S211 Airmatic - Visit workshop

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
jussile
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 31.10.2007 17:57
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja jussile »

MarkoV kirjoitti:Mullahan oli kanssa toisen puolen persaus maassa kun auto oli seisonut pakkasessa kolme päivää. Mitään vikailmoituksia ei tullut. Yhden yön aikana on laskenut ainakin kerran sentin pari alemmaksi.Marko
Minulla oli juuri samanlainen "ongelma" vuosi sitten Lapissa -25 pakkasessa. Parin seisontapäivän aikana perä putosi maahan, mutta kompura nosti sen heti auton käynnistyttyä oikeaan asentoon, eikä sen kummempaa. Mitään vikailmoitusta ei missään vaiheessa tullut, eikä sen koommin ole ongelmaa esiintynyt. Pienemmissä pakkasissa en ole ilmiötä huomannut.
Auto oli S211 -06 70000 ajettu.

Jussi
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

laitetaanpa tänne kyselyjä..mulla on samaa vikaa w220 ku pakkanen tippuu -20 nii auton keula aamuisin aivan tontissa,kun käynnistää niin lukee että warning car to low tai jotain mutta kun pari minuuttia käy niin homma okei eikä lämpimillä keleillä ole mitään häikkää?

joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä? :shock:
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ahola kirjoitti:laitetaanpa tänne kyselyjä..mulla on samaa vikaa w220 ku pakkanen tippuu -20 nii auton keula aamuisin aivan tontissa,kun käynnistää niin lukee että warning car to low tai jotain mutta kun pari minuuttia käy niin homma okei eikä lämpimillä keleillä ole mitään häikkää?

joten onkohan palkeet loppu?
vai mikä? :shock:
Ei kai varsinaiset palkeet ole loppu jos ilmat vuotaa vain kylmällä? Ehkä joku liitoskin voi vuotaa vain kylmällä mutta veikkaisin venttiilejä. Ikävä tutkia vuotoja jos se tapahtuu vain kylmällä. Star testin sille tietenkin voisi lämpimässäkin tehdä.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

oon jonku verran työn puolesta näitä samoja hommia tutkaillut paitsi että ne on ollu raskaan kaluston hommia,
mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Piirit

Viesti Kirjoittaja pekkali »

ahola kirjoitti:mutta kun autossa ei perä laske vaan pelkästään keula,onko autossa joku 2 piiri systeemi että etu ja taka pää toimivat toisistaan riippumatta?
Seistessä jokainen tolppa on oma piirinsä. Jokaisessa tolpassa on oma venttiili, joka sulkeutuu kun pannaan parkkiin.
Kun auto jätetään, usein kuuluu suhinaa kun auto itsekseen laskee paineita pienemmäksi parkin ajaksi. Tämä vamaankin siksi, että jos tulee lämpimämpi ilma, niin ei paineet palkeissa nouse turhan suuriksi.

Kylmällä kumit palkeissa menee kovaksi ja ne on tiivistetty vain ilmanpaineella samaan tapaan kuin tubeless rengas vanteseen. Paine vain menee ilman jäähtyessä niin pieneksi, että saattaa senkin vuoksi falskata hiukan.
En olisi huolestunut, jos vain kylmällä laskeutuu alas.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

nyt kuitenki ku tänään starttasin niin lukee senkin jälkeen kun auto on noussut että visit workshop airmatic esp abs... :D
että hyvää uutta vuotta
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ahola kirjoitti:nyt kuitenki ku tänään starttasin niin lukee senkin jälkeen kun auto on noussut että visit workshop airmatic esp abs... :D
että hyvää uutta vuotta
Eikö tuo tule siitä kun auto laskee kompressorin käyntiaikaa, paine ei nouse odotetussa ajassa jolloin joko kompressori on loppu tai jossain niin iso vuoto että se kasvattaa paineen nousuaikaa liikaa?

Oletko käynyt ajamassa airmatic testin diagnoosilaitteella?
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

en ole....vehollako semmonen on?
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

eerola kirjoitti:
juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste. :wink:
Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ahola kirjoitti:en ole....vehollako semmonen on?
Veholla toki on mutta olisko jollakulla yksityisellä tai vaikka riippumattomalla korjaamolla siellä lähistöllä?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13179
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

JP74 kirjoitti:
eerola kirjoitti:
juk3 kirjoitti:...saa nähä millon hajoo muuta
Älä viitsi manata. Kohta pistetään taas voiteet ja sähköhimmelit koetukselle: WSI:n ennuste. :wink:
Hiukan OT, mutta tähän asti pitänyt paikkansa tuo kylmyysennuste.
Onko tuo nyt off topikkia, suoraan liittyy autojen korjaamiseen. Mutta onko nämä etelän 20 asteen pakkaset keskimääräistä kylmempiä, eihän 30 astetta vielä vähän aikaa sitten ollut mitenkään erikoista vuodenvaihteessakaan. Taisi käydä yöllä -26:ssa mutta nytkin vaivaiset -13, kohta alkaa jo se prskln suolaloska roiskumaan.
Avatar
ahola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 21.10.2007 23:06
Paikkakunta: pietarsaari

Viesti Kirjoittaja ahola »

pitää kattoa tällä viikolla jos joutais johonki,,tänään remontoitiin kuuluisat "pässin kivekset"+kiertovesi pumppu,,,
kyllä taas kelpaa kun kabiinissakin lämpee muukin kun penkinlämmitin :D
nykyiset:
w220 S400cdi (myynnissä)
w124 E300D (projekti)
BMW 528 e39 (kauppakassi)
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Mulla nyt joka päivä auton apukuskin puoleinen takapää laskee tonttiin yön aikana. Eli pakkasta on ollut pidempään melkein se -20 ast. Mitään virheilmoituksia ei ole vielä tullut ja kompura nostaa perän ylös kun lyö auton tulille. Saa nähdä kun pakkaset vähän helpottaa, että vieläkö laskee alas. Kesällä/syksyllä tätä ei tehnyt.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Voihan se olla, että jonkun venttiilin tiiveys on kylmänä (=jäykkänä) vähän vajavainen. Mistä seuraa, että perä laskee vähitellen. Tai että jossain on pieni roska välissä, joka aiheuttaa hidasta vuotamista.

Jos kulma ei kuitenkaan lösähdä nopeasti ja nousee taas ilman virheilmoituksia pumpun käynnistyessä, ei kannata huolestua liian kanssa.

Vaikka onhan tuollainen kosmeettinenkin vika Mersussa hieman nolo, etenkin kun se on kaikille erittäin helposti näkyvää sorttia. :)
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
pastori320CDI
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 17.01.2010 18:31

Viesti Kirjoittaja pastori320CDI »

320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.

Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??

hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Tässä olis jonkinmoinen kompura Saksanmaalla airmatikiin jos joku tarvii :shock:

http://cgi.ebay.de/Mercedes-E-Klasse-W2 ... 3358c4ae34
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.

Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??

hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.

Mikäli olisi pelkästä vuodosta kyse niin kompura pumppaisi ilmaa tarvittaessa taukoamatta, niin pitkään kunnes kompura hajoaa.

Yleensä nuo ilmaperät kannattaa korjauttaa heti, kun auton kulma tai koko perä alkaa yhden yön aikana laskemaan kunnolla, koska silloin on vuoto jossain ja se johtaa pikkuhiljaa myös kompuran lahoamiseen, kun se joutuu jatkuvasti työstämään ilmaa sinne lisää ajon aikana.

Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.

Lisäksi vikailmoja voi tulla kylmän pakkasyön jälkeen, jos akku alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ja, kun kylmä ilma on ohuempaa ja perän paineet laskeneet sen takia ja käynnistäessä kompuran pitäisi täyttää "palkeet", mutta kompuran käyttöön ei riitäkään loppumassa olevasta akusta virtaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
zepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 13.01.2008 19:10
Paikkakunta: 03

Korkeus

Viesti Kirjoittaja zepe »

Hei asiantuntijat,
kuinka paljon tuo Airmatic nostaa auton korkeutta, eli hieman suuremmalle maavaralle olisi käyttöä hetkellisesti.

zepe
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Korkeus

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

zepe kirjoitti:Hei asiantuntijat,
kuinka paljon tuo Airmatic nostaa auton korkeutta, eli hieman suuremmalle maavaralle olisi käyttöä hetkellisesti.

zepe
muistaakseni 20mm
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja jos ei nosta tarpeeksi voi sitä perus asento säätää
ylemäs
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
280cdi_ep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Pe 11.02.2011 18:18

Re:

Viesti Kirjoittaja 280cdi_ep »

Division kirjoitti:
pastori320CDI kirjoitti:320cdi avantgarde 04, farkku...airmaticia ei oo...auton perse on maassa...mittarissa teksti "stop. car too low"...eli ilmeisesti joko kompura tai sen ohjausrele (tai sekä että) ovat sökönä? Auto on lämpimässä tallissa. Ei nouse mihinkään.

Jos olis joku ilmavuoto niin onko sellainen äänetön??

hajooko joku jos tolla ajaa? Jos hajoo, mikä? (muuta kuin että kuskilta "hajoo pää" ton romun kanssa)
Jos ei nouse mihinkään niin kompura tai ohjausrele sökönä.

Mikäli olisi pelkästä vuodosta kyse niin kompura pumppaisi ilmaa tarvittaessa taukoamatta, niin pitkään kunnes kompura hajoaa.

Yleensä nuo ilmaperät kannattaa korjauttaa heti, kun auton kulma tai koko perä alkaa yhden yön aikana laskemaan kunnolla, koska silloin on vuoto jossain ja se johtaa pikkuhiljaa myös kompuran lahoamiseen, kun se joutuu jatkuvasti työstämään ilmaa sinne lisää ajon aikana.

Niin ja ei se vuoto pidä mitään normaalisti havainnoitavaa ääntä... ainoa josta sen huomaa on perän laskeminen ja mahdollinen kompuran ääni turhan usein kuultuna esim. auton seistessä liikennevaloissa ja, kun ikkuna on auki, että vieno kompuran jurina kuuluu moottorin äänen läpi.

Lisäksi vikailmoja voi tulla kylmän pakkasyön jälkeen, jos akku alkaa olemaan vaihdon tarpeessa ja, kun kylmä ilma on ohuempaa ja perän paineet laskeneet sen takia ja käynnistäessä kompuran pitäisi täyttää "palkeet", mutta kompuran käyttöön ei riitäkään loppumassa olevasta akusta virtaa.

Miten paljon akulla on kompressorin toimintaan vaikutusta?
Itsellä ei meinaa välillä yön jälkeen nostaa perää ylös. Akku 6 vuotta vanha.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

280cdi_ep kirjoitti: Miten paljon akulla on kompressorin toimintaan vaikutusta?
Itsellä ei meinaa välillä yön jälkeen nostaa perää ylös. Akku 6 vuotta vanha.
Ei kuulu laskea yön aikan, jos virtaa ei riitä ei kompura pumppa,
jos akku 6vuotta vanha kannatta se vaihtaa uutten säästyy monelta harmilta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mese-220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 22.07.2011 16:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi, Rauma

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja Mese-220 »

Nyt alkoi w220 oikea takapää oireilemaan oikein kunnolla. Menee reilussa puolessa tunnissa tonttiin, Starilla ajelin eilen tallissa jousitusta niin teki seuraavanlaista kun ajoin vasenta taka jousta tai etujousia ylös niin koko järjestelmän paine pysyi suht vakiona ja nousi tappiin. Heti kun ajoin oikeaa takajousta ylös niin romahti paine koko järjestelmässä. Muita jousia ajellessa nousi paineet maksimiin 11bar jolloin kompura pysähtyi.
Oikeaa takajousta ylös ajettaessa ei paine noussut kirveelläkään yli 8,2barin jousessa/järjestelmässä.
Tänään hain läheiseltä autopurkamolta käytetyn jousen kun kerran sellaine siellä oli kerran saatavilla ja voipi olla että oli turha ostos mutta ompahan nyt sitten varalla tulevaisuutta varten.
Nyt kuitenkin kysyisin miten tuo jousitus on reagoinut kun tuossa säiliössä/sen natsassa ollut vuoto onko oireet edellä kuvatunlaiset vai muullaiset. Vai onko nuo kuvatut oireet jouseen viittaavia? Star:in tiiviystestillä kaikki näytti olevan OK mutta jonnekin se ilmavuotaa.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372

Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Mese-220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 22.07.2011 16:53
Paikkakunta: Länsi-Suomi, Rauma

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja Mese-220 »

Jousi vaihdettu ja taas pelittää niin kuin pitääkin. Todella helppo homma ko. toimenpide mutta sen verran alkoi nyppimään lattialla maaten ja polvillaan ollessa että nyt tuli tilattua 4-pilariautonostin keventimellä talliin. Et hintoihin tuli tuokin remontti kuiteskin vaikka ehjän osan purkamolta hain :D :lol:
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372

Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja mara »

Tervehdys
Omassa s211 farkussa ei tu mitään ilmoituksia, mutta kuskinpuolelta perä on 40 mm alempana kuin toinen puoli, lokarin reunasta mitattuna .
Kyseessä siis Airmatic (489) . Ilmeisesti ainoastaan Starilla ajaen vois selvitää vian aiheuttajan , mutta viittais tietysti ilmajouseen.
Olisko Stari apua lähistöllä.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
Avatar
mara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 25.05.2004 10:03
Paikkakunta: Forssa

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja mara »

Korjattu

Otin ohjeitten mukaan yhteyttä Vexxxiin ja ajettiin Starilla testiajot. Mitään varsinaista vikaa tai isompaa vuotoa ei kuitenkaan löytynyt, kompurakin oli loistokunnossa , oli vaihdettu pari vuotta sitten. Paineet nousi testin mukaan varsin nopeasti. Auton historiaa tarkemmin tutkittuani huomasin että , oikea takatolppa oli uusittu entisen omistajan toimesta joku aika sitten. Voiko olla mahdollista , että olis pitänyt tehdä perän kalibrointi Starilla sen tolpan asennuksen jälkeen . Ainakaan mitään muuta ei tehty ja Airmaticci alkoi pelittään. Vai voiko olla niin, että siellä oli , joku venttiili jumissa ja se sitten Airmaticin testiajon aikana tai siitä johtuen alkoi toimimaan . Tärkeintä tietysti että homma pelittää. Kiitokset neuvoista DBFI:lle ja Vexxille korjauksesta. Staria kannattaa näköjään käyttää vianetsintään.
MB S211 - 05
MB S124 300 TE-24 -92
untuvikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.02.2016 18:05

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja untuvikko »

Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.

Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?

Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja Forestman »

untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.

Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?

Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Jos jousitus oikeassa korkeudessaan, vika voisi olla iskunvaimentimen sähköosassa.
untuvikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.02.2016 18:05

Re: S211 Airmatic - Visit workshop

Viesti Kirjoittaja untuvikko »

untuvikko kirjoitti:Terve!
Olen nyt kaksi viikkoa ajellut S211 E320 493tkm mursulla "Visit Workshop"-ilmoitus näytöllä. Ilmoitus välillä tulee ja välillä menee. Oikea takajousi kolisee töyssyissä ja katsastusmies sanoi ettei jousta yhtään. Auto ei kuitenkaan niiaa mihinkään suuntaan.

Kompura ei pidä inahdustakaan ja alusta ei suostu nousemaan nappulasta. Pikaseen järkeilemällä kompura sekä oikea takajousi rikki? Kuvittelisin kuitenkin että auto niiaisi oikealle taakse jos jousi vuotaa?

Kohtalotovereita? Villejä veikkauksia missä vika?
Luin tänään vikakoodit Boschin KTS 200-laitteella. Antoi vikakoodin "5380 ilmakammion erotusventtiili, etuvas. Katkos". Tulkitse tuota nyt sitten. :D

Tökin käsikopelolla ilmapusseja ja vaikuttivat kovilta.
Vastaa Viestiin