webasto tai eberi edullisesti -mistä?
webasto tai eberi edullisesti -mistä?
tarviis tuommosen 5 tai 5,2kw ja asennettuna ja kaukkarilla, mistäs porukka on ostanu ja sais tietty olla viel järkihintaan..?
Kiitos tiedoista, itä-suomen alue pääasiassa mut muutkin hintatiedot käy, saa vertailupohjaa...
Kiitos tiedoista, itä-suomen alue pääasiassa mut muutkin hintatiedot käy, saa vertailupohjaa...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Re: webasto tai eberi edullisesti -mistä?
Antero76 kirjoitti:tarviis tuommosen 5 tai 5,2kw ja asennettuna ja kaukkarilla, mistäs porukka on ostanu ja sais tietty olla viel järkihintaan..?
Kiitos tiedoista, itä-suomen alue pääasiassa mut muutkin hintatiedot käy, saa vertailupohjaa...

MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
w203 paketti Saksasta 528€ kotiin toimitettuna. Sis kaukosäädön:
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b591c27
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 439b591c27
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
auto on e320 cdi 2002 s210 ja kaverille ml 270cdi 2001 tartteis kans. onko kuka noita saksasta tilaillut, mikä on ollut todellinen toimitussisältö tarkotan siis mitä kaikkea on joutunut suomenpäästä ostamaan lisää jotta saa toimimaan. ja nuo tais olla c-malliin, mitenkä oisko nuo suoraan asennettavissa em. malleihin joihin haen lämppäreitä itse. mersuja kaikki tyyni... kuis paljo joku asennuksesta on pelkästään saanut maksaa? tuo joensuun öljypiste on mainio mesta mutta hinta tuntuu kovalta...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Antero76 kirjoitti:auto on e320 cdi 2002 s210 ja kaverille ml 270cdi 2001 tartteis kans. onko kuka noita saksasta tilaillut, mikä on ollut todellinen toimitussisältö tarkotan siis mitä kaikkea on joutunut suomenpäästä ostamaan lisää jotta saa toimimaan. ja nuo tais olla c-malliin, mitenkä oisko nuo suoraan asennettavissa em. malleihin joihin haen lämppäreitä itse. mersuja kaikki tyyni... kuis paljo joku asennuksesta on pelkästään saanut maksaa? tuo joensuun öljypiste on mainio mesta mutta hinta tuntuu kovalta...







MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
joo, tuossa 320ssäni ei ole p-a käyttöistä lisälämppäriä tehtaan jäljiltä, vain ne jotkut sähkövastukset löytynee koska tuhkiksessa on vakionappi pois kytkentää varten. kymysys onkin että näinköhän tuolla sähkökiukaalla kovilla keleillä pärjää, webasto/eberi jos ois niin ainakin satavarmasti tarkenee. lohkolämmitin sisähaaroineen just jo kyllä laitettiin ja samalla uusi 92c termari jotta alkuun pääsee. kun olen ymmärtänyt ettei cdi:t ilman lisälämppäreitä kovin kuumia kunnon pakkasilla ole...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Antero76 kirjoitti:auto on e320 cdi 2002 s210 ja kaverille ml 270cdi 2001 tartteis kans. onko kuka noita saksasta tilaillut, mikä on ollut todellinen toimitussisältö tarkotan siis mitä kaikkea on joutunut suomenpäästä ostamaan lisää jotta saa toimimaan. ja nuo tais olla c-malliin, mitenkä oisko nuo suoraan asennettavissa em. malleihin joihin haen lämppäreitä itse. mersuja kaikki tyyni... kuis paljo joku asennuksesta on pelkästään saanut maksaa? tuo joensuun öljypiste on mainio mesta mutta hinta tuntuu kovalta...
Kyllä tuolta saksasta on tullut aina kaikki tarvikket(yleensä vähän ylimäärisiäkin) myös kun muistaa laitta tilatessa mihin autoon(+mitkä varusteet autossa) ja minkälaisen sarjan haluaa,
yleens laatu ja sopivuus ollut paljon parempi kuin suomesta ostettuna,
ovat koonet paketin vaikka runko numeron perusteela juuri auto kohtaiseksi, myös muihin malleihin kuin c
Asentaminen on hellpo juttu tosin aikaa siihen kyllä menee...
sitten tarvii vielä koodauksen että toimii oikeen
Palauttaa niitä EI voi koska ne on ns. vuosikerta sarjaa eli vanhojen varastojen ulosmyyntiä. Mun wepasto oli vuodelta 2002. Mulle tuli aluks väärä sarja (prefacelift) vaikka annoin autoni tiedot. Korjasivat tilanteen kuitenkin näyttävästi ja 3 päivän päästä oli lisää osia kotiovella. ERITTÄIN HYVÄ PALVELU AL-Car:illa.Marko M kirjoitti:Mites takuut mahtaa pelata täällä Suomessa noissa tuontikoneissa?
Tuo 500e hintainen paketti kiinnostaisi kovasti, melko edullinen verrattuna Vehon ilmoittamaan hintaan 1600e + asennus
Kun autossani ei ollut mitään lämmitintä kun sen hommasin nii narvata saatta asennutanko varmaan yli 300€ maksavan lohkolämmitin/sisähaarasarjan vai wepaston kaukosäädöllä ja tohon 500€ hintaan

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Sama tilanne mullakin, lohkolämmitin vai toi.... Paria tonnia ei kyllä nyt justiin viitsis lämmittimeen laittaasimppa80 kirjoitti: Kun autossani ei ollut mitään lämmitintä kun sen hommasin nii narvata saatta asennutanko varmaan yli 300€ maksavan lohkolämmitin/sisähaarasarjan vai wepaston kaukosäädöllä ja tohon 500€ hintaan

Edit: Olihan tuolla yhdessä ketjussa samasta aiheesta monta sivua juttua

230 C 1978
motonet myi defan lohkarin 95eur ja sisähaara käytettynä 20eur tutulta, asennus nesteineen 80eur, sillä alkuun on koitettava pärjätä. Saa antaa edelleen vinkkejä missä / kuka järkihintaan tuommosen harmaatuodun webaston survoo paikoilleen, jos tarve kuitenkin vaatii.
tuo lohkis on oltava jo senkin takia kun ei oikein tallissa kehtaa dsl lämppäriä katkutella, mut se muu tarve mm ajon aikana voi tulla...
tuo lohkis on oltava jo senkin takia kun ei oikein tallissa kehtaa dsl lämppäriä katkutella, mut se muu tarve mm ajon aikana voi tulla...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Tuosta Eberistä ja Webastosta , kyllähän tv,ssä liikaa hössötetään sen makeudesta itse menin aikoinaan samaan vipaan että mahtava kun autossa 20 lämmintä ja ulkona -20 joo mutta pitäisi saada vielä auto käyntiin? mielestäni silti järkevämpi on tuo lohko ja sisä pistoke jos pystyy käyttään sitä on sitten akussa virtaa ja ikkunat sulat .
Onhan tuo 2000euroo aika naurettava hinta tai jo se 600 jonka itse maksoin sekä asensin harmittaa kun kuitenkin piti suurimmaksi osaksi käyttää lohkaria ettei akku olisi aina tyhjä.
Ymmärrän esim metsäkoneissa ynm härveleissä joss isot akut ja käy sitten koko päivän eikä ole metsässä virtaa.
Pisteet multa lohkarille.
Onhan tuo 2000euroo aika naurettava hinta tai jo se 600 jonka itse maksoin sekä asensin harmittaa kun kuitenkin piti suurimmaksi osaksi käyttää lohkaria ettei akku olisi aina tyhjä.
Ymmärrän esim metsäkoneissa ynm härveleissä joss isot akut ja käy sitten koko päivän eikä ole metsässä virtaa.
Pisteet multa lohkarille.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
jjruutiainen kirjoitti: Onhan tuo 2000euroo aika naurettava hinta tai jo se 600 jonka itse maksoin sekä asensin harmittaa kun kuitenkin piti suurimmaksi osaksi käyttää lohkaria ettei akku olisi aina tyhjä.
Pisteet multa lohkarille.

Kauanko sitten tohotat webastoa suhteessa ajoaikaan? Tietty jos lyhyttä siivua ajelee, niin akku alkaa hiipumaan, muta kyllä normikäytössä (webaston päälläoloaika = ajoaika) ei akun pitäisi tyhjetä. Akku vaihtoon, vaikka 'tuntuisikin' muuten olevan kunnossa! Eikä mitään pilteeman 60Ah akkuja...
Itsellä taannoin 7 vuotta vanha akku alkoi tyhjentyä eberin kans, uuden akun jälkeen ei kertaakaan, vaikka -20 asteessa pidinkin lähes tuntia päällä ennen ajoa.
Ja kaukosäätö on kyllä luksusta!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Eipä tuo puolta tuntia kauempaa päällä ja ajomatka 60km per suunta ,
on yleensä uusi tai uudehko akku parhaiten yhtenä talvena 3x Bosch 88Ah akku sököksi ?
Nytkin Ompussa on eberi ja mietin kyllä kiinteän laturin laittoa jos se vähä auttaisi .
On ollut useammassa autossa lämmitin ja eri merkeissä.
Tämä on minun mielipiteeni, ettei lämmön toivossa laittaisi rahaa hukkaa.
on yleensä uusi tai uudehko akku parhaiten yhtenä talvena 3x Bosch 88Ah akku sököksi ?
Nytkin Ompussa on eberi ja mietin kyllä kiinteän laturin laittoa jos se vähä auttaisi .
On ollut useammassa autossa lämmitin ja eri merkeissä.
Tämä on minun mielipiteeni, ettei lämmön toivossa laittaisi rahaa hukkaa.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Mulla on ollut Webasto tuossa E200D:ssä ja C220D:ssä. Kummassakaan ei koskaan loppunut akku Webaston takia.
Ajomatkat eivät ole mitään hirmupitkiä. Vanhemmassa oli vielä tuo kello mikä poltti tunnin verran, joskus oli tuon tunninkin päällä ja silti lähti aina käymään...
Tuo Defan älylaturi lohkolämppärin johdon kautta olis kuitenkin varsin jees kaveri Webastolle. Kotona aina laturiin ja töistä voisi huoletta lähteä vailla pelkoa akun loppumisesta.
Ajomatkat eivät ole mitään hirmupitkiä. Vanhemmassa oli vielä tuo kello mikä poltti tunnin verran, joskus oli tuon tunninkin päällä ja silti lähti aina käymään...
Tuo Defan älylaturi lohkolämppärin johdon kautta olis kuitenkin varsin jees kaveri Webastolle. Kotona aina laturiin ja töistä voisi huoletta lähteä vailla pelkoa akun loppumisesta.
230 C 1978
Eikös ongelma ole ennemmin niin päin, että lämmitin ei toimi, jos akun jännite laskee liikaa ja lämmitu tipahtaa pois päältä? Itse joudun tämän takia ostamaan uuden akun. Auto kyllä olisi muuten toiminut vielä vanhallakin, mutta Webasto ei. Olihan se jo 5 vuotta vanha akku eli jouti vaihtaakin.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Eberissä muistaakseni lämmitin menee pois päältä mutta flekti jää ja taitaa olla aika tarkasti 12-12.5v joten ei CDi / Dti ynm uudemmat enää lähde käyntiin vaikka starttaa mutta ei lähde ainakin on minulle käynyt näin.
Onhan kannattajia ja vastustajia yhtä paljon kuin on lämmittimiä mutta tässä kuitenkin yksi miksi en niin pidä polttoaine käyttöisistä.
Jos haluaa sisätilat oikeasti 20-30 asteenpakkasilla lämpimiksi en usko että näillä saa.
Muutamia kymmeniä olen asentanut ja useasti on kysytty miksei tule lämpöisempää.
Onhan kannattajia ja vastustajia yhtä paljon kuin on lämmittimiä mutta tässä kuitenkin yksi miksi en niin pidä polttoaine käyttöisistä.
Jos haluaa sisätilat oikeasti 20-30 asteenpakkasilla lämpimiksi en usko että näillä saa.
Muutamia kymmeniä olen asentanut ja useasti on kysytty miksei tule lämpöisempää.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Pienimpiäkään lämpöongelmia ei ole ollut ainakaan W211 E220Cdi:n kanssa, vaikka ei ole mitään lisälämppäreitä käytössä.Antero76 kirjoitti:olen ymmärtänyt ettei cdi:t ilman lisälämppäreitä kovin kuumia kunnon pakkasilla ole...
Asia voi olla eri, jos asuu jossain alueella, missä on usein -30C - -40C pakkasia, siitä en osaa sanoa. Itse törmännyt Mersuaikana korkeintaan -25C pakkaseen ja silloin pysyi ongelmitta ihan normaalisti lämpimänä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
W211:ssahan on lisälämmitysvastukset ilmakanavissa, jotta sisälle saadaan lämmintä.Division kirjoitti:Pienimpiäkään lämpöongelmia ei ole ollut ainakaan W211 E220Cdi:n kanssa, vaikka ei ole mitään lisälämppäreitä käytössä.Antero76 kirjoitti:olen ymmärtänyt ettei cdi:t ilman lisälämppäreitä kovin kuumia kunnon pakkasilla ole...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 13.11.2007 20:10
- Paikkakunta: Kausala
Hmm, mielenkiintoista, omassa nyt kolmatta talvea Vartan sininen 100 Ah ja webasto käy 1/2 h ja ajomatka 25 km suuntaansa.jjruutiainen kirjoitti:Eipä tuo puolta tuntia kauempaa päällä ja ajomatka 60km per suunta ,
on yleensä uusi tai uudehko akku parhaiten yhtenä talvena 3x Bosch 88Ah akku sököksi ?

No, onhan tuo kyllä bensavehje ja siellä oli 42 Ah akku (italian tuonti)

Laitoin webaston ja suosiolla riittävän ison akun--> Ei ongelmia

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
- alpinweiss
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Su 25.02.2007 19:49
- Paikkakunta: länsirannikon pääkaupunki
Kateellisten panettelua...jjruutiainen kirjoitti:Eberissä muistaakseni lämmitin menee pois päältä mutta flekti jää ja taitaa olla aika tarkasti 12-12.5v joten ei CDi / Dti ynm uudemmat enää lähde käyntiin vaikka starttaa mutta ei lähde ainakin on minulle käynyt näin.
Onhan kannattajia ja vastustajia yhtä paljon kuin on lämmittimiä mutta tässä kuitenkin yksi miksi en niin pidä polttoaine käyttöisistä.
Jos haluaa sisätilat oikeasti 20-30 asteenpakkasilla lämpimiksi en usko että näillä saa.
Muutamia kymmeniä olen asentanut ja useasti on kysytty miksei tule lämpöisempää.


MB CLK240
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Monta kakkosnelosta
Vitoja
Väyrysiä
Mohlovalo Eemeli
Kyllä se diesel ainakin ikävää ääntä pitää jonkin aikaa kun "rysäyttää" 25 asteen pakkasessa käyntiin ilman lämmittimiä. Kankea se on ääni jo 10 asteellakin. Wepastolta kun laittaa käyntiin niin kankea ääni kestää 1-2 sekunttia.Division kirjoitti:Pienimpiäkään lämpöongelmia ei ole ollut ainakaan W211 E220Cdi:n kanssa, vaikka ei ole mitään lisälämppäreitä käytössä.Antero76 kirjoitti:olen ymmärtänyt ettei cdi:t ilman lisälämppäreitä kovin kuumia kunnon pakkasilla ole...
Asia voi olla eri, jos asuu jossain alueella, missä on usein -30C - -40C pakkasia, siitä en osaa sanoa. Itse törmännyt Mersuaikana korkeintaan -25C pakkaseen ja silloin pysyi ongelmitta ihan normaalisti lämpimänä.

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
He he....alpinweiss kirjoitti:Kateellisten panettelua...jjruutiainen kirjoitti:Eberissä muistaakseni lämmitin menee pois päältä mutta flekti jää ja taitaa olla aika tarkasti 12-12.5v joten ei CDi / Dti ynm uudemmat enää lähde käyntiin vaikka starttaa mutta ei lähde ainakin on minulle käynyt näin.
Onhan kannattajia ja vastustajia yhtä paljon kuin on lämmittimiä mutta tässä kuitenkin yksi miksi en niin pidä polttoaine käyttöisistä.
Jos haluaa sisätilat oikeasti 20-30 asteenpakkasilla lämpimiksi en usko että näillä saa.
Muutamia kymmeniä olen asentanut ja useasti on kysytty miksei tule lämpöisempää.Mukava se on pakkasaamuina katsella onnellisia ihmisiä raaputtelemassa jäätä lasista, kun itsellä webasto on hoitanut homman. Eihän se webasto autoa mitenkään tulikuumaksi lämmitäkään, ei sen ole tarkoituskaan. Sisätilat lämpiävät kyllä sellaiseksi että sinne tarkenee mennä. Hienous on mielestäni se, että moottorin lämpötila on käynnistettäessä siellä 80-asteen hujakoilla. Kun auton laitat tulille niin kabiiniin puskee lämmintä niin ettei tarvitse selittää! Samoihin kekkereihin ei lohkomiehillä ole lippua!
Eipä tuo siitä ole kiinni että ei olisi ebereitä . Yksi autossa kiinni ja yksi uusi laatikossa mutta mietin että jaksaako asentaa kun lohkari on jo.
On vain aina pelko startatessa että lähteekö kun käyttää akun tyhjäksi.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Webastossajjruutiainen kirjoitti:He he....alpinweiss kirjoitti:Kateellisten panettelua...jjruutiainen kirjoitti:Eberissä muistaakseni lämmitin menee pois päältä mutta flekti jää ja taitaa olla aika tarkasti 12-12.5v joten ei CDi / Dti ynm uudemmat enää lähde käyntiin vaikka starttaa mutta ei lähde ainakin on minulle käynyt näin.
Onhan kannattajia ja vastustajia yhtä paljon kuin on lämmittimiä mutta tässä kuitenkin yksi miksi en niin pidä polttoaine käyttöisistä.
Jos haluaa sisätilat oikeasti 20-30 asteenpakkasilla lämpimiksi en usko että näillä saa.
Muutamia kymmeniä olen asentanut ja useasti on kysytty miksei tule lämpöisempää.Mukava se on pakkasaamuina katsella onnellisia ihmisiä raaputtelemassa jäätä lasista, kun itsellä webasto on hoitanut homman. Eihän se webasto autoa mitenkään tulikuumaksi lämmitäkään, ei sen ole tarkoituskaan. Sisätilat lämpiävät kyllä sellaiseksi että sinne tarkenee mennä. Hienous on mielestäni se, että moottorin lämpötila on käynnistettäessä siellä 80-asteen hujakoilla. Kun auton laitat tulille niin kabiiniin puskee lämmintä niin ettei tarvitse selittää! Samoihin kekkereihin ei lohkomiehillä ole lippua!
Eipä tuo siitä ole kiinni että ei olisi ebereitä . Yksi autossa kiinni ja yksi uusi laatikossa mutta mietin että jaksaako asentaa kun lohkari on jo.
On vain aina pelko startatessa että lähteekö kun käyttää akun tyhjäksi.
Ton virran riitävyyden voi(pitää) varmistaa asettamalla raja arvo tarpeeksi ylös asentamisen/väylään koodauksen yhteydessä kun muutkin asetukset tehdään, puhalusaika, puhallus suhde ym (ja jos on joku pilipali malli missä sitä ei voi asetta ei sellasin kannatta sekaantua ollenkaan"jotain väylä sovitin purkeja ym ylimäärisiä juttuja") niin sammutta sen ennen kuin akkupääsee niin tyhjäksi että ei lähde enään käyntiin(muistelisin että sen saa säädettyä myös vanhempiin missä ei väylä tekniika vielä ole, webaston omalla testerilä)