E 430
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Näinä ympäristötietoisen liikennöimisen aikoina tuohan on pahin mahdollinen rikos mihin voi syyllistyä, jos tuollaisen hankkii ja sillä ihan oikeasti aikoo ajaakin.
Ei kun oikeasti. Samat vaivat tuntuu olevan kun kaikilla muillakin väyrysillä ajavilla. Ylläpitokulujen vastapainona ajaminen on oikeasti hauskaa ja hiljaistakin. Parhaimmillaan tosin pitkillä taipaleilla. Nurkkapyöritykseen suosittelen jotain "kiikkerämpää".
Eikä sitä bensaakaan oikeasti niin älyttömästi kulu. Tosin nilkan asennolla isompi merkitys kuin keskivertoautossa yleensä.
Hyvä paketti perustaksin ulkomuotoa ja kohtuullista suorituskykyä.
Ei kun oikeasti. Samat vaivat tuntuu olevan kun kaikilla muillakin väyrysillä ajavilla. Ylläpitokulujen vastapainona ajaminen on oikeasti hauskaa ja hiljaistakin. Parhaimmillaan tosin pitkillä taipaleilla. Nurkkapyöritykseen suosittelen jotain "kiikkerämpää".
Eikä sitä bensaakaan oikeasti niin älyttömästi kulu. Tosin nilkan asennolla isompi merkitys kuin keskivertoautossa yleensä.
Hyvä paketti perustaksin ulkomuotoa ja kohtuullista suorituskykyä.
Oliko tuossa moottorissa tuplatulpat tms. Jotenkin muistelen, että jotain "spesiaalia" siinä oli kolmeventtiilirakenteen lisäksi. Eikös RH:lla moinen ole? Miten se poikkeaa 4,2-ltr. variantista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
nimenomaan w210. kirjoitis vihre
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2346942
Hänestä kuvia
liekkö jonkun foorumilaisen??
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2346942
Hänestä kuvia
liekkö jonkun foorumilaisen??
Jup löytyy. Tulppia vain se kahdeksan. Tais olla nuo V6-mallit, joissa oli tuplaten tulppia. En noista 119- ja 113-moottorien eroista niin tiedä. Samat suoritusarvot teho ja vääntöpuolella, vaan tosiaan ilmeisesti koko lailla eri koneet silti. Sellaisessa käsityksessä olen että uudempi 113-koneinen 4,3 olisi hyvänkin matkaa taloudellisempi. Tosin, kun sitä muuta murhetta (nyt on sitte menossa ilmastointi remonttiin) tuntuu olevan koko lailla pikkusen vähän väliä, niin ei tuo polttoaineen kulutus nyt oikeasti mikään kulu ole ainakaan meikäläisen ajo-suoritteilla. Pikkusen odottais 7-vuotiaalta autolta parempaa suoritusta noissa oheiskomponenttien kestossa. Tässä on lyhyessä ajassa nimittain palanut vuoden bensarahat kaikkeen epäolennaiseen .Timo L. kirjoitti:Oliko tuossa moottorissa tuplatulpat tms. Jotenkin muistelen, että jotain "spesiaalia" siinä oli kolmeventtiilirakenteen lisäksi. Eikös RH:lla moinen ole? Miten se poikkeaa 4,2-ltr. variantista?
En minä sitä silti hauku. Pitää suhtautua vähän kuin harrasteeseen...
Viikonloppuna pitäis käydä kyläilyreissussa vähän kauempana. Pitänee oikein ajella nätisti ja tosissaan kokeilla mihin tuo kykenee tuolla talouspuolella.
Melkein uskaltaisin väittää että E430:ssä on 2 tulppaa per sylinteri eli siis 16 tulppaa.
Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
En kyllä voi moittia ainkanaan vanhempaa kasikoneista väyrystä. Kulutus on hyvinkin maltillinen näillä suomen nopeuksilla. Eikä muutakaan isompaa vikaa ole ollut.
Tuosta ilmoituksen autosta pisti silmään oikea takaovi. Näyttää kuvassa hiukan erisävyiseltä kuin muu auto...
Tuosta ilmoituksen autosta pisti silmään oikea takaovi. Näyttää kuvassa hiukan erisävyiseltä kuin muu auto...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Jaa sillai?jupehalm kirjoitti:Melkein uskaltaisin väittää että E430:ssä on 2 tulppaa per sylinteri eli siis 16 tulppaa.
Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
Enpä tosiaan mee vannomaan. Jostain vaan jäänyt sellainen mielikuva, että olis ollut veekutosten ominaisuus, vaan voipi hyvin olla. Selvinnee, kun tulee tuo huoltoväli sille kohdin, että nuita pitää alkaa vaihtamaan, jotta riittääkö 8kpl vai tarvitaanko tuplaten (tai sitten voisin vaan yksinkertaisesti käydä laskemassa auton konehuoneesta, vaan en viitti kun laiskottaa ).
Ainakin itelle tuohon vaihtelin 16kpl kynttilöitä Eli sama kone kuin V6 mutta pitempi. Mulla ainaki kestäny ilman minkäänlaista teknistä vikaa kolmisen vuotta. Syytä en tiedä miksi ei ole hajonnu
Eikait näisä tyyppivikoina ole muutakuin tulpanjohdot, käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynnillä tärähtää sillontällön. Ja kampiakselin tunnistin ja lambdat menee kerran 200tkm keskimäärin.
Auton luonne on matalilla kierroksilla v#¤tumaisen tuhnun olonen mutta kierroksilla sitten rokkaa ja pysyy normaalin liikenteen tahdissa.
Jos kattelet itelle ympärivuotiseksi käyttikseksi niin ehdottomasti webastollinen yksilö, näihin ei saa kuin letkulämppärin joka ei oikeastaan muuta tee kuin lämmittää syylärin Jonka johdosta ite lämmitän tuon webastolla ennen lähtöä.. onhan se sitten sisältäkin lämmin
Ite oon tykänny mutta jos toinen v8 väykky pitäs hommata niin ehdottomasti 55amg.
Tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan.
Eikait näisä tyyppivikoina ole muutakuin tulpanjohdot, käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynnillä tärähtää sillontällön. Ja kampiakselin tunnistin ja lambdat menee kerran 200tkm keskimäärin.
Auton luonne on matalilla kierroksilla v#¤tumaisen tuhnun olonen mutta kierroksilla sitten rokkaa ja pysyy normaalin liikenteen tahdissa.
Jos kattelet itelle ympärivuotiseksi käyttikseksi niin ehdottomasti webastollinen yksilö, näihin ei saa kuin letkulämppärin joka ei oikeastaan muuta tee kuin lämmittää syylärin Jonka johdosta ite lämmitän tuon webastolla ennen lähtöä.. onhan se sitten sisältäkin lämmin
Ite oon tykänny mutta jos toinen v8 väykky pitäs hommata niin ehdottomasti 55amg.
Tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan.
Yleissivistys on aina tervetullutta. Varsinkin, kun sitten joskus osuu eteen auton huoltoa tulppien vaihto mukaan lukien. Ei sitte tarvitse kiroilla, kun huomaa, että riittävät vain toiselle sylinterinlohkolle.k.puska kirjoitti:Ainakin itelle tuohon vaihtelin 16kpl kynttilöitä Eli sama kone kuin V6 mutta pitempi. Mulla ainaki kestäny ilman minkäänlaista teknistä vikaa kolmisen vuotta. Syytä en tiedä miksi ei ole hajonnu
Eikait näisä tyyppivikoina ole muutakuin tulpanjohdot, käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynnillä tärähtää sillontällön. Ja kampiakselin tunnistin ja lambdat menee kerran 200tkm keskimäärin.
Auton luonne on matalilla kierroksilla v#¤tumaisen tuhnun olonen mutta kierroksilla sitten rokkaa ja pysyy normaalin liikenteen tahdissa.
Jos kattelet itelle ympärivuotiseksi käyttikseksi niin ehdottomasti webastollinen yksilö, näihin ei saa kuin letkulämppärin joka ei oikeastaan muuta tee kuin lämmittää syylärin Jonka johdosta ite lämmitän tuon webastolla ennen lähtöä.. onhan se sitten sisältäkin lämmin
Ite oon tykänny mutta jos toinen v8 väykky pitäs hommata niin ehdottomasti 55amg.
Tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan.
Eihän tuossa tietenkään ole nykyaikaisen tehokkaan turbod:n alavääntöä, mutta kyllä se ainakin minun makuuni liikkuu ihan kevyesti bensakoneeksi pienillä kierroksilla. Toki auto on painava ja välityssuhdekin aika pitkä, mutta omassa ajossa sellainen max 2500 kierrosta riittää yleensä hyvin liikennöimiseen herraskaisen helposti. Yli 3500 kun nousee (siis silloin kun diisselit yleensä alkaa hyytymään), niin meno on jo melko lailla vilkasta. Mutta totta on, että "tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan", eli vääntöä olis kiva olla se vähintään puoli kiloa ja puhtiakin saman verran kuin nyt hummia, mutta kilowatteina kiitos.
Letkulämppäri (säätyvä) mullakin tuossa on, ja saahan sen silläkin kuumennettua, mutta sähköä saa surutta syöttää tuntikausia ihan pikkupakkasellakin. Jotain ihan muuta kuin vaimon C220 ja tunti lämmitykseen ennen lähtöä.
Seuraavaksi vois tyytyä ihan E500:seen...
Tuon takia juuri AMG. Koska se on aivan eri vekotin heti startista lähtien. Kevyt kiihdytys vaikka motarille 60-100km/h. Tuntuu että tätä rönttää pitää polkea aivan täysiä. Kun vastaavasti AMG mallit jaksaa "pintakaasulla" vääntää matkavauhtiin.RH kirjoitti: Eihän tuossa tietenkään ole nykyaikaisen tehokkaan turbod:n alavääntöä, mutta kyllä se ainakin minun makuuni liikkuu ihan kevyesti bensakoneeksi pienillä kierroksilla.
Onneksi katalysaattorien poisto ja X-putki vaikuttavat tuntuvasti
Kyllä, paitsi jarrut ovat AMG-malleissa miesten luokkaa. Näissä normi takseissa on ainakin varaosahinnoiltaan tavalliset. Eikä muutkaan osat ole senkummemmin kalliimpia.aadolf kirjoitti:mites on, onko näissä isompimoottorisissa malleissa nuo alustan osat samat kun normi 'taksi' versioissa. nimen omaan 210 kopassa
Ja siis AMG-malleilla tarkotan oikeita AMG:tä. Ei niitä korisarja look-a-like tehdaspaketteja. Vaan niitä joissa kirjaimet vastaavat tehoa..
Jup siis, jos tämä ketään kiinnostaa, niin tuollainen maantievoittoinen (ei moottoriteitä) pikkusen vajaa 400km normaalilla nätillä tavalla ajettuna liikenteen rytmissä. Mitä nyt muutaman kerran vaimo kirkui vieressä, että tuollaiset ohitukset voisi sitten unohtaa ja ajaa perässä, jos noin tolkuttoman kovin täytyy kiskaista...RH kirjoitti: Viikonloppuna pitäis käydä kyläilyreissussa vähän kauempana. Pitänee oikein ajella nätisti ja tosissaan kokeilla mihin tuo kykenee tuolla talouspuolella.
Eli reissun saldo mittarilta mittarille oli 9,8 sadalla. Ei enää ilmeisesti mee ihan haamulukemilla, kuten männävuonna ysin pintaan vastaavat reissut. Taitaa tuo maantiekulutus tykätä kyttyrää noista uusista renkaista kokoa 265.