Ns. nokkapeiton käyttö
Ns. nokkapeiton käyttö
Tervehdys foorumilaiset.
Mitenkä on tuon etumaskin peittäminen pakkasilla? Moottori saavuttanee käyntilämpötilansa nopeammin ja pysyneekin normaalilämmöissä myös hitaammassa ja lyhyehkössa ajossa. Mutta mitä vahinkoa voi saada aikaan? Kyseessä käyttö w124:ssa, vm. -88, automaatti ja 250 td. (farmari siis).
Hyvää talven jatkoa ja kevättä vaan kaikille.
Mitenkä on tuon etumaskin peittäminen pakkasilla? Moottori saavuttanee käyntilämpötilansa nopeammin ja pysyneekin normaalilämmöissä myös hitaammassa ja lyhyehkössa ajossa. Mutta mitä vahinkoa voi saada aikaan? Kyseessä käyttö w124:ssa, vm. -88, automaatti ja 250 td. (farmari siis).
Hyvää talven jatkoa ja kevättä vaan kaikille.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Katse mittariin
Nokan peittämisestä ei ole mitään haittaa, jos kone ei pääse lämpeämään liikaa. Jos muistaa katsella lämpömittariin aina silloin tällöin, ei hätää ole.
Siis, koneen lämmön tulee pysytellä alle sadassa asteessa
Normaalisti pahvin asettaminen maskin taakse ei nosta koneen huippulämpöä nimeksikään. Pahvi on syytä poistaa, kun siirrytään plussakeleille.
Siis, koneen lämmön tulee pysytellä alle sadassa asteessa

Normaalisti pahvin asettaminen maskin taakse ei nosta koneen huippulämpöä nimeksikään. Pahvi on syytä poistaa, kun siirrytään plussakeleille.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Katse mittariin
Itse käytän W123:ssa silloin tällöin pahvia maskin takana. Olen pyrkinyt jättämään pienen raon syyläriin, jotta ei heti lämpimämmillä keleillä tarvitse hypätä konepeltiä aukomaanflosse kirjoitti:Nokan peittämisestä ei ole mitään haittaa, jos kone ei pääse lämpeämään liikaa. Jos muistaa katsella lämpömittariin aina silloin tällöin, ei hätää ole.
Siis, koneen lämmön tulee pysytellä alle sadassa asteessa![]()
Normaalisti pahvin asettaminen maskin taakse ei nosta koneen huippulämpöä nimeksikään. Pahvi on syytä poistaa, kun siirrytään plussakeleille.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Katse mittariin
Kaikkein paras on, jos saa jostain vanhan hedelmälaatikon tms. jonka voi puukon avulla murhata. Tuollainen kaksikerroksinen pahvi on niin tanakkaa, että sen saa painettua hienosti sinne sivun vakoon (Timo L. kirjoitti:Itse käytän W123:ssa silloin tällöin pahvia maskin takana. Olen pyrkinyt jättämään pienen raon syyläriin, jotta ei heti lämpimämmillä keleillä tarvitse hypätä konepeltiä aukomaan. W123:ssa pahvin saa helposti kiinni "vappukeppiin".


Saa muuten olla pitkästi plussakelit ennen kuin W123 ainakaan alkaa turhaan kuumentua nokkapeitteen vuoksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Katse mittariin
Itse olen sen verran hämäläinen, että tajuan ilmojen kylmenemisen siinä vaiheessa kun ennustavat jo lämmintä seuraavalle päivälle. Niin ja täällä etelässä olisi saanut tänä talvena olla laittamassa ja ottamassa pois tuota pahvia kokoajan. Tänään näytti mittari aamulla -21 ja huomiselle ennustivat +5flosse kirjoitti:Normaalisti pahvin asettaminen maskin taakse ei nosta koneen huippulämpöä nimeksikään. Pahvi on syytä poistaa, kun siirrytään plussakeleille.

W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Re: Katse mittariin
Jep. Veholta myivät muovisen peitelevyn 200 cdi:hin, ja ohjeessa luki, että poistettava kun ulkoilmanlämpö ylittää +5 astetta.
Mutta varminta tietenkin tarkkailla sitä moottorinlämpöä mittarista.
Mutta varminta tietenkin tarkkailla sitä moottorinlämpöä mittarista.

Joopajoo. En ole itse huomannut mitään eroa lämpöjen suhteen syyläriä peitellessä tai peittämättä. (m103 300se). Kuitenkin nykydieselit on tehty senverran hienolla tekniikalla, jotta hukkalämpöjä ei koneesta kajuutan lämmittämiseen juurikaan heru
. Senpä takia ovat usein varustettu lisälämmittimillä arkitisiin olosuhteisiin. Benatsiinikoneet sensijaan tuottavat lämpöä jopa kajuuttaan asti
. VAROKAA kaikki, jotka asentelette jonkinlaisia peittoja konehuoneeseen! a). Voi unohtua, b) nyky maantiesuolat "syövät" syylärin helposti haperaan kuntoon = kosketuksesta päreiksi. 



Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Re: Ns. nokkapeiton käyttö
Itselläni tuo bensakone rupesi olemaan suorastaan kuuma, sen jälkeen kun vaihdoin jäähdyttäjän edessä olleen reikäpahvin kunnolliseen maskiritilän eteen asennettavaan keinonahkaiseen suojaan(from KL).
Systeemi teki keulasta sen verta tiiviin, että vielä -20 asenteen pakkasilla moottorin lämmöt nousi suht nopeasti 90 viivalle. Kaupunki jurnutuksessa jopa ylikin.
Lämpöjä tasattiin siten, että maskisuojan puoliskoihin tehtiin n.Burana askin kokoiset aukot ja lisäksi nesteenkiertoa tehostettiin käsiohjatulla kiertovesipumpulla. Nyt tuolla kokoonpanolla lämmöt pysyy tasaseen viivan yli 80 vaikka ulkona olisi asteita +5:tä -25:teen.
Systeemi teki keulasta sen verta tiiviin, että vielä -20 asenteen pakkasilla moottorin lämmöt nousi suht nopeasti 90 viivalle. Kaupunki jurnutuksessa jopa ylikin.
Lämpöjä tasattiin siten, että maskisuojan puoliskoihin tehtiin n.Burana askin kokoiset aukot ja lisäksi nesteenkiertoa tehostettiin käsiohjatulla kiertovesipumpulla. Nyt tuolla kokoonpanolla lämmöt pysyy tasaseen viivan yli 80 vaikka ulkona olisi asteita +5:tä -25:teen.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Moro!
Mä tein sen suojuksen ihan tyyliin pahvista leikkaamalla maskin muotoon ja parilla mustalla nippusiteellä pahvi maskin taakse kiinni. Paffi pysyy hyvin siellä ja nipparit ei näy mihinkään. Kone lämpiää selvästi nopeammin ja pitää paremmin lämpönsä kun auton jättää jonnekin parkkiin. Ylikuumenemista ei ole esiintynyt plussakeleilläkään. Toinen hyvä asia on se että tiekakki pysähtyy suojukseen eikä sotke pahemmin konehuonetta.

Mä tein sen suojuksen ihan tyyliin pahvista leikkaamalla maskin muotoon ja parilla mustalla nippusiteellä pahvi maskin taakse kiinni. Paffi pysyy hyvin siellä ja nipparit ei näy mihinkään. Kone lämpiää selvästi nopeammin ja pitää paremmin lämpönsä kun auton jättää jonnekin parkkiin. Ylikuumenemista ei ole esiintynyt plussakeleilläkään. Toinen hyvä asia on se että tiekakki pysähtyy suojukseen eikä sotke pahemmin konehuonetta.

- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Tuo suolapaska on kyllä semmonen vitsaus ettei pahemmasta väliä. Itselläni ajot on pääasiassa maantieajoa, josta todella paljon raskaasti suolattua 1-tietä -> konehuone on aina ihan mömmöissään, vaikka huuhtelen sen viikoittain auton pesun yhteudessä painepesurilla. Ei pysy puhtaana millään. Pitäs koittaa itekki tollasta peittoa.Mace kirjoitti:Moro!
Toinen hyvä asia on se että tiekakki pysähtyy suojukseen eikä sotke pahemmin konehuonetta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]