w107 ei kestä kaasua

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maija2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 27.09.2004 15:35
Paikkakunta: Pori

w107 ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja maija2 »

Ostin juuri amerikasta 380SL:n -83 tietoisena siitä, että bensa pumppu on ohitettu amerikan malliin suoraan akkuvirralla toimivaksi. Lähtee käymään kuin palmun alta kotitallissa , mutta mutta ei kestä kaasua vaan alkaa pätkiä kuin 2-t mopo aikoinaan ja niin kuin tukehtuisi. Lattialla oli paketti jossa oli ollut kait uusi pumpun rele( eli mahdollisesti vaihdettu) ennen kuin puran koko moottorin .. onko vinkkejä mistä vikaa alkaa purkaa..
280 SEL W108
Ex. 380 SL W107
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Suodin tukkeesssa, pätkiminen tulee bensapulasta?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sataseiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31

Re: w107 ei kestä kaasua

Viesti Kirjoittaja sataseiska »

maija2 kirjoitti:Ostin juuri amerikasta 380SL:n -83 tietoisena siitä, että bensa pumppu on ohitettu amerikan malliin suoraan akkuvirralla toimivaksi. Lähtee käymään kuin palmun alta kotitallissa , mutta mutta ei kestä kaasua vaan alkaa pätkiä kuin 2-t mopo aikoinaan ja niin kuin tukehtuisi. Lattialla oli paketti jossa oli ollut kait uusi pumpun rele( eli mahdollisesti vaihdettu) ennen kuin puran koko moottorin .. onko vinkkejä mistä vikaa alkaa purkaa..
Tarkistaisin ensin syttypuolen. Virranjakajan kansi ja pyörijä on kulutus tavaraa, sekä tulpanjohdot jostain syystä tuppaa katketa ??? varsinkin takimmaiset, olisikohan sillä jotain tekemistä asian kanssa, että takimmaisilla on pidempi johto kuin muilla :roll:

Toinen tyyppivika näissä on vänkärin jalkatilassa oleva ohjausboxi ja vasemmalla etusuojan alla oleva sytytys boxi :!:
maija2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 27.09.2004 15:35
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maija2 »

Tarkoitatko vasemman etulokasuojan alla.. :?
Tietääkö sen jalkatilan boksin kunnon jollain lailla mittaamalla vai onko joku muu konsti.
Amerikan seppä oli hajulla koska takaluukussa oli uusi suodatin eli vaihdetaan sekin ensin.
Pyörijässä ja jakajan kannessa oli -09 leimat eli on kait laitettu tänävuonna. tulpanjohdot kannattaa kyllä päivittää varmaan muutenkin, suositteletteko silikooni johtimia vai juu.. :shock:
Ja sit ihan pikkujuttu jos jokuu osaa neuvoa vielä poppakonstin ohjauslukon aukaisuun. teetin uusia avaimiakin pari mutta taho ottaa auetakseen toi rattilukko..lieneekö miehen heikkoutta,, :roll:
280 SEL W108
Ex. 380 SL W107
Avatar
sataseiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31

Viesti Kirjoittaja sataseiska »

Tarkoitatko vasemman etulokasuojan alla.. :?
just, renkaan etupuolella, valoumpion takana, näkyy alapuolelta.

Tietääkö sen jalkatilan boksin kunnon jollain lailla mittaamalla vai onko joku muu konsti.
hmmm googlella löytyi muistaakseni jokin tarkistusohje ja samassa oli korjaus ja säätöohjeetkin siihen boschin boksiin.

tulpanjohdot kannattaa kyllä päivittää varmaan muutenkin, suositteletteko silikooni johtimia vai juu.. :shock:
Ihan hiilijohdotkin käy ja ei paljoa ehdi maksaa

Ja sit ihan pikkujuttu jos jokuu osaa neuvoa vielä poppakonstin ohjauslukon aukaisuun. teetin uusia avaimiakin pari mutta taho ottaa auetakseen toi rattilukko..lieneekö miehen heikkoutta
Muistaakseni näin, kaiva kehysrengas irti. avain 1-asentoon ja sitten lukkopesässä on yksi tai kaksi reikää, johon meisselit työntämällä lukitus akueaa ja pesä lähtee avaimineen päivineen syliin... :?:
Avatar
sataseiska
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Su 16.11.2008 13:31

Viesti Kirjoittaja sataseiska »

maija2 kirjoitti:
Tietääkö sen jalkatilan boksin kunnon jollain lailla mittaamalla vai onko joku muu konsti.
äkkiseltään löytyi...
http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/ ... ection.pdf

http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/total.pdf

http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/djettest.pdf
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

sataseiska kirjoitti:
maija2 kirjoitti:
Tietääkö sen jalkatilan boksin kunnon jollain lailla mittaamalla vai onko joku muu konsti.
äkkiseltään löytyi...
http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/ ... ection.pdf

http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/total.pdf

http://www.xs4all.nl/~master99/slc/pdf/djettest.pdf
380SL:ssä on K-Jet joten nuo D-Jetin ohjeet ei auta. Tosin minullakaan mitään vinkkejä ole edellämainittujen lisäksi......
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
maija2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 27.09.2004 15:35
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maija2 »

Kiitosta vaan tähän astisista. Koitan saada näillä vinkeillä auton pelittämään. Nyt kuitenkin purkuhommat jatkuu ja ensiviikolla peräpää vaihdetaan autoon kokonaan, oli meinaan sen verran hapan. No tuleepa entistä ehompi.
280 SEL W108
Ex. 380 SL W107
maija2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 27.09.2004 15:35
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja maija2 »

Noniin kärryn peltityöt tehty ja ongelma muutti muotoaan kun johdot ja putket oli irti.
Bensa pummpu tuli tiensä päähän ...uusi paikallaa, nyt kyllä kerää kierroksia ihan ok mutta tyhjäkäynti hukassa. Mahtaako olla ton ikäsessä jenkki tuontipelissä tyhjäkäynnin relettä vai onko nyt vaan kyse ilmamäärän väärästä suhteesta ja onko jollain tietoa saako saastelaitteet poisteetua jollain ohjeella.. :shock:
280 SEL W108
Ex. 380 SL W107
Vastaa Viestiin