Terve vaan!Timo L. kirjoitti:
Terve pitkästä aikaa!
No milloinkas näiden peltilehmien kunnostamisessa järkeä olisi, kun puhutaan parikymppisistä, markkinamielessä hintakuopassa olevista autoista. Mutta sepä on juuri tuo merkkimiehen historia, jonka takia minäkin pyrin pitämään 230 E:n kunnossa. Toisaalta suomalaisella virkamiehellä tuskin on koskaan niin suurta nimeä, että sillä lisähintaa autolle saisi, mutta on se aina kuitenkin mukava lisäarvo. Eli pidä vaan Ässän kunnostus mielessä!
Olen kyllä foruumia seurannut, mutta en ole ehtinyt kirjoitella kun duunissa ei oikein tahdo ehtiä ja kotona ei yhteydet oo vielä ihan kunnossa. Mukava on kuitenkin ollut juttuja lueskella. Niin ja kiitos asiantuntevista kommenteista Tähdelliset-lehden ässäkoeajon yhteydessä!
Kiitoksia kannustavista kommenteista Timo & Aku P!! Kyllähän se alusta asti oli oikeastaan selvää, että jos tän auton hankkii, niin se laitetaan myös kuntoon, vaikka halvemmallakin vois hyväkuntoisen ässän saada. Tässä vajaan parin vuoden aikana vilkut on vaihdettu keltaisiks, alkuperäiset 15-reikäset hankittu ja tekniikkaa kunnosteltu. Mm. sytkäpuoli on tehty uusiks boschin osilla, abs-anturit vaihdettu, alustan osia uusittu ym. ym. Myös istuinsuojat on poistettu ja etupenkit ryhdistetty & kuskinpenkki verhoiltu alkuperäisellä kankaalla. Täytyy kyllä sanoa, että ainakin mun silmään sininen kangasverhoilu on tyylikäs. Kaiken kaikkiaan tän auton meinaan pitää. Mulle tää on se "the 126" eikä tulis mieleenkään vaihtaa tätä johonkin kasikoneiseen tms. Kyllä siinä aika paljon koukkua on kun auto on edelleen melko alkuperäisessä kunnossa rekisterinumeroa myöten ja juuri sama yksilö on auto on ollut vaarini virka-autona
P.S. Alunperin tässä kiesissä oli 15-reikäset italialaiset tarvikealut alla. Vanteen pinta oli kiillotettu ja reiän ympärystöt ilmeisesti maalattu mustalla. Oon joskus nähnyt sellaiset yhden 124:n alla. Ei kellään sattuis olemaan tietoa ko. vanteista? Mun täytyy kysyä vanteiden merkkiä kuljettajalta...