W211 270 cdi automaatti vaihtaa huonosti kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W211 270 cdi automaatti vaihtaa huonosti kylmänä

Viesti Kirjoittaja ccmali »

Tästä töksähtelevästä vaihtamisesta on tarinaa ollut ennenkin, mutta en löytänyt. Minun tapauksessa ihmettelyä lisää se, että vaiva alkoi siitä kun auto oli Veholla laatikkoremontissa (glykolit).

Eli auto vaihtaa tosi terävillä nykäyksillä välit 1-2 ja 2-3 molempiin suuntiin. Vika loppuu kun moottorin lämmöt on n. 80.

Onko kenelläkään selvillä, missä vika? Öljyt? Sähkövika? Joskus oli juttua että joku lisäaine auttaisi. Vehon tuntien yrittävät ilman muuta kaataa vian meikäläisen niskaan, eli että ei liittyisi mitenkään heidän tekemään laatikkoremonttiin. Onko mahdollista?
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mitä autoosi on korjattu.
Ei voi kommentoida asiaasi kun ei oikein tiedä taustoja.

Onko koko laatikko vaihdettu ?
Onko vaihteisto lauhdutin myös vaihdettu?
Juuri tuo lauhdutin on vian aiheuttaja ja jos se on vaihtamatta on koko korjaustyö mennt hukkaan.
.
Jotenkin on puuhastelun makua tuo vehon korjaus touhu,näiden vaihteisto ongelmien kassa,mitä on täältä foorumilta lukenut.
Oletko vaihtanut öljyt ja suodattimen?
Itse laitoin Forten automaatti lisäainetta ja ei se ainakaaan pahentanut tilannetta.
Itsellänikin on kylmänä hieman heijaavaa liikettä 60 km nopeudessa.
Lämpimänä toimii hyvin ,aivan loistavasti.
Siksi vika on vaikea paikallistaa,olen koittanut etsiä asaavaa korjaamoa jossa vika voitaisiin paikallistaa.
Mutta niitä tuntuu olevan harvassa.
Seinäjoen veholla voisi onnistua vian etsintä ,jos sattuu oikea asentaja auton korjaukseen.
Lisäksi vielä on se huono puoli ,että auton täytyy olla kyklä kun vikaa ruvetaan etsimään.
Vaatii silloin parinpäivän reissun,tai erikois kuljetuksen .

Onhan työlle ja osille takuu,sen kanssa täytyy olla kovana .
Tahtovat luistella siitä kun on heille vaikea korjata tällaisia vikoja.
Olisi kyllä hyvä jos jollakin on tämä vika korjattu ja voisi antaa tänne foorumille tarkat tiedot.

Oisko tästä apua.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211

:D :D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Tekeekö Veho muuten nykyään itse laatikooiden korjauksia.
Ainakin joitain vuosia sitten "tiedettiin", että Vehon osuus rajoittuu toosan irrotukseen ja kiinnitykseen ja sitten vaihteisto korjautetaan muualla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

En saanut kuittia työstä, kun en itse osallistunut maksamiseenkaan. Mutta lasku oli ollut 4600 e ja sis. mm. turbiinin, uuden lauhduttimen, paljon öljyä ja tietenkin suodattimen ym. ym. En muista mitä kaikkea lueteltiin. Kai sen laskun jälkikäteenkin saa.

Se alkuperäinen vika, eli glykolit laatikossa, oli ihan toisenlainen. Sehän tuntui ihan selvästi laatikon luistamisena kun lähti alhaalta vedättämään missä tahansa nopeudessa. Mitään nykäyksiä ei ollut. Ja minulla sen vian elinkaari oli 3 viikkoa täysin ehjäntuntuisesta - hinaamiseen Veholle.

Nautseri, jos pelkäät glykoliongelmaa, niin teetä glykolitesti. Maksaa nyrkkipajalla 50 e. Kuvailemasi perusteella en kuitenkaan epäilisi glykolia.
ccmali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Selvisihän sekin

No glykoliahan siellä laatikossa oli taas!!! Silloin aluksi oli muistaakseni 450 yksikköä, nyt oli vieläkin 200. Eli osien vaihdolla ja huuhteluilla olivat saaneet reilu puolet glykolista pois. Saas nähdä montako kertaa tarvii vielä käydä...

Senkin takia kannatti teettää Veholla, että työssä on takuu.
Vastaa Viestiin