Kuinka "rajun" tuollaisesta vakio nokasta pystyy tekemään?

Tää kävi mullakin mielessä tuolla toisessa topicissa mut toisaalta jos tollasen tekniikan jostaa ostaa nii mä en kyllä ainakaa näe järkevänä alkaa siirtämää sitä tekniikkaa isompaa ja painavampaa koppaa ku w201 ku leikkikalu kuitenki kyseessäPetehri kirjoitti:Tai sitten ostat jostain 2.3 16v koneen jostain ensi talveksi.
Ei kai tuollaisia tehoja mikään mahdottomuus ole repiä M102:sta, onhan noita tehokkaampiakin kapeakansia kuten vaikka esim. fjoordin OHC mista taitaa sen pari sataa saada irti.Jube kirjoitti:Mielessä pyörii joku 170-180hv
Tiedän että olis helpompia ja järkevämpiäkin vaihtoehtoja, esim. ostaa valmis cossu jäälle mutta tämä on kuitenkin harrastamista koko homma. Myös rakentelu
Hitto kun ois aikaa ja mielenkiintoa alkaa syventymään asiaan niin laittas Megasquirtin, läppärungot, suorasytyn ja jotku vaikka Bemarin suuttimet mutta aika kaukaa haettua valitettavasti
ei nyt sentään, on mullakin se 500 heppainen projekti vielä työnallaMika.T kirjoitti:Minun mielipide on ettei ole järjenhiventäkään "virittää" jäärata auton konetta.
Voihan se noinkin olla, mutta itse en kuitenkaan usko tuotanapa kirjoitti:Tulee ehkä muutama todellinen hevosvoima lisää... tuskin kuitenkaan edes kymmentä...
Tätäkään en usko!Sitten huomaa, että ahtamalla olis päässyt 10 kertaa halvemmalla ja saanut paremmin toimivan koneen
No tämäkin varmaan on totta, mutta viritetään nyt kuitenki kun siltä tuntuu...Minun mielipide on ettei ole järjenhiventäkään "virittää" jäärata auton konetta.
lähinnä se, että pysyy seokset vielä rikkaalla, on se ke-jetin rajoitus turbokäytössä...atlas kirjoitti:Mikäs paikka siellä antaa ke-jetissä ekana periksi?Kumikaukaloko?
Siihen voi hitsauttaa alumiini levyn ja huohotus putken ja läpän ja ilmamassamittarin välille kun se on niin lyhytkin niin pistää paine putkea,sinistä.
samalla vaivalla taas heittää koko ke-jetin tunkiolle, eikä tartte murehtia seoksistaatlas kirjoitti:Seoksen rikastus ylä päähän ei kai ois kuin 100-200e hujakoilla megalla jos ohjais
lisäsyöttöä.Vai sotkeeko se kova paineen nosto koko alueen sekaisin ?
Mun mielestä vauhtipyörä ei tuota yhtään lisää tehoa.napa kirjoitti:sitten tuo vauhtipyörän kevennys... jos autossa ei riitä potku nytkään, niin ei se vauhtipyörän kevennys ainakaan helpota asiaaottaa toki paikallaan nopeammin kierroksia ja kuulostaa kiukkuiselta, mutta ajossa myös puutuu nopeammin, kun ei ole sitä oikeaa voimaa pitämässä ja nostamassa niitä kierroksia
![]()
vauhtipyörän kevennys ei siis tuo ainuttakaan hevosvoimaa, tekee vain moottorista helpommin regoivan molempiin suuntiin...
omassa jäärata rassissa oli joskus sellainen n. 3 kilon limppu... alle 5000 rpm ei voinut kytkintä nostaa, muuten stumppas lähdössäno oli se moottorin tehoalue kyllä muutenkin siellä 5000 - 9000 rpm välillä...
Vähän reilun satasenatlas kirjoitti:Nokan teettäminen ei ole ihan halpaa vaikka hiottais sen alkuperäisestäkin.
no, ei se suora kutonen nyt niin pahoin puske, että se ihan hyljätä pitäis... ja pienellä osien uudelleen sijoitelulla tuotakin vikaa voidaan kyllä kompensoida... vaikka ainahan auto on huono ajaa, jos moottori ei ole keskellä autoajarkki kirjoitti:Mutta kun se puskeva suora kutonen ei ole yhtää mukava liukkaallajoop79 kirjoitti:niin, jos teho tavoite on tuo 170-180 heppaa --> 300e vakiona![]()
![]()
Vai että vauhtipyörän kevennyksestä ei tulekkaan lisää hevosvoimia? No johan on kumma
Minä ainakaan en meinaa ja sivutan suoraan budjetti ahtamiseen liittyvät jorinat, samoin kutoskoneisiin liittyvät hommat menee ohi korvanjarkki kirjoitti:Meinaako sakki ihan tosissaa että tuo vakio kone kestäisi kauaa tuollaista jäärata rääkkäystä edes noilla 0,5 paineilla![]()