Akku+ Buusteri + Sähköasiaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Akku+ Buusteri + Sähköasiaa.

Viesti Kirjoittaja Tape »

Terve.

Pahoittelut jos tulee "kerrannaistopic".

Oltiin menossa ajellulle ja olikin jääny sisävalo päälle joten ei ollu virtaa startata. No, iskin buusterin kiinni (napoihin suoraan, myönnetään, että ohjeiden vastaisesti), joka oli myös vähän vajaa. No, lähti käyntiin mut sammu hetken päästä. Uus yritys, ei jaksanut startata mutta pyyhin lähti päälle! Huom. kytkin 0-asennossa. Mikähän mättää?

No, tunti laturissa ja täydellä buusterilla yritys ja kerrasta lähti eikä pyyhkijäkään temppuillut. Tämä kun nyt sattui olemaan toinen kerta (ja nyt vielä pakkaset) kun akku pääs tyhjenemään, niin aattelin suosista vaihtaa uuden ja laittaa nykyisen pikkuakun tilalle ns. ison akun. Mitä kaikkea tarvitsen ison akun laittoon? Semmoisen pohjakehikon ainakin?

Sit vielä semmoinen, että buusterin ohje sanoo että musta kaapeli pitäs kytkee auton runkoon, mut oon aina oppinu että punanen plussaan ja musta miinukseen. Mikäs nyt on oikea tapa?

Autoni on W124 200E 1990 KE-Jet ruiskulla. Saksantuonti (ja siis pikkuakku).
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akku+ Buusteri + Sähköasiaa.

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tape kirjoitti:
Sit vielä semmoinen, että buusterin ohje sanoo että musta kaapeli pitäs kytkee auton runkoon, mut oon aina oppinu että punanen plussaan ja musta miinukseen. Mikäs nyt on oikea tapa?
Akun läheisyydessä ei ole hyvä kipinöidä. Saattaa räjähtää.'
Siksi siis kannattaa viimeiseksi kytkeä maa runkoon.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Viesti Kirjoittaja Tape »

Ok.

Tuohon pyyhkijän temppuiluun ja sit ton ison akun laittamistarvikkeisiin tarvitsisin vielä kommentteja.

Kiitos.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja sompio »

Eikös siinä ole sama akkuteline kuin dieselissäkin? Elikkäs pitäis ison akun mahtua ja isoakku on aina tehokkaampi jos vain laturissa riittä papu pitämään sen täydessä varauksessa. Isolla akulla ajaa kylältä kotiin vaikkei moottori kävisi ollenkaan. :lol: :lol: 8)
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Ei dieseleissäkään kaikissa ole ison akun telinettä vakiona, varsinkaan ulkomailta jälestäpäin uitetuissa. Ison akun vaihtamiseksi et tarvitse muuta kuin tuon isomman akun telineen (=levy). Itse tein hätäratkaisuna sen, että rälläköin pikkuakun telineestä päädyt pois. Toimii niinkin.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lasin pyyhkijän temppuilut on normaalia kun virrat on oikein vähissä ja koittaa startata.
Vastaa Viestiin