S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä? -->ratkaistu
S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä? -->ratkaistu
-02 220cdi siis kyseessä.
Viimeviikolla näyttöön ilmestyi lukuisia vikailmoituksia, ABS/BAS/SRS jne. Vaihdoin akun ja ensimmäinen päivä meni ok, toisena päivänä samat virheilmoitukset näyttöön ja lisäksi oli ilmoitus battery/generator undervoltage.
Mekanisten osien vaihtaminen on tuttua, mutta miten pystyn varmistamaan kummassa vika on, laturissa vai jännitteensäätimessä. Laturi on aikas arvokas, joten mieluummin varmistaisi ensin missä vika on eikä vain vaihda summassa osia.
Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Viimeviikolla näyttöön ilmestyi lukuisia vikailmoituksia, ABS/BAS/SRS jne. Vaihdoin akun ja ensimmäinen päivä meni ok, toisena päivänä samat virheilmoitukset näyttöön ja lisäksi oli ilmoitus battery/generator undervoltage.
Mekanisten osien vaihtaminen on tuttua, mutta miten pystyn varmistamaan kummassa vika on, laturissa vai jännitteensäätimessä. Laturi on aikas arvokas, joten mieluummin varmistaisi ensin missä vika on eikä vain vaihda summassa osia.
Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Viimeksi muokannut 220cdi, Ti 16.06.2009 23:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?
Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.
Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?
Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...Timo J kirjoitti:Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.
Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?
Kyllä muuten on, ainakin 190A laturissa !juhape kirjoitti:Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...Timo J kirjoitti:Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.
Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
Re: S210 laturi vai jännitteensäädin sökönä?
Jaa no sit niitä on erilaisia. Tuossa kuvassa on -00 mallin CDi väykyn laturi.Timo J kirjoitti:Kyllä muuten on, ainakin 190A laturissa !juhape kirjoitti:Noissa vesilatureissa ei ole hiiliä/liukurenkaita...Timo J kirjoitti:Mulla olis ylimääräisenä alkuperäinen 190A vesilaturi.220cdi kirjoitti: Halvin laturi näyttää olevan motonetissä, 150A vesijäähdytteinen, nykyinen on 190A vesijäähdytteinen, mutta tuo 150A pitäisi kai riittää.
Laturi on käytetty, mutta hiilistä/liukurenkaasta voi varmistaa sen olevan uuden veroinen.
Pistä YV:TÄ, jos kiinnostaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Vanha Delphin laturi vaihdettiin uuteen Delphin laturiin. Ei vaan ala lataamaan ei. Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle astiTimo J kirjoitti:Tuo 150A on Boschin ja 190A on Delphin tekemä, ettei ne välttämättä "samasta puusta" ole..
Mistä hitosta vian kaivais esiin
Joskus aikoinaan on ollut jossain puhetta kaasupolkimen paikkeilla/alapuolella olevan päävirtakaapelin liitoksen hapettumisesta ja sen aiheuttamista ongelmista. Tarkemmin en enää muista.220cdi kirjoitti:Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle asti
Mistä hitosta vian kaivais esiin
Konehuoneesta löytyi sittenkin yksi palanut sulake kuskin puolelta. Sulake on siis sen muovisen + merkillä varustetun kotelon alapuolella. Nyt kulkee taas220cdi kirjoitti:Vanha Delphin laturi vaihdettiin uuteen Delphin laturiin. Ei vaan ala lataamaan ei. Sulakkeet kunnossa, mutta virta kulkee rintapeltiin asti. Sen jälkeen ei virta kulje enää akulle astiTimo J kirjoitti:Tuo 150A on Boschin ja 190A on Delphin tekemä, ettei ne välttämättä "samasta puusta" ole..
Mistä hitosta vian kaivais esiin