320 cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
.cdi.
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.09.2009 10:22
Paikkakunta: pohjanmaa

320 cdi

Viesti Kirjoittaja .cdi. »

Moi. Olen uusi täällä ja olen ostamassa e320 cdi facelift mallia eli 2007 ja uudempi. Kertokaa te mersumiehet, että mitä ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? avantgardea olen ajatellut ja farkkuna, tällä hetkellä alla bemari 530 d, mitä mieltä olette vaihdosta?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Onko tuossa muuta katsottavaa kuin että on kilometrit ja varusteet kohdallaan?

Onnea vaan sopivan kandidaatin etsintään.
.cdi.
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.09.2009 10:22
Paikkakunta: pohjanmaa

320 cdi

Viesti Kirjoittaja .cdi. »

Olen jo löytänytkin muutaman vaihdokin, varusteista en tiedä, mitä avantgardessa on vakiona, mutta navi olisi must, nahkapenkeistä en niin välitä ja tietenkin auton väri, kunhan se ei ole shamppanja tai hopea (hopean omistajat ei saa suuttua) mutta hopeinen auto ei näytä miltään :lol: Tommoset 40t€-45€ voisi olla budgetti, eiköhän sillä jotain irtoo.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja tempera »

.cdi. kirjoitti:Olen jo löytänytkin muutaman vaihdokin, varusteista en tiedä, mitä avantgardessa on vakiona, mutta navi olisi must, nahkapenkeistä en niin välitä ja tietenkin auton väri, kunhan se ei ole shamppanja tai hopea (hopean omistajat ei saa suuttua) mutta hopeinen auto ei näytä miltään :lol: Tommoset 40t€-45€ voisi olla budgetti, eiköhän sillä jotain irtoo.
:oops: Mulla on hopeinen eli kuva vasemmalla enkä suutu vaikka väriä moititkin. Hieno peli muuten eikä jää varmasti jalkoihin liikenteessä. Mukava ajaa ja hiljainen kesärenkailla. Voi olla melua jos ajaa 235 km tuntivauhtia. Eipä ole vielä tullut kokeiltua. Tietysti lastuttamalla saa lisätehoa 30-40 hp. Maalipinnassa mulla on takuu pinnoite sekä auto on muutenkin ruostesuojattu. Ps kyllä 320 aina Bemarin voittaa.
Esim varusteita mulla on älykäs vaihteisto, kesä ja talviasetuksilla,automaatti ilmastointi plus automaatti lämmitin, ym ym.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sampanja on paras väri! Ei näy ruostekaan niin selvästi...
Mutta ota sinä musta, niin mulle jää enemmän sampanjaa.

Katso, että edessäkin on vetoakselit.

Airmaticia on moitittu helposti rikkoutuvaksi.

Mallisarjan loppupään mallit ovat yleensä niitä lujimpia, ongelmat
on jo korjattu.

Tuolta voi katsoa lisää:
http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=627
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

.cdi. kirjoitti:Moi. Olen uusi täällä ja olen ostamassa e320 cdi facelift mallia eli 2007 ja uudempi. Kertokaa te mersumiehet, että mitä ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? avantgardea olen ajatellut ja farkkuna, tällä hetkellä alla bemari 530 d, mitä mieltä olette vaihdosta?
Hyvä auto sinulla kiikarissa, ota nimenomaan facelift.
Kiinnitä huomiota huoltokirjaan, öljyt olisi syytä vaihtaa mersuunkin, myös vaihteistoon.

280 CDI 7 G on muuten täsmälleen sama auto, vain moottorinohjaus eri asetuksilla (pienempi polttoaineen ruiskutusmäärä ym).
Eli voit hyvin ostaa myös 280 CDI 7 G: n ja muutattaa siihen 320 CDI: n ohjelman...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13196
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JarkkoN kirjoitti: Airmaticia on moitittu helposti rikkoutuvaksi.
Alkupään Airmatic jousissa oli enemmän ongemia mutta kun hakusessa oli farmari niin tuohan on jo 75% Airmaticista vaikka Airmaticia ei olisikaan. :)

Eli kompressori ohjausboxeineen ja takapään ilmajouset. Säätyvä iskunvaimennus sitten puuttuu mutta viat on enemmän niissä ilmajousissa.

Foorumilla varmaan mielipiteen jo tunnetaan mutta itse en ostaisi autoa ellei siinä ole Airmaticia (no, perheen 204:ssa ei ole). Minusta kyse on vähän samasta kuin joku V12 moottoria haluava ottaisikin I4:n kun siinä on vähemmän rikki meneviä sylintereitä.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja xr »

.cdi. kirjoitti:Moi. Olen uusi täällä ja olen ostamassa e320 cdi facelift mallia eli 2007 ja uudempi. Kertokaa te mersumiehet, että mitä ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? avantgardea olen ajatellut ja farkkuna, tällä hetkellä alla bemari 530 d, mitä mieltä olette vaihdosta?
jaaha joku meinaa lopettaa autoilun ja siirtyä kuuntelemaan rengas meteliä ja ihmettelemään vikatiloja ja ruostetta eikö kaupassa myydä enää autoja
mielipidettähän kysyttiin :D koliseva takapää unohtui ym.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

tempera kirjoitti: :oops: Mulla on hopeinen eli kuva vasemmalla enkä suutu vaikka väriä moititkin. Hieno peli muuten eikä jää varmasti jalkoihin liikenteessä. Mukava ajaa ja hiljainen kesärenkailla. Voi olla melua jos ajaa 235 km tuntivauhtia. Eipä ole vielä tullut kokeiltua. Tietysti lastuttamalla saa lisätehoa 30-40 hp. Maalipinnassa mulla on takuu pinnoite sekä auto on muutenkin ruostesuojattu. Ps kyllä 320 aina Bemarin voittaa.
Esim varusteita mulla on älykäs vaihteisto, kesä ja talviasetuksilla,automaatti ilmastointi plus automaatti lämmitin, ym ym.
OFFTOPIC eli ei liity topicin W211:iin

Tervetuloa todellisuuteen: Ei Väykyn maalipinnassa paljo takuupinnoitteet auta :lol: Hyvää hoitoa se vaatii ja sairaalloista pesua joka listan alta, jos aikoo ruosteettomana pitää. Ja ruostesuojauskaan ei auta siihen, etteikö vois ruostua ovitiivisteiden yms. alta, koska ko. auton korinsuojauksessa on niin monta suunnitteluvikaa, että takuulla ruostuu ennemmin tai myöhemmin, se on vaan ajan kysymys. BMW 530D on kyllä hiljaisempi kuin 320cdi, jos puhutaan samanikäisistä autoista, jotka on kumpikin kunnossa ja hyvät renkaat. Huomaa selkeästi, että W210 320cdi on sulle tosi uusi hankinta jne. Onhan se tosi hyvä auto hintaisekseen ja olis täydellinen, jos ei ruostuis ja ois tyyppivikoja. Itselläkään ei tässä yksilössä ole VIELÄ ruostetta jos ei lasketa 0,5 cm x 0,5 cm kuplaa takalokarin kaaressa, mutta kyllä sitä kohta tulee aivan satavarmasti aikaisempien Väyryskokemusten perusteella. Sehän näissä vanhoissa on hyvä juttu, että kaikki tyyppiviat jo tunnetaan, ja miksei jo W211:ssakin.

Että ny jotain W211:stakin puhuttais, niin faceliftaamaton ei ainakaan ole huomattavasti hiljaisempi kuin W210 (faceliftatusta 06--> W211 ei kokemusta). Lisäksi takamatkustajien jalkatila on kutistunut tai ainakin tuntuu takapenkillä ahtaammalta W211 kuin W210. Ja varaosat moninkerroin kalliimpia W211, mikä on tietty luonnollista uudemmassa mallissa kun jälleenmyyntihintakin on melkein 2x-4x.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Tommoset 40t€-45€ voisi olla budgetti, eiköhän sillä jotain irtoo.

Kyllä tolla hintaa luulis jo saavan oikeita autojakin :wink:
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
.cdi.
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 27.09.2009 10:22
Paikkakunta: pohjanmaa

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja .cdi. »

masaf1 kirjoitti:
tempera kirjoitti: :oops: Mulla on hopeinen eli kuva vasemmalla enkä suutu vaikka väriä moititkin. Hieno peli muuten eikä jää varmasti jalkoihin liikenteessä. Mukava ajaa ja hiljainen kesärenkailla. Voi olla melua jos ajaa 235 km tuntivauhtia. Eipä ole vielä tullut kokeiltua. Tietysti lastuttamalla saa lisätehoa 30-40 hp. Maalipinnassa mulla on takuu pinnoite sekä auto on muutenkin ruostesuojattu. Ps kyllä 320 aina Bemarin voittaa.
Esim varusteita mulla on älykäs vaihteisto, kesä ja talviasetuksilla,automaatti ilmastointi plus automaatti lämmitin, ym ym.
OFFTOPIC eli ei liity topicin W211:iin

Tervetuloa todellisuuteen: Ei Väykyn maalipinnassa paljo takuupinnoitteet auta :lol: Hyvää hoitoa se vaatii ja sairaalloista pesua joka listan alta, jos aikoo ruosteettomana pitää. Ja ruostesuojauskaan ei auta siihen, etteikö vois ruostua ovitiivisteiden yms. alta, koska ko. auton korinsuojauksessa on niin monta suunnitteluvikaa, että takuulla ruostuu ennemmin tai myöhemmin, se on vaan ajan kysymys. BMW 530D on kyllä hiljaisempi kuin 320cdi, jos puhutaan samanikäisistä autoista, jotka on kumpikin kunnossa ja hyvät renkaat. Huomaa selkeästi, että W210 320cdi on sulle tosi uusi hankinta jne. Onhan se tosi hyvä auto hintaisekseen ja olis täydellinen, jos ei ruostuis ja ois tyyppivikoja. Itselläkään ei tässä yksilössä ole VIELÄ ruostetta jos ei lasketa 0,5 cm x 0,5 cm kuplaa takalokarin kaaressa, mutta kyllä sitä kohta tulee aivan satavarmasti aikaisempien Väyryskokemusten perusteella. Sehän näissä vanhoissa on hyvä juttu, että kaikki tyyppiviat jo tunnetaan, ja miksei jo W211:ssakin.
Ei kai nyt pari vuotta vanhassa autossa ruostetta saa olla, eri asia olisi opelit :lol: Bemari on kyllä hiljainen auto, mulla on tämä uuskorinen -04 ja nimenomaan farkkun ja 530 d automattilooralla, mutta kun ei haluaisi samanlaistakaan ostaa, niin ajattelin vaihteluksi mersua, ei sekään vissiin huono vaihtoehto olisi. Kävin kokeilemassa uutta v70 volvoa, kiitos ja pois, ei ole mun auto se, audi ei iske, joten...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Itse olen katsellut nelivetoisia ja Saksasta saa merkkiliikkeestä alle
100 tkm ajetun farkun 25-30 tonnilla. Siihen verot jäävät tullin
elokuun päätösten mukaan 15 tonniin. Eli 40-45 tonnia on tällä hetkellä
oikea hinta nelivetoiselle E280-320 CDI:lle.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

JarkkoN kirjoitti:Itse olen katsellut nelivetoisia ja Saksasta saa merkkiliikkeestä alle
100 tkm ajetun farkun 25-30 tonnilla. Siihen verot jäävät tullin
elokuun päätösten mukaan 15 tonniin. Eli 40-45 tonnia on tällä hetkellä
oikea hinta nelivetoiselle E280-320 CDI:lle.

Huomaa Jarkko, että nelivetoisena facelift usein vasta -08 käyttöönotetuissa; usea myynnissäoleva -07 neliveto on ei-facelift.

Samoilla varusteilla kuin omassa 211 faceliftissani on ja vastaava mb historia kuin omassa sedan takavedossa johtaa mielestäni + 30 000 eur hintaan keskimäärin saksassa merkkiliikkeessä tällä hetkellä. Eli noin 50 000 takavetoisena suomeen tuotuna kuluineen.

Yksi neliveto facelift löytyy joltain käytettyjen myyjältä (ei siis mb liike)kohtuu varusteilla tällä haavaa 29 900 eur, ei nahkasisustusta...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

Eli hyviä ja varusteltuja 211 facelifteja ei ole saksassakaan halvalla saatavilla.... mutta 50 000 eur on mielestäni kohtuuhinta reilu 2 vuotta vanhasta autosta, ajettu noin 80 000 km, jonka Vehon listahinta on ollut noin 90 000 eur uutena lipposlovakiassamme.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

.cdi. kirjoitti:Ei kai nyt pari vuotta vanhassa autossa ruostetta saa olla, eri asia olisi opelit :lol:
Niinhän sitä luulis, että Ooppelit ruostuu tms., mutta paremmin niissä näkyy maalipinta kestävän ku Mersuissa, ellei nyt oteta jotain 2006-> Mersua... Katelkaapa huvikseen markettien parkkipaikoilla tarkkaan W211-Mersujen koreja - aika paljo on maalivirheitä helmoissa, lokarin kaarissa yms. nähtävillä suht tuoreissakin autoissa, alkupään W211 puhumattakaan. W210:stä sen sijaan näkee jo kilometrin päähän ruosteet useimmiten. Kattokaapa saman vuosimallin Ooppeleita, ei oo ruosteita ihan hirveesti ulos päin näkyvissä (pellit voi toki olla vaikka puhki, mutta ei näy ulospäin kun maali on hyvä). Niissä tosin ruostuu auton alta ja kotelot sisältä päin, mutta Mersu lahoaa ulkoapäin, liekö käytetty vaan vähän liian halpoja maaleja.

PS. Lentokentällä parkkeerasin juuri äskettäin tältä vuosituhannelta olevan S500:n viereen. Ei ollut nättiä katseltavaa, kun mustasta kiiltävästä autosta puski kyljestä ruostekukkaa läpi, ja niitä kukkia riitti kädelle jos toisellekin laskettavaksi. Että semmonen arvoauto. Paljo tietysti kiinni miten pitää autoaan, mutta huonolla tuurilla ei taida sekään auttaa Mersun kori/maaliongelmiin.

PPS. Lukekaapa MBWorldin foorumeita (on isompi otanta). Siellä on porukka jo takuuseen maaluuttanut W204:sta, W169:ä ja 245 B:tä alle kahden vuoden ikäisiä autoja. Ja ne ei edes aja suolapaskassa, vaan valtaosa käyttäjistä on lämpimistä maista. Toisaalta kyllä niissä muissakin ja muun merkkisissä autoissa on enemmän tai vähemmän ongelmia maalipinnan ja paljon muunkin kanssa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Häh? Miksi nelivetoisen rekisteröinti tulisi myöhässä? Itse en
ole tällaista huomannut. Jokseenkin kaikki 7/2006 - 6/2007 autot
ovat olleet vuosimallia 2007, sikäli kuin olen huomannut, eli siis
uudistettua mallia. Tai ainakin etupuskuri ja maski on ollut uutta mallia.

Jos tämmöinen Mersu maksaa Saksassa 30.000, niin kyllä kai sen pitäisi
aika lähelle 45 tonnia päätyä Suomessa, ainakin 2007 puolella
käyttöönotetut.

Tässä se em. tullin arvio:
E320 CDI 4matic 10/2007 63 km, arvo 48.000 e, vero 15.262 e.
Vero lienee E280:ssa pienempi, vaikka auton saa softattua E320:ksi
ja siitä tehokkaamaksikin. Pääsee pienemmällä verolla.

Tässä esim. merkkiliikkeen takuuauto E280 CDI T 4-matic 7/2006, 80
tkm 26.000 euroa. Takavetoiset ja sedanit lienevät halvempia, puhumattakaan muista kuin merkkiliikkeistä.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2
Viimeksi muokannut JarkkoN, Ma 28.09.2009 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Menin Saksan Mersun sivuille käytettyjen hakuun ja etsin kaikki
2007-malliset nelivetoiset E280/E320. Niitä oli 42 kpl, hintahaitari
alkoi noin 20 tonnista. Alle 100 tkm ajettuja oli 23 kpl, hintahaitari
noin 25-35 tonniin ja keskihinta noin 30 tonnia. Lisäksi alle 35 tonnin mahtui
muutama (5) loppuvuonna 2007 rekisteröity auto, hinnat samaa luokkaa
25-35. Karsin tietysti pois kaikki ennen faceliftia olevat autot.

Noita 25-30 tonnin hintaisia, alle 100 tkm ajettuja oli yhteensä 19 kpl.
2008 vuoden malleissa oli yksi. Yli 30 tonnin hintaisia oli 9 kpl.

Kannattaa varmaankin katsoa merkkiliikkeen tarjontaa, jos etsii
tällaista melko harvinaista autoa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

JarkkoN kirjoitti:Menin Saksan Mersun sivuille käytettyjen hakuun ja etsin kaikki
2007-malliset nelivetoiset E280/E320. Niitä oli 42 kpl, hintahaitari
alkoi noin 20 tonnista. Alle 100 tkm ajettuja oli 23 kpl, hintahaitari
noin 25-35 tonniin ja keskihinta noin 30 tonnia. Lisäksi alle 35 tonnin mahtui
muutama (5) loppuvuonna 2007 rekisteröity auto, hinnat samaa luokkaa
25-35. Karsin tietysti pois kaikki ennen faceliftia olevat autot.

Noita 25-30 tonnin hintaisia, alle 100 tkm ajettuja oli yhteensä 19 kpl.
2008 vuoden malleissa oli yksi. Yli 30 tonnin hintaisia oli 9 kpl.

Kannattaa varmaankin katsoa merkkiliikkeen tarjontaa, jos etsii
tällaista melko harvinaista autoa.
Poitti olikin auton varustelutaso; mielestäni saksasta kannattaa ostaa auto hyvillä varusteilla. Sellaisia ei meillä juuri ole tarjolla.

On varmasti totta, että jos varusteita ei laita hakuoptioksi, niin tarjonta kasvaa valtavasti.

Mielestäni saksasta kannattaa nimenomaan ostaa hyvällä mb historialla olevia varusteltuja autoja; ne eivät ole esillä mobilen ensimmäisellä sivulla.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Varusteita näytti olevan mukavasti noissa autoissa. Hakukone ilmoitti, että
joka toisessa autossa olisi ne varusteet, jotka itse ruksin listasta.

Ja hinnat ovat nopeassa laskussa, kun uusi E-sarja tuo koko ajan lisää
vaihtoautoja kauppoihin. Saksassa hinta voi pudota 4000-5000 vuodessa ja
Suomessa 6000-7000 euroa. Se on 500 euroa kuukaudessa. Kannattaa
varmasti odottaa tai jättää ostamatta, noin taloudellisessa mielessä.

Sopivat väriyhdistelmät ovat sitten vaikeampi pala. Musta maali ja musta
sisusta eivät käy minulle. Mieluiten saisi olla vaaleat värit ja lasikatto.

Jos tyytyy kahdella pyörällä vetävään, niin valinnanvara kasvaa 20x.
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Mielestäni saksasta kannattaa nimenomaan ostaa hyvällä mb historialla olevia varusteltuja autoja; ne eivät ole esillä mobilen ensimmäisellä sivulla.
Nimenomaan! Ei pety (viimeistään kun paikan päälle menee) kun alkaa selata viimeiseltä sivulta lähtien. Tai mitkä nyt on vaatimukset, mutta jos uhraa helvetisti aikaa ja kohtuullisesti rahaa, niin itse en ainakaan halua romuja edes katsella.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Noissa 530 dA -autoissa on ollut vaihteisto-ongelmia. Ennen vuotta 2001
käytettiin muistaakseni 390 Nm kestävää GM:n laatikkoa, joka
valmistettiin Ranskassa. Sitten tuli 440 Nm kestävä versio. En tiedä,
onko autoissa yhä sama laatikko. Joka tapauksessa noita on tuhoutunut
kuulemma melko lailla. Luultavasti laatikon elinikä lyhenee erityisesti
softatuissa autoissa, jossa vääntöä nostetaan jälkikäteen. Itsellä oli
-99 malli, joka kylläkin oli vakiokuntoinen ja kesti hyvin.

BMW ei ole tarkoitettu aivan niin suurta kilometrimäärää varten kuin MB
eikä se ole yhtä käytännöllinen. Tyyliä ja ajettavuutta riittää, hieno auto.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

masaf1 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Mielestäni saksasta kannattaa nimenomaan ostaa hyvällä mb historialla olevia varusteltuja autoja; ne eivät ole esillä mobilen ensimmäisellä sivulla.
Nimenomaan! Ei pety (viimeistään kun paikan päälle menee) kun alkaa selata viimeiseltä sivulta lähtien. Tai mitkä nyt on vaatimukset, mutta jos uhraa helvetisti aikaa ja kohtuullisesti rahaa, niin itse en ainakaan halua romuja edes katsella.
Parhaat autot ovat merkkiliikkeessä. Jos auto ei kelpaa vaihdossa
merkkiliikkeeseen, se annetaan jobbarille naapurikortteliin.
Merkkilliikkeestä ostettu auto saattaa tulla pitkän päälle halvemmaksi
kuin parakista ostettu.

Ne Mobilen hinnat alkaen -mallit unohtaisin saman tien. Halvalla ei saa hyvää.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

JarkkoN kirjoitti:Varusteita näytti olevan mukavasti noissa autoissa. Hakukone ilmoitti, että
joka toisessa autossa olisi ne varusteet, jotka itse ruksin listasta.

Ja hinnat ovat nopeassa laskussa, kun uusi E-sarja tuo koko ajan lisää
vaihtoautoja kauppoihin. Saksassa hinta voi pudota 4000-5000 vuodessa ja
Suomessa 6000-7000 euroa. Se on 500 euroa kuukaudessa. Kannattaa
varmasti odottaa tai jättää ostamatta, noin taloudellisessa mielessä.

Sopivat väriyhdistelmät ovat sitten vaikeampi pala. Musta maali ja musta
sisusta eivät käy minulle. Mieluiten saisi olla vaaleat värit ja lasikatto.

Jos tyytyy kahdella pyörällä vetävään, niin valinnanvara kasvaa 20x.
Ollaan samoilla linjoilla; suosittelen myös merkkiliikettä...

Värit menee jännästi, kun makujuttuja, itselle ei käy kuin tumma sisusta ja mielellään hopea päältä.

Jep, saksassa ei ihan karvalakkeja löydykkään suomeen verrattuna; mutta itsellä varusteluvaatimukset kait jo hieman sairaalloisia:

V6 CDI+7G
Avantcarde + xenon+parametriohjaus
Nahkasisustus
Comand
Parkkitutkat
Lasikattoluukku ym..
Täys mb huoltohistoria, kolaroimaton+ajomäärätakuu->nämä maininnat kauppakirjaan

Tälläisten faceliftien hinnat notkahti käytettynä vuosi sitten, mutta tällähetkellä tarjontaa mielestäni paljon vähemmän kuin vuosi sitten ja hinnat jopa NOUSSEET tai lasku on kuitenkin tasaantunut nyt kesällä -09 viimetalvisesta pudotuksestaan saksassa.

Ilmeisesti kenellä moinen auto on, haluaa ajaa sillä itse, enkä ihmettele.
212 muotoilu (takavalot, kojelauta ym...) vieroksuttaa luultavasti muitakin kuin minua. Mielestäni niissä on jopa menty tavallisempaan, arkisempaan suuntaan 211: seen verrattuna.

2003 kun 211 tuli, niin oma 210 ei enää näyttänyt yhtä mainiolta... kun eka kerran pääsi 211: sen sisälle istumaan ja autoa kiertämään ympäri, olin heti myyty mies...

nyt kun kiertää vehon hallissa perusvarusteltua 212: sta, tunne on minulla ihan eri. Takavalot liian japanilaiset + kojelauta ym halvemman näköiset kuin omassa 211: ssa.

Toki 212: sta aivan erinomainen auto teknisesti muuten, varsinkin AMG alustapaketilla+suoraohjauksella... mutta CLS näyttää kyllä kaikista makeimmalta silmääni, vaikka tuli jo 2004 markkinoille.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: 320 cdi

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

xr5 kirjoitti:
.cdi. kirjoitti:Moi. Olen uusi täällä ja olen ostamassa e320 cdi facelift mallia eli 2007 ja uudempi. Kertokaa te mersumiehet, että mitä ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota? avantgardea olen ajatellut ja farkkuna, tällä hetkellä alla bemari 530 d, mitä mieltä olette vaihdosta?
jaaha joku meinaa lopettaa autoilun ja siirtyä kuuntelemaan rengas meteliä ja ihmettelemään vikatiloja ja ruostetta eikö kaupassa myydä enää autoja
mielipidettähän kysyttiin :D koliseva takapää unohtui ym.
Nuo faceliftin jälkeiset autot ovat merkittävästi parempia kuin vanhemmat,
mitä tulee sähkövikoihin. Ruosteista ei uskalla sanoa mitään, mutta noin
uudessa valmistaja tulee varmasti korjauksissa vastaan, jos auto on
kunnolla pidetty. Ruostesuojaus lienee silti tarpeen. Rengasmeteliin
voi hiukan vaikuttaa rengasvalinnalla ja ruostesuojauksella.

Oma 1991 300 tdt 4matic toimii hyvin eikä ole ruosteessa, hiukan
arvelluttaa edes harkita vaihtoa. Tämä mersu on kuitenkin erittäin
varmatoiminen, sillä voi aina ajaa eikä arvo laske kilometrien mukana.
Kai se on kuitenkin joskus vaihdettava, kun autokuume taas iskee.
Hirvittää vaan tuo hinnakkaan auton kova arvonalennus.
Jaksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.01.2007 12:26

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Noita Bemarin autom.laatikoita on kyllä hajoillut mutta
enpä sitä lähtis nostaan mitenkään MB:n eduksi
vaikkei kaiketi 211 facelifteissä ole ongelmia ollut.
Nuo 211 sarjan alkupään ongelmat on olleet melkoisia, kyllä BMW:n laatikoilla ajaa kuitenkin n 200tkm.

En keksi miten MB olisi käytännollisempi kuin BMW
jos vertaa 211 ja E60/61 koreja?

Mersuun ei taida taida mitenkään saada niin hyviä penkkejä kuin esim E60/61 comfort istuimet...

Ite ostin MB:n kun kyllästyin BMW:n sähkövikoihin...
W219 320CDI

Ex
W164 350
W211 350
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

kyllä BMW:n laatikoilla ajaa kuitenkin n 200tkm

Eipä järin luotettavalta vaikuta minun mielestäni, jos tämä pitää paikkansa? :wink:
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Minulla ei ole juurikaan omaa kokemusta uusimmista malleista, mutta
luultavasti niissä asiat on samalla tavalla kuin vanhemmissakin malleissa.

Mersussa kuljettaja ylettyy mukavasti joka paikkaan, myös tavaratilan
perälle. Muotoilussa on käytettävyys etusijalla.

Kaikissa Mersun ratkaisuissa huokuu työkalumainen ajattelu, joka
tähtää helppoon käytettävyyteen. Tähän kuuluu likaantumattomat
kynnykset ja sivuikkunat yms. vaikeasti havaittavat asiat, samoin
istuimien pinta- ja pehmustemateriaalit. Oman mersuni kangaspenkki ei
likaantunut, bemarin likaantui. Mersun penkki ei hiosta, bemarin
hiosti. Mersun nahkapenkeissä on hiostusta vähentävä reijitys, sitä en
muista nähneeni muiden penkeissä.

Bemari on mersuun verrattuna kuin silkkihansikas työrukkaseen verrattuna,
väitti Tekniikan Maailma ja on siinä ainakin hiukan totuutta.
Jaksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 29.01.2007 12:26

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

"kyllä BMW:n laatikoilla ajaa kuitenkin n 200tkm

Eipä järin luotettavalta vaikuta minun mielestäni, jos tämä pitää paikkansa?"

Ei ole liikaa tuo 200tkm mutta kun ekoista 211 sarjan vehkeistä menee laatikkoja jo reilusti alle 100tkm glygolien takia. Toki kestoiät vaihtelee niin Mersussa kuin Bemarissa mutta en ole kuullut alle 100tkm lauenneista automaateista BMW:ssä.


Tuo penkkien reiítys on hyvä juttu ja mulla on Mersussa myös jäähdytys joka on kiva kesälla kun ajelee pitempää matkaa. Penkit ja niiden säädöt istumisen kannalta taasen BMW:ssä huomattavasti paremmat.
Mielipide juttuja...
Totta on että ovienvälit BMW:ssä likaantuu enemmän mutta kojelaudan jne muotoilusta olen eri mieltä ja kun tottuu BMW:n i-Driveen on sitä ikävä ja ohan se apinoiotu uuteen E malliinkin.
W219 320CDI

Ex
W164 350
W211 350
Vastaa Viestiin