W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu

Viesti Kirjoittaja epk »

200D:tä olisi tarkoitus vähän piristää.


projektin edetessä päivittelen pikkuhiljaa...
___________________________________________________________

Cooleri:

Cooleri on Saab 93 turbon vakio välijäähdytin, maksaa uutena vähän alle 400, itse maksoin 150 .

orkkis jäähdytintä siirretty taaksepäin,


Kuva Kuva Kuva Kuva
___________________________________________________________

painesäiliö imusarjaan:

selfmade=halpa ja hyvä 8)

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
__________________________________________________________

turboksi tulee garretin t03/t25 ?

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva



nämä olivat ehdolla ( :lol: ):


sprinteristä, 2.9:stä vm. 96 , jäi ostamatta törkeän hinnan puolesta.


Kuva Kuva


ja tämä ämpäri jäi asentamatta, hmm. oli verran ISO :roll:

Kuva Kuva


__________________________________________________________

Ahtomittari

autometer, tulee radion alle, tuhkakotelo sai kyytiä .

Kuva
__________________________________________________________

kokoonpanosta :

turbo

-turbon öljynsaanti saadaan kannen lähettyviltä, taaempaa konetta.

putkella kannen vierustaa pitkin , loppumatka joustavalla letkulla.

Kuva

-paluu öljypohjaan, öljynpinnan yläpuolelle.

tein laipan anturin alle, josta paluuöljy virtaa takaisin öljypohjaan :
Kuva


ilmanputsari

turboon tulee kiinni greenin kartiofiltteri, ilmanohjaus?


pakosarja

mittatilaustyönä teetetty.

pakoputki

alkukäyrä ahtimelta 3", loput 2.5". 2 äänenvaimentimella.
_________________________________________________________

Projekti kuvia:


Kuva

_________________________________________________________

Muutoskatsastus

-päästötodistuksia ei tarvita ,koska kysessä -85 auto. Ainoastaan normaalien diesel päästöarvojen alle pitää mennä.

-teholappu tarvitaan josta selviää hevoset.

- vertaisuustodistus alustoista josta katsastusmiehet voivat verrata mitä eroa on 230E ja oman 200D alustassa.

vertaan 230E koska siinä on 136 hp, ja itse tavoittelen sellaista 130 hp, ja alustat silti samat.

papereiksi riittää vertailu paperit näiden välillä, eli autojen tekniset tiedot paperilla josta he voivat verrata. Tulostan todennäköisesti varaosakoodit epc:stä ulos , kuvien kera
Viimeksi muokannut epk, Ti 05.10.2004 09:05. Yhteensä muokattu 39 kertaa.
Avatar
emppu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 347
Liittynyt: La 03.05.2003 16:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja emppu »

Tämänhän piti olla sen verran arkaluontoinen asia ettei foorumilla puhuta :D

No toivottavasti tietoa ja taitoa löytyy.

Olen vahvasti hengessä mukana!!!

Aika äijä oot kyllä noitten vehkeittes kanssa.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Emppu kirjoitti:Tämänhän piti olla sen verran arkaluontoinen asia ettei foorumilla puhuta :D

No toivottavasti tietoa ja taitoa löytyy.

Olen vahvasti hengessä mukana!!!

Aika äijä oot kyllä noitten vehkeittes kanssa.

jep täytyy tosiaan tuoda julki , vaikka suunnitelmat oli toiset :twisted:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Joo, voit kysellä multa jos on jotain, numero sulla varmaan on, ainakin jäsenlistassa.

Toi Sprintterin turbo on sitten ihan sikapieni, mutta riittänee vakiopumpulla. Tehoja saat sillä sitten joku 120 - 130 hv.

Laita äkkiä kasaan niin käydään penkittämässä turussa yhtä aikaa, Mersuklubin jäsenet saa ammattikorkeakoulun penkkiä 2 tunniksi 50 €:llä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:Joo, voit kysellä multa jos on jotain, numero sulla varmaan on, ainakin jäsenlistassa.

Toi Sprintterin turbo on sitten ihan sikapieni, mutta riittänee vakiopumpulla. Tehoja saat sillä sitten joku 120 - 130 hv.

Laita äkkiä kasaan niin käydään penkittämässä turussa yhtä aikaa, Mersuklubin jäsenet saa ammattikorkeakoulun penkkiä 2 tunniksi 50 €:llä.



hyvä homma, koskas meinaat käydä ? , omasta uupuu cooleri vielä :oops:


cooleri olis tosiaan tarkoitus myös laittaa, ja ottaa pumppu irti->käydä säätämässä se .

tiedän tosin että pakko nyt ottaa kaikki kerralla irti, ihan varmasti tämäkin homma ryöstäytyy käsistä :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Menen kun saan pakosarjan ja uuden putken kiinni, eli varmaan huhtikuun alussa.

Cooleri... hmmm, saattaisin saada kaverilta T5-R Volvon coolerin, sille tuli pakko hankkia suurempi ettei ihan jalkoihin jää, kyselen hiukan milloin se tilaa uutta. Mutta menee siinä hetki, kyllä niitä käytettyinä ihan edullisesti saa.

Eikös sulla muuten ollut -85 toi mersu, silloin ei leimalla ole kovin hankalaa.

Ja kyllähän ne elementit kannattaisi sitten kanssa vaihtaa, niin ei pumppu heti lopu kesken.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:Menen kun saan pakosarjan ja uuden putken kiinni, eli varmaan huhtikuun alussa.

Cooleri... hmmm, saattaisin saada kaverilta T5-R Volvon coolerin, sille tuli pakko hankkia suurempi ettei ihan jalkoihin jää, kyselen hiukan milloin se tilaa uutta. Mutta menee siinä hetki, kyllä niitä käytettyinä ihan edullisesti saa.

Eikös sulla muuten ollut -85 toi mersu, silloin ei leimalla ole kovin hankalaa.

kysele ihmeessä,

katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.


tuosta leimasta olen samaa mieltä,

eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?


ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Öhhmmm.....!
pitäisikön kohta kirjoittaa jotain tuonne "langue" Palstalle niin sais noi ulkomaan surffarit ihmetellä?
"pohjoisen miehet pelkää jääkarhuja?"
Kaikilla turbo mersut! :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juu, hulluja kaikki :lol:


mites tuon turbon öljynkierron kanssa?

paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

k.j kirjoitti:"pohjoisen miehet pelkää jääkarhuja?"
Kaikilla turbo mersut! :lol:
Ja kun ne turbo mersut tahtoo järjestään olla noita riisseleitä :roll: :D
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki :lol:


mites tuon turbon öljynkierron kanssa?

paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...

Sellainen minullakin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Joni P. kirjoitti:
epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki :lol:


mites tuon turbon öljynkierron kanssa?

paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...

Sellainen minullakin.

juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?

onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä :?
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

no johan on marjat. Onko mulla ja D.Dllä kohta viimeiset vaparit :shock:
Näköjään katoavaa kansanperinnettä.

tsemppiä projektille 8)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

epk kirjoitti:kysele ihmeessä,

katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.


tuosta leimasta olen samaa mieltä,

eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?


ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
Jarruja ja muita ei tarvii päivitellä jos tehot ei mene liian korkeiksi, onko 250 D:ssä samat jarrut ja kallistuksenvakaajat kuin 200:sessa? Jos on niin 94 hv:n teholappu on hyvä.

300 D:ssä lienee jo jäähdytetyt jarrut edessä ja paksumpi kallistuksenvakaaja edessä, joten ne joutuu sitten vaihtamaan jos haluaa jotain 110 hv:n luokkaa olevia tehoja.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Mauri H. kirjoitti:
epk kirjoitti:kysele ihmeessä,

katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.


tuosta leimasta olen samaa mieltä,

eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?


ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
Jarruja ja muita ei tarvii päivitellä jos tehot ei mene liian korkeiksi, onko 250 D:ssä samat jarrut ja kallistuksenvakaajat kuin 200:sessa? Jos on niin 94 hv:n teholappu on hyvä.

300 D:ssä lienee jo jäähdytetyt jarrut edessä ja paksumpi kallistuksenvakaaja edessä, joten ne joutuu sitten vaihtamaan jos haluaa jotain 110 hv:n luokkaa olevia tehoja.
no miten tuo käytännössä hoituu, täytyykö penkissä käydä että saa tuon teholapun?

mutta entä vertaus bensakoneisiin? 230E on vielä jäähdyttämättömät....
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

enska kirjoitti:no johan on marjat. Onko mulla ja D.Dllä kohta viimeiset vaparit :shock:
Näköjään katoavaa kansanperinnettä.

tsemppiä projektille 8)
Huoli pois, en ole minäkään turbottamassa mitään. Kompressori odottaa jo kellarissa.... :lol: Tosin virinokkaa kaipailisi 230E:hen. Sellainen kun kerran oli... :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Jep, teholappua taitaa tarvita, no jos 230 E:ssä on jäähdyttämättömät niin sitten se varmaan sopii vertailuksi kunhan paino on about sama.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Jukolauta, tässähän alkaa olla paineita aloittaa toi oma turbo tsydeemi. Eihän tästä tule mitään, ku joka ukolla on puhaltimet kyljessä. :evil:
epk kirjoitti:mites tuon turbon öljynkierron kanssa?
k.j:n kattilassa oli paine otettu kannen päässä olevasta valmiista paikasta. Paluu putki öljypohjaan. Kuvassas alempi proppu on hiukan arvoitus, mutta epäilen että paluu onnistuu tuonne. Jos joku tietää tuosta alemmasta kohdasta paremmin, ni kertokaa ihmeessä.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/konee.jpg


TAHTOO TURBON :twisted:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

mutta entä vertaus bensakoneisiin? 230E on vielä jäähdyttämättömät....
Ei muuten ole, ainakaan mulla. jäähdytetyt löytyy.

Mutta onko kaikissa?
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pepekyy kirjoitti:k.j:n kattilassa oli paine otettu kannen päässä olevasta valmiista paikasta. Paluu putki öljypohjaan. Kuvassas alempi proppu on hiukan arvoitus, mutta epäilen että paluu onnistuu tuonne. Jos joku tietää tuosta alemmasta kohdasta paremmin, ni kertokaa ihmeessä.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/konee.jpg
...Juu ei nuin vaikeasti jälkiasennuksiin öljykiertoa tehdä :) Suodattimen juuresta vaan haara ja öljypohjan peltiin pieni reikä.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Day Downhill kirjoitti: ...Juu ei nuin vaikeasti jälkiasennuksiin öljykiertoa tehdä :) Suodattimen juuresta vaan haara ja öljypohjan peltiin pieni reikä.
Kuin niin vaikeasti? Eikös paineen saa pirun kätevästi tuosta kannen reijästä? :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

enska kirjoitti:
mutta entä vertaus bensakoneisiin? 230E on vielä jäähdyttämättömät....
Ei muuten ole, ainakaan mulla. jäähdytetyt löytyy.

Mutta onko kaikissa?
no voin olla väärässä, empun 230E -86 on vielä vissiin ei jäähdytetyt :?

edit: -89 tuli 230E jäähdytetyt
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pepekyy kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti: ...Juu ei nuin vaikeasti jälkiasennuksiin öljykiertoa tehdä :) Suodattimen juuresta vaan haara ja öljypohjan peltiin pieni reikä.
Kuin niin vaikeasti? Eikös paineen saa pirun kätevästi tuosta kannen reijästä? :roll:

niinpä ken kertoo totuuden, mulla käsitys kanssa että helpoin ottaa suodattimen juuresta, kuten jonilla on myös bensassaan. :?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

raul kirjoitti:
enska kirjoitti:no johan on marjat. Onko mulla ja D.Dllä kohta viimeiset vaparit :shock: Näköjään katoavaa kansanperinnettä.
tsemppiä projektille 8)
Huoli pois, en ole minäkään turbottamassa mitään. Kompressori odottaa jo kellarissa.... :lol: Tosin virinokkaa kaipailisi 230E:hen. Sellainen kun kerran oli... :roll:
Kompura juu mullakin odottelee mökillä....tosin se kasaa painetta vain maaliruiskulle.... :oops:

Mutta ollaan hengessä mukana. :roll:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

epk kirjoitti:
Joni P. kirjoitti:
epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki :lol:


mites tuon turbon öljynkierron kanssa?

paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...

Sellainen minullakin.

juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?

onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä :?
Jaa-a, pari kaveria tuossa on myös töissä noita jyrsinyt ja Pro Turbollekin niitä toimittanut.

Muistaakseni taisin tarjota kaverille pari kaljaa baarissa kun teki tuon omani :wink:

voin katsoa josko löytäisin yhden ylimääräisenkin tuolta tallilta jossa käyn releongelmaani ratkomaan
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, onko tietoa että saako sillä öljynpainettta säädettyä ? onko sulla se mahdollisuus siinä ?



mites onko tuo juhan myymä cooleri tarpeeksi "riittävä" ? :

http://koti.mbnet.fi/munamaki/myydaan.htm ja sieltä Välijäähdytin TDi Golf tai Audi
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 928
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Tässä k.j:n öljyputki kannesta. Minusta tuossa ei ole muuta, kuin pulttaa kiinni. :roll:

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo2.jpg

ja sitten turboon.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo1.jpg

Putki tai letku vaan kanteen kiinni.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Joni P. kirjoitti:
epk kirjoitti:
juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?

onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä :?
Jaa-a, pari kaveria tuossa on myös töissä noita jyrsinyt ja Pro Turbollekin niitä toimittanut.

Muistaakseni taisin tarjota kaverille pari kaljaa baarissa kun teki tuon omani :wink:

voin katsoa josko löytäisin yhden ylimääräisenkin tuolta tallilta jossa käyn releongelmaani ratkomaan
Öljykierto pitäisi jostain ottaa, tuollainen sovitinpala olisi hyvä mutta taitaa olla liian erilainen W123:seen...? :?

Entä jos poraa ölynpaineanturin rei'än isommaksi ja laittaa siihen T-haaran?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Pepekyy kirjoitti:Tässä k.j:n öljyputki kannesta. Minusta tuossa ei ole muuta, kuin pulttaa kiinni. :roll:

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo2.jpg

ja sitten turboon.

http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo1.jpg

Putki tai letku vaan kanteen kiinni.

no tuohan menee sit hienosti , mutta entä puhe siitä että pitäis olla säädettävä paine ?

paitsi konetta en meinannnut irroittaa, joten taitaa olla helpompi otta suodattimen juuresta... :?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Olli Lajunen kirjoitti: Öljykierto pitäisi jostain ottaa, tuollainen sovitinpala olisi hyvä mutta taitaa olla liian erilainen W123:seen...? :?

Entä jos poraa ölynpaineanturin rei'än isommaksi ja laittaa siihen T-haaran?
no varmasti saa vastaavan palikan w123
Vastaa Viestiin