslukitus, vetokoukku, keulan vetolenkki, lokarilevikkeet, isommat vanteet ja renkaat, automaattilaatikko ja molempien akseleiden lukot. Nämä nyt ainakin tulivat mieleen. Nämä olivat erään lähteen mukaan kaikki lisävarusteita.
Harvinaiseksi ehkä laitteen tekee se, että M102-koneella myytiin vain 2% koko G-kannasta ja myös 1989 10 v.-juhlamalli Classic tehtiin lyhyestä 230 GE:stä.
Dekoorderi ei tietenkään anna valmistenumerolla mitään osviittaa, koska WDB-tunnusta ei löydy, vaan alku on 460... ja taitaa pirssi olla liian vanhakin dekoorderille.
Mikä on siis tämä laite, joku viisivuotismalliko
Saako joku desin mainitsema guru irti jotain valmistenumerosta, jonka saan huomenna kun otan paperit mukaan koneen ääreen?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Hyvässä kunnossa näyttää olevan ja lyhyellä akselivälillä tuo on aika peto jopa umpimetsässä. Toisaalta ei sitä varmaan kannata tällien pelossa kovin pahaan paikkaan ehdoin tahdoin ajella.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Älä ihmeessä noin suorakylkistä metsään vie!
Kokemuksesta voin sanoa että G on aikamoinen kaarnankaapija kun sillä mennään oikeesti maastoon.
(tosin en PV:n autoa paljoa säälinyt)
Kokemuksesta voin sanoa että G on aikamoinen kaarnankaapija kun sillä mennään oikeesti maastoon.
(tosin en PV:n autoa paljoa säälinyt)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...