...polttoaineputkiongelmista päästiin...
...no sitten hehkutukseen: Hehkun valo syttyi ja ryhtyi palamaan ajon aikana. Hehkurele syynättiin ja kaikki hehkutulpat irrotettiin ja tarkastettiin. Yksi viallinen löytyi ja se vaihdettiin. Homman teki entinen Vehon asentaja ja mersumies. Aikaisemmin joulun välipäivinä vaihdettiin edellisen kerran yksi menehtynyt hehkutulppa. Elikkä nyt on vajaan kuukauden sisällä laitettu kaksi uutta hehkutulppaa. Autolla on kuljettu kaiken kaikkiaan 390tuhatta km.
Hehkutuksen merkkivalo palaa edelleen. Kylmänä heti hehkutuksen jälkeen kun kone starttaa se sammuu syttyäkseen n. 10-15 sekunnin päästä ja jää palamaan ajon ajaksi.
Myös kun virran kääntää päälle, koneen ollessa kylmänä tai kuumana, hehkuttaa normaalisti ja valo sammuu syttyäkseen sitten taas 10-15 sekunnin jälkeen ja jää palamaan vaikka konetta ei käynnistäkään.
Yhtäkaikki; hehkun valo palaa virran ollessa päällä hehkutuksen jälkeen oli kone käynnissä tai ei. "Luotettavalta" taholta minulle sanottiin että ei haittaa ajossa, koska hehku ei ole koneen käydessä päällä (oletus nro. 1).
Olen nyt ajellut nyt pari päivää työmatkaa 40 kilsaa edes ja saman verran takas hehkun merkkivalo päällä. Polttoaineen kulutus ei ole muuttunut; näyttää 5,4 litraa sadalla 100 km-120 kmh/ 30 kilsan moottoritieajopätkän ja 5 kilsan kaupunkiajon jälkeen.
Joku viisas kun sanoi että jos hehku on ajon aikana päällä se nostaa huomattavasti polttoaineen kulutusta (oletus nro. 2).
Mikähän lienee totuus hehkun valon päälläolosta ja noista muista oletuksista? Siis missä vika? Onko mahdollista että hehkutus olisi päälläajon aikana aina kun merkkivalo palaa?
Väykyn (200 cdi) hehkun valosta?
Väykyn (200 cdi) hehkun valosta?
Viimeksi muokannut JuhanaW, To 14.01.2010 10:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vähemmän on enemmän: E 220 CDI 2003
Samoja hommia meneillään.
Akulta mitattu jännite eikä muutu yhtään vaikka tuo merkkivalo syttyy käynnistyksen jälkeen.Voisi olettaa, että hieman laskee mittarilla lukemat.
Pari vaihdettu eikä vielä hyytyny valo.
Akulta mitattu jännite eikä muutu yhtään vaikka tuo merkkivalo syttyy käynnistyksen jälkeen.Voisi olettaa, että hieman laskee mittarilla lukemat.
Pari vaihdettu eikä vielä hyytyny valo.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Mittaa oikein
Ei viallinen hehkutulppa oikeastaan koskaan löydy vastusmittarilla, vaan on otettava ampeerimittari, jonka sulake kestää. Sen kautta kuormitetaan kutakin tulppaa vuorotellen.
Läpimenevä ampeerimäärä alkaa aina isosta arvosta, ehkä jotakin 18 A, ja alkaa tulpan lämmetessä pikkuhiljaa putoamaan. Näin läpikäydään jokainen tulppa vuorotellen, ja jokaisen lähtöampeerilukema on oltava samaa tasoa.
Läpimenevä ampeerimäärä alkaa aina isosta arvosta, ehkä jotakin 18 A, ja alkaa tulpan lämmetessä pikkuhiljaa putoamaan. Näin läpikäydään jokainen tulppa vuorotellen, ja jokaisen lähtöampeerilukema on oltava samaa tasoa.
Tulipa eilen vaihdettua loput kaksi hehkua.Onneksi lähtivät helposti irti
En ole kummemmin perehtynyt noihin sähköasioihin, mutta 1.3 ohmia näytti jokainen vaihdettu vastus ja uusissa sama.Hehkun valo jäi edelleen kummittelemaan kun kotio ajelin .
2-3 starttausta tein testatakseni josko se kummittelu loppuisi vaan ei.Noin 15 sekuntia startin jälkeen syttyi valo ja sammui noin 5 km ajon jälkeen ja syttyi taas milloin sattui.Releeltä lähteviä ja tulevia johtoja liikuteltu ja mitattu.No problem .
Nyt voisi sanoa, että suomeksi sanottuna vastustaa mersun pito.
Aamulla starttaamaan autoa käyntiin.Eihän se mitään starttaa.Akku 100 %tyhjä.Onneksi en pidä ovia lukossa.Ei ollut jäänyt myöskään ylimääräisiä virtalähteitä päälle.
Varaakulla ja kaapeleilla lähti käyntiin.Ja kas kummaa.Ei pala koko päivänä hehkun valo ylimääräisiä.
Iltasella ohivirtaus akulta näytti 0.05 ampeeria ja matka jatkuu,,,,mutta nyt se hehkun valo palaa koko ajan.
Lääkäri määräsi kuskille pirtua ulkoisesti siveltynä otsalohkoihin ja potilaalle hehkurele
Näinkö se menee.Taas kaivetaan kuvetta p.....rkele
En ole kummemmin perehtynyt noihin sähköasioihin, mutta 1.3 ohmia näytti jokainen vaihdettu vastus ja uusissa sama.Hehkun valo jäi edelleen kummittelemaan kun kotio ajelin .
2-3 starttausta tein testatakseni josko se kummittelu loppuisi vaan ei.Noin 15 sekuntia startin jälkeen syttyi valo ja sammui noin 5 km ajon jälkeen ja syttyi taas milloin sattui.Releeltä lähteviä ja tulevia johtoja liikuteltu ja mitattu.No problem .
Nyt voisi sanoa, että suomeksi sanottuna vastustaa mersun pito.
Aamulla starttaamaan autoa käyntiin.Eihän se mitään starttaa.Akku 100 %tyhjä.Onneksi en pidä ovia lukossa.Ei ollut jäänyt myöskään ylimääräisiä virtalähteitä päälle.
Varaakulla ja kaapeleilla lähti käyntiin.Ja kas kummaa.Ei pala koko päivänä hehkun valo ylimääräisiä.
Iltasella ohivirtaus akulta näytti 0.05 ampeeria ja matka jatkuu,,,,mutta nyt se hehkun valo palaa koko ajan.
Lääkäri määräsi kuskille pirtua ulkoisesti siveltynä otsalohkoihin ja potilaalle hehkurele

Näinkö se menee.Taas kaivetaan kuvetta p.....rkele
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
aamulla akussa täydet virrat, muttei hehkuta.
Hörähtää vain ja hehkun valo palaa koko ajan
Se on siinä.Onneksi rele on 5 min vaihtotyö
Hörähtää vain ja hehkun valo palaa koko ajan
Se on siinä.Onneksi rele on 5 min vaihtotyö
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex