ML 32O pomppii ja tehot on nollassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Auto on nyt "nyrkkipajalla" :lol:
Pojat jos ketkä sen kuntoon saavat.
Olivat ottaneet ilmamäärämittarin töpsän uudestaan irti ja kierrokset nousi heti.
Uusi ilmamassamittari saadaan huomenna ja jospa se toisi iloa mun arkeen.
Sitten on vaihdettu tulpat, sytyttimet, polttoainesuodatin ja toi ilmamassamittari...
Noilla korjaamojen hinnoilla ja osien hinnoilla olisin kohta saanut jo uuden auton :roll:
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Tutun C180ssä oli samaa ongelmaa. Kaasu pohjassa ei kiihtynyt ollenkaan, ei juuri kiertänyt 3000 korkeammalle. Pintakaasulla liruttelemalla sai vauhdit nostettua sataankin, kaasu pohjassa vain mokelsi ja hyytyi. Mersun star-testeri antoi vikakoodiksi sytytyskatkoja sylintereissä ja lambda-arvo yli rajojen. Nyrkkipajassa vaihtoivat lambdan ja ei muuttunut miksikään.

Mersuihin erikoistuneella pajalla ottivat hyllystä uuden ilmamäärämittarin, löivät kiinni ja auto oli kunnossa.

Eli testeritkin voivat erehtyä. Autossa vikavalot eivät palaneet. Viallinen ilmamäärämittari antoi ilman määrästä niin väärää tietoa, ettei lamban korjaus auttanut saamaan optimaalista ilma/polttoaineseosta. Näin syntyi lambdan raja-arvon ylitysvika ja huonosta palamisesta johtuen sytytyskatkoja kaikissa sylintereissä.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

" Eli testeritkin voivat erehtyä. "

Testeri ei erehdy. :D
Testeri voi antaa useampaakin vikakoodia, joten kyllä sitä joutuu perinteisesti hakemaan vikaa diagnostiikan lisäksi. :lol:
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

No niin!
Ei ne läheskään aina "merkki liikkeissä" hoida hommia koska heidän ei tarvitse. Asiakkaita kyllä riittää ja katteen saavat juuri niillä vaihdetuilla erikoisosilla joita ei kannata diilerien varastossaan seisottaa, jos yleensä saavat myydäkkään. Kannattaa aina, hankittuaan auton olipa mitä merkkiä tahansa niin, ottaa selville jostain kautta, esim. juuri nämä foorumit, mistä löytyy lähin todella ko. merkin osaava ja luotettava huolto ja korjaamo.
Eikä kannata säikähtää vaikka ei ko. korjaamon katolla loistakkaan isot neonvalot.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Ei ei ei ja ei :twisted:
Vaika on vaihdettu jo tulpat, sytyttimet, polttoainesuodatin ja toi ilmamassamittari ja joku suodatin mikä kannattaa ton yhteydessä vaihtaa niin silti mun romu ei toimi!!!!
Dääm!

Onko vielä vaihtoehtoja...
Paitsi se katalysaattori....
Nyt meni usko mersuihin!
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

--------------------------------------------------------------------------------

Auto on nyt "nyrkkipajalla"
Pojat jos ketkä sen kuntoon saavat.
Olivat ottaneet ilmamäärämittarin töpsän uudestaan irti ja kierrokset nousi heti.
Uusi ilmamassamittari saadaan huomenna ja jospa se toisi iloa mun arkeen.
Sitten on vaihdettu tulpat, sytyttimet, polttoainesuodatin ja toi ilmamassamittari...
Noilla korjaamojen hinnoilla ja osien hinnoilla olisin kohta saanut jo uuden auton



Kertoistko missä autoasi nyt viimeksi laitettiin ?
Onko kyselellä nyrkkipajalla asianmukaisia diagnostiikkalaitteita ja osaavatko he tulkita vikakoodeja ja jäljittää mahdollista vikaa ?
Tuntuu aika oudolta. :shock:
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kuten totesin aiemmin jo - vaihdata ne johdot joka tapauksessa, vaikka ei tämä vika sillä korjaannukaan.

Ja kokeile vaikuttaako kun ottaa katalysaattorin pois.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Chili kirjoitti:Alkaako se hyppiä ja tukkeutua vasta korkeimmilla kierroksilla - yli 3000 rpm?

Jos näin on, niin katalysaattori on tukossa.
Ymmärtääkseni bensatekniikassa katalysaattori ei voi mennä tukkoon, kun platinakatalyytti kuluu pikku hiljaa loppuun ja lopuksi irtoaa ja alkaa kolisemaan pöntössä. :lol:
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kannattaa kokeilla kuitenkin.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

No jaa, kun moottorin ohjauspuolelle tulee jokin vika joka aiheuttaa liian rikkaan seoksen joka taas aiheuttaa öljyn ohenemisen ja sitä rataa palamattoman bensan ja öljyn pääsyn katalysaattoriin niin tukkoon (ja samalla toimimattomaksi) se hyvällä tuurilla voipi vaan mennä.

Platinapinnoitteenhan ei pitäisi kulua kun se on vain katalyyttinä siellä, eli se toimii vaan kemiallisen reaktion välittäjäaineena.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Onhan noita mennyt bensavehkeistä tukkoon monesti,kun sisukset irtoaa ja tukkivat pakoaukon.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Pojilla on epäilys jotta imuilmapuolella on vuoto...
Konetilasta kuuluu hienoinen suhina, auton ollessa käynnissä....
...joka voisi sekoittaa ilmamassamittarin?
Tätä mieltä oltiin ainakin joensuussa, tarvikeliikeessä josta ilmamassamittari on ostettu....

Auto on tällä hetkellä kylän pojilla korjattavana, koska Hartikainen ei mitään osaa....!! Muuta kuin laskuttaa!

APUVA!!!
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Heidi L kirjoitti:Pojilla on epäilys jotta imuilmapuolella on vuoto...
Konetilasta kuuluu hienoinen suhina, auton ollessa käynnissä....
...joka voisi sekoittaa ilmamassamittarin?
Tätä mieltä oltiin ainakin joensuussa, tarvikeliikeessä josta ilmamassamittari on ostettu....

Auto on tällä hetkellä kylän pojilla korjattavana, koska Hartikainen ei mitään osaa....!! Muuta kuin laskuttaa!

APUVA!!!
Jos imupuolen ilmavuotoa epäilee, on se helposti todettavissa suihkuttamalla nestemäistä seosta mahdollisiin vuotokohtiin, muuttuu käyntiääni jos vuotoa on.

Olisi hauska nähdä tukkoon mennyt katalysaattori... minun ymmärykseni mukaan öljy haihtuu kovassa kuumuudessa joka katalysaattorissa on moottorin käydessä, ja jos katalyytti irtoaa kiinnityksestään, niin en ymmärrä miten se voi tukkia pakoaukon. :shock: Kyllä ne pakokaasut löytää tiensä ulos vaikka katalyytti pyörisi kuin puol.... siellä.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Käykö auto kaikilla pytyillä ja ottaa kierroksia jos ilmamäärämittarin johdon irroitaa ? Tuliko bensan paineet mitattua ? Vois koittaa miten toimii jos irroittaa Lambdan johdot.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Pensapumppukin voi huonosti toimiessaan aiheuttaa vastaavaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yks tosi hyvä ja osaava paikka joka on perehtynyt täysin ja omistautunut mb:in olis joensuussa Räty&Immonen.Monet kehuvat vain hyvää.
Pelkkä puhelin soittokin valaisee asiaa jos he eivät heti kerkeä tutkimaan.
Itsekin olen saanut pariin otteeseen vika-analyysin ilmaiseksi puhelin soiton päästä.Suosittelen! :D
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

Pojilla on epäilys jotta imuilmapuolella on vuoto...
Konetilasta kuuluu hienoinen suhina, auton ollessa käynnissä....
...joka voisi sekoittaa ilmamassamittarin?
Tätä mieltä oltiin ainakin joensuussa, tarvikeliikeessä josta ilmamassamittari on ostettu....

eikös tuo suhina voisi johtua juuri tukkeutuneesta katalysaattorista---->putki tukossa ja vuotaa nyt jostain tiivisteestä :roll:
ML W164
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Ei niitä katalysaattoreita tarvitse sen takia irroittaa,riittää kun kopistelee nyrkillä kattia ja jos romisee sisällä niin selvä tapaus-rikki on.
Oli tuossa joku aika sitten pajalla Audi A6 2,8 josta oli mennyt toinen katti tukkoon,käydessä tunsi pakokaasujen virtauksen käsille olevan toisen puolen putkessa olematonta,jos lähti liikenteeseen niin kuuteenkymppiin asti jollakin lailla mentiin,sitten stoppasi eikä yli siitä kulkenut.
Toisessa katissa oli sisukset irti ja yksi palanen oli hioutunut kuin veneen pohjan tapiksi pakoaukkoon,eipä siitä kaasut liioin kulkeneet.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

atlas kirjoitti:Yks tosi hyvä ja osaava paikka joka on perehtynyt täysin ja omistautunut mb:in olis joensuussa Räty&Immonen.Monet kehuvat vain hyvää.
Pelkkä puhelin soittokin valaisee asiaa jos he eivät heti kerkeä tutkimaan.
Itsekin olen saanut pariin otteeseen vika-analyysin ilmaiseksi puhelin soiton päästä.Suosittelen! :D
Jep ... juuri tuolta on nyt parhaita vinkkejä saatu....
Puhelinyhteydessä sinne ollaan oltu jo useaan otteeseen :D
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

rumilus kirjoitti:
Chili kirjoitti:Alkaako se hyppiä ja tukkeutua vasta korkeimmilla kierroksilla - yli 3000 rpm?

Jos näin on, niin katalysaattori on tukossa.
Ymmärtääkseni bensatekniikassa katalysaattori ei voi mennä tukkoon, kun platinakatalyytti kuluu pikku hiljaa loppuun ja lopuksi irtoaa ja alkaa kolisemaan pöntössä. :lol:
Voi mennä. Meillä meni Saxossa kerran katti tuhannen päreiksi ja pakoputki oli täysin tukossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja rumilus »

spede10 kirjoitti:
rumilus kirjoitti:
Chili kirjoitti:Alkaako se hyppiä ja tukkeutua vasta korkeimmilla kierroksilla - yli 3000 rpm?

Jos näin on, niin katalysaattori on tukossa.
Ymmärtääkseni bensatekniikassa katalysaattori ei voi mennä tukkoon, kun platinakatalyytti kuluu pikku hiljaa loppuun ja lopuksi irtoaa ja alkaa kolisemaan pöntössä. :lol:
Voi mennä. Meillä meni Saxossa kerran katti tuhannen päreiksi ja pakoputki oli täysin tukossa.
Mielenkiintoista...onkohan kyseinen katalysaattori suunniteltu oikein.
Oliskohan jonkun rupusnikkarin suunnittelema.
Platinakatalyytti kyllä menee murusiksi, jos se irtoaa kiinnityksistään. Tosin pakokanavistossa on niin kovat kaasunvirtaukset ja paineet, että luulisi murusten lähtevän putkesta ja vaimentimista tukkimatta pakoputkea kokonaan.

Ps.
Jep ... juuri tuolta on nyt parhaita vinkkejä saatu....
Puhelinyhteydessä sinne ollaan oltu jo useaan otteeseen

Onko se tuo nyrkkipaja , jossa autoasi on korjailtu , vai onko vain vinkkejä annettu ?
Paras tapa ei ole purkaa vikamahdollisuudet kuuntelemalla vinkkejä joiltakin remonttipojilta, olisi viisainta laittaa autosi asianmukaiseen testeriin ja asianosaaviin henkilöihin, jotka osaavat tulkita vikadiagnostiikkaa.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ei kai se katti sitten enää niin kuumaksi käy jos kennoston pintaan pääsee syntymään ohutkin kemiallisen reaktion estävä kerros. Tähän juttuun se perustuukin että joskus likimain toimimaton katti putsaa itsensä kun saa vaan sen tarpeeksi kuumaksi ajettua, mutta jossain vaiheessa se voi olla myöhäistä. Tietty kasvava pakopaine nostaa lämpöä, mutta luulisi pakoputken ja pakosarjan liitosten ja tiivisteiden antautuvan ensinnä...

Katalysaattoreita on tarinan mukaan paukahdellut, todennäköisin syy lie kaiketi se että se on tukkeutunut, mutta ilmeisimmin pakokaasujen paine on noustessaan aiheuttanut niin kovan kuumenemisen että jotakin liki räjähdyksenomaista on sattunut. Kaveri kertoi että hänelle kävi niin, kuljettajan paikalle se kuulosti kuin olisi kiveen ajanut, tosin tiellä ei ollut kiviä tms. mihin olisi voinut ajaa, mutta auton alle kurkistettuaan huomasi että kattia ei ollut enää missään eikä löytynyt mistään vaikka kadunvartta katselivatkin. Ei sitä silti kukaan osannut sanoa oliko mennyt tukkoon kennoston irtoamisen vai jonkin muun syyn takia, varsinkin kun se katti itse oli tuhannen päreenä ilmeisesti poiistunut maatakiertävälle radalle... :lol:

lis: ovelaa kun aikoinaan oli vaan Kemira ja joku toinen kattivalmistaja, mutta nyt ku hain, tuli lista 63:sta (joista 37 Kiinassa) eikä suomalaista valmistajaa enää...
Viimeksi muokannut nyffikaakoo, Pe 14.08.2009 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Itseasiassa minulla oli aiemmassa autossa hyvin samantyyppiset oireet, joka tuli mieleen nyt, kun kerroit tuosta suhinasta...

Oma autoni jossa oli vastaavantyyppinen vapaastihengittävä (siis ei turboa) kone, alkoi hyytymään ja käyttäytymään todella häiriintyneesti sekä kone ravisi paikoillaan aika rankasti ja heilutti jopa koko autoa. Lisäksi kaikki mahdolliset varoitusvalot syttyivät.
Autolla pystyi kuitenkin ajamaan rauhallisesti ajettuna ja pienillä kierroksilla.

Kun konepelti oli auki ja paikallaan ollessa laittoi kierroksia koneeseen niin konetilasta kuului vinkunaa/suhinaa. Ääni oli hyvin samantyyppinen kuin jonka turboahdin pitää (jota autossani ei siis ollut).
Vein auton pajalle ja siellä testeri ei näyttänyt käytännössä mitään järkevää. Ilmamassamittari vaihdettiin ja vika ei korjaantunut. Ilmamassamittari siis vaihdettiin ennen kuin itse aloin perehtymään vian syihin ja kuulostelemaan konetta.
Seuraavaksi vein auton taas pajalle ja siellä alettiin arpomaan sitä sun tätä, mutta pakotin heidät tarkastamaan ilmaletkut, koska sellainen ääni ei voi syntyä muusta kuin, että joku ilmaletku on halki tai irti.

Vika löytyikin ilmaletkusta, joka oli irronnut kuoppaista tietä ajaessa. Uusi klemmari putkeen kustansi noin euron ja vika korjaantui sillä...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Minun ex-E240TA teki samaa startinvaihdon jälkeen:
* moottori heilui kuin humalainen merimies palkkapäivänä
* auto kulki maksimissaan vajaat 40 km/h välillä hyytyen kokonaan
* testeri näytti vikana sytytyskatkoksia - ei muuta
* jne jne
Ilmamassamittarin poiskytkennällä oli pieni vaikutus mutta ei sanottavampaa!

Syyksi paljastui irronnut imuputki ilmamassamittain ja koneen väliltä! Oli irronnut merkkihuollossa, kun konetta kampesivat ylöspäin startinvaihdon yhteydessä!

Oli muuten asentaja aivan hukassa vikakoodeineen ja oireyhtymineen, kunnes visuaalinen tarkastus paljasti letkun irronneeksi. Ja asiakas oli muuten tässä tapauksessa se, joka huomasi vian 8)
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Niittehä ois pitänny maksaa neuvontastyöstä palkkaa, usein opetushomma on hintavampaa ku vars. työnteeskentely... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Niittehä ois pitänny maksaa neuvontastyöstä palkkaa, usein opetushomma on hintavampaa ku vars. työnteeskentely...
Kyllähän ne maksoikin ...

Homma oli silloin niin sekaisin, että rahaa merkkihuolto palautti tilille enemmän kuin olin sinnepäin maksanut!

Eli tässä tiivistettynä koko episodi;

1) emäntä kurvasi työpaikkani pihalle ja sammutti auton
2) vaihdoimme kuskia ja auto ei sanonut mitään startatessa ts valot yms paloivat mutta startti ei inahtanutkaan
3) auto lavetilla merkkihuoltoon
4) merkkihuolto vaihtoi startin - ei vaikutusta tilanteeseen
5) merkkihuolto vaihtoi startin älylaatikon - ei vaikutusta tilanteeseen
6) merkkihuolto huomasi vasta tässä vaiheessa, että akku on aivan finaalissa !!!
7) akun vaihto auttoi lopulta starttihäiriöihin
8) hain auton maksaen parin tonnin laskun
9) pyysin vanhat osat mukaan, koska minusta oli uskomatonta että 130 tkm ajetusta mersusta menee startti ja älyboksi
10) hakureissulla meinasi usko mennä mersuun kun ilmenivät nuo käyntihöiriöt koneen lämmettyä
11) pari kertaa nilkuttamalla merkkihuoltoon testerin päähän ja diagnoosi viittasi pahasti sytytysjärjestelmän viallisuuteen (sytytyshäiriöitä kaikissa sylintereissä)
12) asiakas huomasi vian eli irronneen imuputken kun auto oli n:ttä kertaa töpselin päässä
13) auto toimi letkun kiinnittämisen jälkeen kuin unelma ...
14) paikallinen Bosch-huolto tutki poistetun startin ja älyboksin - tuomio oli että ne olivat kulumattomassa ja uutta vastaavassa kunnossa
15) tein reklamaation turhaan vaihdetuista osista - eli akku ol ollut syyllinen kaikkiin ongelmiin ja merkkihuolto oli aloittanut selvittelyn "väärästä päästä" eli kalleimmista komponenteista
16) merkkiliike vaihtoi vanhat osat takaisin ja palautti varmuudeksi tililleni vähän enemmän rahaa kuin olin sinnepäin maksanut - vaivanpalkkaa siis :)

Joskus siis näinkin!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Virhearviointeja tulee kyllä herkästi sillä esim 203:nen ei starttaa ollenkaan jos on virta vähissä,mutta onhan tuo merkkiliikkeeltä naurettavaa tumpelointia.
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Edelleen huollossa :roll:
Taas on vaihdettu kaksi puolaa, koska tietokone niitä herjasi....
Mutta ei... Mitään ei tapahdu :twisted:

Laskua en uskalla edes ajatella.....
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Kertaisitko uudelleen ne oireet mahdollisimman tarkasti. Eli pysähtyykö kierrokset kuin seinään n. 3000 rpm:n kohdalle aina - myös heti auton käynnistyksen jälkeen jos paikallaan vielä ollessa polkaiset kaasun pohjaan? Vai kuinka kierrokset käyttäytyvät erilaisissa tilanteissa?

...ja katalysaattorit eivät ole syynä; sen tarkistitte?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Heidi L
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 10.08.2009 21:54

Viesti Kirjoittaja Heidi L »

Kierrokset hyytyvät 3000 kohdalla ja auto ikäänkuin tukehtuu....
Juuri soitin huoltoon.... Vasen lohko on kuulemma kokonaan pimeänä!

Palaan asiaan päivällä!!!
Vastaa Viestiin