Päivä PP Dieselillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DB605A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 16.11.2008 20:55
Paikkakunta: Häme

Päivä PP Dieselillä

Viesti Kirjoittaja DB605A »

Moi foorumilaiset.
Vaikka oon jo vanhempi ukko, on se pakko uskoa tuohon pumpun säätämisen hienoihin muutoksiin.
Palvelu PP Dieselin puolelta toimi loistavasti.Kuin olis kotonaan ollut.Kysymyksiin vastattiin ja homma toimi hienosti.Sais moni yrittäjä ottaa oppia palvelun tasosta.Hattua Pasille nostan myös hyvästä kahvista.Itse muutoksista seuraavaa .Autohan on 1995 MB 300TD moniventtiili kone.
Vääntö nousi ihan selvästi.Ylämäkeen joutui himmailee pedaalia.Tahtoi aluksi nousta toi nopeus yli rajoitusten.Ajamisen tyyliä joutui muuttamaan vanhaan verrattuna reilusti.Auto muuttui paljon herkemmäkkäksi reagoimaan polkimen liikeisiiin.Tietty tulihan sitä testattua myös täysillä vedoilla.Esim kiihdyttäminen motarille rampista todella vaivatonta.Tietty lakritsaa tuli putkesta muiden iloksi.Painoin lusikkaa pohjaan ja kyllä irtaantuminen muiden sekaan muuttui toiseksia.Vanhan tykkitäminen oli kuin purkkaa tukasta olis repiny.
Kulutuksesta voin antaa osviittaa,kun palailen takas kotiin 500km ajon jälkeen.Suosittelen tuota pumpun säädäättämistä ihan lämpimästi muillekkin foorumilaislle.kyllä muuttui auto ihan toiseksi.PP Dieseliin soitto todellakin kannattaa ja siellä tehdyt muutokset huomaa autossa välittömästi.
lauri-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: La 28.02.2009 11:37
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja lauri- »

Viittitkö sanoa missä hintahaarukassa toi pumpun säätäminen pyöri
Avatar
jussimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 480
Liittynyt: La 24.07.2004 22:12
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussimb »

Muistaakseni otti muutama vuosi taaksepäin 120€ Hinta ilmeisesti on hiukan noussut, kulutus kuitenkin pienenee säätö tienaa hintansa nopeasti. Toi hinta oli pelkkä säätö pumppu pitää itse iroittaa mutta sehän pikku homma.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
grossermercedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 09.07.2008 14:56
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja grossermercedes »

Omassa 410D pakussa ppdiesel teki pumpun huollon ja virityksen. Täytyy sanoa että ero alkuperäiseen oli todella huomattavan suuri. Kulku parani mielettömästi ja tehoa tuli älyttömästi lisää.
Itse lähetin pumpun matkahuollossa ja sain sen myös matkahuollossa takaisin hintaa koko lystille tuli muistaakseni vähän alle 300 euroa. Pumppuun vaihdettiin myös yksi laakeri ja tiivisteitä.
Suosittelen kaikille.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Itse voin myös antaa äänen PP dieselille, joka korjasi suutimeni kun lähetin sen sinne. Lähetti takaisin uuden prikan/rasvojen kera, joten ei tarvinnut alkaa niitä erikseen osteleen. Hinta oli suutin huollolle kohdallaan!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Tomppa300d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 07.08.2009 21:16

Viesti Kirjoittaja Tomppa300d »

grossermercedes kirjoitti:Omassa 410D pakussa ppdiesel teki pumpun huollon ja virityksen. Täytyy sanoa että ero alkuperäiseen oli todella huomattavan suuri. Kulku parani mielettömästi ja tehoa tuli älyttömästi lisää.
Itse lähetin pumpun matkahuollossa ja sain sen myös matkahuollossa takaisin hintaa koko lystille tuli muistaakseni vähän alle 300 euroa. Pumppuun vaihdettiin myös yksi laakeri ja tiivisteitä.
Suosittelen kaikille.
Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?
HV83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Su 17.08.2008 14:56

Viesti Kirjoittaja HV83 »

liityn myös tähän porukkaan, omaan geehen (jossa on turbotettu 617) lähetin pumpun ppd:hen joka laittoi 7mm tapit ja sääti ja huolsi, eihän tuo ihan ilmainen muutos ollut mutta pakko sanoa että kun antaa koneelle soppaa niin kyllä hymy on leveä, kyllä joka euron arvoinen oli :wink: Suosittelen kaikille
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tomppa300d kirjoitti:Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?
Juu, ei ole autokohtainen. Mikäli mahdollista niin katso etukäteen vähän, että letkuliitännät ja tangot yms sähköliitännät täsmäävät. Pumppuja on vähän "eri varusteilla", on automaattivaihteistoon, on erilaisilla letkutuloilla, on alipaine ja sähkösäätöisiä tyhjäkäyntejä jne.

No kuitenkin noin pieni vuosimalliero ei taita olla merkittävä, ehkä siellä voi olla joku EGR ohjaus mutta ei pitäisi haitata asennusta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tomppa300d
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 07.08.2009 21:16

Viesti Kirjoittaja Tomppa300d »

veskola kirjoitti:
Tomppa300d kirjoitti:Morjens! Jos dieselpumpun joutuu lähettämään säädettäväksi esim. ppdieseliin, niin ilmeisesti pumpun säätö ei siis ole autokohtainen toimenpide? Eli voisin toisesta vanhemmasta 300d Mersustani (vm.-88 ) ilmeisesti sitten siirtää kireämmän pumpun uudempaan 300 Mersuun (vm-90)?
Juu, ei ole autokohtainen. Mikäli mahdollista niin katso etukäteen vähän, että letkuliitännät ja tangot yms sähköliitännät täsmäävät. Pumppuja on vähän "eri varusteilla", on automaattivaihteistoon, on erilaisilla letkutuloilla, on alipaine ja sähkösäätöisiä tyhjäkäyntejä jne.

No kuitenkin noin pieni vuosimalliero ei taita olla merkittävä, ehkä siellä voi olla joku EGR ohjaus mutta ei pitäisi haitata asennusta.
Tämä oli kyllä hyvä tieto! Kiitoksia!
DB605A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 16.11.2008 20:55
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja DB605A »

Nyt sitten ollaan jälleen kotona.
Kyllä oli hyvä työntää menemään.Mitä tuossa aikaisemmin kerroin kyllä tuo pumpun säädättäminen oli positiivinen kokemus.Auto kulkee pienemmällä piiskalla ja ajaminen sen mukaan rennonpaa.Mäet nousee niin kiltisti että.
Kulutuksesta tälläistä arvioo pystyn antaa.Tankkasin lähtiessä ihan täyteen ja yritin saman tehdä perillä.Voi siinä pientä heittoo olla,mut suuntaa antava kulutuslukema tämä on.472km tuli ajettua ja ainetta meni 34 litraa.Semmoiset 7.2 litraa satkulla.Suurin osa matkasta satasen aluetta ja loput motari rullausta.Ajelin hiukka reilummin mitä mittari näytti.Kerkesin navigaattorilla nopeuksia testailla.Ilmastointi koko matkan päällä.Tuosta en tiedä paljonko vaikuttaa kulutukseen vai vaikuttaako ???
Ohittaminen nyt paljon liukkaampaa mitä ennen.Mitä nyt lakua tulee putkesta aikaisempaa enemmän.Tässä tapauksessa mulla käännettiin pumpusta hanat kaakkoa kohden.
Kyllä se Ylivieskan Taika Jimi nää pumppu hommat hienosti tekee.
Olis pitäny jo aikaisemmin käydä,niin olis kerenny jo pitempää tästä nautiskelee.
Vastaa Viestiin