E 430

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

E 430

Viesti Kirjoittaja aadolf »

millanen mahtaa olla tuommonen w211 430. auto olis vm2000. lähinnä liekkö noissa jotain mitä kannatas ottaa huomioon tekniikka puolella? pääs autokuume yllättäin iskemään :wink:
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Tarkoitat varmaan W210? (W211:stä ei ole 430:nä)
Mitään rumaa sanottavaa en keksi...
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jotkut viisaat väittää että toi 4,2 litranen on kestävämpi?
Muuta tietoo mullakaan ei ole. Liekkö torni huhuja?? 8)

Kuhan sähköt ja muut pelaa niin kai menee?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Näinä ympäristötietoisen liikennöimisen aikoina tuohan on pahin mahdollinen rikos mihin voi syyllistyä, jos tuollaisen hankkii ja sillä ihan oikeasti aikoo ajaakin. :mrgreen:
Ei kun oikeasti. Samat vaivat tuntuu olevan kun kaikilla muillakin väyrysillä ajavilla. Ylläpitokulujen vastapainona ajaminen on oikeasti hauskaa ja hiljaistakin. Parhaimmillaan tosin pitkillä taipaleilla. Nurkkapyöritykseen suosittelen jotain "kiikkerämpää".
Eikä sitä bensaakaan oikeasti niin älyttömästi kulu. Tosin nilkan asennolla isompi merkitys kuin keskivertoautossa yleensä.
Hyvä paketti perustaksin ulkomuotoa ja kohtuullista suorituskykyä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Oliko tuossa moottorissa tuplatulpat tms. Jotenkin muistelen, että jotain "spesiaalia" siinä oli kolmeventtiilirakenteen lisäksi. Eikös RH:lla moinen ole? Miten se poikkeaa 4,2-ltr. variantista?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

nimenomaan w210. kirjoitis vihre :oops: :oops:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2346942

Hänestä kuvia :wink:

liekkö jonkun foorumilaisen??
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Timo L. kirjoitti:Oliko tuossa moottorissa tuplatulpat tms. Jotenkin muistelen, että jotain "spesiaalia" siinä oli kolmeventtiilirakenteen lisäksi. Eikös RH:lla moinen ole? Miten se poikkeaa 4,2-ltr. variantista?
Jup löytyy. Tulppia vain se kahdeksan. Tais olla nuo V6-mallit, joissa oli tuplaten tulppia. En noista 119- ja 113-moottorien eroista niin tiedä. Samat suoritusarvot teho ja vääntöpuolella, vaan tosiaan ilmeisesti koko lailla eri koneet silti. Sellaisessa käsityksessä olen että uudempi 113-koneinen 4,3 olisi hyvänkin matkaa taloudellisempi. Tosin, kun sitä muuta murhetta (nyt on sitte menossa ilmastointi remonttiin) tuntuu olevan koko lailla pikkusen vähän väliä, niin ei tuo polttoaineen kulutus nyt oikeasti mikään kulu ole ainakaan meikäläisen ajo-suoritteilla. Pikkusen odottais 7-vuotiaalta autolta parempaa suoritusta noissa oheiskomponenttien kestossa. Tässä on lyhyessä ajassa nimittain palanut vuoden bensarahat kaikkeen epäolennaiseen :roll: .
En minä sitä silti hauku. Pitää suhtautua vähän kuin harrasteeseen...
Viikonloppuna pitäis käydä kyläilyreissussa vähän kauempana. Pitänee oikein ajella nätisti ja tosissaan kokeilla mihin tuo kykenee tuolla talouspuolella.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Melkein uskaltaisin väittää että E430:ssä on 2 tulppaa per sylinteri eli siis 16 tulppaa. :roll:

Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

En kyllä voi moittia ainkanaan vanhempaa kasikoneista väyrystä. Kulutus on hyvinkin maltillinen näillä suomen nopeuksilla. Eikä muutakaan isompaa vikaa ole ollut.
Tuosta ilmoituksen autosta pisti silmään oikea takaovi. Näyttää kuvassa hiukan erisävyiseltä kuin muu auto...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mites sit jos on vielä nelimatikki. taittaa nuissa nelivedoissa olla kaikki alustan osat eri ku takatuupparissa, ja 5xkalliimmat. miten on
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

jupehalm kirjoitti:Melkein uskaltaisin väittää että E430:ssä on 2 tulppaa per sylinteri eli siis 16 tulppaa. :roll:

Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
Jaa sillai?
Enpä tosiaan mee vannomaan. Jostain vaan jäänyt sellainen mielikuva, että olis ollut veekutosten ominaisuus, vaan voipi hyvin olla. Selvinnee, kun tulee tuo huoltoväli sille kohdin, että nuita pitää alkaa vaihtamaan, jotta riittääkö 8kpl vai tarvitaanko tuplaten (tai sitten voisin vaan yksinkertaisesti käydä laskemassa auton konehuoneesta, vaan en viitti kun laiskottaa :wink: ).
Jaksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.01.2007 12:26

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

RH kirjoitti:
jupehalm kirjoitti:Melkein uskaltaisin väittää että E430:ssä on 2 tulppaa per sylinteri eli siis 16 tulppaa. :roll:

Vai onko sitäkin konetta saanut molemmilla versioilla??
Kyllä tuossa 16 tulppaa on.
W219 320CDI

Ex
W164 350
W211 350
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

Ainakin itelle tuohon vaihtelin 16kpl kynttilöitä :wink: Eli sama kone kuin V6 mutta pitempi. Mulla ainaki kestäny ilman minkäänlaista teknistä vikaa kolmisen vuotta. Syytä en tiedä miksi ei ole hajonnu :roll:
Eikait näisä tyyppivikoina ole muutakuin tulpanjohdot, käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynnillä tärähtää sillontällön. Ja kampiakselin tunnistin ja lambdat menee kerran 200tkm keskimäärin.
Auton luonne on matalilla kierroksilla v#¤tumaisen tuhnun olonen mutta kierroksilla sitten rokkaa ja pysyy normaalin liikenteen tahdissa.
Jos kattelet itelle ympärivuotiseksi käyttikseksi niin ehdottomasti webastollinen yksilö, näihin ei saa kuin letkulämppärin joka ei oikeastaan muuta tee kuin lämmittää syylärin :roll: Jonka johdosta ite lämmitän tuon webastolla ennen lähtöä.. onhan se sitten sisältäkin lämmin 8)

Ite oon tykänny mutta jos toinen v8 väykky pitäs hommata niin ehdottomasti 55amg.
Tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan. :roll:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

k.puska kirjoitti:Ainakin itelle tuohon vaihtelin 16kpl kynttilöitä :wink: Eli sama kone kuin V6 mutta pitempi. Mulla ainaki kestäny ilman minkäänlaista teknistä vikaa kolmisen vuotta. Syytä en tiedä miksi ei ole hajonnu :roll:
Eikait näisä tyyppivikoina ole muutakuin tulpanjohdot, käy kyllä kaikilla mutta tyhjäkäynnillä tärähtää sillontällön. Ja kampiakselin tunnistin ja lambdat menee kerran 200tkm keskimäärin.
Auton luonne on matalilla kierroksilla v#¤tumaisen tuhnun olonen mutta kierroksilla sitten rokkaa ja pysyy normaalin liikenteen tahdissa.
Jos kattelet itelle ympärivuotiseksi käyttikseksi niin ehdottomasti webastollinen yksilö, näihin ei saa kuin letkulämppärin joka ei oikeastaan muuta tee kuin lämmittää syylärin :roll: Jonka johdosta ite lämmitän tuon webastolla ennen lähtöä.. onhan se sitten sisältäkin lämmin 8)

Ite oon tykänny mutta jos toinen v8 väykky pitäs hommata niin ehdottomasti 55amg.
Tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan. :roll:
Yleissivistys on aina tervetullutta. Varsinkin, kun sitten joskus osuu eteen auton huoltoa tulppien vaihto mukaan lukien. Ei sitte tarvitse kiroilla, kun huomaa, että riittävät vain toiselle sylinterinlohkolle.:oops: :lol:
Eihän tuossa tietenkään ole nykyaikaisen tehokkaan turbod:n alavääntöä, mutta kyllä se ainakin minun makuuni liikkuu ihan kevyesti bensakoneeksi pienillä kierroksilla. Toki auto on painava ja välityssuhdekin aika pitkä, mutta omassa ajossa sellainen max 2500 kierrosta riittää yleensä hyvin liikennöimiseen herraskaisen helposti. Yli 3500 kun nousee (siis silloin kun diisselit yleensä alkaa hyytymään), niin meno on jo melko lailla vilkasta. Mutta totta on, että "tehoon tottuu, liian vähään ei koskaan", eli vääntöä olis kiva olla se vähintään puoli kiloa ja puhtiakin saman verran kuin nyt hummia, mutta kilowatteina kiitos. :wink:
Letkulämppäri (säätyvä) mullakin tuossa on, ja saahan sen silläkin kuumennettua, mutta sähköä saa surutta syöttää tuntikausia ihan pikkupakkasellakin. Jotain ihan muuta kuin vaimon C220 ja tunti lämmitykseen ennen lähtöä.
Seuraavaksi vois tyytyä ihan E500:seen...
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

RH kirjoitti: Eihän tuossa tietenkään ole nykyaikaisen tehokkaan turbod:n alavääntöä, mutta kyllä se ainakin minun makuuni liikkuu ihan kevyesti bensakoneeksi pienillä kierroksilla.
Tuon takia juuri AMG. Koska se on aivan eri vekotin heti startista lähtien. Kevyt kiihdytys vaikka motarille 60-100km/h. Tuntuu että tätä rönttää pitää polkea aivan täysiä. Kun vastaavasti AMG mallit jaksaa "pintakaasulla" vääntää matkavauhtiin.
Onneksi katalysaattorien poisto ja X-putki vaikuttavat tuntuvasti 8)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mites on, onko näissä isompimoottorisissa malleissa nuo alustan osat samat kun normi 'taksi' versioissa. nimen omaan 210 kopassa
k.puska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 13.05.2005 22:34
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja k.puska »

aadolf kirjoitti:mites on, onko näissä isompimoottorisissa malleissa nuo alustan osat samat kun normi 'taksi' versioissa. nimen omaan 210 kopassa
Kyllä, paitsi jarrut ovat AMG-malleissa miesten luokkaa. Näissä normi takseissa on ainakin varaosahinnoiltaan tavalliset. Eikä muutkaan osat ole senkummemmin kalliimpia.
Ja siis AMG-malleilla tarkotan oikeita AMG:tä. Ei niitä korisarja look-a-like tehdaspaketteja. Vaan niitä joissa kirjaimet vastaavat tehoa..
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

okei, kiitosta vastauksista ja mielipiteistä.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RH kirjoitti: Viikonloppuna pitäis käydä kyläilyreissussa vähän kauempana. Pitänee oikein ajella nätisti ja tosissaan kokeilla mihin tuo kykenee tuolla talouspuolella.
Jup siis, jos tämä ketään kiinnostaa, niin tuollainen maantievoittoinen (ei moottoriteitä) pikkusen vajaa 400km normaalilla nätillä tavalla ajettuna liikenteen rytmissä. Mitä nyt muutaman kerran vaimo kirkui vieressä, että tuollaiset ohitukset voisi sitten unohtaa ja ajaa perässä, jos noin tolkuttoman kovin täytyy kiskaista... :wink:
Eli reissun saldo mittarilta mittarille oli 9,8 sadalla. Ei enää ilmeisesti mee ihan haamulukemilla, kuten männävuonna ysin pintaan vastaavat reissut. Taitaa tuo maantiekulutus tykätä kyttyrää noista uusista renkaista kokoa 265.
Vastaa Viestiin