W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
W124 200D-85 Tbo projekti,taas käy ja kukkuu
200D:tä olisi tarkoitus vähän piristää.
projektin edetessä päivittelen pikkuhiljaa...
___________________________________________________________
Cooleri:
Cooleri on Saab 93 turbon vakio välijäähdytin, maksaa uutena vähän alle 400, itse maksoin 150 .
orkkis jäähdytintä siirretty taaksepäin,
___________________________________________________________
painesäiliö imusarjaan:
selfmade=halpa ja hyvä
__________________________________________________________
turboksi tulee garretin t03/t25 ?
nämä olivat ehdolla ( ):
sprinteristä, 2.9:stä vm. 96 , jäi ostamatta törkeän hinnan puolesta.
ja tämä ämpäri jäi asentamatta, hmm. oli verran ISO
__________________________________________________________
Ahtomittari
autometer, tulee radion alle, tuhkakotelo sai kyytiä .
__________________________________________________________
kokoonpanosta :
turbo
-turbon öljynsaanti saadaan kannen lähettyviltä, taaempaa konetta.
putkella kannen vierustaa pitkin , loppumatka joustavalla letkulla.
-paluu öljypohjaan, öljynpinnan yläpuolelle.
tein laipan anturin alle, josta paluuöljy virtaa takaisin öljypohjaan :
ilmanputsari
turboon tulee kiinni greenin kartiofiltteri, ilmanohjaus?
pakosarja
mittatilaustyönä teetetty.
pakoputki
alkukäyrä ahtimelta 3", loput 2.5". 2 äänenvaimentimella.
_________________________________________________________
Projekti kuvia:
_________________________________________________________
Muutoskatsastus
-päästötodistuksia ei tarvita ,koska kysessä -85 auto. Ainoastaan normaalien diesel päästöarvojen alle pitää mennä.
-teholappu tarvitaan josta selviää hevoset.
- vertaisuustodistus alustoista josta katsastusmiehet voivat verrata mitä eroa on 230E ja oman 200D alustassa.
vertaan 230E koska siinä on 136 hp, ja itse tavoittelen sellaista 130 hp, ja alustat silti samat.
papereiksi riittää vertailu paperit näiden välillä, eli autojen tekniset tiedot paperilla josta he voivat verrata. Tulostan todennäköisesti varaosakoodit epc:stä ulos , kuvien kera
projektin edetessä päivittelen pikkuhiljaa...
___________________________________________________________
Cooleri:
Cooleri on Saab 93 turbon vakio välijäähdytin, maksaa uutena vähän alle 400, itse maksoin 150 .
orkkis jäähdytintä siirretty taaksepäin,
___________________________________________________________
painesäiliö imusarjaan:
selfmade=halpa ja hyvä
__________________________________________________________
turboksi tulee garretin t03/t25 ?
nämä olivat ehdolla ( ):
sprinteristä, 2.9:stä vm. 96 , jäi ostamatta törkeän hinnan puolesta.
ja tämä ämpäri jäi asentamatta, hmm. oli verran ISO
__________________________________________________________
Ahtomittari
autometer, tulee radion alle, tuhkakotelo sai kyytiä .
__________________________________________________________
kokoonpanosta :
turbo
-turbon öljynsaanti saadaan kannen lähettyviltä, taaempaa konetta.
putkella kannen vierustaa pitkin , loppumatka joustavalla letkulla.
-paluu öljypohjaan, öljynpinnan yläpuolelle.
tein laipan anturin alle, josta paluuöljy virtaa takaisin öljypohjaan :
ilmanputsari
turboon tulee kiinni greenin kartiofiltteri, ilmanohjaus?
pakosarja
mittatilaustyönä teetetty.
pakoputki
alkukäyrä ahtimelta 3", loput 2.5". 2 äänenvaimentimella.
_________________________________________________________
Projekti kuvia:
_________________________________________________________
Muutoskatsastus
-päästötodistuksia ei tarvita ,koska kysessä -85 auto. Ainoastaan normaalien diesel päästöarvojen alle pitää mennä.
-teholappu tarvitaan josta selviää hevoset.
- vertaisuustodistus alustoista josta katsastusmiehet voivat verrata mitä eroa on 230E ja oman 200D alustassa.
vertaan 230E koska siinä on 136 hp, ja itse tavoittelen sellaista 130 hp, ja alustat silti samat.
papereiksi riittää vertailu paperit näiden välillä, eli autojen tekniset tiedot paperilla josta he voivat verrata. Tulostan todennäköisesti varaosakoodit epc:stä ulos , kuvien kera
Viimeksi muokannut epk, Ti 05.10.2004 09:05. Yhteensä muokattu 39 kertaa.
Tämänhän piti olla sen verran arkaluontoinen asia ettei foorumilla puhuta
No toivottavasti tietoa ja taitoa löytyy.
Olen vahvasti hengessä mukana!!!
Aika äijä oot kyllä noitten vehkeittes kanssa.
No toivottavasti tietoa ja taitoa löytyy.
Olen vahvasti hengessä mukana!!!
Aika äijä oot kyllä noitten vehkeittes kanssa.
Niin kauan kun on tuulia, on haistelijoita.
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Niin kauan kun on perseitä, on nuolijoita.
CE 300 24v -91 Ex
ML 270cdi -05 Ex
Ford F350 Hd Edition -05 Ex
Audi A6 3.0 TDI quattro -09
Joo, voit kysellä multa jos on jotain, numero sulla varmaan on, ainakin jäsenlistassa.
Toi Sprintterin turbo on sitten ihan sikapieni, mutta riittänee vakiopumpulla. Tehoja saat sillä sitten joku 120 - 130 hv.
Laita äkkiä kasaan niin käydään penkittämässä turussa yhtä aikaa, Mersuklubin jäsenet saa ammattikorkeakoulun penkkiä 2 tunniksi 50 €:llä.
Toi Sprintterin turbo on sitten ihan sikapieni, mutta riittänee vakiopumpulla. Tehoja saat sillä sitten joku 120 - 130 hv.
Laita äkkiä kasaan niin käydään penkittämässä turussa yhtä aikaa, Mersuklubin jäsenet saa ammattikorkeakoulun penkkiä 2 tunniksi 50 €:llä.
Mauri H. kirjoitti:Joo, voit kysellä multa jos on jotain, numero sulla varmaan on, ainakin jäsenlistassa.
Toi Sprintterin turbo on sitten ihan sikapieni, mutta riittänee vakiopumpulla. Tehoja saat sillä sitten joku 120 - 130 hv.
Laita äkkiä kasaan niin käydään penkittämässä turussa yhtä aikaa, Mersuklubin jäsenet saa ammattikorkeakoulun penkkiä 2 tunniksi 50 €:llä.
hyvä homma, koskas meinaat käydä ? , omasta uupuu cooleri vielä
cooleri olis tosiaan tarkoitus myös laittaa, ja ottaa pumppu irti->käydä säätämässä se .
tiedän tosin että pakko nyt ottaa kaikki kerralla irti, ihan varmasti tämäkin homma ryöstäytyy käsistä
Menen kun saan pakosarjan ja uuden putken kiinni, eli varmaan huhtikuun alussa.
Cooleri... hmmm, saattaisin saada kaverilta T5-R Volvon coolerin, sille tuli pakko hankkia suurempi ettei ihan jalkoihin jää, kyselen hiukan milloin se tilaa uutta. Mutta menee siinä hetki, kyllä niitä käytettyinä ihan edullisesti saa.
Eikös sulla muuten ollut -85 toi mersu, silloin ei leimalla ole kovin hankalaa.
Ja kyllähän ne elementit kannattaisi sitten kanssa vaihtaa, niin ei pumppu heti lopu kesken.
Cooleri... hmmm, saattaisin saada kaverilta T5-R Volvon coolerin, sille tuli pakko hankkia suurempi ettei ihan jalkoihin jää, kyselen hiukan milloin se tilaa uutta. Mutta menee siinä hetki, kyllä niitä käytettyinä ihan edullisesti saa.
Eikös sulla muuten ollut -85 toi mersu, silloin ei leimalla ole kovin hankalaa.
Ja kyllähän ne elementit kannattaisi sitten kanssa vaihtaa, niin ei pumppu heti lopu kesken.
Mauri H. kirjoitti:Menen kun saan pakosarjan ja uuden putken kiinni, eli varmaan huhtikuun alussa.
Cooleri... hmmm, saattaisin saada kaverilta T5-R Volvon coolerin, sille tuli pakko hankkia suurempi ettei ihan jalkoihin jää, kyselen hiukan milloin se tilaa uutta. Mutta menee siinä hetki, kyllä niitä käytettyinä ihan edullisesti saa.
Eikös sulla muuten ollut -85 toi mersu, silloin ei leimalla ole kovin hankalaa.
kysele ihmeessä,
katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.
tuosta leimasta olen samaa mieltä,
eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?
ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki
mites tuon turbon öljynkierron kanssa?
paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
Sellainen minullakin.
Joni P. kirjoitti:öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki
mites tuon turbon öljynkierron kanssa?
paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
Sellainen minullakin.
juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?
onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä
Jarruja ja muita ei tarvii päivitellä jos tehot ei mene liian korkeiksi, onko 250 D:ssä samat jarrut ja kallistuksenvakaajat kuin 200:sessa? Jos on niin 94 hv:n teholappu on hyvä.epk kirjoitti:kysele ihmeessä,
katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.
tuosta leimasta olen samaa mieltä,
eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?
ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
300 D:ssä lienee jo jäähdytetyt jarrut edessä ja paksumpi kallistuksenvakaaja edessä, joten ne joutuu sitten vaihtamaan jos haluaa jotain 110 hv:n luokkaa olevia tehoja.
no miten tuo käytännössä hoituu, täytyykö penkissä käydä että saa tuon teholapun?Mauri H. kirjoitti:Jarruja ja muita ei tarvii päivitellä jos tehot ei mene liian korkeiksi, onko 250 D:ssä samat jarrut ja kallistuksenvakaajat kuin 200:sessa? Jos on niin 94 hv:n teholappu on hyvä.epk kirjoitti:kysele ihmeessä,
katselin varaosahausta, pitäis jo alkaen 100€ saada kelpo coolereita.
tuosta leimasta olen samaa mieltä,
eli jos laitan coolerin ja turbon , niin pitääkö jotain ihmeempää tehdä kuin muutoskatsastaa? entäs jarrut ?
ja mitä elementteihin tulee, sen verran niukalla budjetilla ollaan että ne saa riittää tällä kertaa, muutenkin tarkoitus olis että tekniikka kestää, laatikko yms.
300 D:ssä lienee jo jäähdytetyt jarrut edessä ja paksumpi kallistuksenvakaaja edessä, joten ne joutuu sitten vaihtamaan jos haluaa jotain 110 hv:n luokkaa olevia tehoja.
mutta entä vertaus bensakoneisiin? 230E on vielä jäähdyttämättömät....
Jukolauta, tässähän alkaa olla paineita aloittaa toi oma turbo tsydeemi. Eihän tästä tule mitään, ku joka ukolla on puhaltimet kyljessä.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/konee.jpg
TAHTOO TURBON
k.j:n kattilassa oli paine otettu kannen päässä olevasta valmiista paikasta. Paluu putki öljypohjaan. Kuvassas alempi proppu on hiukan arvoitus, mutta epäilen että paluu onnistuu tuonne. Jos joku tietää tuosta alemmasta kohdasta paremmin, ni kertokaa ihmeessä.epk kirjoitti:mites tuon turbon öljynkierron kanssa?
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/konee.jpg
TAHTOO TURBON
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...Juu ei nuin vaikeasti jälkiasennuksiin öljykiertoa tehdä Suodattimen juuresta vaan haara ja öljypohjan peltiin pieni reikä.Pepekyy kirjoitti:k.j:n kattilassa oli paine otettu kannen päässä olevasta valmiista paikasta. Paluu putki öljypohjaan. Kuvassas alempi proppu on hiukan arvoitus, mutta epäilen että paluu onnistuu tuonne. Jos joku tietää tuosta alemmasta kohdasta paremmin, ni kertokaa ihmeessä.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/konee.jpg
Pepekyy kirjoitti:Kuin niin vaikeasti? Eikös paineen saa pirun kätevästi tuosta kannen reijästä?Day Downhill kirjoitti: ...Juu ei nuin vaikeasti jälkiasennuksiin öljykiertoa tehdä Suodattimen juuresta vaan haara ja öljypohjan peltiin pieni reikä.
niinpä ken kertoo totuuden, mulla käsitys kanssa että helpoin ottaa suodattimen juuresta, kuten jonilla on myös bensassaan.
Kompura juu mullakin odottelee mökillä....tosin se kasaa painetta vain maaliruiskulle....raul kirjoitti:Huoli pois, en ole minäkään turbottamassa mitään. Kompressori odottaa jo kellarissa.... Tosin virinokkaa kaipailisi 230E:hen. Sellainen kun kerran oli...enska kirjoitti:no johan on marjat. Onko mulla ja D.Dllä kohta viimeiset vaparit Näköjään katoavaa kansanperinnettä.
tsemppiä projektille
Mutta ollaan hengessä mukana.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Jaa-a, pari kaveria tuossa on myös töissä noita jyrsinyt ja Pro Turbollekin niitä toimittanut.epk kirjoitti:Joni P. kirjoitti:öljynsuodattimen kiinnityskohtaan saa valmiita haaroituspalikoita ylimääräiselle öljylinjalle...epk kirjoitti:juu, hulluja kaikki
mites tuon turbon öljynkierron kanssa?
paikallinen "dt" mies sanoi että paras ottaa x-pumpun pohjasta, ja laittaa paluu öljypohjaan, pinnan yläpuolelle tihkuttaa.
Sellainen minullakin.
juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?
onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä
Muistaakseni taisin tarjota kaverille pari kaljaa baarissa kun teki tuon omani
voin katsoa josko löytäisin yhden ylimääräisenkin tuolta tallilta jossa käyn releongelmaani ratkomaan
jep, onko tietoa että saako sillä öljynpainettta säädettyä ? onko sulla se mahdollisuus siinä ?
mites onko tuo juhan myymä cooleri tarpeeksi "riittävä" ? :
http://koti.mbnet.fi/munamaki/myydaan.htm ja sieltä Välijäähdytin TDi Golf tai Audi
mites onko tuo juhan myymä cooleri tarpeeksi "riittävä" ? :
http://koti.mbnet.fi/munamaki/myydaan.htm ja sieltä Välijäähdytin TDi Golf tai Audi
Tässä k.j:n öljyputki kannesta. Minusta tuossa ei ole muuta, kuin pulttaa kiinni.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo2.jpg
ja sitten turboon.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo1.jpg
Putki tai letku vaan kanteen kiinni.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo2.jpg
ja sitten turboon.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo1.jpg
Putki tai letku vaan kanteen kiinni.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Öljykierto pitäisi jostain ottaa, tuollainen sovitinpala olisi hyvä mutta taitaa olla liian erilainen W123:seen...?Joni P. kirjoitti:Jaa-a, pari kaveria tuossa on myös töissä noita jyrsinyt ja Pro Turbollekin niitä toimittanut.epk kirjoitti:
juuri tuosta se puheli, mitäs tuollainen maksaa suunnilleen ?
onko sulla sellainen että saa "öljynpaineen" säädettyä siitä kappaleesta ? , muistaakseni äijä sanoi myös sitä että olis hyvä olla säädettävä
Muistaakseni taisin tarjota kaverille pari kaljaa baarissa kun teki tuon omani
voin katsoa josko löytäisin yhden ylimääräisenkin tuolta tallilta jossa käyn releongelmaani ratkomaan
Entä jos poraa ölynpaineanturin rei'än isommaksi ja laittaa siihen T-haaran?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Pepekyy kirjoitti:Tässä k.j:n öljyputki kannesta. Minusta tuossa ei ole muuta, kuin pulttaa kiinni.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo2.jpg
ja sitten turboon.
http://koti.mbnet.fi/sepekyy/pepe/Turbo1.jpg
Putki tai letku vaan kanteen kiinni.
no tuohan menee sit hienosti , mutta entä puhe siitä että pitäis olla säädettävä paine ?
paitsi konetta en meinannnut irroittaa, joten taitaa olla helpompi otta suodattimen juuresta...