Miten 500SL:ään saa V8:n äänen?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
tuplakoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 30.07.2008 11:49

Miten 500SL:ään saa V8:n äänen?

Viesti Kirjoittaja tuplakoo »

Alkoi vanhaa pappaa lapsettamaan,
ja mieli tekisi saada autooni (-91 500SL) rouheempaa pakoääntä suhinan sijaan.

Auttaisko katin tyhjennys, vai seuraako siitä muita ongelmia?

Mitään pärinää ja pauketta tai kuviteltuja tehonlisäyksiä en kaipaa, mutta matala murina olisi tervetullut ominaisuus mielestäni hiukan nolon suhinan tilalle.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Joo - revi vaan katit tyhjäksi. Ne on onneksi niin huokeita, ettei itketä yhtään kun uudet joutuu katsastukseen tilaamaan... :P
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Anna vielä katin olla ja kattien jälkeinen vakioputkiston vaihdat peltipakosarjaan ammattilaisen tekemänä. Jos ei riitä niin katti auki ja sisuskalut pois, mutta voi tulla ongelmia päästöjen kanssa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä tuosta kat:n tyhjenneksestä tulee vähän mureammat äänet eikä ne tehotkaan ainakaan laske mutta sitä en tiedä mitä katsastuksessa siihen sanotaan... Riippuu lähinnä siintä onko autosi vähäpäästöinen vai ei. Vuosimallista voisi olettaa auton olevan vähäpäästöinen mutta -92 vuonna vasta tuli kat pakko eli voi vaikka olla vielä ei-vähäpäästöinen. Tämän selvittämiseksi täytyy vierailla konttorilla tai soittaa AKE:lle tuota vähäpäästöisyyttä kun ei enää otteestakaan näe.
Toinen vaihtoehto on sitten vaihtaa takapönttö tai jos oikein haluaa herkutella niin rosterista koko ränni 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

tai älä pilaa kattia vaan ota se pois ja tee tilalle suora putki mikä on helppo vaihtaa takaisin katiksi aina katsastukseen...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tarkista ensin onko siellä putkistossa "X" tai "H" putkea (eli onko putket yhdistetty keskenään), nuo ainakin tappaa sen 8 pulputuksen...suhinasta taas pääsee eroon, kun laittaa suorat putket...
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kuva
Tossa kuva putkistosta. Tulisikohan hyvät ja hillityt murinat jos pönttö nro.23 korvaisi suorilla putkilla. :roll:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kaverin 420 väykyssä pelkästään takapöntön vaihdolla saivat hyvät lotinat pienillä kierroksilla mut kun konetta kierrättää niin mun mielestä rätiseen.

Ensix vaimentajat vaihtoon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Pelkällä takavaimentimen vaihdolla saa äänet kohdilleen. Katteja ei kannata rikkoa päästöjen takia. Teettää rosterivaimentimen ja ulostulot piiloon niin ei mene vakio look pilalle.
Esim. Eurostainless tekee varmasti vaimentimen jos ei halua jotain "viripajan" tuotetta ostaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

ÄLKÄÄ poistako X:ää tai H:ta :!:
Moottorin tärinät/värinät lisääntyy, kulutus kasvaa ja tehot laskee.

Pelkällä yhden äänenvaimentajan/katin poistolla saa ihmeitä aikaan.
katti pois jos haluat murinaa, eka änkkäri pois jos haluat mörinää ja viiminen änkkäri pois jos haluat kovaa pörinää.

Putkikoon kasvattaminen tuo sen kaikkein hienoimman äänen :wink:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
tuplakoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 30.07.2008 11:49

Viesti Kirjoittaja tuplakoo »

Kiitoksia kaikille vinkeistä,
täytyypä kysellä takapönttöä tuolta Euro Stainlessista, se kun on vielä sopivasti duunimatkan varrella.

Katsastuskonttorilla täytyy myös käydä ennen ajokautta, joten kysäisen samalla onko vähäpäästöinen, oletin jo että ei ole, kun otteessa ei mitään merkintää katista ollut.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

tuplakoo kirjoitti:Kiitoksia kaikille vinkeistä,
täytyypä kysellä takapönttöä tuolta Euro Stainlessista, se kun on vielä sopivasti duunimatkan varrella.

Katsastuskonttorilla täytyy myös käydä ennen ajokautta, joten kysäisen samalla onko vähäpäästöinen, oletin jo että ei ole, kun otteessa ei mitään merkintää katista ollut.
Katin kyl vois poistaa kun leima taskussa ja laittaa sit takasin kun sen aika koittaa :lol: :wink:
Muuten sillä ei ole merkitystä jos ei ole viherpiipertäjä :!: :shock: :lol: :lol:

Nii no ainut jos lambdaa ei ole molemmin puolin kattia! eli jos ei ole niin heletiin vaan katit.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

kattit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

taitaa näissä olla tuo Lamda anturi ennen katteja

Jamppa
tuplakoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 30.07.2008 11:49

Viesti Kirjoittaja tuplakoo »

Kävin tänään konttorilla ja kysyin inssiltä onko vähäpäästöinen,
sanoi että luultavasti on, ainakin arvot oli vähäpäästöisen mukaiset.

Kerroin inssillekin, että kaipaisin pakosuhinan tilalle "miehekkäämpää" murinaa, hän oli samaa mieltä että kyllä V8:n pitää vähintäänkin murista :D

Taidan koittaa tuon takapöntön vaihtamista johonkin toiseen,
Euro Stainlesissa kävin perjantaina, mutta siellä oli sellanen härdelli päällä, etten jäänyt odottelemaan vuoroa.

Minkäslaista meteliä pitää, jos jättää takimmaisen pöntön kokonaan pois,
onko kokemuksia?
Kannattaako edes kokeilla, eihän tuo olisi kovin paha irroittaa?
Avatar
jannesl500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja jannesl500 »

Onko kukaan jo kokeillu tuota keskimmäisen vaimentimen korvaamista suorilla putkilla 8) Parempien pakoäänien toivossa! :roll:
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

mulla on väyrysessä otettu keskiänkkä veke, sen tilalla X pala ja äänet on maukkaat :P

rosteriset katit ja rosteri putki koko matkalla.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

tuplakoo kirjoitti:Minkäslaista meteliä pitää, jos jättää takimmaisen pöntön kokonaan pois,
onko kokemuksia?
Kannattaako edes kokeilla, eihän tuo olisi kovin paha irroittaa?
Ainakin kun corollasta tippui vika änkkäri tielle niin ääni oli kova. niin kova että täällä ilmestyvään Uusimaa lehteen oli tekstiviesti palstalle ilmestynyt teksti: Sinä corolla kuski Juornaalta, korjaa pakoputkesi!
(lähdin klo 5:45 töihin)

Kysehän on "hieman" erilaisista autoista, mutta...
mieluummin niitä aikaisempia änkkäreitä korvaisin suoralla putkella.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vaik mun ei ookkaa kuin 300 niin viiminen änkkäri kun oli poissa, oli siltikin hiljaisempi kuin kaverin ehjällä vakioputkella varustettu BMW 325. Ite tein tarvikeputkesta tilalle. ja nyt 1v myöhemmin olen siihen törinään kyllästynyt ja haluan takaisin sen suhinan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:Vaik mun ei ookkaa kuin 300 niin viiminen änkkäri kun oli poissa, oli siltikin hiljaisempi kuin kaverin ehjällä vakioputkella varustettu BMW 325. Ite tein tarvikeputkesta tilalle. ja nyt 1v myöhemmin olen siihen törinään kyllästynyt ja haluan takaisin sen suhinan.
Vanhuus ei tule yksin. :lol:
Nätit on äänet jos se sujuu silleen tietyssä suhteessa. Eli hyvät mut ei liian kovat :!:
Lievät murinat mut ei todellakaan kovat :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

itellä kokemusta taka änkkärin vaihdosta, et yleensä se riittää ku vaihdat vapaasti hengittävään.. ns läpivirtaava..
Murisee
nikodeemus_87
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 04.05.2009 10:24
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nikodeemus_87 »

jannesl500 kirjoitti:Onko kukaan jo kokeillu tuota keskimmäisen vaimentimen korvaamista suorilla putkilla 8) Parempien pakoäänien toivossa! :roll:

suosittelen et otat varaosa liikkeestä pari erinlaista pönttoä(jos vain antavat sillä periaatteella että saa palauttaa sit ylimääräset) mukaan esim. simonsseja ja kokeilet vaihtaa taka pöntön.. sen verran viitaten lainattuun että eka pönttö leikkaa korkeet äänet, ja taainmainen leikkaa matalat äänet ja jos 3 pöntöllä niin keskinmäinen leikkaa vähän sekä että..

ps just tulin tallista vaihtamasta pönttöä omaan c220 bensa kamppeeseen joka kylläkin on 4-koneella, hakusessa kans vähän matalammat äänet, ja onnistuikin ihan hyvin 4 pöntön kokeilun jälkeen, ja simonssihan sinne tukittiin..

helposti kuulee että onko sopivat äänet kunhan vaan suurin piirteil laittaa hollille ja kokeilee hieman kaasutella..

mutta en suosittele kokeilemaan ruostumattomasta teräksestä valmistettua pönttöä nimittäin tulee ylensä liian kovat äänet, ainakin omasta mielestäni (kokeiltu on!!) ja lähti muuten viittä vaille nopeaa rauta romuihin. :lol:

simonssin pöntöillä ainakin saa matalat äänet ja yleensä niitä on suuret valinnat ainakin täällä lapissa päin.. :roll:

EDIT: niin ja se piti vielä laittaa että toiset tykkää lujemmista ja toiset hieman vaimeammista äänistä ja maku asioistahan ei voi kiistellä :wink:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla taas on väyrysen takapönttö vaihdettu sellaiseen lapselliseen tuplilla ulostuloilla olevaan. Kyllähän tuo periaatteessa varmaan vähän enempi pölpöttää. Varsinkin pienillä kierroksilla, mutta ei siitä nyt mitään varsinaista saundia vielä synny. Kumma juttu on, että eniten äänet kuuluu sisätiloihin varsinkin siis tuolta takalattian alta. kyllähän se kasin ääni kaunista on, mutta kun enimmäkseen joutuu ajelemaan mutkaisia, hitaita paikallisteitä, jossa kierrokset heiluu siinä 1500 molemmin puolin, niin alkanut jo hiukan pänniä tuo äänimaailma, se kun kuitenkin on juuri noilla kierroksilla kovimmillaan sisällä autossa ja terävyys saundeista melkein tyhjäkäynnillä ajellessa puuttuu vielä.
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Omassa E420 farkussa korvattiin alkuperäinen takapönttö 3. sukupolven GM F-body (83-92 Camaro/Firebird) pöntöllä. Eli nyt on "stereo"-ulostulot ja mississipin höpinää. Tyhjäkäynnillä tosiaan ääni on kuin venäläisessä bensa-V8 kuormurissa (no ei ihan yhtä pehmeä), mutta kun polkaisee kierrokset päälle 4500, niin alkaa pärisemään. Tosin sekin on ihan vinkeä ääni. Nämä siis ulkopuolella - S210 lienee varsin hyvin eristetty, kun ei eroa sisällä huomaa juuri lainkaan.

SL:ssäni (500SL -91) taas on alkuperäinen systeemi ja ajattelin sen sellaisena säilyttää useammastakin syystä: M119.066 moottorin luontainen murina vakioputkiston kautta tyhjäkäynnillä uhkuu pidäteltyä voimaa, auto ei näytä pizzataksilta, eikä putkisto resonoi ohjaamoon myöskään maantienopeuksissa ajettaessa (kuten esim. C4 Corvette).
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

nikodeemus_87 kirjoitti:
jannesl500 kirjoitti:Onko kukaan jo kokeillu tuota keskimmäisen vaimentimen korvaamista suorilla putkilla 8) Parempien pakoäänien toivossa! :roll:

suosittelen et otat varaosa liikkeestä pari erinlaista pönttoä(jos vain antavat sillä periaatteella että saa palauttaa sit ylimääräset) mukaan esim. simonsseja ja kokeilet vaihtaa taka pöntön.. sen verran viitaten lainattuun että eka pönttö leikkaa korkeet äänet, ja taainmainen leikkaa matalat äänet ja jos 3 pöntöllä niin keskinmäinen leikkaa vähän sekä että..

ps just tulin tallista vaihtamasta pönttöä omaan c220 bensa kamppeeseen joka kylläkin on 4-koneella, hakusessa kans vähän matalammat äänet, ja onnistuikin ihan hyvin 4 pöntön kokeilun jälkeen, ja simonssihan sinne tukittiin..

helposti kuulee että onko sopivat äänet kunhan vaan suurin piirteil laittaa hollille ja kokeilee hieman kaasutella..

mutta en suosittele kokeilemaan ruostumattomasta teräksestä valmistettua pönttöä nimittäin tulee ylensä liian kovat äänet, ainakin omasta mielestäni (kokeiltu on!!) ja lähti muuten viittä vaille nopeaa rauta romuihin. :lol:

simonssin pöntöillä ainakin saa matalat äänet ja yleensä niitä on suuret valinnat ainakin täällä lapissa päin.. :roll:

EDIT: niin ja se piti vielä laittaa että toiset tykkää lujemmista ja toiset hieman vaimeammista äänistä ja maku asioistahan ei voi kiistellä :wink:
Sama. mullakin on Simonssin 3" pitkäovaali suoravirtausvaimennin viimesenä ja muut on vakio putkee.

Lopputulos on hyvä vaikka sumikassa ostin pöntön.

Äänet on hiljaset kun pyörii tyhjäkäyntiä ja kun lähtee liikkeelle niin sellanen matala murina käy vaan.
Eli ei kovat murinat vaan sellaset hillityt mun mielestä.
Ajossa esim. motarilla huomaa pienen murinan mikä ei haittaa kopissa istuvia ollenkaan eli ei ääni käy päälle/muutenkaan häirihe.

Rosteri pöntöillä ääni yleensä "rätisee" Veemäisesti ja kumisee.
Ei hyvä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

gothammer kirjoitti:Omassa E420 farkussa korvattiin alkuperäinen takapönttö 3. sukupolven GM F-body (83-92 Camaro/Firebird) pöntöllä. Eli nyt on "stereo"-ulostulot ja mississipin höpinää. Tyhjäkäynnillä tosiaan ääni on kuin venäläisessä bensa-V8 kuormurissa (no ei ihan yhtä pehmeä), mutta kun polkaisee kierrokset päälle 4500, niin alkaa pärisemään. Tosin sekin on ihan vinkeä ääni. Nämä siis ulkopuolella - S210 lienee varsin hyvin eristetty, kun ei eroa sisällä huomaa juuri lainkaan.

SL:ssäni (500SL -91) taas on alkuperäinen systeemi ja ajattelin sen sellaisena säilyttää useammastakin syystä: M119.066 moottorin luontainen murina vakioputkiston kautta tyhjäkäynnillä uhkuu pidäteltyä voimaa, auto ei näytä pizzataksilta, eikä putkisto resonoi ohjaamoon myöskään maantienopeuksissa ajettaessa (kuten esim. C4 Corvette).
Kaverilla myös (E420) kierroksilla pakoäänet rätisee vaikka on pelkästään takapöntöt vaihdettu.
Mutta sellasilla normi kierroksilla helvetin hyvät äänet.
Kasin pitää kuuluakkin :!: 8)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

poistat siitä sen ensimmäisen vaimentimen. ei takavaimenninta vaan se kattien jälkeen. tulee äänet oikealla tavalla esille.
<- tuosta tehty juuri näin, matkaa voi ajaa ihan rauhallisin mielin ja keskustella etu/takapenkin välillä oikeen mukavasti.
kun kierrokset nousee "suljetulla" alueella sinne +3000rpm alkaa kasikoneen "patarumpu lyödä" alkaa ihmisten päät kääntymään ja kellekkään ei jää epäselväksi että milläs motilla tuo on..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Avatar
jannesl500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja jannesl500 »

Tänään juteltu marteliuksen kaverin kaa ja joko lähetän väliputken sinne tai otan mitat ja tehdään x-kappale keskimmäisen änkkärin tilalle kuulemma pitäs tehoakin tulla vähän lisää ei ainakaan laske :wink: Virtaa huomattavasti paremmin kun saa sen häkäpöntön pois sieltä!Äänimaailma jännittää kovasti mutta marteliuksen kaveri sano et pitäs tulla ihan ok!
W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
Avatar
jokeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Ti 09.01.2007 19:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja jokeri »

mulla oli 320 clk eli siis v6:nen ja siihen kanssa olisin halunnut vähän ääntä ostin remuksen takapöntön parempien soundien toivossa,mutta ei juurikaan muutosta,mitä nyt lompakossa...
[url=http://kuvaton.com/k/][img]http://kuvaton.com/k/ts7.jpg[/img][/url]
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Eismann, jos niiltä löytyis putkisto niin varmasti ois äänet kohdillaan!
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

JACKHAMMER kirjoitti:poistat siitä sen ensimmäisen vaimentimen. ei takavaimenninta vaan se kattien jälkeen. tulee äänet oikealla tavalla esille.
<- tuosta tehty juuri näin, matkaa voi ajaa ihan rauhallisin mielin ja keskustella etu/takapenkin välillä oikeen mukavasti.
kun kierrokset nousee "suljetulla" alueella sinne +3000rpm alkaa kasikoneen "patarumpu lyödä" alkaa ihmisten päät kääntymään ja kellekkään ei jää epäselväksi että milläs motilla tuo on..
huolehtehtii sitten ku poistaa sen keskivaimentimen, että laittaa x palan tilalle, eikä kahdella suoralla putkella. Putkien tulee käydä yhdessä jos vaimennin poistetaan, niin ei väännöt kärsi. Itsellä tehty juurikin noin. Sitten on täys rosterinen putkisto kaverina ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Vastaa Viestiin