C180 kansipahvin vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TeemuL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 05.08.2008 16:39
Paikkakunta: Nokia

C180 kansipahvin vaihto

Viesti Kirjoittaja TeemuL »

Moro,

Antakaas viisaammat hyviä vinkkejä C180 -94 kansi pahvin vaihtoon. Mikä on hyvä marssi järjestys ? Mitä erikoisempia työkaluja tarvitaan (kannen pultit tai nokka kepin pyörien ruuvit), millä sen "ohjaintapin" saa irti ? Tai mikä sen tarkoitus on ? Haynesin aapisessa oli vetovasara. Mistä kannattaa hakea osat ?

-Teemu
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Tältä foorumilta pitäisi löytyä haulla asiaan liittyvää tietoa,mutta lyhyesti sanottuna aivan normaali purkamisjärjestys (venttiilikoppa,imu-ja pakosarja,sytytyskaapelit varovasti pois tieltä,anturien johdot, laske nesteet, proppu on hantin puolella lohkossa takana ja syylärin pohjassa sininen ruuvi,kaikki tarvittavat apulaitteet pois tieltä,jakomerkit kohdalleen,imupuolen nokan päästä säätäjä irti,muista merkitä myös imunokan säädön asennot, ketjunkiristin irti, ketju nippusiteellä pakopuolen hammasrattaaseen, vetovasaralla tai mieluimmin holkki/pultti menetelmällä tapit irti, jakopään koppa irti,pakopuolen ketjupyörä irti,nosta ketju imunokan rattaalta pois,irrota kansipultit oikeassa järjestyksessä keskeltä molempiin päihin päin,nosta kansi varovasti pois,varo erityisesti jakopään puolta ja niin edespäin) et tarvitse sen kummempia erikoistyökaluja jos on kunnon kuusiokolohylsysatsi ja olikohan torxeja myös,en muista mutta silmällähän sen näkee.
Tarvikeosatkin käyvät, on enempi makuasia.
Siinä suurinpiirtein irrotus,voi olla että jotain jäi välistä, korjatkaa jos huomaatte. :D :D

Edit.perhana miten olikaan pikkukoneessa pitikö irroittaa jakopään koppa vai oliko se kiinteänä kannessa,en nyt kyllä muista. :roll:
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Itse itselleni vastaan että jakopään koppa on irtoavaa mallia.
Vastaa Viestiin