Päivä PP Dieselillä
Päivä PP Dieselillä
Moi foorumilaiset.
Vaikka oon jo vanhempi ukko, on se pakko uskoa tuohon pumpun säätämisen hienoihin muutoksiin.
Palvelu PP Dieselin puolelta toimi loistavasti.Kuin olis kotonaan ollut.Kysymyksiin vastattiin ja homma toimi hienosti.Sais moni yrittäjä ottaa oppia palvelun tasosta.Hattua Pasille nostan myös hyvästä kahvista.Itse muutoksista seuraavaa .Autohan on 1995 MB 300TD moniventtiili kone.
Vääntö nousi ihan selvästi.Ylämäkeen joutui himmailee pedaalia.Tahtoi aluksi nousta toi nopeus yli rajoitusten.Ajamisen tyyliä joutui muuttamaan vanhaan verrattuna reilusti.Auto muuttui paljon herkemmäkkäksi reagoimaan polkimen liikeisiiin.Tietty tulihan sitä testattua myös täysillä vedoilla.Esim kiihdyttäminen motarille rampista todella vaivatonta.Tietty lakritsaa tuli putkesta muiden iloksi.Painoin lusikkaa pohjaan ja kyllä irtaantuminen muiden sekaan muuttui toiseksia.Vanhan tykkitäminen oli kuin purkkaa tukasta olis repiny.
Kulutuksesta voin antaa osviittaa,kun palailen takas kotiin 500km ajon jälkeen.Suosittelen tuota pumpun säädäättämistä ihan lämpimästi muillekkin foorumilaislle.kyllä muuttui auto ihan toiseksi.PP Dieseliin soitto todellakin kannattaa ja siellä tehdyt muutokset huomaa autossa välittömästi.
Vaikka oon jo vanhempi ukko, on se pakko uskoa tuohon pumpun säätämisen hienoihin muutoksiin.
Palvelu PP Dieselin puolelta toimi loistavasti.Kuin olis kotonaan ollut.Kysymyksiin vastattiin ja homma toimi hienosti.Sais moni yrittäjä ottaa oppia palvelun tasosta.Hattua Pasille nostan myös hyvästä kahvista.Itse muutoksista seuraavaa .Autohan on 1995 MB 300TD moniventtiili kone.
Vääntö nousi ihan selvästi.Ylämäkeen joutui himmailee pedaalia.Tahtoi aluksi nousta toi nopeus yli rajoitusten.Ajamisen tyyliä joutui muuttamaan vanhaan verrattuna reilusti.Auto muuttui paljon herkemmäkkäksi reagoimaan polkimen liikeisiiin.Tietty tulihan sitä testattua myös täysillä vedoilla.Esim kiihdyttäminen motarille rampista todella vaivatonta.Tietty lakritsaa tuli putkesta muiden iloksi.Painoin lusikkaa pohjaan ja kyllä irtaantuminen muiden sekaan muuttui toiseksia.Vanhan tykkitäminen oli kuin purkkaa tukasta olis repiny.
Kulutuksesta voin antaa osviittaa,kun palailen takas kotiin 500km ajon jälkeen.Suosittelen tuota pumpun säädäättämistä ihan lämpimästi muillekkin foorumilaislle.kyllä muuttui auto ihan toiseksi.PP Dieseliin soitto todellakin kannattaa ja siellä tehdyt muutokset huomaa autossa välittömästi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
- Paikkakunta: Varsinainen-Suomi
Omassa 410D pakussa ppdiesel teki pumpun huollon ja virityksen. Täytyy sanoa että ero alkuperäiseen oli todella huomattavan suuri. Kulku parani mielettömästi ja tehoa tuli älyttömästi lisää.
Itse lähetin pumpun matkahuollossa ja sain sen myös matkahuollossa takaisin hintaa koko lystille tuli muistaakseni vähän alle 300 euroa. Pumppuun vaihdettiin myös yksi laakeri ja tiivisteitä.
Suosittelen kaikille.
Itse lähetin pumpun matkahuollossa ja sain sen myös matkahuollossa takaisin hintaa koko lystille tuli muistaakseni vähän alle 300 euroa. Pumppuun vaihdettiin myös yksi laakeri ja tiivisteitä.
Suosittelen kaikille.
Itse voin myös antaa äänen PP dieselille, joka korjasi suutimeni kun lähetin sen sinne. Lähetti takaisin uuden prikan/rasvojen kera, joten ei tarvinnut alkaa niitä erikseen osteleen. Hinta oli suutin huollolle kohdallaan!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 07.08.2009 21:16
Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?grossermercedes kirjoitti:Omassa 410D pakussa ppdiesel teki pumpun huollon ja virityksen. Täytyy sanoa että ero alkuperäiseen oli todella huomattavan suuri. Kulku parani mielettömästi ja tehoa tuli älyttömästi lisää.
Itse lähetin pumpun matkahuollossa ja sain sen myös matkahuollossa takaisin hintaa koko lystille tuli muistaakseni vähän alle 300 euroa. Pumppuun vaihdettiin myös yksi laakeri ja tiivisteitä.
Suosittelen kaikille.
Juu, ei ole autokohtainen. Mikäli mahdollista niin katso etukäteen vähän, että letkuliitännät ja tangot yms sähköliitännät täsmäävät. Pumppuja on vähän "eri varusteilla", on automaattivaihteistoon, on erilaisilla letkutuloilla, on alipaine ja sähkösäätöisiä tyhjäkäyntejä jne.Tomppa300d kirjoitti:Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?
No kuitenkin noin pieni vuosimalliero ei taita olla merkittävä, ehkä siellä voi olla joku EGR ohjaus mutta ei pitäisi haitata asennusta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 07.08.2009 21:16
Tämä oli kyllä hyvä tieto! Kiitoksia!veskola kirjoitti:Juu, ei ole autokohtainen. Mikäli mahdollista niin katso etukäteen vähän, että letkuliitännät ja tangot yms sähköliitännät täsmäävät. Pumppuja on vähän "eri varusteilla", on automaattivaihteistoon, on erilaisilla letkutuloilla, on alipaine ja sähkösäätöisiä tyhjäkäyntejä jne.Tomppa300d kirjoitti:Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?
No kuitenkin noin pieni vuosimalliero ei taita olla merkittävä, ehkä siellä voi olla joku EGR ohjaus mutta ei pitäisi haitata asennusta.
Nyt sitten ollaan jälleen kotona.
Kyllä oli hyvä työntää menemään.Mitä tuossa aikaisemmin kerroin kyllä tuo pumpun säädättäminen oli positiivinen kokemus.Auto kulkee pienemmällä piiskalla ja ajaminen sen mukaan rennonpaa.Mäet nousee niin kiltisti että.
Kulutuksesta tälläistä arvioo pystyn antaa.Tankkasin lähtiessä ihan täyteen ja yritin saman tehdä perillä.Voi siinä pientä heittoo olla,mut suuntaa antava kulutuslukema tämä on.472km tuli ajettua ja ainetta meni 34 litraa.Semmoiset 7.2 litraa satkulla.Suurin osa matkasta satasen aluetta ja loput motari rullausta.Ajelin hiukka reilummin mitä mittari näytti.Kerkesin navigaattorilla nopeuksia testailla.Ilmastointi koko matkan päällä.Tuosta en tiedä paljonko vaikuttaa kulutukseen vai vaikuttaako ???
Ohittaminen nyt paljon liukkaampaa mitä ennen.Mitä nyt lakua tulee putkesta aikaisempaa enemmän.Tässä tapauksessa mulla käännettiin pumpusta hanat kaakkoa kohden.
Kyllä se Ylivieskan Taika Jimi nää pumppu hommat hienosti tekee.
Olis pitäny jo aikaisemmin käydä,niin olis kerenny jo pitempää tästä nautiskelee.
Kyllä oli hyvä työntää menemään.Mitä tuossa aikaisemmin kerroin kyllä tuo pumpun säädättäminen oli positiivinen kokemus.Auto kulkee pienemmällä piiskalla ja ajaminen sen mukaan rennonpaa.Mäet nousee niin kiltisti että.
Kulutuksesta tälläistä arvioo pystyn antaa.Tankkasin lähtiessä ihan täyteen ja yritin saman tehdä perillä.Voi siinä pientä heittoo olla,mut suuntaa antava kulutuslukema tämä on.472km tuli ajettua ja ainetta meni 34 litraa.Semmoiset 7.2 litraa satkulla.Suurin osa matkasta satasen aluetta ja loput motari rullausta.Ajelin hiukka reilummin mitä mittari näytti.Kerkesin navigaattorilla nopeuksia testailla.Ilmastointi koko matkan päällä.Tuosta en tiedä paljonko vaikuttaa kulutukseen vai vaikuttaako ???
Ohittaminen nyt paljon liukkaampaa mitä ennen.Mitä nyt lakua tulee putkesta aikaisempaa enemmän.Tässä tapauksessa mulla käännettiin pumpusta hanat kaakkoa kohden.
Kyllä se Ylivieskan Taika Jimi nää pumppu hommat hienosti tekee.
Olis pitäny jo aikaisemmin käydä,niin olis kerenny jo pitempää tästä nautiskelee.